Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2010, 10:20
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
(Up, up!)
Ik ga die truffels van Calyx ook proberen binnenkort . Gisteren heb ik twee carrot cakes gebakken, zeer arbeidsintensief maar het ziet er wel lekker uit. (Nog niet geprobeerd, want is voor verjaardag vanmiddag.)

Carrot cake
1. Klop 225 g boter en 225 (licht)bruine basterdsuiker door elkaar.
2. Splits 4 eieren: klop de dooiers door het boter-suiker mengsel.
3. Voeg aan het beslag/deeg het volgende toe:
  • sinaasappelrasp van 1 sinaasappel
  • 1 el limoensap
  • 300g winterpeen, gewassen en geraspt
  • 175g zelfrijzend bakmeel
  • een theelepel bakpoeder
  • een snufje zout
  • 50g grof gehakte amandelen
  • en ook nog 110g walnoten.
4. Tenslotte klop je de eiwitten stijf en spatel je ze door het beslag.
5. 75 minuten op 190 graden in de oven.
6. En dan nog de "icing": meng 150g MonChou/roomkaas met 100-150g poedersuiker (dit gaat heel goed als de roomkaas al even uit de koelkast is, met een vork) en smeer deze uit over de afgekoelde taart. Nog even in de koelkast en dan... aanvallen!
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Advertentie
Oud 23-04-2010, 10:53
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Ik heb woensdag deze gebakken en van de huisgenoten mag ik dat vaker doen! oftewel: ze waren erg lekker! Heb gewoon zelfrijzend bakmeel gebruikt ipv meel en bakpoeder en dat werkte prima. Zaten overigens wel langer in de oven dan in het recept stond, iets van 12 min. En ze worden pas knapperig als ze uit de oven zijn. mjam.

recept: Link
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 23-04-2010, 10:54
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
*recept carrot cake*
Ik vind het zelf super lekker om citroen sap en rasp toe te voegen aan de roomkaas. Maakt het nog lekkerder ^^
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 24-04-2010, 12:27
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Oeh wat een lekkere cookies lijken me dat en zo kort in de oven . Die ga ik vast eens proberen. En de carrot cake was goed geslaagd en de icing was ook lekker zonder citroensap .

Nu ga ik frambozen- en chocolade-nootjesmuffins maken: link! Ik doe gewoon in de ene helft van het beslag framboosjes en in de andere helft walnootjes en chocoladestukjes. Hoop dat mijn jarige vriendje het gaat waarderen .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 24-04-2010, 13:53
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Oeh, ze zijn klaar! Ik heb het beslag wel aangepast, dus:

Frambozen-kaneel- en chocolade-walnootmuffins
Meng 280 g zelfrijzend bakmeel, 80g witte basterdsuiker en 2tl kaneel en maak er een kuiltje in.
In het kuiltje doe je 2 losgeklopte eieren, 5 el zonnebloemolie en (ongeveer) 8 el melk.
Daarna verdeel je het beslag over 2 kommen.
In kom 1 voeg je ongeveer 50 g frambozen toe.
In kom 2 voeg je 2 blokjes gesnipperde chocolade en een hand gehakte walnoten toe.
Dan verdeel je het over de muffinvormpjes (12) en stop je het 25 minuten in een oven, voorverwarmd op 180 gr C.

Het ziet er heerlijk uit (ik post nog wel een foto) en de frambozen zijn een beetje gesmolten .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 26-04-2010, 21:44
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Misschien moeten wij met zijn tweeën dit topic in leven houden

Maar foto's zijn welkom: klinkt iig super lekker! Woensdag weer chocolade koekjes maken voor date Ik heb trouwens ook nog een briljant recept voor havermout-rozijnenkoekjes mocht iemand die willen!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 27-04-2010, 05:51
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Misschien moeten wij met zijn tweeën dit topic in leven houden
Ik heb bijna vakantie, dus dan heb ik ook weer tijd om eens creatief te zijn in de keuken!
Oud 28-04-2010, 21:33
Verwijderd
Ik ga morgen dus zo'n brood bakken als waar larry het over had.
Wish me luck.
Oud 29-04-2010, 13:02
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Ik heb de koekjes nu weer gemaakt, maar dan met melk choco ipv van wit. Wit toch toch beter is de concusie (meer contrast tussen chocolade en koekje)! volgende week recept voor citroentaart uitproberen waarschijnlijk.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 04-05-2010, 15:38
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb zojuist chocoladecakejes gemaakt (mix van Home Made, in de magnetron, bij gebrek aan oven) met creatief (als in: ik had eigenlijk niet alle ingrediënten in huis) chocoladelaagje en hagelslag erop. Vanavond proeven
Oud 05-05-2010, 15:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vrijdag ben ik jarig en omdat ik vandaag vrij ben, ben ik vast wat dingetjes aan het maken, oa een philadelphiataart

