Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 23:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
The black cauldron ('Taran en de toverketel') leerde ik ook pas relatief laat kennen, op m'n 15e of 16e geloof ik. Het is geen heel bekende Disney-film, omdat hij heel on-Disney-achtig is. Het is bij mijn weten de enige film die (in Nederland) een 'meekijken gewenst'-advies kreeg, vanwege de wandelende skeletten en de Hoornkoning. Er zitten ook geen liedjes in. Voor de liefhebbers van fantasy een goede film, gebaseerd op de 5 boeken 'Chronicles of Prydain' van Lloyd Alexander. De film werd een financiële flop voor Disney, omdat ouders 'm minder geschikt vonden voor hun kinderen. Daarom is-ie ook sinds de bioscoop-premiére in 1985 weinig gepromoot en maar één keer op video verschenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2005, 12:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-08-2005 @ 00:22 :
The black cauldron ('Taran en de toverketel') leerde ik ook pas relatief laat kennen, op m'n 15e of 16e geloof ik. Het is geen heel bekende Disney-film, omdat hij heel on-Disney-achtig is. Het is bij mijn weten de enige film die (in Nederland) een 'meekijken gewenst'-advies kreeg, vanwege de wandelende skeletten en de Hoornkoning. Er zitten ook geen liedjes in. Voor de liefhebbers van fantasy een goede film, gebaseerd op de 5 boeken 'Chronicles of Prydain' van Lloyd Alexander. De film werd een financiële flop voor Disney, omdat ouders 'm minder geschikt vonden voor hun kinderen. Daarom is-ie ook sinds de bioscoop-premiére in 1985 weinig gepromoot en maar één keer op video verschenen.
Toch blij dat ik hem heb. Aangenaam duister maar met genoeg humor.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 12:22
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ariel natuurlijk, die film heb ik vroeger echt elke dag gekeken alleen hij is nog niet op dvd
De kleine zeemeermin is toch al uit op dvd?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 12:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 25-08-2005 @ 13:22 :
De kleine zeemeermin is toch al uit op dvd?
Volgens mij niet. Deel 2 misschien wel, maar de orginele Classic niet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:52
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Dit gaatt over de dvd van de kleine zeemeermin:

Release datum: 29-3-2000
Regio: 2
Duur: 82 minuten
Beeldformaat: 1.33:1
Talen: Nederlands, Engels, Pools, Tsjechisch, Hebreeuws en Frans.
Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels, Grieks, Italiaans, Pools, Tsjechisch en Hebreeuws.
Bonusmateriaal: Niet aanwezig

Disney zal deze film heruitgeven als Speciale Uitvoering met bonusmateriaal in oktober 2006.
Op deze DVD zal ook een extra scene staan.
Deze extra scene is een lied. Het lied zou "Sunshine only Shines on Land" heten, en het zou ongeveer gezet worden waar Triton het standbeeld van Eric stuk maakt

bron:http://www.mda.dds.nl/film/classics/4-28dvd.htm
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Aha, MDA

Ik wist niet dat-ie in 2000 al eens op dvd was verschenen, maar ik wacht op de speciale release in 2006 met bonusmateriaal.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:56
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Op die site staat trouwens een hele lijst met Disney classiscs op dvd: http://www.mda.dds.nl/dvd/DVD-classics.htm
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 16:11
Verwijderd
Taran en de Toverketel heb ik vroeger ooit eens gezien. Heel grimmig inderdaad, voor zover ik me kan herinneren.
En uiteraard in de DD-weekbladen gelezen destijds. Misschien dat ik 'm nog eens opnieuw ga zien.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 16:12
Verwijderd
Ik zag de dvd van Taran en de Toverketel net bij de Blokker.
Die wil ik ook nog wel eens zien.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 16:21
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Wat vinden jullie het mooiste disney liedje?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 25-08-2005 @ 16:56 :
Op die site staat trouwens een hele lijst met Disney classiscs op dvd: http://www.mda.dds.nl/dvd/DVD-classics.htm
Als we dan toch bezig zijn...
Alle Disney's Classic Animated Feature Films in het Engels, met imdb-links:

http://www.geocities.com/Hollywood/A...072/video.html

Citaat:
Heksjuh schreef op 25-08-2005 @ 17:21 :
Wat vinden jullie het mooiste disney liedje?
Die vraag werd al gesteld in de beginpost.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 18:04
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Sorry, lezen is niet mijn sterkste punt
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 20:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 25-08-2005 @ 17:21 :
Wat vinden jullie het mooiste disney liedje?
Vind ik een heel moeilijke vraag. M'n voorkeur gaat in ieder geval uit naar de muziek uit de 'moderne' Classics, dus vanaf The little mermaid. Maar ja, er zijn ook uitzonderingen, want 'I wanna be like you' uit Jungle Book en 'He's a tramp' uit Lady and the tramp vind ik ook erg leuk.

