Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2009, 16:42
Madelive
Madelive is offline
Citaat:
Ik heb bij de IB-groep idd Liberal Arts & Sciences ingevuld. Ik heb me bij studielink niet aangemeld.
In het boekje wat je ontvangen hebt/nog moet ontvangen staat dat je je bij de IBG bij LAS moet aanmelden en ik meen dat je je niet bij studielink aan hoeft te melden.
Iemand die mij hierop kan aanvullen?
Dankjewel! Ik heb vandaag ook een heel pakket met informatie ontvangen en daar stond dit ook in!
Mooi, is dat ook weer opgelost!
Advertentie
Oud 19-07-2009, 22:54
Jillaroo
Jillaroo is offline
Deze vraag is vast al 10.000 x gesteld máár ik zou graag nog x even willen lezen [net wel weer wat topics opgezocht maar dat is echt onmogelijk om te zoeken].
Namelijk.
Wat waren jullie gemiddelds [bij aanmelding] plus wat voor buitenschoolse activiteiten/bijzondere dingen hebben jullie gedaan?

Ik heb namelijk echt gevoel alsof ik daar geen kans ga maken .. In de 7 gemiddeld, buiten school alleen twee sporten en verder niks. Wil wel in commissies volgend jaar op school. Maar ja. Aargh. Nog lang genoeg.
Oud 20-07-2009, 11:21
Alyssia
Alyssia is offline
Bij aanmelding was mijn gemiddelde 7.5. Buiten school heb ik niks interessants gedaan, ik ben wel twee keer naar Londen (waarvan 1x twee dagen op een Engelse school meegedaan) en één keer naar Rome geweest. Deze dingen werden gewoon aangeboden bij ons op school. Ik heb niks aan commissies of wat dan ook gedaan.

Met een hele goede, enthousiaste motivatiebrief kom je dus veel verder dan je denkt.
Oud 21-07-2009, 10:56
Madelive
Madelive is offline
Citaat:
Deze vraag is vast al 10.000 x gesteld máár ik zou graag nog x even willen lezen [net wel weer wat topics opgezocht maar dat is echt onmogelijk om te zoeken].
Namelijk.
Wat waren jullie gemiddelds [bij aanmelding] plus wat voor buitenschoolse activiteiten/bijzondere dingen hebben jullie gedaan?

Ik heb namelijk echt gevoel alsof ik daar geen kans ga maken .. In de 7 gemiddeld, buiten school alleen twee sporten en verder niks. Wil wel in commissies volgend jaar op school. Maar ja. Aargh. Nog lang genoeg.
Je moet je niet gek laten maken door alleen maar te kijken naar gemiddelde cijfers! Tuurlijk, je cijfers moeten redelijk zijn, maar ik heb het idee dat doorzettingsvermogen, enthousiasme en nieuwsgierigheid vele malen belangrijker zijn dan het feit dat je ontzettend hard kan blokken. Goed kunnen leren is natuurlijk makkelijk en dat zal je ook wel nodig hebben op het UCU, maar als je de hele dag op je kamertje met je de neus in de boeken gaat zitten, heb je toch niet helemaal de juiste instelling.

Voor mij geldt: Ik heb een gemiddelde van 7,1, heb geen spectaculaire dingen naast school gedaan i.v.m met gezondheid, maar ben aangenomen op het feit dat ik kan doorzetten ook al zaten de omstandigheden niet altijd mee voor mij.
Kortom: laat zien dat je je talenten wil en kan gebruiken. Ik zou gewoon plaatsnemen in enkele commisies als ik jou was, zoveel mogelijk dingen ernaast doen, en dan komt het echt wel goed!
Oud 21-07-2009, 18:00
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Het staat misschien wel ergens in dit, of de vorige, topic(s), maar ik hoop dat iemand deze vragen toch kan beantwoorden:

- Wat is nou precies het verschil tussen een gewone uni en een UC? Ik snap dat de UC wat meer internationaal georiënteerd is en dat het vooral in het engels is enzo, maar is dat het enige?
- Zo ja, betekent dat dat je daar net zo goed kunt studeren om een chirurg te worden als op de gewone universiteiten? Ik bedoel, als je Geneeskunde wilt studeren maakt het dan wat uit waar je studeert qua diploma's en zo?

