Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 18:02
*Supergirlll*
Avatar van *Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik zit echt met een relatie crisis *al zeg ik het zelf *

Het zit zo, ik heb 2,5 jaar een vriend gehad, het ging niet meer, werd verliefd op iemand anders en het ging uit en hij is wekenlang helemaal kapot geweest van verdriet.
Ik storte me volledig op die andere jongen en dat bleek na anderhalve maand dus totaal niet te werken, dus dat is niks geworden.
Ik heb in die tijd constant aan mn ex gedacht, alles met hem vergeleken en ik miste hem gewoon gigantisch. Nu hoorde ik 2 week geleden dat mn ex bijna een nieuwe vriendin heeft, en daar ben ik behoorlijk van geschrokken (heel egoistisch ik weet het) en heb ik hem opgebeld met de medeling dat ik hem terug wilde (nog egoistischer) na heel lang praten dat er dingen moeten veranderen en veel huilen hebben we besloten het weer te proberen.

Dat was dus anderhalve week geleden.. maar nu krijg ik van hem vreselijk het gevoel dat alleen IK moet veranderen, ik moet met zijn vrienden uit, ik moet stoppen met roken, ik mag niet teveel meer werken etc. Tuurlijk wil ik er dingen voor opofferen maar ik wil niet de controle over mijn eigen leven kwijt.

Ik weet dus niet goed wat ik moet doen, ik was dolgelukkig dat hij me uberhaupt nog terug wilde na alles wat ik hem heb aangedaan maar nu heb ik hem terug en twijfel ik... Ik wist natuuriljk van te voren hoe hij was, maar ik had onze relatie mooier gemaakt dan hij eigenlijk was..

*ik ben een trut zeg maar niks allemaal* maar wat kan ik nu het beste doen? Ik wil hem niet kwijt maar een relatie op deze manier gaat ook gewoon niet werken dat weet ik nu al
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2005, 18:09
Verwijderd
Het is inderdaad stom van je om na een lange relatie je hals-over-kop op een nieuwe relatie te storten (vooral als je die persoon niet goed kent), maar dat is nou eenmaal gebeurd, en er is niks meer aan te doen.
Maar weet je vriend dat jij je zo voelt? Het is belangrijk in een relatie dat je praat over hoe je je voelt, alleen dan kan een relatie slagen, dat is mijn visie. Ik denk dus dat je wel kan schatten wat ik ga zeggen: Praat er met hem over, want als je niet gelukkig bent heeft het (voor mijn gevoel) geen nut om nog met hem verder te gaan. Breng het taktisch, maak hem duidelijk wat je voelt en denkt, wat je wel en niet wil. Zorg vooral dat er geen onduidelijkheid kan ontstaan over hoe jij je voelt, want dat is echt lastig, dan pikt hij dingen misschien verkeerd op, en moet je het later nog eens gaan uitleggen.

Succes
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:11
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 13-11-2005 @ 19:09 :
Wijze raad
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Cookie schreef op 13-11-2005 @ 19:11 :
Dank je, ik doe mijn best
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:15
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 13-11-2005 @ 19:12 :
Dank je, ik doe mijn best
Scheelt mij weer typwerk
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:15
*Supergirlll*
Avatar van *Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Klopt dat was heel onverstandig van me, kende hem nog niet lang nee en was in begin wel leuk maar na een maand al totaal geen gespreksstof meer.
Ik vind het gewoon zo moeilijk om m'n vriend weer te kwetsen (want dat is niet de eerste keer) Ik wil ook wel voor 100% voor hem gaan, maar hij is zo veeleisend geworden omdat hij het vertrouwen weer moet winnen zegt hij. Tuurlijk logisch dat dat terug moet komen, maar hij kan me toch niet verplichten m'n hele sociale leven op te geven voor hem?
Ik wil ook wel met hem verder maar niet op de manier hoe het nu al weer gaat na anderhalve week Maar ik ben bang dat als ik hem vertel dat ik het nu niet goed vindt gaan dat hij er meteen mee wil kappen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Cookie schreef op 13-11-2005 @ 19:15 :
Scheelt mij weer typwerk
Mijn goede daad weer gedaan vandaag


