Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2008, 14:47
Verwijderd
We zitten weer in de tijd van de ontgroeningen.

Arme eerstejaars/sjaars/feuten worden uitgeschold, vermoeid en vernederd en dat allemaal als 'teambuilding' of om te bewijzen dat ze de studentenvereniging waard zijn.

Wat vinden jullie van studentenontgroeningen?


Ts begint: Ik vind het meesal HeLeMaalniets! Ik heb er even over nagedacht om bij een studentenvereniging te gaan, maar de ontgroeningen staan me zo tegen, dat ik het niet doe. Ik wil geen gras eten, 5 uur op een been staan en zeggen dat ik mezelf stom vind. Ik heb goed contact gemaakt tijdens een studentvriendelijke introducite en hoef daar geen ontgroening voor.

Laatst gewijzigd op 20-09-2008 om 15:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2008, 14:48
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik zit bij een lieve vereniging zonder ontgroening <3 Alleen kom ik er niet zo vaak meer.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 14:51
Verwijderd
Ik vind ontgroeningen belachelijk en mensen die er aan meewerken of zich er vrijwillig aan onderwerpen debielen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 14:53
Verwijderd
Ik heb er een enorme hekel aan, ik zie wel eens mensen door de stad lopen die duidelijk ontgroend aan het worden zijn, met stift op hun gezicht of gewoon belachelijke outfits; ik snap niet wat daar leuk aan is
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 14:55
Verwijderd
Belachelijke kleding, tekeningen op je gezicht vind ik oke eigenlijk. Ik kan me ook inleven bij mensen die allemaal met roodgespoten haar over straat gaan om iets leuks te doen.. MAar sommige dingen zijn niet leuk!
8 uur lang in een kringetje stil moeten staan is niet leuk. een half uur lang door een vieze modderige sloot zwemmen terwijl het koud is, is ook niet leuk. Gras eten is niet grappig en mensen uitschelden ook niet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er een enorme hekel aan, ik zie wel eens mensen door de stad lopen die duidelijk ontgroend aan het worden zijn, met stift op hun gezicht of gewoon belachelijke outfits; ik snap niet wat daar leuk aan is
Nou wat is daar nou erg aan, dat is gewoon grappig. Ik bedoel ontgroeningen waarbij mensen pindakaas in hun haar krijgen, sinaasappelen en eieren met schil moeten eten, een kaars moeten pijpen, in een bak met water moeten zitten of de nacht door brengen in een kamer van een halve meter hoog en met 10 cm water op de vloer en daarin een verhoging waarop je kan slapen dat is inderdaad debiel. Maar gewoon verkleed door de stad lopen is niet echt raar, vraag maar aan mensen in oeteldonk
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:00
Verwijderd
Ik snap niet zo goed hoe die eerstejaars dan gezellig met ouderejaars die hen hebben "vernederd", een biertje kunnen gaan drinken onder het mom van: haha, ja, jullie hadden ons goed te pakken, maar nu zijn we gelijken en kunnen we gezellig kletsen over recht/medische dingetjes/antropologie!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Nou wat is daar nou erg aan, dat is gewoon grappig. Ik bedoel ontgroeningen waarbij mensen pindakaas in hun haar krijgen, sinaasappelen en eieren met schil moeten eten, een kaars moeten pijpen, in een bak met water moeten zitten of de nacht door brengen in een kamer van een halve meter hoog en met 10 cm water op de vloer en daarin een verhoging waarop je kan slapen dat is inderdaad debiel. Maar gewoon verkleed door de stad lopen is niet echt raar, vraag maar aan mensen in oeteldonk
Ik vind die kleine ontgroeningen al erg genoeg, ik ga echt niet voor m'n lol met permanente marker m'n gezicht onder laten kliederen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:03
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed hoe die eerstejaars dan gezellig met ouderejaars die hen hebben "vernederd", een biertje kunnen gaan drinken onder het mom van: haha, ja, jullie hadden ons goed te pakken, maar nu zijn we gelijken en kunnen we gezellig kletsen over recht/medische dingetjes/antropologie!
Je hebt bij die verenigingen ook meestal nog hele hierarchien enzo. Ik ben usc geweest, het utrechts studenten corps, en daar kregen we een rondleiding, en daar was het echt zo van, ja, dit is de eerstejaarsbar, daar zitten de tweedejaars, dat is voor ouderejaars waar je je biertje kunt laten tappen door een tweedejaars. En als eerstejaars moet je zovaak per week dit en dat doen, en er wordt zus en zo van je verwacht. ;x
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:04
Verwijderd
Haha iedereen hier zegt toch dat het stom is
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:19
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Belachelijk, ik snap sowieso niet dat je nog vrienden wilt zijn met mensen die je hebben uitgescholden, ook al hoort dat erbij. Sowieso dingen moeten die je eigenlijk niet wilt om erbij te horen. En studentenverenigingen die zeggen geen ontgroening te hebben, maar dat stiekem wel doen vind ik al helemaal stom, kom er dan eerlijk voor uit. Sowieso vind ik het hele jaarclub idee enzo stom.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:25
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Njah ik had ook een ontgroening bij mijn studievereniging, maar dat was in feite niks meer als luidkeels vals zingen en veel gratis bier zuipen dusjah...
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:35
Verwijderd
Een jaarclub is toch gewoon een groepje met mensen uit het eerste jaar, die samen leuke dingen doen? (dat begreep ik hier)
even een verduidelijking van mijn eerdere post: Ik vind ontgroeningen zelf eigenlijk niet erg, maar de grens tussen grappig en gemeen wordt te vaak overschreden!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:36
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nja ligt eraan hoe je het opvat, ik vind het bijvoorbeeld stom dat je jaarclub per se uit meiden moet bestaan oid en dat het niet gemengd mag. Althans dat is hier zo bij de corporale verenigingen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Een jaarclub is toch gewoon een groepje met mensen uit het eerste jaar, die samen leuke dingen doen? (dat begreep ik hier)
Nou in je eerste jaar vorm je een jaarclub en daarmee ga je elke week borrelen en dingen doen. De jaarclub zelf blijft in principe altijd bestaan en zouden je vrienden voor het leven moet zijn *proest*
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Njah ik had ook een ontgroening bij mijn studievereniging, maar dat was in feite niks meer als luidkeels vals zingen en veel gratis bier zuipen dusjah...
Dat noem ik geen ontgroening, meer een vaag ritueel. Ontgroeningen zijn juist vernederend, dit niet echt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 16:01
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nja ligt eraan hoe je het opvat, ik vind het bijvoorbeeld stom dat je jaarclub per se uit meiden moet bestaan oid en dat het niet gemengd mag. Althans dat is hier zo bij de corporale verenigingen.
De corporale verenigingen in utrecht zijn sowieso al gescheiden :')
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind ontgroeningen belachelijk en mensen die er aan meewerken of zich er vrijwillig aan onderwerpen debielen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2008, 18:19
Verwijderd
Ik ben per ongeluk ontgroend, een tijd terug, geloof ik.

