Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 21:38
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 22-02-2005 @ 22:30 :
Het vasthouden aan een gewoonte enkel en alleen omdat het een gewoonte is, daar word ik nou moe van.
Tip: minder ergeren, anders ben je op je veertigste versleten.
Advertentie
Oud 22-02-2005, 21:39
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
~Hadiya~ schreef op 22-02-2005 @ 22:34 :
wtf

appels // peren
Topics evolueren! Het ging over hoofddoekjes, godsdienst en overlast. Toen was de link naar kerkklokken snel gelegd.
Oud 22-02-2005, 21:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2005 @ 22:38 :
Tip: minder ergeren, anders ben je op je veertigste versleten.
Je moest eens weten wat een toonbeeld van laconieke verdraagzaamheid ik tegenwoordig al ben vergeleken met het opgewonden standje dat ik op mijn twintigste was. Al kan ik nog steeds niet goed tegen geteut in de rij voor me. .
Oud 22-02-2005, 21:42
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
juno schreef op 22-02-2005 @ 22:39 :
Topics evolueren! Het ging over hoofddoekjes, godsdienst en overlast. Toen was de link naar kerkklokken snel gelegd.
De 'overlast' die kerkklokken veroorzaken is toch van een heel ander kaliber dan de 'overlast' die hoofddoekjes veroorzaken...
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 22-02-2005, 21:45
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
~Hadiya~ schreef op 22-02-2005 @ 22:42 :
De 'overlast' die kerkklokken veroorzaken is toch van een heel ander kaliber dan de 'overlast' die hoofddoekjes veroorzaken...
Het ging met name ook meer over gewoonte.
Oud 22-02-2005, 21:48
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
juno schreef op 22-02-2005 @ 22:45 :
Het ging met name ook meer over gewoonte.
Gewoonte in Nederland. Ik geloof niet dat Nederland een Islamitisch land is....
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 22-02-2005, 22:01
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
~Hadiya~ schreef op 22-02-2005 @ 22:48 :
Gewoonte in Nederland. Ik geloof niet dat Nederland een Islamitisch land is....
Binnen de subcultuur van moslims is het een gewoonte. En kerkklokken is ook een gewoonte. Gewoontes zijn zaken waar je geen vraagtekens meer bij zet waarom ze eigenlijk bestaan. En ik vind dat geen goede insteek. Gewoontes evolueren. Ze sterven vanzelf uit, omdat het praktisch nut echt allang verdwenen is en het gewoon teveel moeite kost. En er komen nieuwe gewoontes voor in de plaats. Daarom moet je niet klakkeloos vasthouden aan gewoontes, omdat het gewoontes zijn. Je mag ze best eens tegen het licht houden en bij jezlef te rade gaan waarom je ze in stand houdt. Dat vond ik van hoofddoekjes en ook van kerkklokken.
Oud 22-02-2005, 22:15
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 22-02-2005 @ 22:41 :
Je moest eens weten wat een toonbeeld van laconieke verdraagzaamheid ik tegenwoordig al ben vergeleken met het opgewonden standje dat ik op mijn twintigste was. Al kan ik nog steeds niet goed tegen geteut in de rij voor me. .
Geteut in de rij is ook erger dan hoofddoekjes

Om over voordringen nog maar niet te spreken.
Oud 22-02-2005, 22:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-02-2005 @ 21:35 :
We hebben het over een kerkklok, for Christ's sake.
oo, dan is het goed
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 23-02-2005, 11:05
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
juno schreef op 22-02-2005 @ 16:13 :
Want boeren kunnen geen klokkijken? Te moeilijk, dat gedoe met die grote wijzer en die kleine?
Nee, de gemiddelde boer steekt regelmatig z'n handen & armen dermate ver in de troep dat een horloge het maximaal 1 week uithoudt.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 23-02-2005, 19:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2005 @ 22:38 :
Tip: minder ergeren, anders ben je op je veertigste versleten.
*ROFLMAO*

