Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2002, 20:15
lottuuu
lottuuu is offline
eeej ik heb ff een vraagje,
ik ga volgend jaar C&M doen omdat ik geen NG mocht doen. te slecht in wiskunde. Maar nou wil ik heel graag biologie 1 en 2 als bijvakken kiezen. bij mij op school hebben ze er alleen nog geen ervaring mee. 't schijnt nogal moeilijk te zijn zonder scheikunde. Is het haalbaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2002, 20:34
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
ik heb ook c&m en biologie gekozen, maar ik ben er na een paar maanden mee gekapt, het ging echt onwijs shit, heel anders dan in andere jaren.. ook meer scheikunde achtig ja.. ik zou het dus niet echt aanraden.. vooral als je al niet zo goed in wiskunde bent en geen ervaring met scheikunde hebt..
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 09:07
Rareman2
Rareman2 is offline
Ik heb NG en ik heb dus ook bio 1 en 2. Het is inderdaad best moeilijk. Het is niet meer hetzelfde als in de voorgaande jaren dat je bio had. Het is nu best wel pittig geworden. Maar volgens mij kan je ook alleen maar bio 1 als keuzevak kiezen toch? Of is dat bij jullie weer anders?
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:35
mausi
mausi is offline
Ik doe nu C&M met biologie 1 en 2. Het is inderdaad best zwaar en je moet goed meedoen enzo, maar tot nu toe is het wel haalbaar. Als ik moeite ga krijgen met de scheikundige kant word ik gewoon geholpen door mijn klasgenootjes die wel scheikunde hebben. Als je het echt wil moet je het gewoon doen, maar als je er nix voor wil doen lijkt het me niet zo'n goed idee...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 14:16
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Bij ons kun je geeneens kiezen of je Bio in je vrije deel doet als je CM doen

En als je bio2 wilt bij ons, moet je ook scheikunde 1,2 hebben, dus dat is (vrijwel ) onmogelijk bij CM.

Helaas, ik had dus ook dolgraag bio 1 gehad
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 14:19
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Volgens mij heb je bij boi niet echt veel scheikunde nodig hoor... bij ons (4havo) iig niet. maar jij doet denk ik vwo, anders had je geen bio 1 en 2 kunnen kiezen. (wij hebben allen gewoon bio)
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 14:33
Verwijderd
Bio is idd erg moeilijk. Een vriendin van me heeft ook C&M als profiel en ze haalt meestal net een 6, maar ze heeft dan daarvoor echt veel moeten doen. Een andere vriendin die ook bio heeft maar dan E&M komt nog meestal op een 5.5 uit. Kantje boord dus.
Het lijkt me zelf niet zo slim om Biologie te kiezen als je niet goed bent in exacte vakken.

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 19:28
nienna elensar
nienna elensar is offline
Ik ben trouwens wel dezelde persoon die de vraag stelde, maar 'k moest ff een andere naam hebben.

Ik heb trouwens nooit geweten dat de profielen ook nog verschillen per school. Maar wij kunnen dus op vwo niveau bij C&M ook biologie 1 en 2 kiezen.

Ik ga het in iedergeval proberen omdat biologie 1 volgens veel mensen wel haalbaar is. En als het niet lukt kan ik biologie 2 nog altijd laten vallen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 20:23
Verwijderd
Jupz, is gemakkelijk haalbaar, als je het leuk vind. Ik had biologie 1 1/2

Had eerst bio 1, afgerond en daarna verder bio 2 (had C&M), ben er alleen mee gekapt omdat ik het niet leuk vond. Was gemakkelijk haalbaar, bent scheikunde niet echt nodig hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 20:25
Verwijderd
En zo exact is het echt niet hoor, het lijkt gewoon op de bio uit de derde (of wanneer jullie ook bio hadden), alleen dan iets uitgebreider en nieuwere stof...

Ik ben absoluut geen beta en had er geen moeite mee. Maar dat kan natuurlijk ook per persoon verschillen, ik had ook N&G kunnen doen... (dee ik ook, een jaar, maar daar ben ik dus ook al mee gekapt )
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 21:01
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
een meisje dat ik ken heeft ook bio 1,2 met c&m het lukt haar gemakkelijk. Ik vind het aantal scheikunde in de biologie ontzettend meevallen. En ik moet eerlijk toegeven dat ik veel minder van bio begrijp dan zij en ik heb wel n&g en sta voor scheikunde ook een 7,2
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 14:10
nienna elensar
nienna elensar is offline
'k ben weer helemaal blij!! 't werd mij namelijk sterk afgeraden om te gaan doen. Maar 'k heb weer hoop!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 14:41
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:15
Verwijderd
Citaat:
lottuu schreef:
'k ben weer helemaal blij!! 't werd mij namelijk sterk afgeraden om te gaan doen. Maar 'k heb weer hoop!!!!
Gewoon doen hoor, helemaal als je het leuk vind, heb je ook nog goeie motivatie
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:28
Sara-Sofie
Sara-Sofie is offline
Ik heb C&M met biologie 1, dat is maar 80 uur, maar het kan wel.
Ik zit nu ook op het minimale aantal uur.
En biologie 1 is wel te doen zonder scheikunde etc.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 21:26
groezel538
groezel538 is offline
bio 1 is makkelijk
bio 2 is moeilijk, ben blij dat ik wel scheikunde heb anders zou het nog moeilijker zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 08:36
rianne_tje
rianne_tje is offline
Heb C&M gedaan met bio 1 en 2 en heb er dus helemaal geen moeite mee gehad. Volgens mij heb je scheikunde ook niet echt nodig, tenminste das mijn ervaring. Ik zou het gewoon doen als ik jou was! Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 19:04
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik zit in de vierde en ik heb CM met bio-1. het is niet makkelijk, maar ik doe er weinig voor en ik haal ruime voldoendes. Ik wil volgend jaar misschien bio-2 erbij nemen.
Raar dat dat bij jullie op school zo ongebruikelijk is! Bij ons doet zowat de helft van de CM'ers biologie 1 of biologie1,2 in het vrije deel.
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-04-2002, 19:53
Lis@nne
Lis@nne is offline
Ik heb EM met Biologie 1.. tis op zich best wel moeilijk maar ik kom met gokken een heel eind! Als je niet echt goed bent in al die natuurkundige vakken, dan is biologie echt pittig! Ik ben echt blij dat ik het na dit jaar afsluit... kheb er echt spijt van dat ik het heb gekozen!
__________________
You're everywhere to me... when I close my eyes it's you I see!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 13:21
Verwijderd
het ligt eraan of je voorgaande jaren een beetje scheikunde hebt gehad maar opzich is idd zoals iedereen zegt bio 1 makkelijk te doen zonder scheikunde.

