Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2002, 14:48
20marianne12
20marianne12 is offline
School begint weer bijna en huiswerk maken dus ook... Volgens mijn moeder maak ik echt veel te weinig huiswerk... nou ja volgens haar maar ik nooit huiswerk, ik zit wel eens boven zegt ze dan, maar goed. Hoe lang maken jullie gemiddeld huiswerk op een dag, en in welke klas zit je (ik bedoel dat scheelt best wel veel...)
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2002, 15:16
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
uurtje per dag ofzo... 2 misschien? verschilt ook per dag natuurlijk...

owjah, ik doe 5 Havo...
__________________
mjah....vast

Laatst gewijzigd op 02-09-2002 om 16:10.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:23
Verwijderd
Gemiddeld een klein uurtje denk ik... Maarja, de proefwerken komen nog allemaal over een paar weken, dan ben ik iets langer bezig.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
buiten toets(SE)weken om gemiddeld 1 à 1½ uur per dag.
vanaf iets meer dan een week voor mn toetsweek is dat wel meer dan 2½ tot 4, erin meestal alle tijd die ik niet anders hoef te besteden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:55
Mindfields
Mindfields is offline
Tussen de 0 en 30 minuten, klas 3gym
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:58
Sommetje
Sommetje is offline
Ik zit in 6vwo en heb dit cursusjaar nog geen huiswerk gemaakt (dat komt omdat ik pas vandaag begonnen ben). Het is niet zo dat ik een vast aantal uur per dag aan mijn huiswerk zit. Er zijn dagen dat ik thuis helemaal niets aan school doe (omdat ik alles tijdens de lessen en de tussenuren heb gedaan of omdat ik geen zin heb om na acht uren les nog huiswerk te maken). Als er iets (een handelingsdeel, PO, enz.) moet worden ingeleverd, ben ik soms wel een paar uur p.d. bezig. Als er tentamens zijn ook wel een aantal uur. Bij reptities en so doe ik niet zo veel thuis meer (ik leer tijdens de andere lessen wel )
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:58
Verwijderd
misschien 15 minuutjes. !x in de 7 weken een weekje: uur per dag
5VWO
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:17
Verwijderd
Ik zat altijd gemiddeld 15 minuten per dag aan mijn huiswerk... gemiddeld genomen dan... meestal helemaal niet maar voor werkstukken enzo weer wel veel.. dus het komt ongeveer neer op 15 minuten per dag... en zo was mijn hele middelbare schooltijd
(havo)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:33
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Dat scheelt echt van dag tot dag. Het jaar is ook voor mij vandaag pas begonnen, ik doe nu 6-mijn eindjaar.

Vorig jaar had ik minstens een half uur-tot uur nodig. Maar op sommige dagen was dat wel 3,4 uur.(vooral woensdagen en weekends dan.)
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:59
Verwijderd
Op een normale dag doe ik eigenlijk niks, maar als we verslagen moeten maken, dan langer. En in proefwerkweken, dan huiswerk ik te lang, maar ja, ik leer nooit echt snel. (doe nu trouwes 6vwo)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 10:43
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
meestal 1 uur per dag ofzo
2vwo
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 13:13
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Mjah, hangt ervan af welke vakken ik heb, hoeveel de stof is en hoeveel zin ik heb..
M'n grens is iig 2 uur achterelkaar leren, daarna stop ik ermee, kan me niet meer concentreren..
Zo ging dat iig op m'n vorige school, maar heb toen niezo veel huiswerk gemaakt.. (2gym) (nu 3 havo)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 13:49
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
verschillend

