Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 16:32
Verwijderd
Wie belegt er hier en waarin? Zou je nu juist extra geld stoppen in belegginsfondsen of zou je wachten tot iedereen wat positiever is en alles beter gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 16:45
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik geloof dat ik nu zou beleggen, al heb ik er niet zo heel veel verstand van. Nu zijn de aandelen enzo namelijk errug weinig waard. En misschien dalen ze nog een stukje, maar ze gaan sowieso weer stijgen (moet je natuurlijk wel in iets beleggen dat waarschijnlijk niet failliet gaat).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:15
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Ik zou wachten tot ik voldoende kennis had om die beslissing te nemen.

Een "leek" verdient alleen geld met geluk.

Je moet zo ie zo proberen je eigen visie te volgen, loop je achter de massa aan, ben je altijd te laat.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:27
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 30-07-2003 @ 18:15:
Ik zou wachten tot ik voldoende kennis had om die beslissing te nemen.

Een "leek" verdient alleen geld met geluk.

Je moet zo ie zo proberen je eigen visie te volgen, loop je achter de massa aan, ben je altijd te laat.
k heb al sinds 2000 geld in beleggingen zitten, wat allemaal zeer goed ging (1e jaar een rendement vna 70%) maar een situatie waarin t toch slecht gaat met de economie weet ik niet wat ik het best kan doen en van sommige dingen is het nooit verkeerd om de mening van anderen te verzamelen/horen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:10
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
iamcj schreef op 30-07-2003 @ 18:15:
Ik zou wachten tot ik voldoende kennis had om die beslissing te nemen.

Een "leek" verdient alleen geld met geluk.

Je moet zo ie zo proberen je eigen visie te volgen, loop je achter de massa aan, ben je altijd te laat.
ik vind dit wel een beetje onzin.

als het nou heel slecht gaat met de economie en je kijkt naar welke aandelen heel erg zijn gedaald, dan weet je toch dat die aandelen over een paar jaar weer zullen stijgen? het gaat dan heus wel weer wat beter met de economie! zeker als je voor een paar centen aandelen kunt kopen, zou ik dat gewoon doen. zoals ik al zei: 't gaat dan vanzelf omhoog (moet je natuurlijk wel ff kijken of dat niet een bedrijf is dat bijna failliet gaat ofzo, of dat makkelijk failliet kan gaan).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 30-07-2003 @ 20:10:
ik vind dit wel een beetje onzin.

als het nou heel slecht gaat met de economie en je kijkt naar welke aandelen heel erg zijn gedaald, dan weet je toch dat die aandelen over een paar jaar weer zullen stijgen? het gaat dan heus wel weer wat beter met de economie! zeker als je voor een paar centen aandelen kunt kopen, zou ik dat gewoon doen. zoals ik al zei: 't gaat dan vanzelf omhoog (moet je natuurlijk wel ff kijken of dat niet een bedrijf is dat bijna failliet gaat ofzo, of dat makkelijk failliet kan gaan).
zo denk ik het dus ook, alleen t punt is wanneer je t beste weer kunt instappen. Als je naar de beurskoers kijkt gaat ie heel langzaamaan weer omhoog, dus zou dit misschien een goed moment zijn om weer te kopen. Alleen dat is een ander probleem, welk bedrijf. Tegenwoordig kan een bedrijf wat altijd goed leek te gaan opeens (door een boekhoudschandaal bv) in de rode cijfers komen een goed bedrijf uitkiezen is dus nog niet zo makkelijk. Daarom ga k maar voor de belegingsfondsen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 08:11
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
ekki schreef op 30-07-2003 @ 20:10:
ik vind dit wel een beetje onzin.

als het nou heel slecht gaat met de economie en je kijkt naar welke aandelen heel erg zijn gedaald, dan weet je toch dat die aandelen over een paar jaar weer zullen stijgen? het gaat dan heus wel weer wat beter met de economie! zeker als je voor een paar centen aandelen kunt kopen, zou ik dat gewoon doen. zoals ik al zei: 't gaat dan vanzelf omhoog (moet je natuurlijk wel ff kijken of dat niet een bedrijf is dat bijna failliet gaat ofzo, of dat makkelijk failliet kan gaan).
Ik niet

En als dat bedrijf nu failliet gaat? En de gedachte dat het wel weer zal stijgen heeft heel veel mensen, heel veel geld gekost.

