Oud 30-10-2013, 19:07
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Zeven keer sloeg de koekoeksklok in rusthuis Wakkerdam en hoofdzuster Margot Tenenbaum keek tevreden vanuit haar kleine kantoortje, door de dunne vitrage, uit over de woonkamer waar de bejaarden zaten te ontbijten. Ze slurpte van haar koffie. Alles was perfect op tijd gegaan, zoals altijd: haar tweeling, Tina en Sadye, ging naar de créche, en zou vanmiddag hier afgezet worden door een vriendin. Beste oude Tuttebel had de tafel afgenomen en gedekt, terwijl Margot de bejaarden die dat niet meer konden hielp met wassen en het aantrekken van kousen. Alleen dokter Sigmund was wat laat. Net toen ze zich afvroeg hoe dat kwam, stormde hij ontsteld het kantoortje binnen.
‘Excuses dat ik laat ben voor het rondje, zuster,’ zei hij, ‘er was in mijn auto ingebroken. Schorriemorrie heeft mijn autoradio meegenomen en een voorraad medicijnen uit het handschoenenkastje!’ Margot zuchtte begrijpend – die jeugd van tegenwoordig ook, ze moesten slaan weer eens toestaan op scholen – en schonk hem een kop koffie in.

‘Yo, T to the CO, ik heb goeie shit gevonden in een auto in wakkerdam, helemaal vol pillen en andere lijpe stuff!’ TCO gromde naar de stuiterende gansterrapper arPos en gaf een knikje met zijn hoofd. ‘Dat je bij Absinthe moet zijn, man,’ snauwde Elin3 hem toe. ArPos haastte zich naar de hoek van het gebouw, waar hij een groepje mensen rondom een brandende kachel kon ontwaren. Absinthe stond ertussen, haar haren strak naar achteren gekamd, en ook grafittikunstenaar Röps, Neko, voor wie hij nogal bang was, en haar broertje Sortjuh warmden zich aan het vuur. ‘wat heb je?’ wilde Absinthe weten. ‘Pijnstillers ofzo. Ritapil, laxeremer, eh, en een radio.’ De dealster rolde met haar ogen en greep het pakje uit zijn handen. ‘Ritalin. Laxeerremmers. Je bent echt achterlijk, he? Die radio kan Sortjuh misschien wel slijten op de school verderop. Of niet, Sortjuh?’ Ze knipoogde naar de elfjarige, die zich heel belangrijk voelde.
Absinthe voelde een por in haar zij en keek achter zich. ‘Nieuwe pillen?’ grijnsde Lisa. ‘Ook jij moet daarvoor betalen, anders kan ik mijn business wel opdoeken,’ zei Absinthe standvastig. ‘Kankertyfuswijf, ik vraag alleen of je pillen hebt, ik kom er heus wel aan, ik heb wel centen! Waarom zijn jullie zo tegen me. Niemand gunt me iets. JULLIE KUNNEN ALLEMAAL DE KOLERE KRIJGEN! Ik wilde alleen wat lekkers. Godvergodgodgodkut.’ Lisa trapte de kachel om en wierp Röps een vuile blik toe. ‘Quintiano is weer terug,’ zei hij tegen niemand in het bijzonder. Het zou goed zijn als iemand een oogje hield op die arme meid, dacht hij.

Aan de ontbijttafel probeerde Phoebe de decoratieve gerbera’s op te eten. ‘niet doen,’ zei Mutante, ‘straks stoppen ze je in je kamertje of mag je weer niet naar buiten’. Intussen plukte ze plakjes worst van de tafel en stopte ze onder tafel toe aan haar schoothondje, Tiara-schaapje. ‘Ik vind dat we hier best prima zitten, hoor,’ zei Ietje, die niet zo graag buiten kwam, omdat ze nogal slecht ter been was. Lieveheersbeest stemde in: zij had altijd wel naai-of breiwerk te doen al waren haar ogen niet al te best meer. ‘Nou, ik vind het hier eigenlijk maar niets,’fluisterde Aila. ‘Ik wil zelf bepalen wanneer ik naar buiten kan. Ik kan mezelf wel douchen. Vroeger was ik heel zelfstandig! Laten we ontsnappen’. Phoebe begon te schaterlachen, en zei ineens bloedserieus: ‘dat is een vreselijk goed idee. Het is maar goed dat ik nog een goed stel hersens heb, ik heb een plan.’ Iedereen zette zijn gehoorapparaat harder.





WE ZIJN BEGONNEN!

