Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
Bekijk resultaten poll: Ga jij je antwoorden nakijken op internet?
Echt niet! Daar word ik alleen maar zenuwachtiger van! 11 11.34%
Echt wel! Ik wil meteen weten waar ik aan toe ben! 46 47.42%
Dat ligt aan het vak 7 7.22%
Dat ligt aan het gevoel wat ik heb over het gemaakte examen 13 13.40%
Dan zie ik tegen die tijd nog wel, eerst mijn examens maar maken 14 14.43%
Anders, nl: 6 6.19%
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze poll

 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2007, 15:27
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Tijdens de examenperiode worden nog dezelfde dag de antwoorden van de gemaakte examens online gezet, zodat examenkandidaten hun antwoorden kunnen nakijken.
Ga jij hier gebruik van maken, of wacht je liever gewoon de uitslag af? Graag je motivatie erbij!

Edit: TS begint, sorry

Ik ga idd mijn antwoorden nakijken, ik wil het liefst meteen weten waar ik (ongeveer) aan toe ben, ook al is de normering nog niet bekend en weet je je cijfer dus slechts ongeveer.
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..

Laatst gewijzigd op 24-04-2007 om 15:30.
Advertentie
Oud 24-04-2007, 15:31
Mariekje*
Mariekje* is offline
Nee, ik hoor het wel zodra ze rond gaan bellen om te vertellen dat ik geslaagd of gezakt ben.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 24-04-2007, 15:38
Knots
Knots is offline
Ja, omdat ik me er waarschijnlijk toch niet van kan weerhouden.
Als ik die antwoorden zie zal ik waarschijnlijk denken dat ik ongeveer alles fout heb, en dan kan ik alleen maar meevallen. Ik denk dat dat ik mogelijke cijfers ga berekenen.

Daarbij kan ik vaak een stuk beter slapen als ik de oplossing van een vraag heb waar ik diezelfde dag een uur mn hoofd over gebroken heb.
Oud 24-04-2007, 15:39
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ja, heb ik destijds wel gedaan en ook nu kijk ik de meerkeuze tentamens altijd na. Ik hou niet van onzekerheid en weet dus liever meteen dat ik gezakt/geslaagd ben. En omdat vaak de normering nog kan veranderen, ga ik er bij twijfelgevallen vanuit dat ik het niet gehaald hebt, zodat het achteraf altijd meevalt.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 24-04-2007, 15:53
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ja, ik heb bij heel veel vragen vaak dat ik ontzettend twijfel en dan moet ik gewoon zien wat nou uiteindelijk het antwoord was
Oud 24-04-2007, 15:59
Verwijderd
Waarom niet? Niet nakijken is alleen maar de waarheid ontlopen lijkt me.. En ik trek de stress niet van het niet nakijken .
Oud 24-04-2007, 16:06
Verwijderd
Weet ik nog niet. Ik denk in eerste instantie alleen als ik een goed gevoel erover heb en uiteindelijk gewoon alsnog.
Oud 24-04-2007, 16:07
Verwijderd
Ja, anders ga ik dood van de stress.
Oud 24-04-2007, 16:13
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Ligt aan het vak denk ik, examens waar ik vrij zeker ben over wat het goeie antwoord moet zijn kijk ik niet na, examens waarbij ik echt dacht van ''hoe moet dat nou'' ga ik wel gelijk naar kijken
Oud 24-04-2007, 16:16
Verwijderd
Ik heb het altijd wel gedaan. Ook handig, want als je denkt dat een antwoord echt niet correct is, of als je denkt dat het antwoord wat jij hebt gegeven ook goed is, dan kan je lekker gaan klagen bij Laks
Oud 24-04-2007, 16:56
Verwijderd
Ik heb dat niet gedaan, zou er alleen maar zenuwachtig van worden en je kunt er toch niets meer aan veranderen. Doe het nu ook nooit bij tentamens om dezelfde reden.
Oud 24-04-2007, 17:02
Experiment
Experiment is offline
Ik zou het niet bij vakken als geschiedenis of filosofie ofzo doen want dan staat er altijd iets heel anders dan wat jij hebt en dan denk je dat je alles fout hebt, maar er is gewoon heel veel mogelijk.