Je hebt nodig:
- 1 kuipje philadelphia (light) naturel
- 200 gram bastognekoeken
- 75 gram margarine of (room)boter
- 200 gram Griekse yoghurt
- 75 gram witte basterdsuiker
- 1 zakje vanillesuiker
- 100 gram chocoladevlokken + nog wat voor versieren
- 3 zakjes klopfix
- 300 ml (ik had 200 ml) slagroom

- Vet de springvorm in, verkruimel de bastognekoeken met de boter in een keukenmachine. Als je geen keukenmachine hebt kan je het proberen met de mixer maar bij mij vloog het door de hele keuken. Ik heb ze met de hand heel fijn gemaakt en daarna met een zo'n stamppot-stamper fijn gemaakt, ging prima Verdeel het koekjesmengsel over de bodem van de springvorm en druk goed aan
- Klop de philadelphia, yoghurt, suiker en vanillesuiker tot een smuiige massa. Maak de kloppers van de mixer goed schoon (of doe dit met een garde), strooi de klopfix al kloppend door de slagroom en klop de slagroom stijf.
- Meng de slagroom door het philadelphia mengsel, roer de vlokken er door heen en verdeel dit gelijkmatig over de koekjesbodem. Dek af met vershoudfolie en laat minimaal twee uur opstijven in de koelkast. Na het opstijven kan je het versieren met wat je maar wilt, aardbeien of nog meer vlokken bijvoorbeeld

Hij staat nu nog in de koelkast maar als ie klaar is en ik hem versierd heb ga ik foto's maken Vorig jaar had ik er ook zo een gemaakt en die was toen érg lekker. Toen had je speciale philadelphia keuken hiervoor, die is nu niet meer te koop (of ik kon hem niet vinden, ook niet meer bij het assortiment op de website) dus ben benieuwd of dit ook gaat

Edit: Foto's Vandaag nog twee appeltaarten gemaakt maar die waren gewoon uit zo'n pak





Hij was erg lekker maar viel ook erg zwaar
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 09-05-2010 om 20:45. Reden: Foto's toegevoegd
Oud 06-05-2010, 02:04
jeanlee411
jeanlee411 is offline
Citaat:
Erg makkelijk te maken! Vond het vooral echt ideaal, je hebt dus geen mixer nodig want je hebt geen boter, maar olie. Je kunt gewoon met een grote stevige lepel alles door elkaar scheppen/roeren ofzo! En echt heeeel lekker, stevig en kruidig.

@ Calyx: ja ik heb hem toen niet zelf gemaakt :$ maar ja, mijn broer en zn vriendinnetje dus wel en die hadden exact dat recept aangehouden, zeiden ze? Nouja je kunt het een paar dagen bewaren en het was totaal geen ramp om er elke dag van te eten .
Chocolade koekjes... Ik zwijmel al helemaal weg....
Iemand nog een recept voor? liefst Chocolate Chip

__________________________
Watch Iron Man 2 Online Free
Oud 07-05-2010, 15:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb net een soort van kwarktaart-toetje gemaakt, geïnspireerd op een paar recepten die ik online heb gevonden. Het is een chocolademuesli/aardbeienkwark-taartje geworden. Hij staat nu in de koelkast en vanavond na het sporten ga ik 'm proberen. Als-ie geslaagd is, zal ik het 'recept' wel posten!

Edit: het is wel aardig, maar een volgende keer zou ik de bodem toch van bastognekoeken of tarwebiscuits maken. De stukjes muesli in de kwark zijn wel oke.