Verder zou het inderdaad gewoon stom zijn om je sociale leven op te geven voor hem. Ik blijf er bij, praat er over. Op zo'n momenten moet ik altijd denken aan mijn oma. Die zegt altijd: 'Als je echt voor elkaar bestemd bent, kom je vanzelf wel bij elkaar uit.'
Praat er over met hem, het doet hem misschien wel pijn, maar als hij uitmaakt omdat jij gewoon eerlijk bent over wat je voelt, is hij je niet waard. Zo simpel is dat gewoon. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, maar het doet meer pijn als hij er op een andere manier achter komt. Denk aan: jullie hebben ruzie, en jij schreeuwt ineens: maar ik heb wel mijn hele leven voor jou opgegeven (oid)!! Het is een stom voorbeeld, maar ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn. Want waar is een relatie anders op gebouwd?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:20
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
*Supergirlll* schreef op 13-11-2005 @ 19:15 :
Klopt dat was heel onverstandig van me, kende hem nog niet lang nee en was in begin wel leuk maar na een maand al totaal geen gespreksstof meer.
Ik vind het gewoon zo moeilijk om m'n vriend weer te kwetsen (want dat is niet de eerste keer) Ik wil ook wel voor 100% voor hem gaan, maar hij is zo veeleisend geworden omdat hij het vertrouwen weer moet winnen zegt hij. Tuurlijk logisch dat dat terug moet komen, maar hij kan me toch niet verplichten m'n hele sociale leven op te geven voor hem?
Ik wil ook wel met hem verder maar niet op de manier hoe het nu al weer gaat na anderhalve week Maar ik ben bang dat als ik hem vertel dat ik het nu niet goed vindt gaan dat hij er meteen mee wil kappen
Idd, heb je hem dat ook gezegd dan? Ik heb het idee dat hij heel goed door heeft dat jij nu ff in moet dammen omdat hij het gewoon weer uit kan maken. Als je dat van tevoren deed zou ik nu ook niet "zeuren"maar als je dat voor dat het uitging niet deed zou ik het nog ff aankijken en er dan toch echt wat van gaan zeggen. Je mag blij zijn dat hij je heeft teruggenomen maar hij gebruikt het een beetje als chantagemiddel volgens mij
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik denk dat je sowieso blij mag zijn dat hij je terug wilt, ik zou je iig niet meer moeten
Ik kan me voorstellen dat hij het vertrouwen in je totaal kwijt is (logisch ook, als je hem na 2,5 ff dumpt voor iemand die je net kent).
JIJ zult dan ook zeker moeten werken om het vertrouwen bij hem terug te winnen. JIJ hebt hem gedumpt en nu wil JIJ hem weer terug, werk er maar een beetje voor
Toch is het ook weer niet zo dat je heel je eigen leven daarvoor op moet offeren, ik vind iig dat die jongen heel wat mag eisen van je
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:42
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-11-2005 @ 19:35 :
Ik denk dat je sowieso blij mag zijn dat hij je terug wilt, ik zou je iig niet meer moeten

Dat even terzijde

Ik kan me voorstellen dat hij het vertrouwen in je totaal kwijt is (logisch ook, als je hem na 2,5 ff dumpt voor iemand die je net kent).

Eens

JIJ zult dan ook zeker moeten werken om het vertrouwen bij hem terug te winnen. JIJ hebt hem gedumpt en nu wil JIJ hem weer terug, werk er maar een beetje voor

MMwah, das wel heel kru

Toch is het ook weer niet zo dat je heel je eigen leven daarvoor op moet offeren, ik vind iig dat die jongen heel wat mag eisen van je
Nee dat vind ik niet, hij hoefde haar niet terug te nemen dat heeft hij gedaan omdat hij het zelf wou, hij kan haar controleren enz...maar ze is niet vreemdgegaan, ze is eerlijk geweest. Hij "gebruikt" nu de situatie.