Nou, als ik haar foto eens bekijk, kan ze nog wel wat jaartjes mee, hoor.
Oud 23-02-2005, 20:48
brinta
brinta is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2005 @ 22:38 :
Tip: minder ergeren, anders ben je op je veertigste versleten.
erger u niet, verwonder u slechts
Oud 23-02-2005, 20:49
brinta
brinta is offline
Citaat:
brinta schreef op 23-02-2005 @ 21:48 :
erger u niet, verwonder u slechts
of was het nou:
ergerT u niet, verwonderT u slechts?
hmmm....
Oud 24-02-2005, 12:17
jeroen87
jeroen87 is offline
ik dacht even dak het over hoofdoekjes ging maar kerkklokken zijn het dit maal
maar ff on otpic ik vind gewoon dat je met zo'n hoofdoek een veel te grote stempel op ee kantoor druk daatheef gloof niets mee te maken maar ik zou het voor hetzelfde geld ok minder fijn vinden als imand met een keppeltje of een kruis mij moet helpen allen van die laatste catogorie zijn er veeel minder
Oud 24-02-2005, 12:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
jeroen87 schreef op 24-02-2005 @ 13:17 :
ik dacht even dak het over hoofdoekjes ging maar kerkklokken zijn het dit maal
maar ff on otpic ik vind gewoon dat je met zo'n hoofdoek een veel te grote stempel op ee kantoor druk daatheef gloof niets mee te maken maar ik zou het voor hetzelfde geld ok minder fijn vinden als imand met een keppeltje of een kruis mij moet helpen allen van die laatste catogorie zijn er veeel minder
/me digs your schrijf-stylo
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 24-02-2005, 12:39
Verwijderd
Lees eens de bijdrage van Joost Eerdmans in Forum van de Volkskrant van 21 februari en de bijdrage van Pieter Pekelharing en Femke Halsema in die van vandaag. Amusant.
Oud 24-02-2005, 12:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-02-2005 @ 13:39 :
Lees eens de bijdrage van Joost Eerdmans in Forum van de Volkskrant van 21 februari en de bijdrage van Pieter Pekelharing en Femke Halsema in die van vandaag. Amusant.
Zou u dat voor de mindergefortuneerden onder ons kunnen samenvatten?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 24-02-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 24-02-2005 @ 13:44 :
Zou u dat voor de mindergefortuneerden onder ons kunnen samenvatten?
Eerdmans: 'De overheid moet neutraal zijn, in Frankrijk hebben ze op die grond hoofddoekjes verboden, dus moeten wij net zo doen als Frankrijk.'

Halsema: 'In Amerika krijgt het begrip neutrale overheid een andere invulling, namelijk dat de overheid zowel religieuze als niet-religieuze personen en instituties erkent en beschermt, dus het is puur jouw eigen islamofobie te roepen dat we net zo moeten doen als Frankrijk.'
Oud 24-02-2005, 12:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
De situatie in Frankrijk, een voor het overgrote deel katholiek land, is al jaren die van een absoluut verbod van geloofsuitingen in openbare instituties. Kruisjes zijn al langer verboden op openbare scholen dan dat er mensen met hoofddoekjes in Frankrijk wonen.
Oud 24-02-2005, 12:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-02-2005 @ 13:47 :
Eerdmans: 'De overheid moet neutraal zijn, in Frankrijk hebben ze op die grond hoofddoekjes verboden, dus moeten wij net zo doen als Frankrijk.'

Halsema: 'In Amerika krijgt het begrip neutrale overheid een andere invulling, namelijk dat de overheid zowel religieuze als niet-religieuze personen en instituties erkent en beschermt, dus het is puur jouw eigen islamofobie te roepen dat we net zo moeten doen als Frankrijk.'


tja, als ik een populist was zou ik ook geen discussie aangaan, maar gewoon in een cafe iets roepen, dan win je het altijd van intellectulen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 24-02-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 13:51 :
De situatie in Frankrijk, een voor het overgrote deel katholiek land, is al jaren die van een absoluut verbod van geloofsuitingen in openbare instituties. Kruisjes zijn al langer verboden op openbare scholen dan dat er mensen met hoofddoekjes in Frankrijk wonen.
Je kunt neutraliteit van de overheid op meerdere manieren invullen. Waar het hier om gaat is de keuze tussen neutraliteit in de zin van gedwongen seculariteit en atheïsme, en neutraliteit in de zin van het niet maken van onderscheid op grond van geloof. Het ene zou je actieve neutraliteit kunnen noemen, het andere passieve neutraliteit.

In elk geval wordt door Halsema c.s. betoogd dat vanuit de Nederlandse politieke, sociale en religieuze geschiedenis het veel meer voor de hand ligt om te kiezen voor het Amerikaanse model dan voor het Franse. Het zou Joost Eerdmans sieren als hij toegaf dat het hem niet om de merites van het systeem gaat, maar alleen om het effect: het verbieden van hoofddoekjes, ongeacht op welke grond.
Oud 24-02-2005, 13:06
juno
Avatar van juno
juno is offline
Eerdmans is een stakker, dus als hij iets zegt, ben ik al snel geneigd dit op te vatten als een warm pleidooi voor het tegendeel.

