Oud 21-03-2004, 13:20
Y@NOU
Y@NOU is offline
hoi , mijn paard is 15 jaar oud , ik reed altijd wedstrijden met hem, maar toen werd hij kreupel. Mijn instructrice zei dat het aanstellerij was en zei dat ik met zweep moest gaan rijden. Elke keer gewoon even een tik geven als hij even kreupel loopt, dat hielp eerst wel maar nu niet meer, hij gaat alleen harder, maar loopt nogwel onregelmatig

maar nu sla ik mijn paard wel meer dan goed is denk ik... en dat geeft me best een rotgevoel
wat denken jullie wat ik kan doen? hem op zn donder geven tot hij weer normaal loopt, of wat anders...?
ik heb geen geld voor de dierenarts ,,, alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2004, 18:06
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
slaan als een paard kreupel is???
Ik zou er toch een goede vee arts eens naar laten kijken, geen geld? dan zorg je maar dat er geld komt, dat is de verantwoordelijkheid die je genomen hebt.
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 18:44
Verwijderd
ik zou doen wat belle zegt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:37
miro
Avatar van miro
miro is offline
Toch een dierenarts, dan regel je dat geld toch.

Tis sowieso een btje raar dat je aan een eigen paard begint als je dr t geld niet voor hebt en dus ook geen goede zorg kan garanderen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:45
Y@NOU
Y@NOU is offline
ja dat weet ik maar ik heb pas geleden een auto gekocht en ben nog aan het afbetalen

dus daarom hoop ik dat jullie een goedkope oplossing hebben ipv dierenarts snappie!

maar oke niet slaan? en als het nou aanstellen is...ja kweetnie hoor

maar toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:57
punkie2
punkie2 is offline
Een ding niet slaan slaan helpt meestal niet.
Ten tweede 15 jaar is een behoorlijke leeftijd, je paard zal misschien een dagje ouder worden.
Ten derde als je een huisdier heb welk formaat dan ook hou altijd geld over voor de dierenarts, want het beest wordt meestal ziek als het financieel niet mee zit. Zoals het nu is

Dus misschien kan je ergens geld regelen of iets regelen met de dierenarts, want de gezondheid van een dier gaat altijd voor.

Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:12
Sweet Raven
Sweet Raven is offline
Misschien vind je dit te zweverig maar paarden zijn heel goed in het ontvangen van telepatische boodschappen...
Je kunt dus (als je wilt natuurlijk) proberen je ogen dicht te doen en je op je paard te concentreren en dan de gedachte 'overzenden'.
Je kunt aan hem vragen of hij zich aansteld.
Zeg tegen hem/haar dat wilt dat hij/zij zicht niet aansteld als hij dat doet
Zeg hem dat je niet wilt dat hij pijn heeft.
Stop dus ook met slaan (een 'vermanend tikje' is niet zo erg, maar blijven slaan terwijl hij niet goed gaat lopen is ook niet goed)
Zeg hem dat je hem wil helpen (en dus wel naar de dierenarts gaat) als hij na een bepaalde periode(moet je zelf even bekijken) nog steeds een beetje kreupel loopt.

Als een paard kreupel is moet je niet te lang doen alsof er niets aan de hand is want dadelijk loopt hij helemaal niet meer.
Je moet het natuurlijk zelf weten en doen wat je voelt maar ik zou naar de dierenarts gaan. Kun je er misschien iemand anders (gratis) naar laten kijken die er ook verstand van heeft?

Succes met je paard,
Raven
__________________
"I love hearts. They are symbols for life, love and humannity." Ville Valo HIM forever!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:54
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Hmm, ok, dat wordt dus geld regelen ergens.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:48
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Y@NOU schreef op 21-03-2004 @ 20:45:
ja dat weet ik maar ik heb pas geleden een auto gekocht en ben nog aan het afbetalen

dus daarom hoop ik dat jullie een goedkope oplossing hebben ipv dierenarts snappie!

maar oke niet slaan? en als het nou aanstellen is...ja kweetnie hoor

maar toch bedankt
Dan had je die auto niet moeten kopen als je daardoor je paard niet kan onderhouden. Het dier is v*rd*mme afhankelijk van jou, hij heeft er niet om gevraagd om bij jou te wonen hoor! Bel in godsnaam als de donder de dierenarts, die zal je wel vertellen of hij zich aanstelt of niet. En dat dit kostbaar is, tsja dan had je geen paard moeten nemen. Dieren kosten geld, en daar moet je rekening mee houden.