Iedereen heeft (dan wel krijgt) een PM met zijn rol. Vanaf nu geen overleg over het spel buiten dit topic! Stemronden zijn iedere avond om 19:00u, te beginnen met morgenavond een hangronde. De eerste gehangene is de cupido. Hieronder in een spoiler nog even de regels (met daarin alleen de functies waarmee we spelen):

Spoiler



Deelnemerslijst:
1. Mutant
2. Phoebe
3. Lieveheersbeest
4. Elin3
5. arPos
6. Neko
7. Sigmund
8. Röps
9. Tuttebel
10. MargotTenenbaum
11. Ietje
12. Aila
13. TCO
14. Sortjuh
15. Absinthe
16. Tiara-schaapje
17. Lisa/Quintiano
18. Tina
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...

Laatst gewijzigd op 31-10-2013 om 09:52.
Advertentie
Oud 30-10-2013, 19:18
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Mooi, ik gooi mn 20 kantige dobbelsteen waarbij 19 en 20 niet meetellen en het is 2.

Phoebe.

Offtopic: art
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 30-10-2013, 19:23
Verwijderd
Spelleider, heb jij die tekeningen hier nou speciaal voor gemaakt/latenmaken/gezocht/opgedoken/aangepast, supergaaf! Ik heb een bloemetjesbloes (of vlekkenbloes, allebei prima, oranje met roze!)!

Diegene die altijd op 13 stemt, doet die mee?

Normaal probeer ik nu heel erg wat discussie aan te wakkeren om een reden te vinden om te stemmen, maar ik heb gezegd dat ik niet zo hysterisch ga (proberen te) spelen, dus ik kijk even toe.
Oud 30-10-2013, 19:23
Verwijderd
Ik kan ook wel meerkantige dobbelstenen gooien trouwens, dat wordt mijn backup.
Oud 30-10-2013, 19:33
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Offtopic: Ik heb de tekeningen hier speciaal voor gemaakt, ze zijn verschillend omdat ik er eentje met fotoshop heb ingekleurd door tijdgebrek
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 30-10-2013, 19:36
Verwijderd
Offtopic: <3333333333333333333
Oud 30-10-2013, 19:57
Verwijderd
Stomme ronde is dit altijd. Mijn dobbelsteen valt op nummer 4, dus sorry Elin3!
Oud 30-10-2013, 20:07
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Wauw wat een gave tekeningen inderdaad! En grappig verhaal ook

En hoe moet ik dit zien, iedereen stemt maar random de eerste ronde? Lastig zo'n begin!

Ik las in het vorige spel dat het handig was om een gelijkspel uit te lokken, omdat je daar de meeste info uit kunt halen. Dat nu dus ook proberen? Beetje onwennig dit hihi.
Oud 30-10-2013, 20:10
Verwijderd
Hmm beetje random ik ga kijken war de kaarten zeggen....
En ze zeggen elin3... ik weet het zeker.
Oud 30-10-2013, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Stomme ronde is dit altijd. Mijn dobbelsteen valt op nummer 4, dus sorry Elin3!
Maar wát voor dobbelsteen? Beperk jij je maar tot 6 personen?

Citaat:
En hoe moet ik dit zien, iedereen stemt maar random de eerste ronde? Lastig zo'n begin!

Ik las in het vorige spel dat het handig was om een gelijkspel uit te lokken, omdat je daar de meeste info uit kunt halen. Dat nu dus ook proberen? Beetje onwennig dit hihi.
Wie ben jij dat je je als nieuweling zó goed informeert? Een grondige, onschuldige, nieuwe dorpeling of een valse wolf die zo de aandacht wil afleiden? Beetje vreemd om over gelijkspel te beginnen als we nog maar net begonnen zijn, zo zonder al te veel stemmen!
Oud 30-10-2013, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Maar wát voor dobbelsteen? Beperk jij je maar tot 6 personen?


Wie ben jij dat je je als nieuweling zó goed informeert? Een grondige, onschuldige, nieuwe dorpeling of een valse wolf die zo de aandacht wil afleiden? Beetje vreemd om over gelijkspel te beginnen als we nog maar net begonnen zijn, zo zonder al te veel stemmen!
Naar gelijkspel sturen is natuurlijk altijd een goed idee. Ik gebruikte een random nummer generator.

Voor mij drijft Mutant haar verdachtmakingen nu al een beetje door eigenlijk. Wat voor tactiek is dat?
Oud 30-10-2013, 20:38
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline


Nou er stond een linkje naar het vorige spel in dat andere topic, dus daar heb ik de eerste pagina('s?) van gelezen. Dat heb ik niet nu net nog even gedaan na het zien van mijn rol hoor Was beetje nieuwsgierig naar hoe jullie hier spelen.