Er zijn ook zoveel verschillende liedjes die allemaal heel moeilijk met elkaar te vergelijken zijn, want allemaal hebben ze wel iets. Er zijn de langzamere nummers, vaak (maar niet altijd) de meer romantische. Er zijn de uitbundige catchy nummers. En er zijn nummers die in geen van beide categorieën thuishoren.

Van de eerste soort vind ik 'Beauty and the Beast' (Beauty and the Beast), 'Part of your world' (The little mermaid) en 'A whole new world' (Aladdin) erg goed. Van de tweede soort is het a close call tussen 'Prince Ali' (Aladdin), 'Be our guest' (Beauty and the Beast) en 'Under the sea' (The little mermaid), met een eervolle vermelding voor 'Everybody wants to be a cat' (The Aristocats). Van de derde soort gaat het tussen 'Colors of the wind' (Pocahontas) en 'The bells of Notre Dame' (The hunchback of Notre Dame).
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 21:40
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 25-08-2005 @ 17:21 :
Wat vinden jullie het mooiste disney liedje?
Dat zijn er wel een paar: Robin Hood - Love, Robin Hood - Not In Nottingham (ja, ik keek vroeger veel robin hood), Alladin- I can show you the world, De kleine zeemeermin - kus haar dan (ken ik alleen de nederlandse versie van), Pocahontas - colours of the wind, The lion king - circle of life.

Little Mermaid - Under the Sea, Anastasia - Rumor in St Petersburg en the lion king - hakuna matata, The Jungle Book - The Bear Necessities vind ik wel grappig.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 23:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
wizkid schreef op 25-08-2005 @ 22:40 :
Alladin- I can show you the world
'A whole new world' uit Aladdin (met twee d's) dus.

Citaat:
Anastasia - Rumor in St Petersburg
Geen Disney, maar van Don Bluth.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 08:22
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-08-2005 @ 00:35 :
'A whole new world' uit Aladdin (met twee d's) dus.


Ja ik weet vaak niet hoe ik het moet schrijven / hoe het precies heet maar dan staat het tussen mijn mp3tjes zo geschreven dus typ ik het maar over

Citaat:
Geen Disney, maar van Don Bluth.
aah oke, d8 dat die ook van disney was
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 13:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Persoonlijk vind ik de Classics van Disney nou 'iets' hebben waardoor je ze niet kunt verwarren met een tekenfilm van een andere studio.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 10:31
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
(sorry voor de up, maar beetje onzinnig om een nieuwe over te openen)

Beste Disney-classic:

Beauty & The Beast

Je moet mooie dingen niet proberen uit te leggen. Het gevoel bij deze film is 't mooist. Muziek, beelden, verhaal, figuren, allemaal leuk, mooi, bijzonder. Bovendien is het een van de weinige Disney-films die in het Nederlands ook nog aan te horen is (enkele rare wendingen uitgezonder. waarom moet halverwege de film 't Beest opeens een andere stem krijgen? maar dat is ook in de engelse versie het geval)

Slechtste Disney-classic:

Van degene die ik gezien heb heeft de Klokkeluider van de Notre Dame me het minst kunnen bekoren.

Favoriete Disney-personage:

Scar (The Lion King).
Tickens (Beaty & The Beast)

Hoeveel DVD's of video's:

1 dvd (beauty & the beast)
2 video's (sneeuwitje / leeuwekoning).

Welke herinneringen aan Disney-classics heb je?

Ik heb de kleine zeemeermin, belle en 't beest, de leeuwekoning en Oliver & co in de bioscoop gezien. voor de rest heb ik in de afgelopen twee jaar veel Disney-films opnieuw bekeken en er nog steeds mooie gevoelens bij gekregen.

Quotes? Weetjes? Feitjes?