varieert van 0 tot 2 uur
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 15:35
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
de ene keer maar 10 minuten en op andere dagen soms 7 uur
ligt er natuurlijk van welke vakken ik huiswerk heb
(2VB)
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 16:28
Main
Avatar van Main
Main is offline
ongeveer 20 minuten per dag. Ik maak vooral veel in de BG uren tegenwoordig (zit net in de 2e fase), maar heb nu nog geen toetsweken dan zal het wel langer worden......
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 16:39
Alana
Avatar van Alana
Alana is offline
Citaat:
Parallel schreef:
Tussen de 0 en 30 minuten, klas 3gym
Op dit moment soms wat meer, aan het begin van het schooljaar geven de leraren wat meer huiswerk op, maar echt niet langer dan 1,5 uur...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 19:40
mar87
mar87 is offline
0 - 2 uur.
vandaag wel 2 uur, maar soms ook maar heel ff of helemaa niet, is verschillend, (havo4)
de eerste 3 jaren deed ik eigenlijk helemaal nix.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 20:24
~Third Day~
Avatar van ~Third Day~
~Third Day~ is offline
Ongeveer 1 1/2 uur per dag.
(doe VWO)
__________________
De slak bereikte de ark door volharding.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2002, 20:49
Verwijderd
ongeveer tussen een half uur en tweeenhalfuur
(hangt ervan af of ik een toetsweek heb)
6 VWO
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 14:23
Olifantje
Olifantje is offline
Weet 'k eigenlijk zo niet, hangt van dag tot dag af en voor de moment heb 'k nog zogenaamde "goede voornemens", maar we hebben nog niet echt veel werk, zodus...
Dus sommige dagen leer 'k een half uurtje, andere dagen kan dat wel 2 à 3 uur zijn (of meer), hangt dus echt wel af van hoeveel werk 'k heb en of m'n notities van die dag in ordelijk en in orde zijn.
Tijdens examens (we hebben dan voormiddag examens, namiddag vrij om te leren) leer 'k wel 6 tot 10 uur, maar ja, die tellen bij ons wel heel zwaar door.
Oh ja, ik doe 6de jaar Menswetenschappen.
__________________
Van een schoon tafel kunde nie ete, ma van een vuil krijgde genen honger
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 16:51
KiwiTjuHh
Avatar van KiwiTjuHh
KiwiTjuHh is offline
Ik zit gemiddeld wel 1.5 tot 2 uur per dag aan me huiswerk hoor! En dan hebben we nog niet eens veel leerwerk ofsow, alleen die rottige kut po's, verslagen en werkstukken, daar word je gewoon niet goed van, en dat vreeeeeet tijd. Maja, het hoort erbij zeggen ze..

4havo
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 16:53
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Tja het is gewoon elke dag weer anders..
de ene keer heb ik het op school allemaal al af en de andere keer zit ik er thuis nog een hele tijd aan..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 18:24
the tourist
the tourist is offline
niet in een proefwerkweek: gemiddeld een half uur per dag denk ik. of iets minder. ik doe soms helemaal niks, of 5 minuten wat. en soms 2 uur, maar dan ben ik meestal ondertussen ook met andere dingen bezig (ik kan me thuis niet concentreren, op school met kwt wel)
in een proefwerkweek: langer
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:17
waaromniet?
waaromniet? is offline
Op de middelbare school: niets.

Nu denk ik ongeveer een uurtje per dag, kan ook wel met maar 10 uur college per week
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 13:12
LittleLucille
LittleLucille is offline
gemiddeld 1 uurtjes...
maar als ik werkstukken moet maken of een spreekbeurt moet houden ben ik er wel heel stuk langer mee bezig.
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2002, 20:29
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
wanneer ik echt alles ga bijhouden, doe wat ik moet doen, dan denk ik wel dat ik zo'n een/anderhalf uur bezig ben. Gemiddeld dan he. Maar ik doe nu de ene keer een half uurtje, de andere keer niks, en weer een andere keer ben ik actief en ben ik twee uur bezig.

Oja, hier reken ik geen werkstukken/boeken enzo bij. Ik doe 5 Havo

Tijdens een toetsweek neem ik alle tijd die ik overdag heb om te leren. Ik heb dan wel pauze's en ik ga ook heus wel koffie drinken enzo. Naya, geen koffie maar das een detail. Maar dat kun je dus zien als zo'n 5 uur op een dag. Dat best wel veel, nu ik het hier zo neer zet.
__________________
I like to say what I want to say

