Oud 25-06-2001, 17:09
metzondernix
metzondernix is offline
Weinig mensen lezen. Dan bedoel ik geen strips, carry slee of paul van loon. zoek eens een boek van Gerard van het Reve, of Tonke Dragt.... iemand die KOELKASTEN van boeken schrijft! Dikke boeken schrikken mensen af, vooral als die mensen nog onder de zestien zijn. Maar lees ze eens, voor de gein
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2001, 17:12
....hmkeeh...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 17:13
Prada
Prada is offline
En wat is dat voor bullshit? De beste boeken die ik heb gelezen zijn over het algemeen dunne boeken...Voltaire, Molière, Miller, Wilde...Ze schreven over het algemeen niet zulke dikke boeken...Het gaat mij meer om de kwaliteit dan om de kwantiteit...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 17:20
Citaat:
Prada schreef:
En wat is dat voor bullshit? De beste boeken die ik heb gelezen zijn over het algemeen dunne boeken...Voltaire, Molière, Miller, Wilde...Ze schreven over het algemeen niet zulke dikke boeken...Het gaat mij meer om de kwaliteit dan om de kwantiteit...

Mee eens! alsof een dik boek zo ie zo beter is dan een dun boek ?? lijkt me niet

Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 17:22
Prada
Prada is offline
Citaat:
killah_babe schreef:
Mee eens! alsof een dik boek zo ie zo beter is dan een dun boek ?? lijkt me niet

Met als ultieme voorbeeld de bijbel ...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 21:15
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
wat heeft het nou met leeftijd te maken, dat ligt toch aan de persoon??
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 10:25
metzondernix
metzondernix is offline
ik geloof dat jullie mij een beetje verkeerd begrijpen... ik wil maar zeggen dat er weinig mensen zijn die in een dik boek beginnen, omdat ze denken dat het toch maar saai is. Wat ik wil zeggen is dat je eens een keer een boek van Tonke Dragt zou kunnen lezen, omdat dat geweldige boeken zijn. mensen onder de zestien lezen over het algemeen nogal weinig en als ze iets lezen, dan alleen omdat het moet of een heel dun boekje. snappum nou?
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 10:43
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
ik geloof dat jullie mij een beetje verkeerd begrijpen... ik wil maar zeggen dat er weinig mensen zijn die in een dik boek beginnen, omdat ze denken dat het toch maar saai is. Wat ik wil zeggen is dat je eens een keer een boek van Tonke Dragt zou kunnen lezen, omdat dat geweldige boeken zijn. mensen onder de zestien lezen over het algemeen nogal weinig en als ze iets lezen, dan alleen omdat het moet of een heel dun boekje. snappum nou?

Yeah right. Dikke boeken schrikken mensen niet af, ik denk eerder de gedachte dat je al die bladzijdes ook nog moet gaan lezen. Mensen houden van afwisseling, en als je aan zo´n boek begint, weet je dat je voor een lange tijd aan een verhaal en personages vastzit. En dat schrikt af.

Trouwens, net alsof mensen onder de 16 weinig lezen? En net alsof je mensen alleen onder de indruk kan brengen met dikke boeken. Mensen keken me al aan alsof ik in een paarse kwal met groengestippelde tentakels was veranderd, toen ik op mijn 11e vertelde dat Tristan en Isolde mijn favoriete boek was. En op mijn 13e waren ze nog verbaasd dat ik Carmen las. Daar ben ik niet trots over, verbaasd eerder. Je leest wat je leest, en mij maakt het geen barst uit of je Jip & Janneke leest, of een boek met 2000 blz (ik kom nu even niet op een naam). Snap je?

Love
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 12:18
metzondernix
metzondernix is offline
Ik snap wel wat jullie bedoelen, maar jullie snappen niet wat ik bedoel... trouwens, die Jip en Janneke boeken zijn geweldig, weet je dat? En Hannes en Kaatje, Madelief, het berenhuis... hele mooie boeken en die zijn niet dik nee maar wat ik wil zeggen is DAT DIKKE BOEKEN OOK MOOI KUNNEN ZIJN EN DAT IK DIE DUFFE KLAS VAN MIJ AAN HET LEZEN WIL KRIJGEN WANT DIE KOMEN NIET VERDER DAN SUSKE EN WISKE!!!!!!!
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 12:47
Verwijderd
hhhmmmz, ik snap niet waarom mensen onder de 16 weinig zouden lezen, ik ben juist minder gaan lezen sinds ik 16 ben, toen kreeg ik het veel drukker, internet kwam, enz enz... nu ben ik geslaagd en moet ik ergens een tijdoverschot hebben waarin ik van mezelf toch echt eens wat moet gaan lezen, maar het komt er maar niet van...terwijl ik zo ontzettend veel leuke boeken zie als ik aan het werk ben in de bibliotheek..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 12:49
metzondernix
metzondernix is offline
ja joh ZONde! Maar ik heb het voornamelijk over mijn klas hoor... H3B van 2000/2001
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 15:11
Emma!
Emma! is offline
Citaat:
*E.T.* schreef:
ik ben juist minder gaan lezen sinds ik 16 ben,
me too, omdat het toen plotseling MOEST...