Ik kreeg een paar bier over me heen, en toen zei ik 'aah, verfrissend', en toen was ik ontgroend, of zo. Ik begreep het niet helemaal, omdat ik redelijk zat was.

Maar dat is natuurlijk maar een zeer lichte ontgroening.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 18:40
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Dat noem ik geen ontgroening, meer een vaag ritueel. Ontgroeningen zijn juist vernederend, dit niet echt.
Njah er waren van die vage straffen als je niet goed zong zoals een glas bier leegdrinken met je armen gestrekt en dat soort onzin, maar daar waren de meeste al te dronken voor om er iets om te geven.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 18:42
Verwijderd
sneu.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 21:11
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ontgroeningen zijn voor identiteitsloze Neanderthalers.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 21:23
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik geloof dat mijn broer een aantal dingen moest doen, zoals een blikopener nadoen en binnen 30 seconden een ode aan een geel paaltje bedenken en dan voordragen.
Nou valt dat nog wel mee, maar ik snap de lol niet zo. Sommige van die verhalen zijn nog wel grappig, maar dat is meer omdat mensen zo'n actie doen, en niet omdat ze het doen om bij een vereniging te horen. Ga dan gewone vrienden zoeken.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 21:39
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
grappig eigenlijk hoe mensen die nooit een ontgroening hebben doorstaan altijd de meest uitgesproken mening er over hebben.