70% rendement, vind ik knap. Ik zou zeggen verkoop het, dan raak je het niet meer kwijt.

Ik zie de economie als een piramide spel:

Een bedrijf maakt een product dat in heel je levensonderhoud voorziet. (Nu koop je bij allerlei bedrijven iets). Daar werken 100 mensen. Die honderd mensen moeten dat product kopen om te leven. Het de prijs van het product is arbeid + winst. Het product is dus duurder dan wat de mensen verdienen omdat het bedrijf winst maakt.

Wat doen we nu, we laten de producten maken in een land waar de arbeid goedkoop is, zodat het product hier betaalbaar is.

Maar ja wat moeten die mensen kopen?

Je hebt dus of steeds meer mensen nodig of de helft van de bedrijven redt het niet.

Ik ben het met jullie eens dat de economie golft en dat er dus punten zijn waar het weer beter gaat. Alleen is het voor leek en soms voor de proffesional niet te bepalen wanneer dat punt is:

Je wilt niet weten hoeveel mensen gedacht hebben, nu gaat het weer beter na 2000.

Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 08:12
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 30-07-2003 @ 20:10:
als het nou heel slecht gaat met de economie en je kijkt naar welke aandelen heel erg zijn gedaald, dan weet je toch dat die aandelen over een paar jaar weer zullen stijgen? het gaat dan heus wel weer wat beter met de economie! zeker als je voor een paar centen aandelen kunt kopen, zou ik dat gewoon doen. zoals ik al zei: 't gaat dan vanzelf omhoog (moet je natuurlijk wel ff kijken of dat niet een bedrijf is dat bijna failliet gaat ofzo, of dat makkelijk failliet kan gaan).
Ik heb er ook niet echt verstand van, maar volgens mij komen er nog wel wat meer dingen bij kijken...

Je zult ook nooit 100% zeker weten of een bedrijf (bijna) failliet gaat...en voordat de economie weer echt 'hoog' is, zullen we nog wel een flinke tijd moeten wachten, denk ik...je moet je geld dan dus wel een flinke tijd vast kunnen zetten enz.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 14:31
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 31-07-2003 @ 09:11:


70% rendement, vind ik knap. Ik zou zeggen verkoop het, dan raak je het niet meer kwijt.

dat had k ook moeten doen, maar niet gedaan en nu ist te laat
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 16:40
Go
Avatar van Go
Go is offline
Veel lager dan nu kunnen de meeste aandelen volgens mij niet. Als ik jou was zou ik niet met te veel geld beleggen en absoluut niet in een beleggingsfonds. Als je een keer in zo'n beleggingsfonds zit en je wilt er uit stappen, moet je ook nog wel een boete betalen. En tweede reden om niet in een beleggingsfonds te stappen is volgens mij dat zij het ook niet voor niks doen, ze moeten er zelf ook nog wat aan verdienen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 16:41
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
iamcj schreef op 31-07-2003 @ 09:11:
70% rendement, vind ik knap. Ik zou zeggen verkoop het, dan raak je het niet meer kwijt.
70%? had ik het daarover? nouja, ik niet snap.

maar in ieder geval, ik heb geen aandelen, dus ik kan ook niks verkopen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:57
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 31-07-2003 @ 17:41:
70%? had ik het daarover? nouja, ik niet snap.

maar in ieder geval, ik heb geen aandelen, dus ik kan ook niks verkopen.
ik wel met een dikke streep onder had
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 21:57
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Sim0ne schreef op 31-07-2003 @ 19:57:
ik wel met een dikke streep onder had
oh, ok.
sorry.

sneu .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 07:57
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
gerwin schreef op 31-07-2003 @ 17:40:
Veel lager dan nu kunnen de meeste aandelen volgens mij niet. Als ik jou was zou ik niet met te veel geld beleggen en absoluut niet in een beleggingsfonds. Als je een keer in zo'n beleggingsfonds zit en je wilt er uit stappen, moet je ook nog wel een boete betalen. En tweede reden om niet in een beleggingsfonds te stappen is volgens mij dat zij het ook niet voor niks doen, ze moeten er zelf ook nog wat aan verdienen.
AEX laatste maanden 45% gestegen
DJI 25%
Nasdaq 40%

Kan wel degelijk lager.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 08:02
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Sim0ne schreef op 31-07-2003 @ 15:31:
dat had k ook moeten doen, maar niet gedaan en nu ist te laat
Ik dacht al, vond het erg knap 70% in dit klimaat.