En ik snap ook wel dat je nog niet op een gelijkspel aan kunt sturen met twee stemmen, was meer een vraag wat normaal is? Ik ben het niet gewend om de eerste ronde te moeten stemmen zonder enige informatie en ik vind random stemmen suf. Dus ik probeer maar wat
Oud 30-10-2013, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Naar gelijkspel sturen is natuurlijk altijd een goed idee. Ik gebruikte een random nummer generator.

Voor mij drijft Mutant haar verdachtmakingen nu al een beetje door eigenlijk. Wat voor tactiek is dat?
Een irritante.
Oud 30-10-2013, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Voor mij drijft Mutant haar verdachtmakingen nu al een beetje door eigenlijk. Wat voor tactiek is dat?
Ik heb geen verdachtmakingen, ik speel in op wat mensen zeggen, zoals altijd. Zonder al te irritant proberen te zijn. Tevergeefs wat Lusi betreft blijkbaar.
Precies wat Ietje zegt: ik probeer maar wat.

Zal ik ook een dobbelsteen gooien dan? Mijn D20 zegt 10, Margot it is.
Oud 30-10-2013, 20:48
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Offtopic: Ik heb de tekeningen hier speciaal voor gemaakt
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 30-10-2013, 20:56
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Haha wat een gaaf onderwerp Mooie tekeningen ook fizzle! Heb er zin in!

random.org zegt 16: tiara-schaapje
verder geen uitleg, eerste ronde is gewoon vervelend!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 30-10-2013, 21:04
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Spelleider kun je nog even uitleggen hoe het zit met de tijden? In het vorige topic lees ik 13.00 en nu 19.00?
De stemmen hoeven toch niet om 13.00 al binnen te zijn als de hangronde om 19.00 bekend wordt gemaakt? Of begrijp ik het niet goed?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 30-10-2013, 21:08
Verwijderd
Diegene die gehangen wordt, wordt Cupido en moet dan tegen 13u de volgende dag de geliefden bekend maken zodat iedereen op tijd weet wat hij/zij is voor er een eetronde om 19u komt. Dat is hoe ik het begrijp.
Ads door Google
Oud 30-10-2013, 21:09
Verwijderd
Oeh, functies! Ik lees straks wel even bij jongens, zit nu wijn te drinken bij Martiño.
Oud 30-10-2013, 21:12
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Diegene die gehangen wordt, wordt Cupido en moet dan tegen 13u de volgende dag de geliefden bekend maken zodat iedereen op tijd weet wat hij/zij is voor er een eetronde om 19u komt. Dat is hoe ik het begrijp.
Ah zo! Te snel gelezen blijkbaar
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 30-10-2013, 21:38
Verwijderd
Ik heb het dichtstbijzijnde tijdschrift gepakt en het opengeslagen op pagina 17, want zeventien is mijn geluksgetal. Het eerste woord begon met een V, maar dat is te ver in het alfabet. Het eerste woord van de tweede alinea begint met een H ('hebben'), dus ik stem op nummer acht. Röps it is.
Oud 30-10-2013, 21:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn buurjongen roept 17, dus Q/Lusi it is.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-10-2013, 22:24
Verwijderd
Goed verhaal, goeie tekeningen Met stemmen wacht ik nog eventjes, want ik vind random.org een beetje stom altijd
Oud 30-10-2013, 22:54
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Random.org geeft 19, Dark Phoenix it is.
Oud 30-10-2013, 22:57
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Goed verhaal, goeie tekeningen Met stemmen wacht ik nog eventjes, want ik vind random.org een beetje stom altijd
Heb je een andere goede manier dan?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Advertentie
Oud 30-10-2013, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Heb je een andere goede manier dan?
Nee, nog niet, vandaar dat ik nog even wacht (wie weet dient zich morgen wel een stemreden aan)
Oud 30-10-2013, 23:41
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
waarom stemt iedereen random?
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 30-10-2013, 23:43
Verwijderd
Random.org geeft 5, sorreh arPos.