Laatst gewijzigd op 07-05-2010 om 20:30.
Oud 08-05-2010, 15:47
Verwijderd
Voor moederdag heb ik een koemelk/lactosevrije-twee kleuren- vlinder cake gebakken. Ik hoop dat ie lekker is.
Oud 09-05-2010, 16:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Mooi! <3
__________________
I like my new bunny suit
Oud 10-05-2010, 09:52
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Mm, ik had zaterdag mijn lievelings havermout-rozijnen koekjes gebakken! ^^ Gisteren een citroentaart/koek gebakken, die op zich erg lekker was. Ik had alleen te weinig citroensap toegevoegd (3 limoenen vervangen door 1 citroen, had beter 1,5 citroen kunnen zijn). Maar volgende keer wordt hij vast goddelijk Recept: klik
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 10-05-2010, 09:52
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Hij was erg lekker maar viel ook erg zwaar
Dat verwachtte ik ook al nadat je je recept had gepost
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 11-05-2010, 15:51
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Vriendin van mijn huisgenoot kwam met Oreo taart thuis en hij was lekker!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 11-05-2010, 15:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een paar mini-kwarktaartjes (vanillekwark met hagelslag erdoor) gemaakt in kleine cakevormpjes. Ben benieuwd of ze ook hun vorm behouden als ze uit het vormpje komen. Edit: nee dus, jammer. Maar gelukkig is de smaak daarom niet minder

Laatst gewijzigd op 11-05-2010 om 18:34.
Oud 31-05-2010, 13:04
Verwijderd
Wie weet hoe je cakejes/muffins goed omhoog kan laten komen? Bij mij worden ze vaak ''plat''.
Oud 31-05-2010, 20:50
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Wie weet hoe je cakejes/muffins goed omhoog kan laten komen? Bij mij worden ze vaak ''plat''.
Gebruik je wel zelfrijzend bakmeel? Zorg iig dat er iets van bakpoeder in je beslag zit. Daarnaast is het belangrijk dat je je vorm in het midden van de oven zet, dus dat er ook warme lucht bij de onderkant van je vorm kan komen.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 01-06-2010, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Gebruik je wel zelfrijzend bakmeel? Zorg iig dat er iets van bakpoeder in je beslag zit. Daarnaast is het belangrijk dat je je vorm in het midden van de oven zet, dus dat er ook warme lucht bij de onderkant van je vorm kan komen.

Hmm ja, maar in ieder geval bedankt!
Oud 02-06-2010, 07:28
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Wie weet hoe je cakejes/muffins goed omhoog kan laten komen? Bij mij worden ze vaak ''plat''.
Oven goed voorverwarmd? Beslag gemaakt zoals in de aanwijzingen? Niet de oven tussentijds open gehad?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 02-06-2010, 16:14
Verwijderd
Ik denk dat het dan het eerste is. Maak altijd wel het beslag zoals het er staat, en tussentijds doe ik de oven open.

Bedankt!
Oud 02-06-2010, 22:08
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
... en tussentijds doe ik de oven open.
Je moet juist niet de oven open doen
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 07-06-2010, 11:50
Verwijderd
Ik ben helemaal into bakken en koken momenteel. Laatst een regenboogtaart gebakken voor de verjaardag, dit was de eerste poging:





Met nutella o de zijkant en botercreme bovenop. De uiteindelijke taart had witte fondant aan de buitenkant, maar daar heb ik nog geen foto van.
Oud 07-06-2010, 14:57
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Ik ben helemaal into bakken en koken momenteel. Laatst een regenboogtaart gebakken voor de verjaardag, dit was de eerste poging:
Ziet er goed uit! Ik zou alleen nooit nutella en botercreme combineren, lijkt me niet lekker. Dat lijkt me trouwens best wel veel werk! verdeel je dan het beslag in vijf delen en dan voeg je kleurstof bij een deel en verwerk je dit in lagen? Ik vind dat kleurstof altijd zo moeilijk te krijgen is.

OT: Appelcake staat in de oven
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 08-06-2010, 19:19
Verwijderd
Het was verrassend lekker samen! Ik had er weinig vertrouwen in, maar t werkte wel. Maar voortaan zonder nutella. (Wel handig om te weten: botercreme kun je invriezen en gewoon weer ontdooien .)

En ja, in vijf delen verdelen en dan op elkaar gieten zonder het te veel te mengen. Beetje gedoe, maar t valt mee. Ik heb kleurstof gevonden in de toko, vooral de hele grote (ondergrondse) toko/supermarkt in Maastricht heeft veel voor goedkoop. Zelfs zwarte kleurstof en anders deleukstetaartenshop.nl enzo.

