Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2007, 13:58
Verwijderd
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand weet hoe het zit met de regels met betrekking tot de grafisch rekenmachine...
Ik heb wel gevonden in de examenregelementen dat je het geheugen niet hoeft te wissen van tevoren, maar mag je ook echt onder het examen programma's bekijken zonder dat ze er iets tegen mogen doen? Of krijg je dan een 1 / uitsluiting van examen / sancties?

Ik hoop namelijk dat het wel mag Heb er superveel instaan, het meeste weet ik wel maar ik vind het fijn om het zeg maar toch achter de hand te hebben.. als geruststelling.

Iemand?

Dankjewel alvast.
Advertentie
Oud 12-05-2007, 14:04
Verwijderd
Je mag toch gebruik maken van alle opties die je GR biedt? Dus dan mag je ook gebruik maken van alle programma's die erop zitten neem ik aan?
Oud 12-05-2007, 14:07
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Het hangt alleen van het vak af. Het mag bij economie en wiskunde, ( natuurlijk e.d weet ik niet ) bij biologie niet.
__________________
Tsja...nou zeg...
Oud 12-05-2007, 14:12
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
wij hebben deze lijst gekregen:
voor de vakken waarbij je een GRM mag gebruiken zijn:
wiskunde, natuurkunde, scheikunde, economie en M&O
en je mag een gewoon rekenmachine voor biologie en aardrijkskunde (geen idee waar je die dan voor nodig hebt, maar ja ik heb geen aardrijkskunde dus)

en zoals Evatjuhhhh zegt mag je van alle functies gebruik maken dus.

groetjes
__________________
life sucks but it beats the alternative
Oud 12-05-2007, 14:20
Verwijderd
Haha ja, maar het lijkt me zo raar.. dat als een surveillant kijkt wat je aan het doen bent op je rekenmachine (lijkt me niet dat ze dat doen, maar toch..), en ziet dat je informatie opzoekt over bijvoorbeeld golven/trillingen (bij natuurkunde) dat hij/zij dan nìks mag doen.
Erg maf. Maar wel fijn.

Oja en met programma's bedoel ik dan echt spiekprogramma's.. Dus via PRGM --> Edit --> lappen tekst
Oud 12-05-2007, 14:21
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 12-05-2007 @ 15:20 :
Haha ja, maar het lijkt me zo raar.. dat als een surveillant kijkt wat je aan het doen bent op je rekenmachine (lijkt me niet dat ze dat doen, maar toch..), en ziet dat je informatie opzoekt over bijvoorbeeld golven/trillingen (bij natuurkunde) dat hij/zij dan nìks mag doen.
Erg maf. Maar wel fijn.
haha ja vind ik eigenlijk ook wel
ik heb dan eerder het idee dat ik aan het spieken ben enzo, maar ja als het mag eh.
alleen ik ben zo dom geweest om na elke SE me geheugen te wissen dus moet ik alles er weer opnieuw inzette
__________________
life sucks but it beats the alternative
Oud 12-05-2007, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 12-05-2007 @ 15:20 :
Haha ja, maar het lijkt me zo raar.. dat als een surveillant kijkt wat je aan het doen bent op je rekenmachine (lijkt me niet dat ze dat doen, maar toch..), en ziet dat je informatie opzoekt over bijvoorbeeld golven/trillingen (bij natuurkunde) dat hij/zij dan nìks mag doen.
Erg maf. Maar wel fijn.

Oja en met programma's bedoel ik dan echt spiekprogramma's.. Dus via PRGM --> Edit --> lappen tekst
Ja die spiekprogramma's mogen ook wel, alhoewel, het opzoeken duurt bij mij zo lang (ik weet dan wel waar alles staat maar ik heb het niet in een mooi progje gepropt) dat ik het dna halverwege het opzoeken al wel weer weet.

Maar gelukkig mag je naast je GRM ook je woordenboek nederlands meenemen, en als je dan dingen / begrippen niet meer weet kan je het daar ook in opzoeken
Oud 12-05-2007, 16:19
Knots
Knots is offline
Ik heb voor elk vak alleen een bestandje erop staan met een paar dingen die ik echt altijd vergeet. Wel fijn dat je dat er gewoon bij mag houden .

Stom dat je voor bio dan weer geen GR mag gebruiken. Moet je ergens anders een rekenmachine vandaan halen waar je verder nooit mee werkt enzo..
Oud 12-05-2007, 20:01
Verwijderd
Echt mijn hele geheugen staat vol met die programma's :'D gewoon nooit eentje weggegooid.
Echt overal gerangschikt met WIONDERWERP, NAONDERWERP etc... dus zo gevonden!
Oud 12-05-2007, 22:14
PNT
PNT is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 12-05-2007 @ 21:01 :
Echt mijn hele geheugen staat vol met die programma's :'D gewoon nooit eentje weggegooid.
Echt overal gerangschikt met WIONDERWERP, NAONDERWERP etc... dus zo gevonden!
Heb je er nog wat handige dingen tussen staan? Zo ja, kan je die naar mij sturen
Oud 13-05-2007, 11:14
Verwijderd
Citaat:
PNT schreef op 12-05-2007 @ 23:14 :
Heb je er nog wat handige dingen tussen staan? Zo ja, kan je die naar mij sturen
Euhm ja alles is handig Kom maar hierheen.
Oud 13-05-2007, 12:13
Mara
Mara is offline
Mensen die een kabeltje hebben naar de computer..

Download TI-Notefolio! Via de computer typen, overzetten. Met dat programmatje openen, review, heb je kleine letters en is 't veel overzichtelijker

Erg hip.
Oud 13-05-2007, 13:12
PNT
PNT is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 13-05-2007 @ 12:14 :
Euhm ja alles is handig Kom maar hierheen.
Ik dacht je het ook op de had pc staan Laat dan maar zitten, ik wilde het alleen als back-up gebruiken
Oud 13-05-2007, 18:47
Tls
Tls is offline
ik weet niet of jullie het programma Notefolio kennen, maar hiermee kun je gewoon op je computer(in word) je samenvatting of iets dergelijk typen en dat kun je via TIconnect versturen naar je rekenmachine, hoef je het niet op je grm in te typen , alleen notefolio op je grm te hebben en deze herkend dan de documenten
Oud 13-05-2007, 21:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Tls schreef op 13-05-2007 @ 19:47 :
ik weet niet of jullie het programma Notefolio kennen, maar hiermee kun je gewoon op je computer(in word) je samenvatting of iets dergelijk typen en dat kun je via TIconnect versturen naar je rekenmachine, hoef je het niet op je grm in te typen , alleen notefolio op je grm te hebben en deze herkend dan de documenten
Praat me niet na.
Oud 15-05-2007, 21:22
Tls
Tls is offline
oh sorry had het niet gelezen
Oud 15-05-2007, 23:17
Verwijderd
Dat ga ik heel hard gebruiken voor scheikunde....


en als ik dit eerder had gezien, ook voor wiskunde.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.