Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 11:30
Maeglin
Avatar van Maeglin
Maeglin is offline
Hey mensen!
Fleur en ik (maeglin) moeten voor biologie een werkstuk maken over erfelijke ziektes en zwangerschap. Daarom hebben wij een enquete gemaakt...het zou fijn zijn als jullie even de tijd zouden willen nemen om deze in te vullen...
Bij voorbaat dank!

de enquete

(ik hoop trouwens dat ik hier in het goede forumdeel zit...)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 11:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Zet de enquete maar hier neer. Ik heb niet zo'n zin om mijn email mee te zenden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 12:27
borrel
Avatar van borrel
borrel is offline
wegens een hoogst irritant script of iets dergelijks waardoor er steeds een popup komt met "uitgeschakeld" waar je dan op "ok" moet drukken zie ik af van verdere medewerking.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 23-03-2004 @ 12:51:
Zet de enquete maar hier neer. Ik heb niet zo'n zin om mijn email mee te zenden.
Ik dus ook niet.. en volgens mij wérkt het niet eens via m'n e-mail.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Volgens mij is de mijne verstuurd... Vaag. Je kunt het ook gewoon hierin kopieren, scheelt je weer werk.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:38
Verwijderd
ENQUETEFORMULIER

Wat zou u doen, als u er aan het begin van de zwangerschap achterkomt, dat uw kind een erfelijke ziekte heeft?

Wat is uw geslacht? man vrouw

Wat is Uw leeftijd? 19

Wat is uw geloof? christelijk, moslim, atheïst, anders, opgevoed als christelijk, geloof ik mezelf

Heeft U kinderen? ja nee


De open rug (spina bifida)
De huid is niet gesloten en daardoor liggen de zenuwen in het ruggenmerg bloot.
Gevolg: vaak verlamming van de benen en sluitspieren.

Wat zou u ervan vinden?_
verschrikkelijk, voor het kind. Zelf vind ik het erg maar acceptabel.,
erg, maar acceptabel, geen probleem, weet ik niet

Zou u het houden?
nee, absoluut niet, waarschijnlijk niet, ja, maar ik zou er goed over na moeten denken,
ja, zeker. Als ik het wist toen het nog in me buik zat, zou ik er goed over na denken en waarschijnlijk wel laten halen, niet omdat ik het zelf erg zou vinden maar meer voor het kind zelf en alle problemen
,weet ik niet

Syndroom van Down (mongooltje)
Aangeboren erfelijke aandoening, diegene heeft 47 in plaats van 46 chromosomen.
Gevolg: de gezondheid is vaak wel goed, maar ze zijn vaak in meer of mindere mate verstandelijk gehandicapt. Qua uiterlijk zijn ze te herkennen aan de stand van hun ogen en neus.

Wat zou u ervan vinden?
verschrikkelijk, voor het kind. Zelf vind ik het erg maar acceptabel.
erg, maar acceptabel, geen probleem, weet ik niet

Zou u het houden?
nee, absoluut niet, waarschijnlijk niet, ja, maar ik zou er goed over na moeten denken,
ja, zeker. Als ik het wist toen het nog in me buik zat, zou ik er goed over na denken en waarschijnlijk wel laten halen, niet omdat ik het zelf erg zou vinden maar meer voor het kind zelf en alle problemen,
weet ik niet

Hazenlip (schisis)
De boven lip en/of het gehemelte zijn niet helemaal dichtgegroeid, door een complicatie in de derde tot twaalfde zwangerschapsweken.
Gevolgen: uiterlijke problemen, terugkomende oorontsteking, slecht gebit en/of spraakproblemen.

Wat zou u ervan vinden?
verschrikkelijk, voor het kind. Zelf vind ik het erg maar acceptabel.,
erg, maar acceptabel, geen probleem, weet ik niet

Zou u het houden?
nee, absoluut niet, waarschijnlijk niet, ja, maar ik zou er goed over na moeten denken
ja, zeker. Als ik het wist toen het nog in me buik zat, zou ik er goed over na denken en waarschijnlijk wel laten halen, niet omdat ik het zelf erg zou vinden maar meer voor het kind zelf en alle problemen
weet ik niet

Bloederziekte (hemofilie)
Deze erfelijke ziekte komt alleen voor bij mannen, maar vrouwen kunnen de ziekte wel doorgeven. Hierbij heeft degen een vertraagde bloedstolling, waardoor men bij kleine wondjes en inwendige bloedingen al veel bloed verliest.
Gevolgen: vaker spontane blauwe plekken en een te lange bloedingstijd.

Wat zou u ervan vinden?
verschrikkelijk, voor het kind. Zelf vind ik het erg maar acceptabel.
erg, maar acceptabel, geen probleem, weet ik niet

Zou u het houden?
nee, absoluut niet waarschijnlijk niet ja, maar ik zou er goed over na moeten denken,
ja, zeker. Als ik het wist toen het nog in me buik zat, zou ik er goed over na denken en waarschijnlijk wel laten halen, niet omdat ik het zelf erg zou vinden maar meer voor het kind zelf en alle problemen,
weet ik niet


Wilt U een extra opmerking plaatsen?

De vragen konden iets beter geformuleerd worden. Ik heb alle antwoorden geknipt en geplakt. Als je één ziekte van je kind accepteert, accepteer je de rest van de ziektes ook vaak..

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 13:46.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 15:18
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 20
Geloof: Christelijk
Kinderen: nee

Open rug:
Wat zou u er van vinden: erg, maar acceptabel
Zou u het houden: ja, zeker

Syndroom van Down:
Wat zou u er van vinden: erg, maar acceptabel
Zou u het houden: ja, zeker

Hazenlip:
Wat zou u er van vinden: geen probleem (wel jammer natuurlijk, maar niet erg (waarom zit er niet iets tussenin?))
Zou u het houden: ja, zeker

Bloederziekte:
Wat zou u er van vinden: erg, maar acceptabel
Zou u het houden: ja, zeker

Opmerkingen: Waarom zit er niets tussen 'erg, maar acceptabel' en 'geen probleem' in? Ik vind die twee namelijk nogal ver uit elkaar liggen! En ik ben 20, wat moet ik dan invullen bij leeftijd? 16-20 of 20-30? Verder: open rug heeft meestal nog andere gevolgen. Vaak ook nog een waterhoofd, dat ook weer gevolgen met zich mee kan brengen. Ook klopt je omschrijving niet helemaal lekker (als de huid niet is gesloten liggen namelijk niet direct de zenuwen bloot, dat zou wat zijn....). Kinderen met het syndroom van down hebben in zo'n 50% van de gevallen iets aan hun hart en moeten geopereerd worden. Dat vind ik wel een belangrijk feit, gezien een hartoperatie niet echt relaxed is. Verder ga ik maar ff niet.

Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Enquetes voor game over drugs
Verwijderd
1 15-02-2010 15:05
Algemene schoolzaken Enquette (invullen)
daan012
5 01-11-2008 15:55
Liefde & Relatie Enquete
Meinita
38 24-03-2006 14:33
Algemene schoolzaken Enquête over studeren
AB-Guus
9 02-02-2006 15:51
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
Algemene schoolzaken Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren
Foxy_oud
72 09-07-2004 17:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.