Appelcake <3
Oud 09-06-2010, 18:27
Verwijderd
Oud 15-06-2010, 23:18
Pyro Power
Pyro Power is offline
Wat ik zonet nog gemaakt en gegeten heb. Het is meer een vrij eenvoudige warme snack. Ik noem het: Een beschuitjes-pizza

(Dit is voor 1 persoon, bij meerdere personen gewoon je hoeveelheden producten maal het aantal gasten doen)

Wat heb je nodig

3 x beschuitjes
2 x plakjes kaas
1 x plakje Ham
1 x plakje salami/snijworst
1 x tomaatje
beetje boter (je zou in plaats van boter ook tomatenpuree kunnen doen, maar ik hou het eenvoudig)
beetje basilicum
beetje peterselie
beetje zout

Hoe ga je te werk?

Smeer boter op de beschuitjes, gewoon een dun laagje. Pak de kaas en snij deze in redelijk fijne blokjes. Dus een blokje van 5 mm ongeveer. Pak je vleeswaren en snij deze ook als de kaas. Strooi de stukjes ham en salami over de beschuitjes, zorg dat overal wel een beetje ligt, wel gelijkmatig verdelen. Pak dan je tomaat, snij een paar plakken af tot hij je op een mooi vlezig stukje zit, snij ongeveer 6 plakjes van ongeveer 3 mm dik van de tomaat af. leg deze op de beschuitjes, bovenop de ham en snijworst dus. (Nu kun je ook nog eventueel wat anders er bij op doen, wat ananas of paprika ofzo) strooi nu gelijkmatig je kaas blokjes er over heen, zorg dat er niet echt lege plekken zijn waar geen kaas ligt. (Je kunt natuurkijk ook gewoon lui zijn en gewoon een plak kaas er overeen leggen, maar dat is saai en het haalt het idee van een pizza weg. Telt ook voor de ham en snijworst.) Vervogens strooi je een beetje peterselie en bacilicum er naar eigen smaak overheen. Leg dit nu op een bordje en doe dit in de magnetron. Ongeveer 1 minuut 20. De kaas zal smelten en het beschuitje wordt net als bij een echte pizza zacht. Een snufje zout er over heen, en klaar.

Athans, dit vind ik echt wel lekker
Oud 23-06-2010, 00:05
Verwijderd
Ik heb nog bagels en pretzels gebakken.



Oud 24-06-2010, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Wat ik zonet nog gemaakt en gegeten heb. Het is meer een vrij eenvoudige warme snack. Ik noem het: Een beschuitjes-pizza

(Dit is voor 1 persoon, bij meerdere personen gewoon je hoeveelheden producten maal het aantal gasten doen)

Wat heb je nodig

3 x beschuitjes
2 x plakjes kaas
1 x plakje Ham
1 x plakje salami/snijworst
1 x tomaatje
beetje boter (je zou in plaats van boter ook tomatenpuree kunnen doen, maar ik hou het eenvoudig)
beetje basilicum
beetje peterselie
beetje zout

Hoe ga je te werk?

Smeer boter op de beschuitjes, gewoon een dun laagje. Pak de kaas en snij deze in redelijk fijne blokjes. Dus een blokje van 5 mm ongeveer. Pak je vleeswaren en snij deze ook als de kaas. Strooi de stukjes ham en salami over de beschuitjes, zorg dat overal wel een beetje ligt, wel gelijkmatig verdelen. Pak dan je tomaat, snij een paar plakken af tot hij je op een mooi vlezig stukje zit, snij ongeveer 6 plakjes van ongeveer 3 mm dik van de tomaat af. leg deze op de beschuitjes, bovenop de ham en snijworst dus. (Nu kun je ook nog eventueel wat anders er bij op doen, wat ananas of paprika ofzo) strooi nu gelijkmatig je kaas blokjes er over heen, zorg dat er niet echt lege plekken zijn waar geen kaas ligt. (Je kunt natuurkijk ook gewoon lui zijn en gewoon een plak kaas er overeen leggen, maar dat is saai en het haalt het idee van een pizza weg. Telt ook voor de ham en snijworst.) Vervogens strooi je een beetje peterselie en bacilicum er naar eigen smaak overheen. Leg dit nu op een bordje en doe dit in de magnetron. Ongeveer 1 minuut 20. De kaas zal smelten en het beschuitje wordt net als bij een echte pizza zacht. Een snufje zout er over heen, en klaar.