Maar betavakken en talen kunnen best
Oud 24-04-2007, 18:02
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Anders nl: ik denk het wel. Vooral omdat ik nieuwsgierig ben of ik het nou goed heb gedaan en wat het antwoord moest zijn. Maar wat Experiment ook al zegt, bij filosofie (en Nederlands) is het wel lastig nakijken.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 24-04-2007, 19:27
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Dat wordt afwachten, ik zeg nu van niet, maar ik ken mezelf en doe het dan toch, of andersom.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 24-04-2007, 20:20
fromBALKAN :D
Kun je dat doen dan
Ik denk dat ik het niet ga doen, maar ja
Oud 24-04-2007, 20:22
Verwijderd
Ik weet dat ik me kapot ga stressen als ik dat doe, maar toch doe ik het just in case ik een duidelijk resultaat krijg.
Oud 24-04-2007, 20:53
juudjuh
juudjuh is offline
ik ben veel te nieuwschierig om het niet te doen
__________________
doe wat je niet laten kunt maar val er anderen niet mee lastig
Oud 25-04-2007, 13:57
Verwijderd
Ik wil het waarschijnlijk wel weten, nederlands en engels kan je gemakkelijk nakijken (iig tekstbegrip deel bij nederlands) dus dan weetje meteen of je dat goed hebt gemaakt. Natuurkunde/Scheikunde/Wiskunde kan je alleen ongeveer weten, want vooral bij wiskunde gaan er altijd vieze puntjes af voor vergeten komma's, haakjes etc.

Maar ik doe het toch wel, gewoon, ik weet niet, ik doe het
Ads door Google
Oud 25-04-2007, 14:01
Verwijderd
Nee
Oud 25-04-2007, 14:40
Verwijderd
Nee.

Dan denk ik alleen maar 'dat had ik fout, én dat én dat én dat'..
En dat is niet goed voor me.
Oud 25-04-2007, 14:40
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ja, ik wil meteen weten waar ik aan toe ben. Ik ben niet bang om te zakken maar wil wel graag ongeveer weten met welke cijfers ik zal slagen. Denk overigens dat ik alleen de talen/geschiedenis na zal kijken, van wiskunde word ik toch alleen maar depressief/snap ik waarschijnlijk de antwoorden niet eens.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 25-04-2007, 15:15
LadyJosine
LadyJosine is offline
Zekers wel, iig de meerkeuze vragen want die kun je zeker weten 100% goed nazoeken en bij de rest denk ik ook wel
Oud 25-04-2007, 15:25
Verwijderd
Ik doe dit jaar dan wel geen examen, maar het jaar dat ik dat wel deed, heb ik geen enkele keer op internet naar de antwoorden gezocht, hoe aanlokkelijk het soms ook was. Ik zou er alleen maar zenuwachtig van worden. Is me goed bevallen.
Oud 25-04-2007, 16:54
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Nee, omdat ik mijn antwoorden dan moet onthouden.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 25-04-2007, 19:48
Lex-o
Avatar van Lex-o
Lex-o is offline
Citaat:
Magican schreef op 25-04-2007 @ 17:54 :
Nee, omdat ik mijn antwoorden dan moet onthouden.
Je mag de antwoorden op je examens zetten en die meenemen. Wel pas aan het eind van de officiele eindtijd.

Ik ga het wel doen, vorig jaar ook gedaan(havo) en toen bleek ik overal meer dan 80% goed te hebben. Dat is goed voorzelfvetrouwen, ik zat niet in de stress voor uitslag en ik was vrolijk!
Advertentie
Oud 25-04-2007, 20:31
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Lex-o schreef op 25-04-2007 @ 20:48 :
Je mag de antwoorden op je examens zetten en die meenemen. Wel pas aan het eind van de officiele eindtijd.
Hmm, op school had ik verhaaltje van de conrector gehoord dat dat niet mocht ivm faxen naar de Antillen ofzo.