Laatst gewijzigd op 15-09-2002 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 21:34
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Eerste 3 jaar vwo helemaal nooit huiswerk gedaan (ok weleens kwartiertje geleerd ofzo)
Nu in SPW4...nog geen echt huiswerk gemaakt...Gewoon in de lessen onder de uitleg (snap het toch meteen wel)...
Maar zal nog wel huiswerk krijgen..veel werkstukken enzo (maar dat vind ik leuk!)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 18:21
Verwijderd
Half uurtje per dag gemiddeld genomen.. als ik een toetsweek heb dan is dit uiteraard langer
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:05
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
verschilt nogal, doel 3 VWO
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 12:31
Verwijderd
6 vwo
gisteren: 1 uur

andere jaren verschilde enorm:
Niks bij geen huiswerk
uurtje ofzo bij wel huiswerk (gemiddeld aantal vakken)
bij een pw schommelde dat ook nogal per vak
tussen 1/1,5 en 6 uur
PW Grieks vwo5 (schoolexamen) zelfs nog veel langer
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 12:37
Verwijderd
Op de middelbare school deed ik vrijwel niets aan mijn huiswerk, werkstukken en dossiers wel, maar dat was het dan ook... Per week een uurtje ofzo...
Op de basisschool was dat anders toen moesten we altijd het schrift inleveren met het huiswerk, ik maakte dat altijd 's avonds in bed, of 's ochtends voor school. Mijn ouders zeiden nog tegen mijn leraar dat ik heel goed werkte, want ze zagen me nooit huiswerk maken, dus dachten ze dat ik het op school deed en heeel hard werkte

Nee, maar nu (doe VWO staatsexamen) doe ik wel wat meer. Ik leer echt goed, maak het maken tja, ik weet niet, dat boeit me niet zo. Ik vat liever gewoon de stof samen, dan dat ik gekke vraagjes ga beantwoorden... ik lees ze wel door hoor, beantwoord ze ook wel, maar heel kort. Op het examen is dat toch heel anders, dus jah...

oh ja, ik deed dus HAVO he, ben geslaagd vorig jaar.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 16:11
sas
Avatar van sas
sas is offline
wat zitten jullie lang aan je huiswerk!!
Ik zit er vaak niet aan en als ik wat te doen doe ik dat in het VKW(verplicht keuzewerkuur)Als ik een proefwerk moet leren ben ik 10 minuten bezig ofzo
__________________
waarom haast?? Weet jij wanneer je je werk afhebt
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 19:25
lct
Avatar van lct
lct is offline
Ik doe HAVO 4 en ik besteed ongeveer 2 a 3 uur per dag aan mijn huiswerk. Dit verschilt natuurlijk per dag, de ene dag heb ik meer huiswerk als de andere dag. Maar een week voor de tentamens moeten we op onze school alle handelingsdelen inleveren en dan zit ik gemiddeld wel 4 a 5 uur aan mijn huiswerk.

Dat is dan vet balen
__________________
Blub*
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 15:43
sas
Avatar van sas
sas is offline
ik zit trouwens in HAVO 4
__________________
waarom haast?? Weet jij wanneer je je werk afhebt
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 18:28
XsharonX
Avatar van XsharonX
XsharonX is offline
Het verschild een beetje per vak. Voor bijv engels en frans leer ik heel lang. En voor bijv geschiedenis en zorg en welzijn heel kort. Maar het is denk ik wel ongeveer een uur per dag Ik doe trouwens 3 tgl (=mavo)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 20:07
disposition
Avatar van disposition
disposition is offline
Verschilt heel erg, soms gaat het allemaal wel goed en dan ben ik al snel zo'n 2 uur bezig, maar andere dagen kan ik me er niet toe verzetten iets te doen. De meeste tijd zit in het leren van tentamens en profielwerkstuk, verder valt het allemaal wel mee.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-09-2002, 12:37
Verwijderd
Zit in laatste jaar van highschool, zou in nederland nu met een vervolg opleiding bezig zijn (Na de havo)
En maak geen huiswerk, makkelijk zat... kdoe het meeste in de les, en hou dan nog een sommetje of 2 over, doe ik dan de volgende dag naast mn gewone werk.
Leren doe ik meestal in de bus, heb echt geen concentratie vermogen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Huiswerk enquête
Lieserdd
3 19-11-2008 16:51
Algemene schoolzaken Hoe erg gemotiveerd of studie-ontwijkend ben jij met huiswerk?
Missy
23 08-07-2007 16:47
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen enquete voor diegen met tweede fase
hermelien1989
19 24-10-2005 16:17
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 17:26
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.