*en ja ik ben kwaad, ik zie dit veel te vaak gebeuren, ook met fatale gevolgen*
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 06:24
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Belle schreef op 21-03-2004 @ 22:48:
Dan had je die auto niet moeten kopen als je daardoor je paard niet kan onderhouden. Het dier is v*rd*mme afhankelijk van jou, hij heeft er niet om gevraagd om bij jou te wonen hoor! Bel in godsnaam als de donder de dierenarts, die zal je wel vertellen of hij zich aanstelt of niet. En dat dit kostbaar is, tsja dan had je geen paard moeten nemen. Dieren kosten geld, en daar moet je rekening mee houden.

*en ja ik ben kwaad, ik zie dit veel te vaak gebeuren, ook met fatale gevolgen*
Idd, helemaal gelijk


Beetje hypocriet om een paard te gaan houden als je dr t geld niet voor (over) hebt.

Bovendien, als een paard kreupel loopt moet je dat altijd serieus nemen, nooit er bij voorbaat van uitgaan dat t aanstellerij is.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 08:39
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
ja ga naar die dierenarts.
je weet dat als je een dier hebt,dat het ziek kan worden dus leg je daar geld voor weg.
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:39
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
o my god...een paard vooruit meppen?! Terwijl er een mogelijkheid is dat ie pijn heeft?! Ben je niet goed wijs of zo?!

Als je wilt uitvogelen of ie zich echt anstelt, moet je dingetjes doen, die hij fantastisch vindt en kijken of ie dan nog steeds kreupel loopt.

een paard door zn pijn heen slaan is het vreselijkste nieuws wat ik vandaag te horen heb gekregen. Het is geen slaaf, hijs 15, gun dat beestje wat rust ipv pijn
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:12
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Het is het belangrijkst dat je achter de oorzaak komt van het kreupellopen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij met opzet kreupelloopt. Een pony zal niet beseffen dat hij misschien wel minder hoeft te werken als hij net doet alsof hij kreupel is. (zo slim zijn ze nou ook weer niet). Het kan zijn dat hij minder zin heeft in werken en daardoor gaat sloffen en onregelmatig lopen. (mijn shet gaat tijdens het rijden ook weleens lekker liggen )
Je moet je paard gewoon even laten controleren. Anders leen je ergens geld, het is gewoon het belangrijk dat dit over gaat want je paard meppen terwijl je nit eens weet wat er is .

Zeg anders tegen die instructrice dat je het raar vind om te slaan (want dat vind je wel neem ik aan) en hem na wilt laten kijken, misschien weet zij nog wel iemand die voor weinig geld even wil kijken.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:34
biep
Avatar van biep
biep is offline
O MY GOD!!

Ga eens de dierenarts betalen ipv zo'n #$%^#* instructrice!!

als mijn instructrice zo zou reageren als mijn paard kreupel liep hoefde ze niet terug te komen hoor!
Wat voor instructrice ben je dan?!! Sorry ik sta hier echt versteld van....

Als mijn paard kreupel loopt kijk ik op welk been hij kreupel loopt, spuit ik het af, doe even rustig aan en als het na een paardagen nog niet over is roep ik de dierenarts erbij.