Ik ga mijn Master scriptie schrijven over The Disney Approach
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 14:25
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
Beste Disney-classic:
Lion King en Belle en het Beest.

Slechtste Disney-classic:
Sneeuwwitje... te zoet.. Het verhaal vind ik wel okee, maar de film niet.

Hoeveel DVD's of video's:
Ik heb er vrij veel op video.
Op dvd heb ik the Lion king S.E., Belle en het Beest, Brother Bear en Finding Nemo.

Welke herinneringen aan Disney-classics heb je?
Heel vaak gezien.Ze zijn en blijven gewoon leuk.

Favoriete persoon:
Lumière en Pendule (belle en het beest)

Ook al is dit geen tekenfilm van Disney, maar wel een 'gewone' film van Disney, Pirates of the Caribbean vind ik ook goed
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 18:49
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Mark Almighty je bent mijn held <3

Beste Disney-classic:

Alladin, geweldig verhaal, geweldige personages gewoon super


Slechtste Disney-classic:

Die zijn er eigenlijk niet maar als ik iets moet zeggen kies ik doornroosje

Favoriete Disney-personage:

Geest uit alladin en die papagaai
En lumiere uit belle en het beest.
Hoeveel DVD's of video's:
Op video:

Lion king
Alladin
Lady en de vagebond
Arristokatten
Ook honden gaan naar de hemel (is toch ook van disney)
Dombo
Doornoosje
Ja ik kan eeuwig doorgaan maar volgens mij heb ik ze allemaal

Op DVD (orgineel)
Doornroosje
Assepoester
Bambi
(ik wil ze allemaal weer op dvd orgineel )

Welke film moet snel weer uitkomen?

Frank en Frey

Welke herinneringen aan Disney-classics heb je?

Ik ging altijd met mijn oom omdat hij niet voor gek wou staan in zijn eentje

Mooiste liedje:
Heel veel
Circle of life van de lion king
Die van Jungle Book wat die aap zingt
Wat die muisjes zingen in Assepoester terwijl ze met die jurk bezig zijn.
Alles van alladin
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:26
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Beste Disneyclassic is The Lion King. Vanwege het verhaal, de muziek, de personage en de herinneringen.
Slechtste: The Aristocats. Die heeft me nooit kunnen boeien
Favoriete muziek: Awwh, ik heb nog een cd met alle Disneyhits Ik denk dat ik toch weer voor die van The Lion King ga. Of Aladdin. Of Kleine Zeemeermin.

Ik ging vaak met mijn opa en oma naar Disneyfilms in de bios The Lion King was de 1e film waarbij ik moest huilen en daar schaamde ik me toen heel erg voor, want een vriendinnetje ging mee naar de bios en ik wilde natuurlijk geen een zwakkeling lijken.
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:46
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
De kleine zeemeermin komt vanaf 3 oktober 2006 op dvd

Of die release ook in die maand in NL valt weet ik echter niet!

Werd btw ook tijd, ik wacht al ZOOOOOOOO lang op net DIE film op dvd

The Little Mermaid Platinum Edition DVD Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=ziaIZ...ttle%20mermaid



Edit: ik zie dat het al eerder gemeld is maar dat kan me niets schelen....puh

Laatst gewijzigd op 23-02-2006 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:53
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 23-02-2006 @ 19:49 :
(ik wil ze allemaal weer op dvd orgineel )

ik wil dat ook!

maar ik heb er helaas het geld niet voor
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 22:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Maurice schreef op 23-02-2006 @ 11:31 :
waarom moet halverwege de film 't Beest opeens een andere stem krijgen? maar dat is ook in de engelse versie het geval)
Is dat zo? Is mij in ieder geval nooit opgevallen. Ik zal 'ns opletten als ik 'm ooit op dvd krijg. Ik moet het nu helaas doen met een slechte gekopiërde vhs.

Citaat:
Ik ga mijn Master scriptie schrijven over The Disney Approach
Vertel me daar 'ns wat meer over.

Citaat:
stoepkrijtje schreef op 23-02-2006 @ 19:49 :
Mark Almighty je bent mijn held <3


Citaat:
Ook honden gaan naar de hemel (is toch ook van disney)
All dogs go to Heaven is niet van Disney, maar ook van Don Bluth. Bluth heeft, voordat-ie z'n eigen films ging maken, bij Disney gewerkt en lange tijd was Bluth Disney's enige concurrent. Op zich is het dus niet gek dat mensen een Bluth nogal eens aanzien voor een Disney.