Athans, dit vind ik echt wel lekker
Klinkt lekker.
Oud 25-06-2010, 16:08
vlinderrr92
vlinderrr92 is offline
Ziet er allemaal heel goed uit
Ikheb een vraagje over die chocolate chip cookies.. ik wil ze ook graag maken, maar dan 'witte' koekjes, dus zonder cacaopoeder. Moet ik de poeder dan door iets anders vervangen of kan ik het gewoon weglaten?
Oud 25-06-2010, 19:47
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb voor op mijn werk een "straciatella" kwarktaart gemaakt.
Oud 26-06-2010, 14:39
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Foto Pretzels
Ze zien er een beetje te veel gerezen uit

Maar wel lekker!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 26-06-2010, 14:41
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Ziet er allemaal heel goed uit
Ikheb een vraagje over die chocolate chip cookies.. ik wil ze ook graag maken, maar dan 'witte' koekjes, dus zonder cacaopoeder. Moet ik de poeder dan door iets anders vervangen of kan ik het gewoon weglaten?
Ik zou de cacao vervangen door extra bloem, ongeveer de helft van het gewicht van de cacao. Je moet het ook een beetje laten afhangen van de 'vloeibaarheid' van je beslag. Bovenstaande koekjes hebben een redelijk dik/droog beslag. Als het daar op lijkt zit je ongeveer goed
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 26-06-2010, 21:29
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Hee, da's grappig, ik wilde mijn taart-die-nu-in-de-oven-staat gaan posten, blijkt dat-ie wel heel erg lijkt op de chocoladetaart van Calyx hierboven. Maar vooruit:

Goddelijke chocoladetaart
Verwarm de oven voor op 180 graden C.
1. Neem 200g pure chocolade (ik neem altijd die van Swiss, met 72% cacao) en 200 g roomboter, breek resp. snijd deze in stukjes en smelt dit in een steelpan met dikke bodem op laag! vuur. Roer af en toe en zorg dat het niet aanbrandt.
2. Als alles gesmolten is haal je de pan van het vuur en roer je er met een garde 200g suiker, 4 eieren, 2 eetlepels bloem en een snufje zout door.
3. Vet een springvorm in van +/- 20cm doorsnee en bestuif de binnenkant met wat bloem.
4. Zet de taart 30 minuten in de oven. Als de oven klaar is moet hij van buiten knapperig en van binnen nog een beetje zacht zijn: jammmmmm.

(Shit, ik bedenk net dat ik het snufje zout ben vergeten. Nouja, het zal wel niet erg zijn...)
In het kader van een picknick maandag ga ik deze morgen maken, maar dan als chocolade-sinaasappeltaart. Dan doe je sinaasappelrasp van één sinaasappel door het beslag (of 2, afhankelijk van de grootte van de sinaasappel ) en leg je er partjes sinaasappel op en dan bestrooien met poedersuiker. Oeh ik wil het nu al proeven .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 28-06-2010, 22:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb vrijdag een high tea gehouden en we hebben zelf scones en frambozenmuffins gebakken. Ze waren erg lekker, alleen de muffins van binnen niet zo lekker luchtig als bij de winkel, heeft iemand een tip om dat te verbeteren? En ik snap niet hoe ze die muffins altijd zo mooi de hoogte in krijgen met zo'n mooie kop. ;x
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 03-07-2010, 18:58
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Klinkt lekker.
Thanks Ik heb het zelf bedacht
Oud 03-07-2010, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Thanks Ik heb het zelf bedacht
Ik heb het inmiddels geprobeerd trouwens, en het was inderdaad lekker!
Oud 03-07-2010, 22:46
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
En ik snap niet hoe ze die muffins altijd zo mooi de hoogte in krijgen met zo'n mooie kop. ;x
Standaard dingen: bakpoeder in je beslag, zo veel mogelijk lucht in slaan (maar niet heel relevant voor cake/muffins, want dit is toch plat beslag), oven tussentijds niet open doen, niet te lage temperatuur. En ik weet niet wat voor oven je hebt, maar met een hetelucht oven krijg je over het algemeen een beter resultaat dan met zo'n standaard crappy oventje zoals ik hier heb staan.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 04-07-2010, 00:46
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Ik heb het inmiddels geprobeerd trouwens, en het was inderdaad lekker!
Oud 05-07-2010, 20:24
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
De truffels die ik hier ooit´s postte heb ik laatst gemengd met Baileys <33333
Inspiratie van deze site: http://foodgawker.com/?s=baileys&cat=0, pas op: grote sog kans.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 07-07-2010, 18:34
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Standaard dingen: bakpoeder in je beslag, zo veel mogelijk lucht in slaan (maar niet heel relevant voor cake/muffins, want dit is toch plat beslag), oven tussentijds niet open doen, niet te lage temperatuur. En ik weet niet wat voor oven je hebt, maar met een hetelucht oven krijg je over het algemeen een beter resultaat dan met zo'n standaard crappy oventje zoals ik hier heb staan.
Ik had er al extra bakpoeder in gedaan. Het was een oven van een vriendin en die werkte maar op één stand (weet niet hoe heet, maar wel een goede temperatuur voor baksels) geloof ik, dus misschien lag het daaraan. Ik zal het binnenkort eens bij mijn ouders proberen, die hebben wel een fatsoenlijke oven, misschien dat het daar wel werkt.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 10-10-2010, 15:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Up voor dit topic met een lekker en simpel recept voor een toetje