ik vind het principe juist briljant. een principe dat veel voorkomt in het leven.
namelijk dat iets waardevoller wordt naarmate je er meer moeite voor gedaan hebt.
bijvoorbeeld maanden sparen voor een dure tv, als je m dan eenmaal hebt hecht je er veel meer waarde aan dan wanneer je het geld in je bank vond

tijdens de ontgroening is het afzien maar de hilarische verhalen achteraf met je medesjaars en ouderejaars die betrokken waren maken het al gauw goed. en de band met die ene persoon die jou extra zuur heeft gemaakt is vaak juist opvallend goed.

enige wat je hoeft te doen is beseffen dat men je er uiteindelijk graag bij wilt hebben, maar dat niet zomaar iedere flapdrol er zonder gelul bij kan. dat valt toch wel te respecteren eigenlijk want het kost je wel leden. studentenverenigingen zonder ontgroening zijn vaak erg groot maar niemand heeft hart of komt uberhaupt maar 1,5 keer per jaar opdagen.

helaas weet ik niet meer van wie de quote is maar: "i dont want to belong to the group that wants me". het werkt nou eenmaal zou.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 21:48
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Dat was Groucho Marx.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2008, 21:52
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
dus toch
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 22:16
Verwijderd
Ik zie het genot van macht hebben over clowns die zonodig bij een groep willen horen niet in.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 22:52
Verwijderd
Citaat:
grappig eigenlijk hoe mensen die nooit een ontgroening hebben doorstaan altijd de meest uitgesproken mening er over hebben.

ik vind het principe juist briljant. een principe dat veel voorkomt in het leven.
namelijk dat iets waardevoller wordt naarmate je er meer moeite voor gedaan hebt.
bijvoorbeeld maanden sparen voor een dure tv, als je m dan eenmaal hebt hecht je er veel meer waarde aan dan wanneer je het geld in je bank vond

tijdens de ontgroening is het afzien maar de hilarische verhalen achteraf met je medesjaars en ouderejaars die betrokken waren maken het al gauw goed. en de band met die ene persoon die jou extra zuur heeft gemaakt is vaak juist opvallend goed.

enige wat je hoeft te doen is beseffen dat men je er uiteindelijk graag bij wilt hebben, maar dat niet zomaar iedere flapdrol er zonder gelul bij kan. dat valt toch wel te respecteren eigenlijk want het kost je wel leden. studentenverenigingen zonder ontgroening zijn vaak erg groot maar niemand heeft hart of komt uberhaupt maar 1,5 keer per jaar opdagen.

helaas weet ik niet meer van wie de quote is maar: "i dont want to belong to the group that wants me". het werkt nou eenmaal zou.
Ben jij ontgroend?

Wat voor wanhopige sukkel ben je als je van alles wil doorstaan om bij een of andere studentengroep corpsballen te horen puur om wat oppervlakkige studievrienden te maken?

Ik snap je verhaal over de tv, maar nu doe je net alsof lid zijn van zo'n vereniging zoveel waard is.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 22:58
Verwijderd
vrienden kopen ftl
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 22:59
Verwijderd
ow en stockholmsyndroom.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 23:01
Verwijderd
Ik vind het een achterlijk idee dat je pas vrienden met iemand kan zijn als die ander je eerst tot op het bot heeft moeten vernederen. Wat zeg ik, een achterlijk idee? Een weerzinwekkend idee. Behoorlijk sneu dus als je er een studentenvereniging met zulke belachelijke ideeën voor nodig hebt om vrienden te maken.

Die vergelijking met de tv vind ik dan ook nogal vergezocht en totaal misplaatst. Bij zo'n 'vriendschap' binnen een studentenvereniging begin je gewoon met een scheve verhouding, dat moet je niet willen, vind ik. Sparen voor een tv is een heel ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 23:28
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ja nou ik heb ook saamhorigheidsgevoel met de mensen met wie ik samen de introductie heb gedaan, daar hoef ik geen ontgroening voor te doen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 00:21
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Een introductieperiode heeft een aantal doelen.. De vereniging leren kennen, mensen, geschiedenis, liederen. Je jaar leren kennen, en een band scheppen met je jaar..

Het is aangetoond dat vooral mannen in een periode van "gezamenlijk lijden" een hechtere groep vormen.. Dit is de achterliggende gedachte bij ontgroeningen.. Dan moet de groep wel alles samen doen, geen individuele afstraffingen etc. Verder zijn er natuurlijk altijd wel verenigingen die het iets te bont maken, wat doe je eraan, mensen blijven er lid worden..