Zeker bij een paard van 15 kan er kreupelheid ontstaan door bijvoorbeeld slijtage (gezien je ook wedstrijden met hem gereden hebt) zoals Artrose, Spat etc.
Dus ik zou er zeker een dierenarts naar laten kijken en indien nodig foto's laten maken!
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:39
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
als mijne kreupel loopt laat ik haar even doorlopen om te kijken of ze zich niet gewoon wat verstapte, als het na een aantal meter niet betr is geworden stap ik af en laat ik haar aan de hand draven om te kijken aan welk been het is en controleer ik die hoef. Als 2e controleer ik het been om te voelen of het misschien wat dik of pijnlijk is als ik erop druk.
Afhankelijk van de bevindingen spuit ik het been af of ga ik wat met haar aan de hand stappen, geef haar rust en a;ls het niet binnen een aantal dagen beter is geworden dan haal ik er wel iemand bij.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 20:10
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Ik denk dat je instructrice dit zei zodat je paard niet het gevoel krijgt dat hij beloond wordt alsie kreupel loopt, dan zou hij dit namelijk uit luiheid kunnen gaan doen. Of dit bij jouw paard zo is is moeilijk te beoordelen, maar het lijkt mij van niet. Als ik jou was zou ik je paard de komende tijd wat rust geven, elke dag wel even met m wandelen natuurlijk zodat hij niet stijf wordt, maar zeker niet te veel op rijden en slaan.
Als je paard kreupel blijft zal je er echt een deskundige bij moeten halen.
__________________
Be all you can be
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 01:10
stfuktnx
Avatar van stfuktnx
stfuktnx is offline
gewoon rammen dat beest, in mijn tijd deden we het nog met honkbalknuppels enzo, je kan ook van die electriciteit dingen eraan vastmaken, schijt ook goed te helpen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 10:39
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
Citaat:
stfuktnx schreef op 23-03-2004 @ 02:10:
gewoon rammen dat beest, in mijn tijd deden we het nog met honkbalknuppels enzo, je kan ook van die electriciteit dingen eraan vastmaken, schijt ook goed te helpen.

reageer alleen als je wat zinnigs te melden hebt.
tis laf om een beest zonder rede te slaan....
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2004, 15:14
hodelahitie
Avatar van hodelahitie
hodelahitie is offline
Geef je paard een tijdje rust en ga rustig aan de hand met hem stappen en spuit zijn been vaak af met koud (niet te koud) water. En misschien kun je er iemand naar laten kijken met verstand van paarden. Want vanaf het forum kan denk ik niemand echt veel erover zeggen. En als je dit hebt gedaan en het helpt niet, dan zou ik toch een dierenarts laten komen. Ook al heb je er weinig geld voor. De gezondheid van je paard gaat toch wel voor?

Als mijn paard onregelmatig loopt dan krijgt hij meteen rust. Ik ga het niet erger maken, want dat kun je wel doen als je doorrijdt. Mijn paard is nu het winter is trouwens wel wat stijver. Dus ik stap hem langer los en doe gewoon lekker rustig aan etc.

Ik zou btw ook die instructrice meteen dumpen...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 15:30
BlackLion
BlackLion is offline
Citaat:
Y@NOU schreef op 21-03-2004 @ 14:20:
hoi , mijn paard is 15 jaar oud , ik reed altijd wedstrijden met hem, maar toen werd hij kreupel. Mijn instructrice zei dat het aanstellerij was en zei dat ik met zweep moest gaan rijden. Elke keer gewoon even een tik geven als hij even kreupel loopt, dat hielp eerst wel maar nu niet meer, hij gaat alleen harder, maar loopt nogwel onregelmatig

maar nu sla ik mijn paard wel meer dan goed is denk ik... en dat geeft me best een rotgevoel
wat denken jullie wat ik kan doen? hem op zn donder geven tot hij weer normaal loopt, of wat anders...?
ik heb geen geld voor de dierenarts ,,, alvast bedankt
Als het goed is heb je je paard verzekerd. Bij de verzekering zit een groot gedeelte van de dierenarts inbegrepen. Als een paard kreupel loopt zou ik zeker wel even naar die veearts gaan. Een huisdier brengt nu eenmaal verandwoordig mee. Kosten had je kunnen verwachten. Ik zelf zou niet te veel met hem/haar rijden en toch maar gaan sparen voor de arts.
__________________
Sometimes the only thing that is more dangerous than the question is an answer
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 16:35
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
En hoe gaat het nu met je paard?
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 16:57
Zazoo
Zazoo is offline
ze is al erg lang stil he? reacties zijn zeker niet aardig genoeg. of t paard is bezweken....
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:19
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
dat sommige mensen zo denken begrijp ik echt totaal niet, wie koopt er nou een auto als je daardoor geen geld hebt voor als er iets met je paard gebeurd.. onvoorstelbaar.. en die instructrice, je zou verwachten dat zoiemand als het een gediplomeerde is, toch een beetje normaal redeneert.. jeetje..