Kom ik weer terug op m'n eerste statement, als je niet precies weet waar je mee bezig bent, probeer er dan af te blijven.

De eerste fout die meestal gemaakt wordt:

Kleine winstjes nemen of grote laten verdampen hopend op meer. Of verliezen laten laten oplopen in de hoop dat het weer beter gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 15:24
gldokkum
gldokkum is offline
Citaat:
gerwin schreef op 31-07-2003 @ 17:40:
Veel lager dan nu kunnen de meeste aandelen volgens mij niet. Als ik jou was zou ik niet met te veel geld beleggen en absoluut niet in een beleggingsfonds. Als je een keer in zo'n beleggingsfonds zit en je wilt er uit stappen, moet je ook nog wel een boete betalen. En tweede reden om niet in een beleggingsfonds te stappen is volgens mij dat zij het ook niet voor niks doen, ze moeten er zelf ook nog wat aan verdienen.
reken er maar op dat de koersen juist WEL verder kunnen dalen. De beurzen zijn op herstel vooruit gelopen, maar nu dat er niet blijkt te zijn, denk ik dat alles weer gaat dalen. Het lijkt mij niet verstandig om aandelen te kopen.

Zelf beleg ik in opties. Daar kun je niet zomaar mee beginnen, je moet er wel wat vanaf weten. Er is dan altijd te verdienen, als je de juiste keuze maar maakt. Je kunt verdienen als de beurs daalt, stijgt of gelijk blijft staan. Wie belangstelling heeft wil ik alles graag uitleggen. (stuur dan maar ff een mailtje)

Maar ik zou het geld nu echt NIET gaan beleggen in aandelen of belegginsfondsen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:56
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
gldokkum schreef op 02-08-2003 @ 16:24:
reken er maar op dat de koersen juist WEL verder kunnen dalen. De beurzen zijn op herstel vooruit gelopen, maar nu dat er niet blijkt te zijn, denk ik dat alles weer gaat dalen. Het lijkt mij niet verstandig om aandelen te kopen.

Zelf beleg ik in opties. Daar kun je niet zomaar mee beginnen, je moet er wel wat vanaf weten. Er is dan altijd te verdienen, als je de juiste keuze maar maakt. Je kunt verdienen als de beurs daalt, stijgt of gelijk blijft staan. Wie belangstelling heeft wil ik alles graag uitleggen. (stuur dan maar ff een mailtje)

Maar ik zou het geld nu echt NIET gaan beleggen in aandelen of belegginsfondsen.
Eens

Ik heb in opties belegd, ging eerst goed, toen niet meer. Gelijk gestopt, beseffend dat ik eerst exact moet weten waar ik mee bezig ben. Nu ben ik een beleggingssyteem aan het ontwikkelen en wil rond januari een nieuwe poging doen.

Wat voor tools en info/grafieken gebruik jij?

Hoeveel procent van je trades zijn winstgevend?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 31-07-2003 @ 17:40:
Veel lager dan nu kunnen de meeste aandelen volgens mij niet. Als ik jou was zou ik niet met te veel geld beleggen en absoluut niet in een beleggingsfonds. Als je een keer in zo'n beleggingsfonds zit en je wilt er uit stappen, moet je ook nog wel een boete betalen. En tweede reden om niet in een beleggingsfonds te stappen is volgens mij dat zij het ook niet voor niks doen, ze moeten er zelf ook nog wat aan verdienen.
uhm ja wij allebei, eerlijk toch. en hoezo een boete? dat stuk snap k niet helemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Uitleg over beleggen gevraagd
Wesseldndap
10 22-10-2014 09:20
Werk, Geld & Recht Beleggen
Jury
16 02-01-2012 13:33
Werk, Geld & Recht Beleggen
J-roenn
1 04-02-2008 13:32
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Beleggen
FRL
14 11-06-2005 17:49
Werk, Geld & Recht Beleggen?
Verwijderd
51 26-01-2004 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.