Heee, we zijn op de BBC worldservice! Nu! Over witte nederlanders en moslims!
Oud 24-02-2005, 13:16
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 14:06 :
Eerdmans is een stakker, dus als hij iets zegt, ben ik al snel geneigd dit op te vatten als een warm pleidooi voor het tegendeel.

Heee, we zijn op de BBC worldservice! Nu! Over witte nederlanders en moslims!
Oud 24-02-2005, 13:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nou, we staan er weer fraai op bij het BBC luisterpubliek. Ze denken in de hele wereld nu dat er een tweedeling is tussen moslims en witte nederlanders, en dat er nu een lost generation is van angry young moroccan men die de nederlandse normen en waarden nooit meegekregen hebben, maar tegelijkertijd van hun ongeletterde ouders te weinig uitleg over islamitische waarden hebben meegekregen, zodat ze, toen ze in de puberteit kwamen en zich gingen afzetten tegen hun ouders, geen enkele vorm van normen en waarden meer overhielden. Ze hadden geen nederlandse opleiding, geen vooruitzichten, en geen normen, dus zochten ze criminele alternatieven.

Ik denk dat de gemiddelde Brit nu echt niet meer naar Amsterdam-Oost durft...

Er zijn ook positieve geluiden. Al enkele jaren zijn marokkaanse jeiugdwerkers bezig om deze pubers op het rechte pad te houden, omdat die jongens dat van witte nederlanders niet bleken te accepteren. Ook zijn er (veelal bekeerde blanke) moslims bezig om meer voorlichting te geven over de islam, en verder vindt men dat witte en zwarte woonwijken en scholen tegengegaan moeten worden. Er moet meer integratie komen, zodat er niet weer een nieuwe generatie moslimjongeren komt die geen aansluiting heeft bij de nederlandse samenleving. Maar dat zijn mooie voornemens, hoe het gaat gebeuren weet niemand.

En de AIVD probeert om de lokroep via internet van radicale buitenlandse moslimgeluiden tegen te gaan, waar de lost generation gevoelig voor schijnt te zijn.

Wat er moet gebeuren om de lost generation van de huidige jongeren weer te vinden en op te nemen in de maatschappij...daar hoor je niks over. Het lijkt wel of die zijn opgegeven..

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 13:41.
Oud 24-02-2005, 13:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 14:38 :
Nou, we staan er weer fraai op bij het BBC luisterpubliek. Ze denken in de hele wereld nu dat er een tweedeling is tussen moslims en witte nederlanders, en dat er nu een lost generation is van angry young moroccan men die de nederlandse normen en waarden nooit meegekregen hebben, maar tegelijkertijd van hun ongeletterde ouders te weinig uitleg over islamitische waarden hebben meegekregen, zodat ze, toen ze in de puberteit kwamen en zich gingen afzetten tegen hun ouders, geen enkele vorm van normen en waarden meer overhielden. Ze hadden geen nederlandse opleiding, geen vooruitzichten, en geen normen, dus zochten ze criminele alternatieven.

Ik denk dat de gemiddelde Brit nu echt niet meer naar Amsterdam-Oost durft...

Er zijn ook positieve geluiden. Al enkele jaren zijn marokkaanse jeiugdwerkers bezig om deze pubers op het rechte pad te houden, omdat die jongens dat van witte nederlanders niet bleken te accepteren. Ook zijn er (veelal bekeerde blanke) moslims bezig om meer voorlichting te geven over de islam, en verder vindt men dat witte en zwarte woonwijken en scholen tegengegaan moeten worden. Er moet meer integratie komen, zodat er niet weer een nieuwe generatie moslimjongeren komt die geen aansluiting heeft bij de nederlandse samenleving. Maar dat zijn mooie voornemens, hoe het gaat gebeuren weet niemand.

En de AIVD probeert om de lokroep via internet van radicale buitenlandse moslimgeluiden tegen te gaan, waar de lost generation gevoelig voor schijnt te zijn.