tuurlijk moet je soms even doorrijden als een paard eventjes kreupel loopt, soms is het een beetje stroefheid die na een paar rondjes draven weer over is, maar als dat niet het geval is dan ga je toch niet doorrijden... zucht..
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:22
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 22-03-2004 @ 19:12:
Een pony zal niet beseffen dat hij misschien wel minder hoeft te werken als hij net doet alsof hij kreupel is. (zo slim zijn ze nou ook weer niet). Het kan zijn dat hij minder zin heeft in werken en daardoor gaat sloffen en onregelmatig lopen.
Nou dat zal je nog verbazen denk ik... We hadden een paardje op de manege van tja ook zo 10/15 jaar en die liep ook van de een op andere dag zomaar kreupel, dierenarts er natuurlijk bij, foto's gemaakt, van alles geprobeerd, maar de dierenarts kon niks voelen, niks zien.. helemaal niks.. toen zijn ze er geloof ik ook maar vanuit gegaan dat ie fakete.. maar ja wat moet je dan.. kun je ook niet zo veel mee.. je kunt hem moeilijk zeggen 'ga eens normaal lopen anders ga je in de frikandellen'
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:37
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 24-03-2004 @ 17:57:
ze is al erg lang stil he? reacties zijn zeker niet aardig genoeg. of t paard is bezweken....
mijn reactie is misschien wat aanvallend, maar zo'n instructrice, echt daar valt mijn mond van open, dat dat nog bestaat zeg
"je moet m erdoorheen meppen alsie kreupel loopt" omg...
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2004, 18:49
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Roxy schreef op 24-03-2004 @ 17:22:
je kunt hem moeilijk zeggen 'ga eens normaal lopen anders ga je in de frikandellen'
ik gebruik het altijd als dreigement. Het lijkt te helpen, maar dat kan ook komen omdat ik zo chagerijnig klink als ik dat zeg
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:50
Y@NOU
Y@NOU is offline
hallo , nee hoor ik was niet zo stil omdat het geen aardige reacties waren!! ik heb zelf om mening gevraagd en die heb ik gekregen...

ik heb het zelfs opgevolgd, (dierenarts) en mijn paard bleek hoefkatrol te hebben

hij doet het nu heel rustig aan , stappen aan de hand enzo, ik sla hem zeeekkkeerrr niet meer

maar hij moet nog vaker bekeken worden maar waarschijnlijk moet hij afgemaakt worden....spuitje
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:58
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Hoefkatrol.... niet prettig. Veel succes ermee.
Ennuh, wanneer je weer gaat lessen doe ik een suggestie: zoek een andere instructrice. Bij jouw instructrice gaat het rijden duidelijk voor het welzijn van het paard, en dat moet niet de bedoeling zijn.
Beterschapsknuffel aan je paardje!
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:02
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 25-03-2004 @ 15:58:
Hoefkatrol.... niet prettig. Veel succes ermee.
Ennuh, wanneer je weer gaat lessen doe ik een suggestie: zoek een andere instructrice. Bij jouw instructrice gaat het rijden duidelijk voor het welzijn van het paard, en dat moet niet de bedoeling zijn.
Beterschapsknuffel aan je paardje!
idd veel succes, en zoek idd maar een andere instructrice, want deze weet DUIDELIJK NIKS van paarden
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:13
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
waarschijnlijk moet hij afgemaakt worden

alle.....
heel veel succes en sterkte!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:41
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
wat erg.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:15
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
das naar
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:22
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-03-2004 @ 18:02:
idd veel succes, en zoek idd maar een andere instructrice, want deze weet DUIDELIJK NIKS van paarden
waar de kennis van het rijden ophoudt begint de grofheid.....