Wanneer je in zo'n periode zit ervaar je het altijd anders, en het is toch niet bedoeld om leuk te zijn, dus je maakt er gewoon het beste van..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 00:28
Verwijderd
Ik ben niet ontgroend bij een studentenvereniging, maar wel bij een andere groep, waarbij je dan met ongeveer 5 mensen tegelijk erbij komt. En ik vond het aan de ene kant wel vervelend, maar eigenlijk stelde het niet zoveel voor, een avondje, daarna wel fijn gelachen om de anderen in de jaren erna en het is ook een soort traditie en als je je avond goed doorkomt krijg je ook meteen een goede naam en heb je een leuk verhaal.

Ik snap het dus wel en ik snap niet zo goed waar mensen zich druk om maken. ALs ik nu een vereniging had gevonden die ik fantastisch vond waar wel een ontgroening bijzat, had ik dat waarschijnlijk wel gedaan. Nu ga ik bij een vereniging zonder, maar heb wel een vrij lange introductieperiode en je zult ook vast geacht worden vanalles te doen, achja, ik zie wel.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 00:35
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik zag er laatst nog een paar studenten ontgroend worden door een corpsbal die heel hard een drill sergeant na probeerde te doen, dat was wel grappig. Ik hoop dat de ontgroenden het gelach van mij en de andere toekijkers extravernederd vonden en daarom misschien besluiten er toch maar uit te stappen. Op zich lijken de meeste van die fratsen me nog wel te doen, maar al die beschaafdere studenten die je keihard uitlachen als je met een feesthoedje op een of ander Latijns clublied moet zingen, dat lijkt me het ergste.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 01:18
Verwijderd
Ik vond het wel grappig, hoorde zo'n corpsbal praten over dat het 'karakter bouwt en ze kennis laat maken met dieptepunten en zodoende om leren gaan met tegenslagen (bladiebla)', iets in die trend.
Mijn gedachte was "Gast, je bent wat, 18, 19? Waarschijnlijk een tweedejaars ofzo die de 'newbies' mag inwijden: Wat weet jij van hoogte en dieptepunten af? Nou kan ik met mijn 24 levensjaartjes ook nog niet al te hoog van de toren blazen, maar shit.