Wat er moet gebeuren om de lost generation van de huidige jongeren weer te vinden en op te nemen in de maatschappij...daar hoor je niks over. Het lijkt wel of die zijn opgegeven..
Lijkt me toch een aardige samenvattg van de huidige situatie
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 24-02-2005, 13:45
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nou ja, het lijkt nu of alle jonge moslims in Nederland kansloze en gewetenloze criminelen zijn. Ik bedoel: voor een kleine groep gaat dit absoluut op, maar er zijn er zat die het prima doen. Maar daar hoor je nooit wat over.
Oud 24-02-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 14:38 :
Nou, we staan er weer fraai op bij het BBC luisterpubliek. Ze denken in de hele wereld nu dat er een tweedeling is tussen moslims en witte nederlanders, en dat er nu een lost generation is van angry young moroccan men die de nederlandse normen en waarden nooit meegekregen hebben, maar tegelijkertijd van hun ongeletterde ouders te weinig uitleg over islamitische waarden hebben meegekregen, zodat ze, toen ze in de puberteit kwamen en zich gingen afzetten tegen hun ouders, geen enkele vorm van normen en waarden meer overhielden. Ze hadden geen nederlandse opleiding, geen vooruitzichten, en geen normen, dus zochten ze criminele alternatieven.

Ik denk dat de gemiddelde Brit nu echt niet meer naar Amsterdam-Oost durft...

Er zijn ook positieve geluiden. Al enkele jaren zijn marokkaanse jeiugdwerkers bezig om deze pubers op het rechte pad te houden, omdat die jongens dat van witte nederlanders niet bleken te accepteren. Ook zijn er (veelal bekeerde blanke) moslims bezig om meer voorlichting te geven over de islam, en verder vindt men dat witte en zwarte woonwijken en scholen tegengegaan moeten worden. Er moet meer integratie komen, zodat er niet weer een nieuwe generatie moslimjongeren komt die geen aansluiting heeft bij de nederlandse samenleving. Maar dat zijn mooie voornemens, hoe het gaat gebeuren weet niemand.

En de AIVD probeert om de lokroep via internet van radicale buitenlandse moslimgeluiden tegen te gaan, waar de lost generation gevoelig voor schijnt te zijn.

Wat er moet gebeuren om de lost generation van de huidige jongeren weer te vinden en op te nemen in de maatschappij...daar hoor je niks over. Het lijkt wel of die zijn opgegeven..
Op Al-Jazeera was maandag een reportage over Nederland en de Islam. Het was een goeie reportage. Wilders kwam o.a aan het woord en hij werd niet neergezet als ectremist ofzo maar gewoon als iemand die zijn mening geeft.
Oud 24-02-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 14:45 :
Nou ja, het lijkt nu of alle jonge moslims in Nederland kansloze en gewetenloze criminelen zijn. Ik bedoel: voor een kleine groep gaat dit absoluut op, maar er zijn er zat die het prima doen. Maar daar hoor je nooit wat over.
Alsof er geen nederlandse criminelen bestaan. Daarvoor worden toch ook niet meteen alle Nederlanders aangesproken??
Oud 24-02-2005, 13:53
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 24-02-2005 @ 14:49 :
Op Al-Jazeera was maandag een reportage over Nederland en de Islam. Het was een goeie reportage. Wilders kwam o.a aan het woord en hij werd niet neergezet als ectremist ofzo maar gewoon als iemand die zijn mening geeft.
nou....

Ik vond het een superrapportage, die eerlijk en duidelijk neerzette wie die man is. ik heb thuis geen aljazeera. Ze zeiden voorheen steeds dat het een radicale nieuwszender was enzo, maar nu weet ik wel beter.

Maar ze zeiden wel dat hij extremistisch( hoe schrijf je dat?) is. Waar ik het mee eens ben. En ze zeiden dat hij een populist is, waar ik het ook mee eens ben.

btw, hier is dat filmpje
Oud 24-02-2005, 13:54
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 24-02-2005 @ 14:49 :
Alsof er geen nederlandse criminelen bestaan. Daarvoor worden toch ook niet meteen alle Nederlanders aangesproken??
dat zegt zij ook volgens mij. Er wordt gedaan net als of Moslims en niet Moslims mekaar opeten. Maar ja, zo is de journalistiek van vandaag.
Oud 24-02-2005, 13:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 14:45 :
Nou ja, het lijkt nu of alle jonge moslims in Nederland kansloze en gewetenloze criminelen zijn. Ik bedoel: voor een kleine groep gaat dit absoluut op, maar er zijn er zat die het prima doen. Maar daar hoor je nooit wat over.
nouja, afgezien daarvan dan . En dat alle moslims en niet moslims niks van erlkaar moeten weten.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 24-02-2005, 14:23
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
brinta schreef op 23-02-2005 @ 21:49 :
of was het nou:
ergerT u niet, verwonderT u slechts?
hmmm....
Maakt in het NL niet meer uit. De vorm MET t geldt als enigszins verouderd, maar geeft aan, dat het gaat om gebiedende wijs meervoud, zonder t dat het gaat om geb. wijs. enkv. Maar als gezegd, die vorm zonder t geldt tegenwoordig ook als correct voor geb. wijs. mvd. Itt tot het duits bv.