Laatst gewijzigd op 23-02-2006 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 22:19
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 23-02-2006 @ 20:46 :
De kleine zeemeermin komt vanaf 3 oktober 2006 op dvd

Of die release ook in die maand in NL valt weet ik echter niet!

Werd btw ook tijd, ik wacht al ZOOOOOOOO lang op net DIE film op dvd

The Little Mermaid Platinum Edition DVD Trailer
Ik had gehoopt wat meer details te zien over de extra's. Aan de hand daarvan bepaal ik meestal welke Disney-dvd's ik eerst koop (aangezien ik niet al het geld heb voor álle Disney's nu en ik wel een beetje waar wil voor m'n geld). Ik hoop dat de extra's net zo uitgebreid zijn als die van Aladdin, met liefst weer veel aandacht voor de muziek van Howard Ashman en Allen Menken. <3
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 23:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Om eens even tegen heilige huisjes te gaan trappen, ik was nogal teleurgesteld in Disney's Pinnochio. Het is alweer een poos geleden dat ik hem zag, maar ik kan me herinneren dat ik hem, buiten de openingsshots, niet bijster interessant vond. Misschien was het omdat ik het boek gewend was en de duisternis en bizarheid van dat oorspronkelijke verhaal miste (een letterlijke navertelling zou waarschijnlijk te eng en veel te lang zijn, maar iets meer van die sfeer had ik toch wel verwacht), maar de film deed me niet echt iets.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 23:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Een zeer heilig huisje, Juice. Ik vind het één van de mooiste Disney-Classics, vooral qua animatie. Ik ken het boek niet, dus daar zal 't hem wellicht in zitten. Ik vind de film vaak ondergewaardeerd.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 01:06
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-02-2006 @ 23:19 :
Ik had gehoopt wat meer details te zien over de extra's. Aan de hand daarvan bepaal ik meestal welke Disney-dvd's ik eerst koop (aangezien ik niet al het geld heb voor álle Disney's nu en ik wel een beetje waar wil voor m'n geld). Ik hoop dat de extra's net zo uitgebreid zijn als die van Aladdin, met liefst weer veel aandacht voor de muziek van Howard Ashman en Allen Menken. <3
Mjah dit is vast nog zo'n klein "teasertrailertje". De kleine zeemeermin behoord toch tot de topfilms van Disney, net als Aladdin en De Leeuwenkoning bladiebla, dus ze zullen ook vast wel goed voor de dag komen met de dvd van de Kleine Zeemeermin. En daarbij is het een 2 dvd edition, dus dat bevestigd het weer een beetje meer dat het vast een mooi dvdtje zal opleveren
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 07:03
Misti
Avatar van Misti
Misti is offline
Wat vond je de beste Disney-classic en waarom?
Absoluut Aladdin en De kleine zeemeermin! Waarom, geen idee, maar dat zijn echt de films die me steeds weer aangrijpen en waarvan ik de muziek echt geweldig vind!

Wat sprak je het meeste aan? Was het de muziek, de animatie, de personages, het verhaal?
Alles, het klopt gewoon allemaal.

Wat vond je de slechtste classic en waarom?
Hmmm, ik heb vroeger veel naar Sneeuwwitje gekeken, maar nu vind ik dat echt een naïef wicht, dus kijk ik daar liever niet meer naar. En de aristokatten heb ik nooit super gevonden.

Wat is je favoriete Disney-muziek?
De muziek uit Aladdin en die uit De kleine zeemeermin. Echt fantastisch. Die uit Mulan vond ik ook best goed.

Je favoriete Disney-personage?
Geest uit Aladdin. Als ik hem zie in de film komt er altijd een grote glimlach op mijn gezicht

Hoeveel classics heb je op video of dvd?
Goh... Belle en het beest, Aladdin (+ 2), De aristokatten, sneeuwwitje, de leeuwenkoning, de 101 dalmatiërs heb ik op vhs (kan zijn dat ik er wat vergeet...) en ik heb er geen enkel op DVD (jammer genoeg...) Mijn mama is daar wat tegen, ik heb ze toch al op vhs, en ze zegt dat ik er toch niet naar zal blijven kijken. Maar ik hou van Disney...