__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:01
Spiteful
Spiteful is offline
"Hij gebruikt de situatie"; waarvoor dan?
Wat een zever, hij zal wel lichtjes pissed off geweest zijn zeker? Het is nog maar anderhalve week, tuurlijk dat er problemen zijn.
Proberen op te lossen dan, en dat heeft op zijn minst een klein beetje tijd nodig. Hij moet natuurlijk niet de zak gaan uithangen, maar 't is wel enigszins begrijpelijk.
Praten...
Verder kan ik niet inschatten hoe lastig hij nu precies doet, of je je vergist hebt in hem of weet ik veel, dat moet je zelf uitvissen.
Ik zou het wel wat vreemd vinden als hij echt concrete 'eisen' begint te stellen, lijkt me niet echt een strak plan.
Tja praten he, als je het goed aanpakt, lukt dat wel. Eerlijk zijn enz.
En je mag best wel wat moeite doen, zonder moeite lukt het nooit, zolang het maar niet onredelijk wordt.
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:09
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Hij is in de situatie om eisen te stellen; daar heb je het zelf naar gemaakt. Ik snap dat je dit niet erg prettig vind maar zoals ik het opvat is het meer 'Take it or Leave it' (Him in dit geval..) Succes!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:27
*Supergirlll*
Avatar van *Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Citaat:
Cookie schreef op 13-11-2005 @ 19:20 :
Je mag blij zijn dat hij je heeft teruggenomen maar hij gebruikt het een beetje als chantagemiddel volgens mij
Ik ben ook echt blij dat hij me heeft terug genomen, iedereen zegt ook dat ik echt in m'n handjes mag knijpen dat hij me nog terug wil, alleen ik vind het gewoon zo jammer hij zegt continu van ja je moet er voor 150% voor gaan. En dat ga ik ook, maar ik vind ook dat hij dat moet doen, en dat gevoel krijg ik totaal niet. Ik snap ook heel goed dat hij vind dat ik hem weer voor me moet winnen, en dat wil ik ook echt! Maar hij maakt constant opmerkingen in de trant van; jaa jij hebt het uitgemaakt dus nu zul je toch echt dit en dit moeten veranderen. Krijg gewoon sterk het gevoel dat hij niet MIJ terug wil maar gewoon een compleet andere ik
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:06
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Overigens, hij is ook niet helemaal eerlijk tegenover die 'nieuwe vriendin', want hij zou jou dus nog wel terugwillen onder bepaalde voorwaarden.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:30
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
als hij je terug wilt, ben dan bereid om flink door het stof te gaan voor hem, want hem valt in feite weinig te verwijten. Dus besef goed of je inderdaad met hem door wilt, en voor lief wilt nemen dat JIJ hier fout zat, en daar dus nog wel even voor moet 'boeten'. Dat zal wel langzamerhand overgaan, maar het zal niet makkelijk worden.

sterkte ermee
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:36
Verwijderd
Je zegt zelf dat je denkt dat het niet gaat werken. Met zo'n mentaliteit gaat een relatie ook niet werken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 22:13
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Hij kan je wel wat verwijten omdat jij hem terug wilt, maar je kunt ook te ver gaan. In een relatie moet het voor beiden leuk zijn. Zeg hem dat je jullie relatie net zo wilt als van tevoren en dat je er ook veel moeite voor wilt doen, maar dat het ook weleens te ver kan gaan. En als hij dat dan nog niet respecteerd, dan moet je maar blij zijn dat het niet lukt.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 10:04
Experiment
Experiment is offline
Ik vind dat je vriend misbruik maakt van de situatie. Dat jij zijn vertrouwen terug moet winnen is nog geen reden om onredelijke eisen te stellen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-11-2005, 12:14
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 14-11-2005 @ 11:04 :
Ik vind dat je vriend misbruik maakt van de situatie. Dat jij zijn vertrouwen terug moet winnen is nog geen reden om onredelijke eisen te stellen.
Yeah well.. Heb je wel gelijk in. Maar ik kan me het van die jongen ook goed voorstellen.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 12:55
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Zonder dat je vanalles 'moest' in deze relatie, ging het al niet meer, en liep het falikant af.

Blijkbaar wil hij je nu in een rol steken waarin het voor hem wat aangenamer is. Maar ik kan me niet inbeelden dat wanneer je in dezelfde relatie wel vanalles 'moet', dat het nu ineens een stuk beter zal gaan.