Nl. geef mij die hoed (ik zeg maar wat)
Dts.: gib/gebt mir den Hut, afhankelijk van enkv (du). of mvd. (ihr)

__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 24-02-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-02-2005 @ 14:53 :
nou....

Ik vond het een superrapportage, die eerlijk en duidelijk neerzette wie die man is. ik heb thuis geen aljazeera. Ze zeiden voorheen steeds dat het een radicale nieuwszender was enzo, maar nu weet ik wel beter.

Maar ze zeiden wel dat hij extremistisch( hoe schrijf je dat?) is. Waar ik het mee eens ben. En ze zeiden dat hij een populist is, waar ik het ook mee eens ben.

btw, hier is dat filmpje
Ze willen van Al-Jazeera af omdat die de waarheid laat zien in tegenstelling tot zenders als FOXNews en CNN.

Nee, dat zei die Journalist van Al-Jazeera later in een interview. Niet in die reportage.
Oud 24-02-2005, 14:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 24-02-2005 @ 15:25 :
Ze willen van Al-Jazeera af omdat die de waarheid laat zien in tegenstelling tot zenders als FOXNews en CNN.

Nee, dat zei die Journalist van Al-Jazeera later in een interview. Niet in die reportage.
nu weet ik het weer, je hebt helemaal gelijk.
Oud 24-02-2005, 14:26
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 14:06 :
Eerdmans is een stakker, dus als hij iets zegt, ben ik al snel geneigd dit op te vatten als een warm pleidooi voor het tegendeel.

Valt nog wel mee. Dat pleidooi voor opneming in grndwt van dierenrechtenartikel is bij hem waarschijnlijk wel oprecht. Hij was als kleinere jongen bv. verzot op konijnen. In ieder geval een verzachtende omstandigheid.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 24-02-2005, 14:32
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 24-02-2005 @ 15:26 :
Valt nog wel mee. Dat pleidooi voor opneming in grndwt van dierenrechtenartikel is bij hem waarschijnlijk wel oprecht. Hij was als kleinere jongen bv. verzot op konijnen. In ieder geval een verzachtende omstandigheid.
Hij probeert illegaal wapenbezit en criminaliteit tegen te gaan door het leven van de legale wapenbezitter, de sportschutters, zuur te maken. Daartoe komt hij aanzetten met plannetjes die of allang zijn ingevoerd, of al gebleken en onderzocht volkomen zinloos zijn of averechts werken.

Maar het doet het goed bij het electoraat. Alles wat hij zegt is bedoeld om de onderbuikgevoelens bij het publiek op te wekken, maar hij denkt helemaal niet na over de haalbaarheid of de gevolgen. Dat heb ik tegen Eerdmans.
Oud 24-02-2005, 14:35
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:32 :
Hij probeert illegaal wapenbezit en criminaliteit tegen te gaan door het leven van de legale wapenbezitter, de sportschutters, zuur te maken. Daartoe komt hij aanzetten met plannetjes die of allang zijn ingevoerd, of al gebleken en onderzocht volkomen zinloos zijn of averechts werken.