idd... ik vind het echt een héle erge fout van je instructrice, als het de mijne was wist ik het wel
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 09:20
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik vind het erg naar voor je..
Maar ik heb meer medelijden met je paard, want jij hebt geluisterd naar die instructrice en hem vooruit gemept.. Ipv dat je eerst eens even informeerd of dat wel goed is voor je paard..
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 14:50
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Nah, ik denk dat je in eerste instantie toch je instructrice zal geloven, aangezien je die vaak als je "meerdere" ziet. Ik denk niet dat dat te verwijten valt...
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 17:43
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
Wat een raar mens die instructrice van jou zeg. Als paardenkenner(?niet dus) zou ze dit wel wat serieuzer kunnen nemen,
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2004, 21:19
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 26-03-2004 @ 14:50:
Nah, ik denk dat je in eerste instantie toch je instructrice zal geloven, aangezien je die vaak als je "meerdere" ziet. Ik denk niet dat dat te verwijten valt...
ookal is ze je 'meerdere' je kan toch zelf wel nadenken, en je kent je eigen paard ook wel lijkt me zo.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 07:14
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Jah, ik zou ook niet doorrijden met een kreupel paard, daar ben ik heel consequent in, maar toch... Ik weet niet hoe veel ervaring bovengenoemde persoon heeft enzo?
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 11:04
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
Qimm schreef op 26-03-2004 @ 22:19:
ookal is ze je 'meerdere' je kan toch zelf wel nadenken, en je kent je eigen paard ook wel lijkt me zo.
dit bedoel ik..
je voelt toch zelf wel aan dat het niet goed is om je paard vooruit te meppen..
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 16:32
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Y@NOU schreef op 21-03-2004 @ 20:45:
ja dat weet ik maar ik heb pas geleden een auto gekocht en ben nog aan het afbetalen

dus daarom hoop ik dat jullie een goedkope oplossing hebben ipv dierenarts snappie!

maar oke niet slaan? en als het nou aanstellen is...ja kweetnie hoor

maar toch bedankt


Hoe je instructrice erbij komt je paard te slaan als ie kreupelt... Ik zou dat mens eens gaan slaan als ik in jouw schoenen stond. Natuurlijk gaat dat paard eerst proberen om netjes te lopen, die associeert het ook wel, als ik netjes loop slaat ze niet meer, maar denk nou even na zeg, als zo'n paard pijn heeft, dan kreupelt ie uiteindelijk toch wel en dan kan je gaan meppen, schoppen en slaan maar daar wordt het niet beter van, je verneukt alleen maar de band die je hebt met je paard.

Goed dat je er toch een veearts bij hebt gehaald (als ik in jouw schoenen stond had ik die auto meteen de deur uit gedaan trouwens, maar goed). Als het beestje hier nog langer mee rond had gelopen was het al einde verhaal geweest ben ik bang. Nu bestaat er nog een kans, klein welliswaar, maar een kans om zijn leven dat hij nog heeft zonder pijn te leven.

Ik hoop dat het nog een klein beetje goedkomt, hoefkatrol geneest niet, maar paarden kunnen er aardig lang zonder pinn mee leven met de goede zorg.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 28-03-2004 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 11:30
Y@NOU
Y@NOU is offline
thnzz iedereen voor de reacties

AngelLena idd, de auto heb ik verkocht, hij gaat nu naar een klinkiek in duitsland, ong een uur over de grens bij tubbergen, daar behandelen ze hem dan 3 tot 8 weken en dan hoor ik het wel

ik had mijn berichten er ook naarder neergeschreven dan bedoelt, maar hij was echt niet heel kreupel , en ik sloeg ook niet hard , ik ben gewoon gigantisch gek met mijn paard ookal kun je je dat niet voorstellen na wat ik heb geschreven

nu heb ik een lening afgesloten en idd geen les meer van die vrouw dus dat scheelt ookweer. Van het geld van de auto kan een groot gedeelte van de kliniek worden betaalt

ik hoop echt dat het goed met hem komt
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 11:40
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Y@NOU schreef op 29-03-2004 @ 12:30:
thnzz iedereen voor de reacties

AngelLena idd, de auto heb ik verkocht, hij gaat nu naar een klinkiek in duitsland, ong een uur over de grens bij tubbergen, daar behandelen ze hem dan 3 tot 8 weken en dan hoor ik het wel

ik had mijn berichten er ook naarder neergeschreven dan bedoelt, maar hij was echt niet heel kreupel , en ik sloeg ook niet hard , ik ben gewoon gigantisch gek met mijn paard ookal kun je je dat niet voorstellen na wat ik heb geschreven

nu heb ik een lening afgesloten en idd geen les meer van die vrouw dus dat scheelt ookweer. Van het geld van de auto kan een groot gedeelte van de kliniek worden betaalt