Citaat:
waarom stemt iedereen random?
Omdat er nog geen redenen zijn om te stemmen?
Oud 31-10-2013, 01:06
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Mijn dobbelsteen zegt 10. Sorry Margot!
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 31-10-2013, 08:28
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Tiara-schaapie: betekent naar de kaarten kijken dat je random stemt of heb je gewoon gekeken naar waar de twee mensen voor je op gingen stemmen en daar eentje uitgepikt?
Oud 31-10-2013, 08:58
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Mijn d20 zegt 5 en dat is arPos.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 31-10-2013, 09:36
Verwijderd
Naar de kaarten kijken betekent buite zitte namen schrijve op tarot kijke,.. ze opleggen kijken... klaar xp
Oud 31-10-2013, 09:48
Verwijderd
Alsjeblieft, lees je zinnen eerst na voordat je hier post tiara-schaapie. Ook al moet je mobiel forummen, dan hoef je nog niet zo beroerd te schrijven.
Oud 31-10-2013, 09:49
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Naar de kaarten kijken betekent buite zitte namen schrijve op tarot kijke,.. ze opleggen kijken... klaar xp
Ik snap er geen kut van, maar wat jij wilt.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 31-10-2013, 09:50
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
En wat Lieveheersbeest zegt, want ik stoor me er ook ontiegelijk aan.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 31-10-2013, 10:06
Verwijderd
Sorry... ik zal er op letten.
Ads door Google
Oud 31-10-2013, 10:08
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Klein verzoekje: zouden jullie in de titel van je stemPM willen zetten dat het een stem is en om welke hang-of eetronde het gaat? Dat maakt het stemmen tellen voor mij wat overzichtelijker, en dan weet ik straks zeker dat ik niets van oude rondes meetel dankjulliewel!
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 31-10-2013, 13:04
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee, nog niet, vandaar dat ik nog even wacht (wie weet dient zich morgen wel een stemreden aan)
lijkt me sterk in ronde 1, behalve dan...

Nouja tis ronde 1 ga geen conclusies eraan verbinden ook niet nu jij zo vaag doet

Citaat:
Sorry... ik zal er op letten.
Heb je serieus een tarotje gelegd? of is that bij wijze van
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 31-10-2013 om 13:10.
Oud 31-10-2013, 13:23
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Ik stem op Tiara-Schaapie, niet random, ik wil niet op iemand die nog geen stemmen heeft stemmen. Als het later handig is te wijzigen voor een gelijkspel op papier ofzo dan wijzig ik wel.

Voelt iemand zich geroepen lijstjes te maken? Eventueel wil ik het wel doen vanmiddag.
Oud 31-10-2013, 14:32
Verwijderd
Ik heb op Mutant gestemd. Ook niet random.
Oud 31-10-2013, 15:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Random.org zegt 6, dus Neko.

Daarnaast: geweldige tekeningen Spelleider <3
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 31-10-2013, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Voelt iemand zich geroepen lijstjes te maken? Eventueel wil ik het wel doen vanmiddag.
Zoiets? De namen in het rood hebben hier nog niet gestemd. (of ik moet verkeerd hebben gekeken )
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png weerwolven.PNG (36.8 KB, 17x gelezen)
Oud 31-10-2013, 15:48
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Wat een gaaf stemlijstje meestal worden ze gewoon getypt
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 31-10-2013, 16:00
Verwijderd
Citaat:
lijkt me sterk in ronde 1, behalve dan...

Nouja tis ronde 1 ga geen conclusies eraan verbinden ook niet nu jij zo vaag doet


Heb je serieus een tarotje gelegd? of is that bij wijze van
Whut, ik doe niet vaag? Ik vind het een beter idee/leuker/whatever om een eerste hangronde niet te verspillen aan random stemmen, daarom wacht ik nog eventjes wat de rest doet. Random stemmen heeft nl. niemand iets aan.

Jij had al twee stemmen dacht ik? Grote kans dat door deze domme reactie daar nog een derde van mij bijkomt.
Oud 31-10-2013, 16:08
Verwijderd
Ik zie geen stemlijstje trouwens, op mobiel. Mijn stem gaat in elk geval naar Arpos, dat is de enige die me nu een betere stemreden dan random geeft
Oud 31-10-2013, 16:10
Verwijderd
Het is een bijlage geloof ik, want ik zie hem ook niet mobiel, maar net op de pc wel.
Oud 31-10-2013, 16:12
Verwijderd
Ik forum nooit op pc hmm...
Oud 31-10-2013, 16:14
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
voor absinthe dan

Phoebe
1
Elin3
2
Margot
2
tiara-schaapje
2
Rops
1
Q/Lusi
1
Dark Phoenix
1
Arpos
2
Mutant
1
Neko
1


Nog stemmen:
4
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 31-10-2013, 16:18
Verwijderd
Oud 31-10-2013, 16:19
Verwijderd
Zie je hem nu wel?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #94 topic #2
Spelleider
333 12-11-2013 19:46
De Kantine Weerwolfspel #94: openingstopic
fizzle-fluffy
197 05-11-2013 00:14
De Kantine Weerwolfspel #89
Verwijderd
500 13-11-2011 00:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.