Maar het doet het goed bij het electoraat. Alles wat hij zegt is bedoeld om de onderbuikgevoelens bij het publiek op te wekken, maar hij denkt helemaal niet na over de haalbaarheid of de gevolgen. Dat heb ik tegen Eerdmans.
Beslist. Ik zeg ook niet dat hij een lieverdje is, dat blijkt alleen al uit zijn minder gelukkig gekozen brilmontuur. Maar denk toch eens aan Joost, spelend met sneeuwwitje konijntjes. Vertederend niet?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 24-02-2005, 14:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als het electoraat het zou willen, zou-ie ze allemaal de nek omdraaien...
Oud 24-02-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 24-02-2005 @ 15:35 :
Beslist. Ik zeg ook niet dat hij een lieverdje is, dat blijkt alleen al uit zijn minder gelukkig gekozen brilmontuur. Maar denk toch eens aan Joost, spelend met sneeuwwitje konijntjes. Vertederend niet?
Eerdmans is net zo erg als Wilders alleen pakt hij wat slimmer aan als wilders.
Oud 24-02-2005, 14:39
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:38 :
Als het electoraat het zou willen, zou-ie ze allemaal de nek omdraaien...
Niet.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 24-02-2005, 14:40
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 24-02-2005 @ 15:38 :
Eerdmans is net zo erg als Wilders alleen pakt hij wat slimmer aan als wilders.
Ach nee. Nogmaals, ik ben geen fan van Eerdmans, en al HELEMAAL niet van de LPF. Maar zo erg als Wilders? Hij is toch 10 x de demagoog die Eerdmans is.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 24-02-2005, 14:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 24-02-2005 @ 15:39 :
Niet.
Ik zou als konijntje het risico niet durven nemen en een poezenpakje aantrekken. Of plastische chirurgie overwegen: kleinere oortjes en een langere staart.
Oud 24-02-2005, 14:42
Graf Bismarck
Avatar van Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 24-02-2005 @ 15:35 :
Beslist. Ik zeg ook niet dat hij een lieverdje is, dat blijkt alleen al uit zijn minder gelukkig gekozen brilmontuur. Maar denk toch eens aan Joost, spelend met sneeuwwitje konijntjes. Vertederend niet?
Missellijkmakend eerlijk gezegd.
__________________
Wir Deutsche fürchten Gott und sonst nichts auf der Welt; und diese Gottesfurcht ist es schon, die uns den Frieden lieben und pflegen lässt- Bismarck
Oud 24-02-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 24-02-2005 @ 15:40 :
Ach nee. Nogmaals, ik ben geen fan van Eerdmans, en al HELEMAAL niet van de LPF. Maar zo erg als Wilders? Hij is toch 10 x de demogoog die Eerdmans is.
Eerdmans brengt het niet naar buiten zoals Wilders dat doet. Hij doet het op een slimme.

Zo is het ook met Fortuyn en Balkenende. Fortuyn had wel een grote bek maar was veeeeel minder gevaarlijk als balkenende. Ik had liever Fortuyn als Premier gehad ondanks dat hij niets van mijn geloof moet hebben.
Oud 24-02-2005, 14:43
MickeyV
MickeyV is offline
http://www.parlement.com/9291000/biof/02365

__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 24-02-2005, 14:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Eerdmans is doorzichtig dom, Wilders is slim en slecht. Inderdaad een veel gevaarlijker combinatie.
Oud 24-02-2005, 14:45
Graf Bismarck
Avatar van Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Hij is gereformeerd!

Maar woont dan wel weer samen.
__________________
Wir Deutsche fürchten Gott und sonst nichts auf der Welt; und diese Gottesfurcht ist es schon, die uns den Frieden lieben und pflegen lässt- Bismarck
Oud 24-02-2005, 14:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-02-2005 @ 14:53 :
nou....

Ik vond het een superrapportage, die eerlijk en duidelijk neerzette wie die man is. ik heb thuis geen aljazeera. Ze zeiden voorheen steeds dat het een radicale nieuwszender was enzo, maar nu weet ik wel beter.

Maar ze zeiden wel dat hij extremistisch( hoe schrijf je dat?) is. Waar ik het mee eens ben. En ze zeiden dat hij een populist is, waar ik het ook mee eens ben.

btw, hier is dat filmpje
Ik heb daar een aardig stukje over gezien in 'Nova' van eergister. Het kwam op mij ook over als een objectieve verslaggeving van de feiten.
Oud 24-02-2005, 14:46
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:41 :
Ik zou als konijntje het risico niet durven nemen en een poezenpakje aantrekken. Of plastische chirurgie overwegen: kleinere oortjes en een langere staart.
Wat kwaaddenkend. Van wie heeft een konijn meer te duchten, van iemand die bewezen heeft goed met konijnen te kunnen opschieten, of van iemand die graag met schietijzers in de weer is?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 24-02-2005, 14:47
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Graf Bismarck schreef op 24-02-2005 @ 15:45 :
Hij is gereformeerd!

Maar woont dan wel weer samen.
Ja, officieel. Dat komt door z'n moeder, die is predikante.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofddoek verbod?
Verwijderd
201 18-02-2005 23:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.