Je hebt nodig:
- 200 ml slagroom
- 200 ml creme fraiche
- 100 gram chocolade (ik had puur maar melk of wit kan ook)
- 200 gram bitterkoekjes
- 2 eetlepels likeur licor 43 (andere likeur kan ook, je kan het ook weglaten)
- 80 gram suiker

Zo maak je het:
- verkruimel de bitterkoekjes
- hak of breek de chocolade in kleine stukjes
- klop de slagroom met de suiker tot yoghurtdikte
- roer de creme fraiche er doorheen
- roer de likeur er doorheen
- voeg de chocolade en de bitterkoekjes toe en roer goed door
- doe het mengsel in een vriesbestendige schaal of verdeel het over meerdere kleinere schaaltjes en laat het minstens vier uur invriezen.

Het is aan te raden om het gelijk in kleinere porties te verdelen omdat het keihard is anders en lastig te scheppen. Maak de porties niet te groot want het vult erg goed. Het lijkt mij ook lekker met honing en noten

Recept komt van een kaartje wat aan de likeurfles hing. Ik heb het gemaakt voor m'n schoonouders en ze vonden het erg lekker
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-11-2010, 14:16
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Upje (omdat het bijna sinterklaas is)

Gisteren speculaascakjes gemaakt en die waren erg lekker. Gewoon een standaard cakebeslag met speculaaskruiden en bovenop nog wat amandelschaafsel ^^

Overigens gister voor het eerst zelf het koek-/speculaaskruidenmengsel zelf gemaakt, omdat mijn stomme ap dat niet op de plank had staan. Ik ben er nog niet uit of ik de verhoudingen helemaal goed vind, maar het was iig een leuk experiement.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 05-03-2011, 17:18
Verwijderd
Mijn nieuwste creatie. Cake met een vulling van bastognekruimelbotercréme, bekleed met fondant. Ik ben er nogal trots op, vooral op de roos, vind 'm goed gelukt voor een eerste poging



Oud 05-03-2011, 19:16
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Like: WOW! Wat een ontzettend mooie taart is dat geworden! Heel benieuwd: hoe smaakte 'ie? En ook, heb je een recept?
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Oud 05-03-2011, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Like: WOW! Wat een ontzettend mooie taart is dat geworden! Heel benieuwd: hoe smaakte 'ie? En ook, heb je een recept?
Cakemix en verder gewoon botercreme (gelijke delen boter en poedersuiker, 10 minuten gemixt) opgeleukt met verkruimelde bastognekoeken. Hij is lekker, maar wel een beetje saai vond ik, volgende keer een extra vulling erbij.
Oud 10-03-2011, 18:54
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Wauw!
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Het grote (zoete) baksels topic 2
Hawahaai
299 14-08-2015 19:07
Eten & Drinken Cup cake hazelnoot-choco
x2pluisje2x
1 23-01-2013 16:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap onafhankelijkheid Kosovo een feit
Verwijderd
403 11-05-2009 21:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kapitalisme is inherent aan liefde
AsianDF
153 25-08-2006 12:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.