bio2 ben ik net mee bezig dus weet ik niet zo goed, maar het is sowieso moeilijk!!

als ik jou was zou ik het gewoon nemen je kunt het altijd laten vallen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 06:39
maaike0
maaike0 is offline
bio 1 en 2 is bij ons op school goed te doen zonder scheikunde....wordt gewoon dan ook ff het scheikundige deel goed uitgelegd! ikzelf heb wel scheikunde, maar een meisje bij mij uit de klas niet en die staat ook een voldoende dussss

en als je bio leuk vindt.....

succes

liefs maaike
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:15
Da King
Da King is offline
Citaat:
groezel538 schreef:
bio 1 is makkelijk
bio 2 is moeilijk, ben blij dat ik wel scheikunde heb anders zou het nog moeilijker zijn.
inderdaad, op het vwo is biologie 2 iig best moeilijk. en ik denk niet dat het gaat lukken zonder dat je scheikunde hebt. er zitten thema's bij die bijna puur scheikunde zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Da King schreef:


inderdaad, op het vwo is biologie 2 iig best moeilijk. en ik denk niet dat het gaat lukken zonder dat je scheikunde hebt. er zitten thema's bij die bijna puur scheikunde zijn.
waar een wil is.......
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Da King schreef:


inderdaad, op het vwo is biologie 2 iig best moeilijk. en ik denk niet dat het gaat lukken zonder dat je scheikunde hebt. er zitten thema's bij die bijna puur scheikunde zijn.
Dat wil niet zeggen dat je die thema's niet begrijpt als je geen scheikunde hebt. Het word ook in het bio boek uitgelegd.

*heeft met beiden ervaring*
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 11:45
kittyme
kittyme is offline
Heb zelf ook Bio 1,2 gekozen bij mijn profieltje C&M... En ook ik heb geen scheikunde.
Bij ons worden die scheikundige dingetjes gewoon uitgelegd en meestal is het dan best te snappen. En als je het niet begrijpt, kan je het toch aan je leraar of een wél-scheikundegekozenhebbende leerling vragen?
__________________
Walking on sunshine :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2002, 18:56
nouk16
nouk16 is offline
Ik ben bio 1 bij E&M gekozen. Ik vind het nog zwaar tegen vallen ook. Het boek dat we hebben is best moeilijk(bio voor jou, of bio overal) en de tentamens ook. Het zalt me echt tegen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:36
Verwijderd
Citaat:
nouk16 schreef:
Ik ben bio 1 bij E&M gekozen. Ik vind het nog zwaar tegen vallen ook. Het boek dat we hebben is best moeilijk(bio voor jou, of bio overal) en de tentamens ook. Het zalt me echt tegen
bio is sowieso geen makkelijk vak. wordt altijd onderschat
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:19
nienna elensar
nienna elensar is offline
'k ga het denk ik maar gewoon proberen. Ik heb wel wat mensen om me heen die me kunnen helpen dus.........
'k weet nu in iedergeval wat ik ongeveer kan verwachten.
thanx
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 16:25
Verwijderd
bio1 is makkelijk, bio2 is moeilijk
zonder scheikunde is het wel te doen hoor, bij ons zitten er ook een paar bij met bio die geen scheikunde hebben en ze hebben nergens last van
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze 5vwo
sten-vvv
8 21-05-2006 15:34
Algemene schoolzaken Het nut van Wiskunde in de m-profielen...
JasperKoekie
134 14-06-2005 16:48
Eindexamens 2005 De Cijfers
Verwijderd
204 30-05-2005 19:00
Algemene schoolzaken Welk profiel moet ik kiezen?
Morri
160 05-02-2005 13:10
Algemene schoolzaken Vraagje over tweede fase, eindexamen???
ikkeleerlinge
54 26-11-2004 21:21
Algemene schoolzaken Beperking keuze vakkenpakket
Verwijderd
50 29-06-2004 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.