ik hoop echt dat het goed met hem komt
Ik hoop het ook ja. Maar Duitsland? Waar kom jij vandaan dan? Er zijn namelijk ook zeer goede klinieken in Nl te vinden (Utrecht, Emmeloord) die misschien dichterbij geweest waren. Maar ik ben heel erg blij dat je toch hebt gekozen voor het paard en om die een gelukkig leven te bieden ipv een autootje kopen voor domweg gemakzucht.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:31
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Erg verstandige beslissing. Hoop voor je dat het goed met hem k komt.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:27
happyjoyce
Avatar van happyjoyce
happyjoyce is offline
Goed dat hij nu naar een kliniek is en alleen maar beter dat je nu geen les meer hebt van je instructrice. Nu hopen dat ze hem daar kunnen helpen!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:51
Y@NOU
Y@NOU is offline
Yep!! thnzzz , het gaat heel goed met hem , ze kunnen nog geen duidelijke voorspellingen doen maar de behandeling slaat wel aan!! en ik woon vlak bij de grens, en utrecht enzo dat is allemaal wetenschappelijke kant van behndelen. Dit is een man die werkt met kruiden, bloedstromingen, energiebanen en een electrisch apparaatje dat de golven van gevoeligheid ergens in het paard kan beinvloeden. Heb er veel positieve verhalen over gehoord, in utrecht hadden ze mn paard waarschijnlijk al lang afgeschreven...!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:52
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Y@NOU schreef op 04-04-2004 @ 14:51 :
Yep!! thnzzz , het gaat heel goed met hem , ze kunnen nog geen duidelijke voorspellingen doen maar de behandeling slaat wel aan!! en ik woon vlak bij de grens, en utrecht enzo dat is allemaal wetenschappelijke kant van behndelen. Dit is een man die werkt met kruiden, bloedstromingen, energiebanen en een electrisch apparaatje dat de golven van gevoeligheid ergens in het paard kan beinvloeden. Heb er veel positieve verhalen over gehoord, in utrecht hadden ze mn paard waarschijnlijk al lang afgeschreven...!
Mwa, Utrecht schrijft paarden niet snel af. Alleen als ze onnodig lang lijden en ze alles hebben geprobeerd wat ze konden doen. Maar als dit goed aanslaat scheelt dat ook weer een hoop... Ik heb ook altijd zo'n mannetje in dienst gehad die met deze methoden werkte, die kwam uit Belgie, woont nu in Nijmegen. Hoop dat je em snel weer mee naar huis mag nemen met instructies van wat te doen als...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:57
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Citaat:
Y@NOU schreef op 04-04-2004 @ 14:51 :
een electrisch apparaatje dat de golven van gevoeligheid ergens in het paard kan beinvloeden.
Dat ken ik!! Maar er zijn maar heel weinig mensen die zo'n apparaat hebben. Er is maar één vrouw in nederland die dat doet, en nu is er iets aan kapot en die onderdelen moeten helemaal vanuit amerika komen en pfff, duurt allemaal lang.
Maargoed, t werkt inderdaad super hoor. Nirvana, het paard van iemand die ik ken, liep een hele tijd al kreupel, en de dierenartsen konden niets vinden in haar been. Er zijn echt tig dierenartsen bij geweest, röntgenfoto's, dingetje dit, dingetje dat, handen vol geld.
Toen hoorde nathalie (nirvana's baasje) van die methode en ze wilde t eens proberen... Bleek het probleem m in de schouder te zitten!! Na een paar van die behandelingen lipe het paard weer als een trein!
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:23
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Iemand op mijn manege werkt daar ook mee geloof ik. Is het met infrarood? En dat je dan groene stipjes op het lijf van het paard zet? Dat hebben ze op mijn manege en dat werkt errug goed!
Ook helpt t om paarden soepel te houden. Die vrouw zelf heeft een Quarter horse dekhengst en daar gebruikt ze 'm ook wel eens bij als ie vast zit. Dat paard loopt echt geweldig! Hij is echt heel mooi

Maargoed, als hetd at is wat ik denk dat het is, dan is dat heel goed voor het paard Ik gebruik ook altijd wel wat van kruiden. Eregsn in Dordrecht zit een klein paardenkruiden winkeltje, heel leuk
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:54
Y@NOU
Y@NOU is offline
thnzzz

het gaat trouwens heel goed met Sieba , hij loopt alweer bijna rad maar of het blijvend is wete ze nog niet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 14:43
Verwijderd
Slaan is nou niet bepaald een paardenmiddel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.