enne, metzondernix... Tonke Dragt (Torenhoog en mijlenbreed met name...) is fantastisch!!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2001, 12:30
metzondernix
metzondernix is offline
Jaaa! Kijk dat vinnik nou ook! Hee, en als je wat zwaardere problemen en realistische dingen wil lezen, dan moet je eens een boek van Marilyn Sachs lezen... weet je: het berehuis is erg mooi!
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2001, 14:08
Heelduh
Heelduh is offline
Ik ben het er wel mee eens, dat jongeren minder lezen, maar volwassen zitten ook niet de hele dag met hun neus in de literatuur hoor!!!

Ik las altijd heel veel, tot m'n 14 ofzo, toen kreeg ik het druk met andere dingen, nu (17) ben ik weer volop veel aan het lezen!!

En je kunt mensen niet dwingen om te lezen, dan heeft het echt geen zin... (hoewel ik niet tegen de literatuurlijst ben)
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2001, 12:12
metzondernix
metzondernix is offline
nee... waarschijnlijk hebben jullie gelijk en was ik wat te vlug met mijn woorden... ja dat is mijn probleem: ik praat teveel!
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2001, 14:05
ritmo
ritmo is offline
ok
Met citaat reageren
Oud 09-07-2001, 14:37
AbusedPrincess
AbusedPrincess is offline
Iemand Nog Paar Goeie Schrijvers + Titels ?
Ga Zo Toch Even Naar Bieb...
__________________
i don't recognize myself, this is very interesting.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2001, 18:42
metzondernix
metzondernix is offline
Marilyn Sachs....


Een dikke vriend (schrijver vergeten)

Wim Hoffman
Toon Tellegen
Midas Dekkers
Marten Toonder
Lewis Caroll enz enz enz....

__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-07-2001, 21:56
ankie
ankie is offline
'een dikke vriend' is geschreven door Chris Crutcher!
ik heb hem toevallig nu in huis en ben er gister in begonnen!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2001, 21:59
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Onzin, dat mensen onder de 16 minder zouden lezen.
Zelf lees ik vanaf ik kon lezen (duh).
En dikke boeken zijn eerder een uitdaging dan een afschrikking, hoewel ik soms denk:
Dáár heb ik dus echt ff geen zin in!
Of juist als ik een dikke uitgelezen heb:
Waarom is er niet nog meer??
Maar dat is bij dunne boeken ook zo.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 11:52
metzondernix
metzondernix is offline
een dikke vriend is ERG he Ankie? En Gerito, ik denk dat je gelijk hebt... nee, dat weet ik zeker! heb jij AAN DE ANDERE KANT VAN DE DEUR van TONKE DRAGT gelezen? die is fantastisch!
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 13:34
metzondernix
metzondernix is offline
en die heeft NONDE-KATO geen einde! moet ik weer wachten op 't volgende deel... daar is ze trouwens al zes jaar mee bezig zeiden ze in de boekwinkel
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 15:42
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
ik kom toch ff trug op de stelling dat dikke boeken afschrikken, dat ligt idd gewoon aan jouw klas maar dat heeft helemaal nix met leeftijd te maken. ik weet zeker dat ik iemand van'onze'leeftijd beter kan overtuigen om een dik boek te lezen dan ons pap omdat die gewoon minder tijd heeft enz enz..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken boek over workshops?
Dreamer_93
1 14-01-2012 19:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [ENG] SO Over Boekje
Guiid0w
5 20-11-2004 16:14
Verhalen & Gedichten Vraagje over boek: 'Twee vrouwen'
johnbiezen
6 03-03-2004 14:29
Verhalen & Gedichten Een stukje uit mijn boekje
Bikinie-meisje
19 19-08-2003 21:47
Verhalen & Gedichten Een boek van hoofd tot winkel
alpha
12 26-10-2002 14:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.