Maar als het mag en ik ben pas klaar aan het einde, zodat ik dat ding mee kan nemen, dan nog denk ik niet dat ik het doe.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 25-04-2007, 21:17
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Citaat:
Magican schreef op 25-04-2007 @ 21:31 :
Hmm, op school had ik verhaaltje van de conrector gehoord dat dat niet mocht ivm faxen naar de Antillen ofzo.
Ja klopt, zoiets heb ik ook wel eens gehoord, maar dat hebben ze -als het goed is- rechtgezet

Als ik eerder klaar ben, kalk ik gewoon mijn naam erop en haal het later wel weer op.
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Oud 26-04-2007, 07:24
Verwijderd
Ik heb het beide keren wel gedaan (al ging dat de eerste keer (mavo) nog op teletekst en kon je daar alleen de talen nakijken, de rest bespraken we onderling toen ik op de havo zat kon het wel op internet)...juist het niet doen zou bij mij voor spanning zorgen over hoe ik het gedaan heb, door het na te kijken is die spanning weg. En je kunt er idd toch niets meer aan veranderen, maar als je het slecht gemaakt hebt, dan weet je het tenminste...ik vind dat wel prettig.
Oud 26-04-2007, 07:30
Verwijderd
^Ik zou dan waarschijnlijk gaan denken: "als ik alle vragen waarvan ik niet goed kan beoordelen of het klopt goed heb, dan heb ik tussen de 6,8 en de 7,7, en als ik die allemaal fout heb tussen de 5,4 en 6,3, AAAAAH misschien is het een 5,4" en me dan daar alleen op focussen
Oud 26-04-2007, 07:32
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 26-04-2007 @ 08:30 :
^Ik zou dan waarschijnlijk gaan denken: "als ik alle vragen waarvan ik niet goed kan beoordelen of het klopt goed heb, dan heb ik tussen de 6,8 en de 7,7, en als ik die allemaal fout heb tussen de 5,4 en 6,3, AAAAAH misschien is het een 5,4" en me dan daar alleen op focussen
Daarom zorgde ik er voor dat ik goed de examens in ging, dan maakte een eventuele 5,4 ook niet uit, dan was ik nog geslaagd.

En de vreemde talen waren destijds alleen maar multiple choice, wat dus goed na te kijken is. De rest was idd gokken, maar over het algemeen vond ik dat ook wel redelijk gaan (en ik gokte gewoon altijd op het laagste, dan kon het alleen maar mee vallen ). Helemaal niets weten vond ik iig erger dan het ongeveer weten.
Oud 26-04-2007, 07:49
Verwijderd
Ja ik ging ook wel zonder onvoldoendes de examens in, maar toch...
Ik kijk nu dus ook nooit na, hoewel nu alle tentamens multiple choice zijn. Maar er zit ook niet zo veel tijd tussen, binnen twee weken na het tentamen heb je de uitslag al. En mijn cijfers zijn over het algemeen niet super; meestal moet je ongeveer 67 % goed hebben voor een 5,5, maar in theorie kan dat ook 75 % zijn, dus stel dat ik 74 % goed heb dan zou ik me toch alleen maar zorgen gaan maken ook al heb ik uiteindelijk bijna altijd een 6,3 of 6,4.
Maar ik ben nu naar offtopic aan het neigen en dat moet niet, dus ik hou erover op
Oud 26-04-2007, 16:58
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
nee, daar ben ik te lui voor.
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 30-04-2007, 15:12
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 24-04-2007 @ 16:31 :
Nee, ik hoor het wel zodra ze rond gaan bellen om te vertellen dat ik geslaagd of gezakt ben.
mijn mening ook ja
Oud 01-05-2007, 22:35
timajax
timajax is offline
Ja, ik wil weten waar ik aan toe ben. Daarnaast slaag ik bijna zeker, dus zit opzich niet echt in de stress over de cijfers.
__________________
en zo geschiede het...
Oud 01-05-2007, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-04-2007 @ 08:32 :
Daarom zorgde ik er voor dat ik goed de examens in ging, dan maakte een eventuele 5,4 ook niet uit, dan was ik nog geslaagd.

En de vreemde talen waren destijds alleen maar multiple choice, wat dus goed na te kijken is.
Ik kwam vorig jaar bij MCT op een 8.2 ofzo uit en het bleek uiteindelijk een 6.8 te zijn ofzo, weet nog steeds niet hoe dat nou kon
Oud 06-05-2007, 19:02
Verwijderd
Ja heb ik vorig jaar ook gedaan

Ik kwam toen bij M&O rond de 3 uit en had uiteindelijk een 6. Dus echt goed inschatten kun je het niet. Daarbij had ik scheikunde heel goed gemaakt, maar daar ben ik heel slecht in, dus een lage norm was te verwachten. Werd uiteindelijk dan ook 0,4 waardoor ik 0,2 te weinig scoorde...

