Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2003, 11:17
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Hoi! Ik heb ff een vraagje over het ziekenfonds..

Ik werk als afwasser en achter de bar bij een restaurant. Ik werk ongeveer 1 keer per week, en dan ben ik op zaterdags meestal nog oproepbaar. Ik werk niet echt vast, de dagen die ik moet werken staan op een rooster vermeld. Mijn vraag was nu, moet ik apart in het ziekenfonds?
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2003, 11:20
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Haha wat grappig dat ik net nu weer een keer hier kom kijken.
Ik werk bij de VGZ! Je moet minimaal iedere week arbeid verrichtten om ziekenfonds verzekerd te kunnen zijn en dat moet je kunnen aantonen, anders heb je er geen recht op.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 11:34
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Hmmz okej bedankt. Maar een collega van mij heeft het nl wel, en die werkt evenveel als mij . Maar ik vind het eigenlijk beter dat ik niet apart me hoef te verzekeren zeg maar, want ik ben al bij mn ouders in ziekenfonds verzekerd.

heb absoluut geen verstand van deze dingen
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:35
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Als je bij je ouders zit en toch verzekerd wordt krijg je zowiezo een eigen verzekering, dus daar ghoef je je geen zorgen om te maken. Verder heb ik er ook weinig verstand van
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:36
Mariebel
Mariebel is offline
Je moet in het ziekenfonds wanneer je een contract hebt wat geen 0-uren contract is. Dus wanneer volgens je contract elke week een minimaal aantal uren moet werken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
Je moet in het ziekenfonds wanneer je een contract hebt wat geen 0-uren contract is. Dus wanneer volgens je contract elke week een minimaal aantal uren moet werken.
maar volgens mij dan pas na 3 maanden, dus als je 3 maanden bij een bedrijf werkt... toch?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:44
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
linda85 schreef:
maar volgens mij dan pas na 3 maanden, dus als je 3 maanden bij een bedrijf werkt... toch?
Dat weet ik niet, ik ben na een paar weken in het ziekenfonds gegaan omdat ik via mn werk goedkoop collectief verzekerd kon worden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 21:17
Yoha
Yoha is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
Je moet in het ziekenfonds wanneer je een contract hebt wat geen 0-uren contract is. Dus wanneer volgens je contract elke week een minimaal aantal uren moet werken.
Om in het ziekenfonds te MOGEN daarentegen is een werkgeversverklaring genoeg, ik was ook eerst particulier verzekerd maar nu dus ook via het ziekenfonds. Het voordeel is dat je geen eigen risico meer hebt en dat het niets kost (omdat de premie sowieso al door je werkgever wordt afgedragen)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:08
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Bumblebee, als je al bij je ouders meeverzekerd bent is het inderdaad handiger om het zo te laten.
Normaal stuurt een werkgever een verklaring op waarop staat per welke datum een persoon in dienst is en of hij/zij iedere week arbeid verricht. Bij een 0-uren contract weet je dat nooit van tevoren dus worden mensen dan meestal niet aangemeld voor het ziekenfonds.
Als jouw werkgever nog geen verklaring heeft opgestuurd zou ik er vanuit gaan dat je het beste gewoon bij je ouders op de polis kan blijven staan.
Als er wel een werkgeversverklaring is gestuurd krijg je vanzelf bericht van de verzekering dat je 'zelfstandig' gezet moet worden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:11
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Oke, dankje! Maar ik kreeg wel papieren van "De Friesland" (verzekering) toegstuurd
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:22
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
Oke, dankje! Maar ik kreeg wel papieren van "De Friesland" (verzekering) toegstuurd
Het kan zijn dat je werkgever daar een collectieve verzekering bij heeft afgesloten, dan is het voor jou voordeliger om je daar te verzekeren. Waar werk je? Ik kreeg die papieren nl ook.

Citaat:
Om in het ziekenfonds te MOGEN daarentegen is een werkgeversverklaring genoeg, ik was ook eerst particulier verzekerd maar nu dus ook via het ziekenfonds. Het voordeel is dat je geen eigen risico meer hebt en dat het niets kost (omdat de premie sowieso al door je werkgever wordt afgedragen)
Je werkgever betaalt een gedeelte van de premie, maar zeker niet alles!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 13:31
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Ik werk in een restaurant...
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:49
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ja fuck het ziekenfons!

Die premie ligt zo hoog...
Ik verdien 70 euro p.m. en daarvan gaat 16 euro naar de ziekenfonds elke fucking maand.

Ik vind het schandalig die hoge premies


Bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

Zulke dingen maken me wel boos



PeaCe


ps:ben niet zo snel boos te krijgen.Maar waarneer je het over de ziekenfonds gaat hebben.
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 06:36
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Hou een 0-urencontract ook al werk je er 30, blijf zo lang mogelijk verzekerd bij je ouders.
Vanaf 4 uur per week moet je in het ziekendfonds en dat kost flink wat centjes per maand.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 10:25
Elisaaa
Elisaaa is offline
Citaat:
Ik verdien 70 euro p.m. en daarvan gaat 16 euro naar de ziekenfonds elke fucking maand.
Euhm ja, maar is het niet zo dat je dat terug kunt vragen met een zogenaamd T-formulier??
Mijn vriend kreeg laatst een heleboel geld terug.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:19
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
Hoi! Ik heb ff een vraagje over het ziekenfonds..

Ik werk als afwasser en achter de bar bij een restaurant. Ik werk ongeveer 1 keer per week, en dan ben ik op zaterdags meestal nog oproepbaar. Ik werk niet echt vast, de dagen die ik moet werken staan op een rooster vermeld. Mijn vraag was nu, moet ik apart in het ziekenfonds?
waar is het goedkoopst????

Daar gaat het om !!
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 07:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik weet het niet precies hoor maar ik werk bij AH (supermarkt) en daar kom je inprinciepe automatisch in het ziekenfonds.
Het ligt er bij mij aan hoeveel ik werk hoeveel premie ik betaal.
Nu heb ik 50 uur gewerkt en mijn AH heeft 15,68 betaald en ik 3,95. Ben zelfs eigelijk dubbel verzekerd ook bij mijn ouders maar tis lastig om dat allemaal te laten omzetten enzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ziekenfonds: pil/abortus
merijn
3 24-01-2004 09:35
Werk, Geld & Recht Hoe hoog is ziekenfonds ongeveer voor een 22-jarige niet-student?? (o.a)
Tulpje6
8 29-12-2003 09:09
Werk, Geld & Recht HELP, Ziekenfonds!
*dancin'angel*
13 28-10-2003 16:01
Lichaam & Gezondheid De Pil uit 't Ziekenfonds
Verwijderd
90 01-10-2003 09:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti-conceptie pil uit ziekenfonds
Verwijderd
1 02-09-2003 14:04
Werk, Geld & Recht Ziekenfonds-premie terugvragen?
Roos
9 12-01-2003 18:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.