Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2008, 15:26
sojamelk
Avatar van sojamelk
sojamelk is offline
Ik slik al drie maanden Roaccutane (30 mg per dag), en van mijn dermatoloog mag ik stoppen wanneer ik dat wil, omdat mijn huid nu al gaaf is. Alleen wil ik nog niet stoppen, omdat ik al eerder Roaccutane heb geslikt en toen is de acne na een maand weer teruggekomen. Toen heb ik een kuur van 4 maanden gehad (30 mg per dag).

Ik heb ergens gelezen dat je een x aantal mg per kg gewicht geslikt moet hebben, zodat de acne voorgoed wegblijft. Alleen snap ik dat niet helemaal. Ik weet dus niet wat die aantal mg's moeten zijn en hoeveel ik nou moet slikken.

Ik weeg dus 50 kg, en heb al drie maanden 30 mg per dag geslikt. Kan iemand voor mij uitrekenen hoe lang ik nog moet doorgaan voor het beste resultaat? En klopt het verder dat hoe hoger de dagdosering is, hoe minder kans je hebt dat het terugkomt? Dit heb ik namelijk ook ergens gelezen. Want als dat klopt, dan is 30 mg per dag vrij weinig voor mij.

Ik hoop dat ik hier antwoord krijg op mijn vragen, want mijn dermatoloog is heel kortaf meestal en geeft maar vage antwoorden op mijn vragen.
Oud 25-09-2008, 15:58
Verwijderd
Het staat vast in de bijsluiter.

Plus: als je niet tevreden bent met de antwoorden die je dermatoloog je geeft, dan zeg je dat tegen hem/haar. En 'eis' je een antwoord wat niet vaag is.


En: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1704181
Oud 25-09-2008, 16:33
sojamelk
Avatar van sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
Het staat vast in de bijsluiter.

Plus: als je niet tevreden bent met de antwoorden die je dermatoloog je geeft, dan zeg je dat tegen hem/haar. En 'eis' je een antwoord wat niet vaag is.


En: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1704181

Bedankt voor je reactie. Nee, op de bijsluiter staat alleen dat de dosering per persoon verschilt en dat 95% na twee of drie maanden al een duidelijke verbetering ziet. Er staat niks over lichaamsgewicht of over hoe lang je het moet slikken.

En mijn dermatoloog heeft geen tijd. Ik spreek hem elke keer na de bloedonderzoeken via de telefoon. Hij heeft dan telefonisch spreekuur en heeft maar 1 min de tijd per persoon. Meestal zegt hij de uitslag en vraagt hij hoe het gaat, en dan wil hij al ophangen. Dus daar schiet ik niks mee op.

Ik zal die andere topic eens bekijken!
Oud 26-09-2008, 16:26
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Je 'moet' 120 mg per kg lichaamsgewicht slikken voor het beste resultaat. Dat is dus 120*50=6000 mg. Jij doet 30 mg per dag, dus dan wordt het 6000/30=200 dagen. Jij hebt er nu ongeveer 90 gedaan, dus nog 110 te gaan.

Wat betreft hogere dosis weet ik niet of het beter is, het enige dat ik weet is dat je er sneller van af bent (duh) maar ook meer last krijgt van de bijwerkingen (heb zelf 60 mg per dag geslikt en het was heel vervelend).
Oud 26-09-2008, 17:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dat andere topic is voldoende
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.