Van welke film hoop je dat-ie gauw weer uitkomt?
De kleine zeemeermin! En dat is binnenkort zo dus... Maar dat zal wel veel te duur zijn wrs
__________________
Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 10:23
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ik vraag me af wanneer Disney weer eens een fatsoenlijke animatie gaat maken. De afgelopen tijd was het maar 'so-so'.

Maar misschien worden we hier weer blij van.

The Walt Disney Co. is planning to revive traditional hand-drawn animation next year with its live-action/animated Enchanted, Disney watcher Jim Hill reported on his website today (Wednesday). A traditionally animated test sequence has already been created for the film by veteran Disney animator James Baxter, best known for his supervision of the character Belle in Beauty and the Beast, according to Hill. "And those who have seen this particular piece of rough animation say that it is 'simply stunning. A wonderful throwback to the sort of films that Disney used to make.'" Baxter, Hill said, has been secretly working on the sequence with a small crew at his own studio in Pasadena, and, he added, his work is likely to be displayed by Pixar's John Lasseter and Ed Catmull as they make their well-known case for reviving hand-drawn animation to Disney chief Robert Iger. Said Hill: "They're going to tell Iger: 'Doesn't that look terrific? People are really going to eat this picture up. They've been waiting for Disney to do a new film that features traditional animation. Which is why this movie is going to do HUGE box office next year.'"
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 15:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Misti schreef op 24-02-2006 @ 08:03 :
en ik heb er geen enkel op DVD (jammer genoeg...) Mijn mama is daar wat tegen, ik heb ze toch al op vhs, en ze zegt dat ik er toch niet naar zal blijven kijken. Maar ik hou van Disney...
Jij hebt niet je eigen geld/inkomen waar je zelf over kan beslissen?

@How2Pk: Hebben ze net met veel bombarie aangekondigd alleen nog maar 3d-films te maken, krijg je dit. Maar mij hoor je niet klagen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 16:42
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Bell schreef op 23-02-2006 @ 20:53 :
ik wil dat ook!

maar ik heb er helaas het geld niet voor
ik heb lady en de vagebond besteld!!!
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 16:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 24-02-2006 @ 17:42 :
ik heb lady en de vagebond besteld!!!
Ik heb de dvd eens bekeken in de winkel. De extra's lijken me heel mager, maar de Spits was er heel enthousiast over.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 16:47
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-02-2006 @ 17:47 :
Ik heb de dvd eens bekeken in de winkel. De extra's lijken me heel mager, maar de Spits was er heel enthousiast over.

Haha maakt me niets uit als ik em maar orgineel heb
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 16:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 24-02-2006 @ 17:47 :
Haha maakt me niets uit als ik em maar orgineel heb
De film is het inderdaad al meer dan waard.

"He's a tramp, but they love him..."
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 17:39
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-02-2006 @ 17:47 :
Ik heb de dvd eens bekeken in de winkel. De extra's lijken me heel mager, maar de Spits was er heel enthousiast over.
Er is tegelijkertijd ook een 2-disc uitgekomen, alleen die 1-disc wordt vollop gepromote, en de 2-disc niet echt. De 2-disc versie zit wel vol met extra's, heeft een sleeve en kost €24.95.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 18:24
Misti
Avatar van Misti
Misti is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-02-2006 @ 16:22 :
Jij hebt niet je eigen geld/inkomen waar je zelf over kan beslissen?
Natuurlijk wel, uiteindelijk doe ik wat ik wil Maar ik ben een lief meisje, en ik luister naar mn mama
__________________
Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 18:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DanielC schreef op 24-02-2006 @ 18:39 :
Er is tegelijkertijd ook een 2-disc uitgekomen, alleen die 1-disc wordt vollop gepromote, en de 2-disc niet echt. De 2-disc versie zit wel vol met extra's, heeft een sleeve en kost €24.95.
Ik heb de 2-dics editie nog niet gezien, maar daar ga ik dan maar eens naar op zoek. Wel raar dat ze die niet zo promoten, daar is toch meer mee te verdienen? (Wat is een sleeve?)