Mensen die het vrijwillig ondergaan om er bij te horen zijn echter even zeer in het gemis van ruggengraat. Ik zou gewoon zeggen: F dit, ik zoek mijn eigen sociale leven wel bij elkaar (in mijn huidige geval studeer ik in de stad waar ik al 'enige tijd' verblijf, dus dat sociale leven is er al), en als ik de reacties in dit topic zie, ben ik niet de enige
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2008, 08:37
Verwijderd
Het is onmenselijk en heeft niks met teambuilding whatsoever te maken. Ik ken genoeg mensen die na een ontgroening een half jaar de tijd nodig hadden om er lichamelijk danwel psychisch weer helemaal bovenop te komen en/of er dingen als pfeiffer aan over hielden en dat zegt denk ik meer dan genoeg over het martelende karakter van de ontgroeningen in Nederland.
Ik kan dan ook geen vrienden zijn met mensen die bij een vereniging zitten en binnenkort zelf mensen kots laten eten, tien keer per nacht wakker maken en laten zoenen met alle bestuursleden.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 08:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Njah er waren van die vage straffen als je niet goed zong zoals een glas bier leegdrinken met je armen gestrekt en dat soort onzin, maar daar waren de meeste al te dronken voor om er iets om te geven.
Oh, wtf, we hebben dezelfde "ontgroening" gehad, lees ik nu in je profiel.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 09:37
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Het is onmenselijk en heeft niks met teambuilding whatsoever te maken. Ik ken genoeg mensen die na een ontgroening een half jaar de tijd nodig hadden om er lichamelijk danwel psychisch weer helemaal bovenop te komen en/of er dingen als pfeiffer aan over hielden en dat zegt denk ik meer dan genoeg over het martelende karakter van de ontgroeningen in Nederland.
Ik kan dan ook geen vrienden zijn met mensen die bij een vereniging zitten en binnenkort zelf mensen kots laten eten, tien keer per nacht wakker maken en laten zoenen met alle bestuursleden.
Het fijnste is nog dat de corporale verenigingen contractueel hebben toegezegd een bepaald aantal uren ononderbroken slaap te bieden, geen alcohol aan te bieden tijdens introductietijd etc. Het probleem is vooral dat huizen en genootschappen/ disputen zich hier niet aan hoeven te houden, daar zijn ook de meeste van die berichten van. Maakt het natuurlijk niet opeens okee, maar het zit toch weer net wat anders..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Het fijnste is nog dat de corporale verenigingen contractueel hebben toegezegd een bepaald aantal uren ononderbroken slaap te bieden, geen alcohol aan te bieden tijdens introductietijd etc. Het probleem is vooral dat huizen en genootschappen/ disputen zich hier niet aan hoeven te houden, daar zijn ook de meeste van die berichten van. Maakt het natuurlijk niet opeens okee, maar het zit toch weer net wat anders..
Sowieso is er heel weinig toezicht mogelijk en ontlopen (vooral hier in het Zuiden) veel verenigingen al die bepalingen door simpelweg in België of Duitsland te gaan zitten. Veel veranderd is er dus niet sinds die afspraken.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 10:09
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Ik vind het vooral frappant dat de mensen die zich niet hebben laten ontgroenen er de felste meningen over lijken te hebben. Ik zie niet helemaal in waarom het dan voor jou zo belangrijk is, als je er toch niets mee te maken wil hebben. Ik ben ook niet ontgroend, maar ik zie nog wel in dat sommige methodes goed kunnen zijn voor de groep (wordt ook in het leger gedaan), en als mensen denken dat ze bij zo'n vereniging iets kunnen vinden, wie ben ik dan om dat te gaan veroordelen?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 10:30
Verwijderd
De vergelijking met het leger in niet relevant, vind ik. In het leger gaat het om discipline, fysieke testen, etc, niet om vernedering, moraal bezwarende zaken en alcoholvergiftiging.
En waarom zou ik er als buitenstaander me er niet mee bemoeien? Ik zie er mensen aan kapot gaan, dat vind ik erg. Ik hoor over zaken die op Guantanamo Bay niet zouden misstaan, die plaats vinden in mijn eigen land, soms zelfs in mijn eigen stad, dat vind ik erg. Wellicht is het een overkwalificering om het een ''maatschappelijk probleem'' te noemen, maar zelf zie ik het wel zo en daarom heb ik ook zo'n duidelijke mening over en zou ik het liefst zien dat het wettelijk verboden werd. (niet ontgroeningen an sich natuerlijk, in gekke pakjes lopen en liedjes zingen is geeeeen probleem als je het mij vraagt, maar wel de wanpraktijken die vaak in ontgroeningen voorkomen).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 10:31
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ik heb trouwens een betere analogie dan de tv bedacht die vooral vrouwen zullen begrijpen denk ik. namelijk het hard to get spelletje dat veel vrouwen spelen. het doel daarvan is kijken of die kerel jou wel de moeite waard vindt. je kan als vrouw die gast wel al geweldig vinden en graag van alles en nog wat met m willen doen maar beter maak je t m moeilijk als je meer wilt dan 2 a 3 keer oppervlakkige sex. probleem is een balans vinden tussen graag willen en te ongeinteresseerd overkomen.

nou ja ik kan m nog veel verder uit gaan zitten leggen maar daar heb ik nu de tijd niet meer voor en t lijkt me ook wel erg duidelijk eigenlijk verder
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 10:33
Verwijderd
Citaat:
ik heb trouwens een betere analogie dan de tv bedacht die vooral vrouwen zullen begrijpen denk ik. namelijk het hard to get spelletje dat veel vrouwen spelen. het doel daarvan is kijken of die kerel jou wel de moeite waard vindt. je kan als vrouw die gast wel al geweldig vinden en graag van alles en nog wat met m willen doen maar beter maak je t m moeilijk als je meer wilt dan 2 a 3 keer oppervlakkige sex. probleem is een balans vinden tussen graag willen en te ongeinteresseerd overkomen.