Als je de basis (inclusief al zijn eisen) op dit moment beter vindt dan twee/drie maanden geleden, kan je er best helemaal opnieuw voor gaan.

Het enige wat je zou kunnen doen is hem duidelijk maken dat het om een relatie met jou gaat, en niet met het ideaalbeeld van jou dat hij aan het creëren is. En het is helemaal niet fair dat hij jullie problemen van enkele maanden geleden weer telkens meeneemt in 'de onderhandelingen'.

Eerlijk gezegd snap ik niet echt dat je je hierin zo laat meeslepen. Als je niet goed oppast ga je jezelf alleen maar keihard laten kwetsen.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 13:05
*Supergirlll*
Avatar van *Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Dank jullie wel voor de reacties, praten hierover hebben wel al gedaan, zonder enig resultaat.
Ik wacht nog even af, ik wil hem namelijk echt graag terug en ben bereid daarvoor door het stof te kruipen maar ik wil mezelf niet veranderen om voor hem perfect te zijn.

Ik kijk het nog even aan en hoop dat hij ophoudt met hele tijd eisen te stellen maar ook gewoon het leuk wil hebben
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 13:25
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 14-11-2005 @ 13:55 :
Blijkbaar wil hij je nu in een rol steken waarin het voor hem wat aangenamer is.
Bwa, dat weet ik niet. Ik denk dat het gewoon een soort van boze reactie is dan iets dat hij echt wil. Geen goede reactie natuurlijk, hij overdrijft ermee en 't kan maar beter snel gedaan zijn met die zever. Bekijk het dus nog maar even. Maar ik blijf vinden dat hij zich op een vreemde, onredelijke, kortom klotemanier gedraagt en als het zo nog lang aanhoudt zou ik me idd vragen beginnen stellen wat hij eig nog voor je voelt. Praten helpt niet zeg je. Je mag idd blij zijn dat hij je nog terugwilt, maar is hij wel blij dat hij jou terugheeft? Hij laat het iig niet bepaald merken.
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:12
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Kan je even zeggen wat je allemaal precies moet doen? Of wil hij gewoon graag dat je stopt met roken en met hem en zijn vrienden meegaat?
Hoe reageerde hij op jouw gesprek? Je zegt dat het geen enkel resultaat had maar zijn reactie zegt ook veel volgens mij.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:31
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 14-11-2005 @ 13:14 :
Yeah well.. Heb je wel gelijk in. Maar ik kan me het van die jongen ook goed voorstellen.
Ik kan het me ook goed voorstellen maar TS zou daar niet tot in het extreme in mee moeten gaan. Haar sociale leven e.d. heeft immers niets met het hele probleem te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 18:57
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Het komt op mij gewoon over als een soort wraak.
De eigenschappen die hij voor lief nam, gaat hij nu gebruiken om jou zijn pijn "terug te laten betalen" zeg maar.
Ik snap het wel, maar hij komt niet echt oprecht over dan.
Alsof hij je met tegenzin terugneemt.
Het lijkt mij dat hij weet waar hij aan begint, maar zijn eisen vind ik niet helemaal eerlijk hier.
Je wilt diegene terug of niet, allerlei voorwaarden stellen vind ik niet eerlijk.
Bovendien vind ik de voorwaarden die hij stelt ook niet eerlijk.
Het zijn geen voorwaarden om zijn vertrouwen in jou terug te krijgen. Jullie moeten er samen aan werken vind ik, niet jij alleen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2005, 08:09
Verwijderd
goeiedag je bent 17...

ik zou mijn sociale leven never opgeven voor wie dan ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie enquete profielwerkstuk crisis
dolcol
5 21-12-2012 11:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jongeren in de economische crisis
Poenschepper
28 10-04-2009 12:32
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie De Cuba Crisis (een klein vraagje)
wr_faya
4 13-03-2006 16:16
Psychologie Crisis
murwari
17 07-06-2003 11:32
Psychologie Problemen zo normaal geworden, dat crisis niet meer te herkennen valt?
Eend
4 18-02-2003 18:19
ARTistiek crisis aan de telefoon!
Ingemar
3 16-01-2002 20:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.