Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2010, 18:31
ik ben anoniem
ik ben anoniem is offline
Ja dat heb ik ook wel, maarja dat is best wel logisch toch, je wil je zelf niet voor schut zetten. maar volgens mij moet je gewoon denken: f*ck it, zij is ook maar een mens en je moet gewoon gaan praten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2010, 19:00
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Ik heb dat ook bij meisjes, alleen ik ben zelf ook een meisje :')
Jongens kunnen gewoon overal over praten.. En ik ben totaal geen meisje die van de make-up en de mode is. Dus ik weet totaal niet wat ik moet zeggen bij de meisjes uit onze klas..
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 16:25
puck_xxx
puck_xxx is offline
weet je, je moet gewoon grenzen proberen te leggne\stellen.
Zeg tegen jezelf: ,, Nu ga ik naar hem (of haar toe) en vraag hem mee uit.
en dat soort dingen. Je wordt er dapper van...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 17:57
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Zitten idd wel goede tips bij!
Ik heb er zelf ook last van...ben wel hard aan 't werk om 't te veranderen! Zou namelijk egt graag minder onzeker zijn! Zal iig ook eens naar die boeken gaan kijken.
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 19:01
Verwijderd
Mijn ervaring is dat mensen die 'van de make-up en de mode zijn' best aardig kunnen zijn. Dus praat er gewoon eens mee en wie weet heb je er een stel vriendeinnen bij.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 20:34
SteinStein
Avatar van SteinStein
SteinStein is offline
Lieve mensen,

Handel altijd naar jou eigen waarheid (doe je niet anders voor dan wie jij bent). Wanneer je met iemand in gesprek bent, wees dan ook met je gedachten in 'het nu'. Ga niet lopen denken: "Vind hij/zij het wel boeiend, wat ik zeg?'; 'stink ik niet uit m'n mond?'; 'zit m'n haar wel goed?"...Blablabla. Dit is allemaal innerlijk geklets waar je helemaal niets aan hebt; het werkt alleen maar tegen je.

Wat je wil is een leuk vlot gesprek; lekker vrij dansen in de discotheek, enz. Dat is wat je wilt, dus handel je hier ook naar. Wanneer je negatief gaat denken, wordt het vaak een self fulfilling prophecy; gedachten worden woorden, woorden worden daden, daden worden gewoonten, gewoonten worden je karakter.

Probeer nou eens, in ieders geval éen dag, met een andere instelling op te staan. Wees vrolijk en positief; ga eens wat gesprekjes aan, met de buschauffeur, de leraar, andere leerlingen. Ik hoop dat het bij jullie helpt. Het heeft mij zeker geholpen.

Succes,
Stein
__________________
Anything you believe and your mind can conceive you can achieve.

Laatst gewijzigd op 19-01-2010 om 20:41.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 14:39
Verwijderd
Citaat:
weet je, je moet gewoon grenzen proberen te leggne\stellen.
Zeg tegen jezelf: ,, Nu ga ik naar hem (of haar toe) en vraag hem mee uit.
en dat soort dingen. Je wordt er dapper van...
Er is een meisje op mijn werk dat ik leuk vind, maar we hebben niet echt een goede band.
Het blijft bij "hallo" en "tot hoe laat werk jij?". Je kan toch niet zomaar iemand mee uit vragen? Er moet toch sprake zijn van enige vorm van vriendschap?

Waar ik ook bang voor ben is dat als ze het niet wil en me afwijst (wat ik in principe zou kunnen verdragen), dat het werken daardoor een stuk zuurder wordt. Als de andere collega's het horen gaan ze me misschien zien als die jongen die is afgewezen.

Of vallen dit soort dingen heel erg mee? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 01:38
ik ben anoniem
ik ben anoniem is offline
Precies wat jij zegt doe ik altijd, over dat stink ik uit m'n mond enz. heel erg bedankt voor jou post, volgens mij moet je daar gewoon niet mee bezig houden, maar gewoon een lekker gesprek voeren zonder ondertussen over allerlei onbelangrijke zaken denk.

Citaat:
Lieve mensen,

Handel altijd naar jou eigen waarheid (doe je niet anders voor dan wie jij bent). Wanneer je met iemand in gesprek bent, wees dan ook met je gedachten in 'het nu'. Ga niet lopen denken: "Vind hij/zij het wel boeiend, wat ik zeg?'; 'stink ik niet uit m'n mond?'; 'zit m'n haar wel goed?"...Blablabla. Dit is allemaal innerlijk geklets waar je helemaal niets aan hebt; het werkt alleen maar tegen je.

Wat je wil is een leuk vlot gesprek; lekker vrij dansen in de discotheek, enz. Dat is wat je wilt, dus handel je hier ook naar. Wanneer je negatief gaat denken, wordt het vaak een self fulfilling prophecy; gedachten worden woorden, woorden worden daden, daden worden gewoonten, gewoonten worden je karakter.

Probeer nou eens, in ieders geval éen dag, met een andere instelling op te staan. Wees vrolijk en positief; ga eens wat gesprekjes aan, met de buschauffeur, de leraar, andere leerlingen. Ik hoop dat het bij jullie helpt. Het heeft mij zeker geholpen.

Succes,
Stein
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 19:42
puck_xxx
puck_xxx is offline
ja, ik weet wat je bedoelt.
Als je iemand mee uit wilt vragen moet je wel een soort van vrienden zijn.
Ik ben ook bang dat je wordt afgewezen en ik durf eerlijk te zeggen dat ik niet weet wat je moet doen als je wordt afgewezen. Misschien moet je eerst kijken of zij of hij verliefd op je is. Of je kan het vragen aan diegenes vriendin of vriend. En als jullie elkaar niet zo goed kennen, moet je zorgen dat je vaker bij haar of hem in de buurt bent. Vraag hoe het gaat. Je moet niet verlegen zijn. Ik ben ook verlegen en ik kwam er achter dat mensen het normaal vinden als je veel praat en vragen stelt. Ze vinden je minder normaal als je de hele tijd stil bent. Eigenlijk nergens voor nodig dus.

succes!!! doeiiiii
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Verlegenheid!
DarkE
19 18-10-2004 19:52
Levensbeschouwing & Filosofie Functie van verlegenheid?
Bloedpropje
38 10-05-2004 17:37
Psychologie verlegenheid
BabyGirL-M
10 11-02-2004 20:02
Liefde & Relatie Verlegenheid....
blueeyes_jochie
3 18-06-2003 18:52
Psychologie Verlegenheid
McMotion
6 14-04-2003 22:14
Liefde & Relatie Verlegenheid
Outdated Spirit
17 07-01-2003 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.