nou ja ik kan m nog veel verder uit gaan zitten leggen maar daar heb ik nu de tijd niet meer voor en t lijkt me ook wel erg duidelijk eigenlijk verder
Ik snap je vergelijking prima, maar ik vind het niet opgaan.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 10:35
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
De vergelijking met het leger in niet relevant, vind ik. In het leger gaat het om discipline, fysieke testen, etc, niet om vernedering, moraal bezwarende zaken en alcoholvergiftiging.
En waarom zou ik er als buitenstaander me er niet mee bemoeien? Ik zie er mensen aan kapot gaan, dat vind ik erg. Ik hoor over zaken die op Guantanamo Bay niet zouden misstaan, die plaats vinden in mijn eigen land, soms zelfs in mijn eigen stad, dat vind ik erg. Wellicht is het een overkwalificering om het een ''maatschappelijk probleem'' te noemen, maar zelf zie ik het wel zo en daarom heb ik ook zo'n duidelijke mening over en zou ik het liefst zien dat het wettelijk verboden werd. (niet ontgroeningen an sich natuerlijk, in gekke pakjes lopen en liedjes zingen is geeeeen probleem als je het mij vraagt, maar wel de wanpraktijken die vaak in ontgroeningen voorkomen).
vaak voorkomen? hoe weet je dat allemaal? vanwege die 4 excessen die je in de krant heb gelezen?

je eerste zin is overigens ook raar want juist discipline ontwikkel je oa door vernedering.
vernedering etc zijn geen doelen maar middelen

komt bij dat je al die verhalen die jij via via via hoort ook makkelijk met een flinke korrel zout kunt nemen hoor. waarom zou je t immers downplayen wat je tijdens de ontgroening hebt gedaan als je t ook kan aandikken teneinde het mysterie van de ontgroening voor de buitenstaander spannend te houden?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 10:39
Verwijderd
Citaat:
vaak voorkomen? hoe weet je dat allemaal? vanwege die 4 excessen die je in de krant heb gelezen?

je eerste zin is overigens ook raar want juist discipline ontwikkel je oa door vernedering.
vernedering etc zijn geen doelen maar middelen

komt bij dat je al die verhalen die jij via via via hoort ook makkelijk met een flinke korrel zout kunt nemen hoor. waarom zou je t immers downplayen wat je tijdens de ontgroening hebt gedaan als je t ook kan aandikken teneinde het mysterie van de ontgroening voor de buitenstaander spannend te houden?
Hoe ik dat weet? Door mijn oren en ogen open te houden. Door te weten dat wat in de krant komt het topje van de ijsberg is.

Ik denk niet dat vrienden en kennissen die bij een vereniging weg zijn gegaan dingen gaan aandikken om het voor mij spannender te maken, zulke mensen zijn het niet.

Je hebt vernedering en vernedering. In het leger worden er ook geen toiletpotten met tandeborstels meer gepoetst, dat is achterhaald.

Korrels zout voorruit, maar zelfs d'an blijft er nog een heleboel over waar ik bijna van moet overgeven.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 14:08
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vind het vooral frappant dat de mensen die zich niet hebben laten ontgroenen er de felste meningen over lijken te hebben.
Dat is toch juist logisch?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 14:22
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Dat is toch juist logisch?
Die hebben geen immers binding gecreëerd met hun groepsgenoten en ontgroeners
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 14:23
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Die hebben geen immers binding gecreëerd met hun groepsgenoten en ontgroeners
Nou ik dacht meer aan:
Als je ontgroening absoluut belachelijk vindt, zorg je er wel voor dat je niet ontgroent wordt. En dan heb je precies de situatie die martijn zo frappant vindt en waarvan ik denk dat het precies is zoals het gaat
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Die hebben geen immers binding gecreëerd met hun groepsgenoten en ontgroeners
en daardoor gelukkig hun eigen mening behouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ontgroening
JNR
235 04-05-2007 12:37
Algemene schoolzaken Ontgroeningen
Nona
93 04-10-2003 10:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog: Ontgroeningen bij studentenverenigingen
Bezz
2 31-03-2003 18:59
Algemene schoolzaken ontgroenen afschaffen
jose85
2 25-11-2002 08:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat over ontgroeningen: argumenten!?
corduroy
1 22-10-2002 19:41
Algemene schoolzaken Zijn jullie voor of tegen ontgroeningen?
*shadygirl*
87 31-08-2002 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.