(Ben dus gezakt).
Ads door Google
Oud 06-05-2007, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 25-04-2007 @ 17:54 :
Nee, omdat ik mijn antwoorden dan moet onthouden.
Als je de antwoorden weet herinner je je zo of je ook zoiets had of juist totaal niet.
Oud 06-05-2007, 19:15
koosje123
Avatar van koosje123
koosje123 is offline
nee, ik ga dat niet doen !

ik word daar alleen maar zenuwachtig van !
ik zie wel wat het word.
eerst even lekker uitrusten van het harde werk !
xx Koosje
Oud 06-05-2007, 19:22
pino123
pino123 is offline
Citaat:
juudjuh schreef op 24-04-2007 @ 21:53 :
ik ben veel te nieuwschierig om het niet te doen
dit dus..
__________________
Jacob lovesss you
Oud 07-05-2007, 16:10
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Dat ligt aan het gevoel wat ik heb over het gemaakte examen


Van slecht gemaakte examens wil ik er niet meer eens over nadenken hoe ik het heb gemaakt. Laat staan de antwoorden checken. Dan raak ik echt helemaal in de stress.
Oud 09-05-2007, 22:31
Verwijderd
dat zie ik dan wel.
Oud 10-05-2007, 07:12
pino123
pino123 is offline
ik denk dat ik op het examen bij ned en eng de mc-vragen gewoon omcirkel en die wel nakijk. Bij open vragen is het wat lastiger in te schatten.
__________________
Jacob lovesss you
Oud 16-05-2007, 13:44
LADIEJ
LADIEJ is offline
ik heb een vraag..
kijk hé stel je voor je zit daar bij nederlands examen je hebt het klaar, en je denkt wat zal ik nu doen..
zou je dan ook al alle antwoorden ( meerkeuzen) over kunnen gaan schrijven op een klad papiertje en mee naar huis nemen zodat je thuis al een beetje kunt kijken wat je goed/fout hebt gedaan.. mag dat?
__________________
-- LIFE IS HARD"..
Oud 16-05-2007, 13:47
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Iedereen doet dat

Ik heb het zelf ook gedaan, tenminste de antwoorden op de open vragen. De MC vragen heb ik omcirkeld op mijn antwoordenblad die ik mee naar huis mocht nemen
Oud 16-05-2007, 13:47
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
LADIEJ schreef op 16-05-2007 @ 14:44 :
ik heb een vraag..
kijk hé stel je voor je zit daar bij nederlands examen je hebt het klaar, en je denkt wat zal ik nu doen..
zou je dan ook al alle antwoorden ( meerkeuzen) over kunnen gaan schrijven op een klad papiertje en mee naar huis nemen zodat je thuis al een beetje kunt kijken wat je goed/fout hebt gedaan.. mag dat?
Dat heb ik iig wel gedaan, je mag alleen pas je kladpapier meenemen ná de zitting. Ik heb nu ook mijn complete examen nederlands hier liggen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 16-05-2007, 13:54
Milll
Avatar van Milll
Milll is offline
Ja. Ik heb dus mijn kladpapier meegenomen voor het eind van de zitting. Wat is hier de consequentie van?
Oud 16-05-2007, 13:55
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Milll schreef op 16-05-2007 @ 14:54 :
Ja. Ik heb dus mijn kladpapier meegenomen voor het eind van de zitting. Wat is hier de consequentie van?
Dat je bij deze officieel gezakt bent.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Oud 16-05-2007, 14:29
one.
one. is offline
Nee, kost te veel tijd.
__________________
.
Oud 16-05-2007, 22:33
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik was om half 4 ofzo al klaar met Nederlands. 'k Heb m'n examen nog een keer wat netter overgeschreven en klad meegenomen. Maar waar kan je die tabel/formule vinden waarmee je je cijfer kan berekenen dan?
Edit: gevind.
__________________
Hoi! - Soija.nl

Laatst gewijzigd op 16-05-2007 om 22:45.
Oud 16-05-2007, 22:35
Verwijderd
nee daar zijn leraren toch voor?
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2003 Direct nakijken.
rodina
11 13-05-2003 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.