Oud 13-05-2007, 17:37
thomm
thomm is offline
de eindexamens komen nu wel heel dichtbij,

en ik ben daarom deze week begonnen met leren, maar, ik heb een probleempje, ik kan me totaal niet concentreren tijdens het leren

ik moet hard aan de gang want ik heb nog maar weinig tijd en sta er niet geweldig voor

hoe pakken jullie dit aan???
Advertentie
Oud 13-05-2007, 17:56
Metal-Hoofd
Metal-Hoofd is offline
Maak je kamer leeg van alles dat kan afleiden.

Laat je ''opsluiten'' en regelmatig controleren door je ouders of je daadwerkelijk bezig bent.

(Dat zijn de harde maatregelen)

Je had eigenlijk al een tijd bezig moeten zijn met leren, zodat je er nou minder concentratie voor nodig hebt om zaken te snappen/onthouden.

Maar het beste advies dat ik je kan geven is: zet jezelf aan tot concentratie; je hebt niks te verliezen, alleen te winnen (want zitten blijven is heus geen schande)
__________________
Never More Nevermore
Oud 13-05-2007, 17:58
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik ga naar de universiteits bibliotheek. Daar kan ik wel wat uren achter elkaar door. Thuis ga ik te snel weer tv kijken, internetten en weetikveelwat
Oud 13-05-2007, 18:10
Verwijderd
Als je snel afgeleid bent door dingen in je kamer is het inderdaad een goed idee om in een bibliotheek te gaan zitten. Of misschien heeft je school wel een rustige studieruimte.

Verder helpt het niet om tijdens het leren te denken: AAAAH ik moet nog dit en dit en dit. Denk gewoon: vanmiddag ga ik een uur biologie leren, dan heb ik een kwartier pauze, dan ga ik een uur wiskunde doen, dat soort dingen. Op die manier zit je niet te leren terwijl er vanalles door je hoofd spookt over wat je allemaal nog moet doen; op dat moment moet je maar 1 ding en dat is gewoon rustig leren.
Leer door oefenexamens te maken, samenvattingen te schrijven of aantekeningen te maken, daarmee voorkom je dat je naar je boek staart zonder dat er iets doordringt.
Oud 14-05-2007, 16:26
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
k heb hetzelfde probleem
Dus k a anag nu hard aan de gang
Oud 14-05-2007, 16:27
Verwijderd
Ik zet altijd muziek aan
Oud 14-05-2007, 17:33
Verwijderd
Bij mij helpt het altijd heel erg goed om naar de bieb te gaan; daar ga ik dan in een studiecel zitten (gewoon met een tafel en een stoel, verder niets en niemand om me af te leiden) en begin. Ik probeer altijd 40 minuten te leren (en dan actief; dus een paragraafje lezen en die samenvatten), en dan 5 á 10 minuutjes pauze. In de bieb kan je in die pauze niet zoveel doen, staar gewoon even rond, drink wat water. Thuis pak ik dan altijd wat te drinken, kijk ik even uit het raam, ga ik even naar de wc, dat soort dingen. Even de krant lezen mag niet, je moet echt even uit de boeken. En dan weer 40 minuten. Als je merkt dan 40 minuten te lang is, doen dan 30 minuten gevolgd door een pauze. Of 20. (Ik geloof dat 20min het beste is qua aandachtsspan.)
Na drie blokken van 40 minuten neem ik altijd een iets langere pauze. Even iets eten, even een rondje lopen, zoiets.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie motivatie - concentratie
vedetje
5 04-07-2007 14:22
Eindexamens 2007 Concentratie
Verwijderd
22 07-05-2007 16:43
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Concentratie natronloog....
Skilly
5 02-11-2005 22:42
Algemene schoolzaken zero concentratie
sophiatje
4 03-06-2003 22:07
Psychologie Als dit hier thuishoort: Concentratie
Evito
6 21-09-2002 01:03
ARTistiek Vuur (verhaal)
4 09-07-2001 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.