Citaat:
Misti schreef op 24-02-2006 @ 19:24 :
Natuurlijk wel, uiteindelijk doe ik wat ik wil Maar ik ben een lief meisje, en ik luister naar mn mama
Pff... Als jij die dvd's wilt hebben, koop je ze toch gewoon.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 18:37
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-02-2006 @ 19:28 :
Ik heb de 2-dics editie nog niet gezien, maar daar ga ik dan maar eens naar op zoek. Wel raar dat ze die niet zo promoten, daar is toch meer mee te verdienen? (Wat is een sleeve?)


Pff... Als jij die dvd's wilt hebben, koop je ze toch gewoon.
Sleeve is zo'n kartonnen hoesje om de keepcase heen. Wij hebben 'm staan bij de FRS.

Voor het gemak ook ff een linkje.

http://www.freerecordshop.nl/pages/p...987998&navid=3

Maar FRS geeft de extras niet weer op de site, en die wil je juist weten dus:

http://www.play.com/play247.asp?page...a=cart&Cur=258
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 24-02-2006 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 18:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DanielC schreef op 24-02-2006 @ 19:37 :
Sleeve is zo'n kartonnen hoesje om de keepcase heen. Wij hebben 'm staan bij de FRS.

Voor het gemak ook ff een linkje.

http://www.freerecordshop.nl/pages/p...987998&navid=3

Maar FRS geeft de extras niet weer op de site, en die wil je juist weten dus:

http://www.play.com/play247.asp?page...a=cart&Cur=258
Leuke extra's! Daar had de Spits het ook over. Op de 1-disc versie staat alleen die Behind-de-scene docu en een deleted scene.

(Ik wist helemaal niet dat Peggy Lee ook de stemmen van de katten had gedaan.)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 19:18
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-02-2006 @ 00:30 :
Een zeer heilig huisje, Juice. Ik vind het één van de mooiste Disney-Classics, vooral qua animatie. Ik ken het boek niet, dus daar zal 't hem wellicht in zitten.
Ik probeer boek en film altijd zo veel mogelijk los van elkaar te zien, maar ook dan doet de film me niet echt veel (het is trouwens best een schande als je het boek niet kent, maar dat terzijde ).

Citaat:
Ik vind de film vaak ondergewaardeerd.
Hij wordt beschouwd als een van Disney's besten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 23:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-02-2006 @ 20:18 :
Hij wordt beschouwd als een van Disney's besten.
Door de critici, ja, maar niet door het grote publiek. Al bij eerste uitkomst in 1940 was het geen financieel succes.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 19:07
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Maurice schreef op 23-02-2006 @ 11:31 :
(enkele rare wendingen uitgezonder. waarom moet halverwege de film 't Beest opeens een andere stem krijgen? maar dat is ook in de engelse versie het geval)
Robby Benson's voice was altered by the growls of real panthers and lions so that it is virtually unrecognizable. This is why near the end when the Beast transforms into the prince his voice changes. His voice is also not changed on the original motion picture soundtrack.

Bron: IMDB
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 19:44
sushilove
Avatar van sushilove
sushilove is offline
Beste Disney-classic:
De Kleine Zeemeermin. Omdat ik nou eenmaal smoorverliefd ben op Ariel en haar stem. Wel de Nederlandse versie want daar ben ik mee opgegroeid.

Slechtste Disney-classic:
Geen slechte gezien.

Favoriete Disney-personage:
Natuurlijk Ariel <3 En die krokodil van Peter Pan, geweldig beest.

Hoeveel DVD's of video's:
Geen idee, op video wel veel.

Welke film moet snel weer uitkomen?
Ariel op Dvd!!!!

Welke herinneringen aan Disney-classics heb je?
Dat mn zussen en ik van de prinsessenfilms ( ariel, belle&beest, doornroosje etc.) alle liedjes kenden.
En dat ik wel 5 verschillende Ariel barbie poppen had
__________________
So called psycho
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Wat is je favoriete Disney film?
Severus
20 24-10-2004 10:38
Muziek ik zoek de soundtrack van de film spirit
Verwijderd
10 14-07-2004 21:21
Films, TV & Radio Disney films
G.T.C.
18 22-07-2003 20:38
Films, TV & Radio Leukste Disney film..??
Verwijderd
55 07-09-2002 14:58
Films, TV & Radio Disney rulezzz
happy human being
10 09-02-2002 22:13
Films, TV & Radio disney films
stroopwafel
21 22-11-2001 21:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.