Alvast bedankt.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 22-07-2009, 12:22
Alyssia
Alyssia is offline
Bij een gewone uni doe je één studie. Bijvoorbeeld psychologie. Op een UC is dat breder. Psychologie valt onder Social Science, dus dat is dan je major ipv alleen psychologie. Binnen je major moet je dan nog meer verschillende vakken doen, dus ook bijv. Sociologie en Antropologie. Je doet dus geen studie in één vak, maar in meerdere vakken. Uiteindelijk heb je wel dezelfde kennis van psychologie die je ook hebt als je alleen psychologie studeert. Maar daarnaast heb je dus ook nog evenveel kennis van sociologie en antropologie als iemand die alleen sociologie of antropologie heeft gestudeerd.

En ja, je kunt er ook studeren voor geneeskunde. Echter, dat is dan meestal het pre-med track. Dat betekent dat je daarna nog wel SUMMA moet doen, een verkorte geneeskunde opleiding. Want je doet niet aan praktijk op een UC. Als je dus écht graag Geneeskunde wil doen, dan moet je eigenlijk niet naar een UC gaan. Dit wordt ook afgeraden bij alle UC's.
Oud 22-07-2009, 14:02
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Bij een gewone uni doe je één studie. Bijvoorbeeld psychologie. Op een UC is dat breder. Psychologie valt onder Social Science, dus dat is dan je major ipv alleen psychologie. Binnen je major moet je dan nog meer verschillende vakken doen, dus ook bijv. Sociologie en Antropologie. Je doet dus geen studie in één vak, maar in meerdere vakken. Uiteindelijk heb je wel dezelfde kennis van psychologie die je ook hebt als je alleen psychologie studeert. Maar daarnaast heb je dus ook nog evenveel kennis van sociologie en antropologie als iemand die alleen sociologie of antropologie heeft gestudeerd.

En ja, je kunt er ook studeren voor geneeskunde. Echter, dat is dan meestal het pre-med track. Dat betekent dat je daarna nog wel SUMMA moet doen, een verkorte geneeskunde opleiding. Want je doet niet aan praktijk op een UC. Als je dus écht graag Geneeskunde wil doen, dan moet je eigenlijk niet naar een UC gaan. Dit wordt ook afgeraden bij alle UC's.
Bedankt!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 15-08-2009, 09:23
Lianne.
Lianne. is offline
Ik heb de campus altijd als een groot voordeel van het UCU gezien. Maar nu ik al een tijd een vaste relatie heb, vind ik het toch een probleem. Mijn vriend wil geneeskunde gaan doen, ik eigenlijk het UCU. Maar niet als ik niet bij hem ben. We wonen buiten Utrecht, en als ik naar Utrecht zou gaan dan doe ik dat niet zonder hem. Echt niet. Maar ja, samenwonen kan dan ook niet, aangezien ik daar op de campus zit... UCU is, afgezien van dat, mijn droomopleiding, dat wil ik al jaren... Help!
Oud 15-08-2009, 13:20
Alyssia
Alyssia is offline
Tsja, je zal dan toch moeten kiezen. Je zegt dat je een campus een groot voordeel vindt, maar waarom zou het, nu je een vaste relatie hebt, opeens een nadeel zijn dan? Je vriend kan af en toe bij je blijven slapen en jij ook bij hem - het is tenslotte helemaal niet verplicht om er 24/7 te zijn hoor!
Ik zou zeggen, kies voor jezelf. Als in, jij wil graag die studie gaan doen, dus je moet je niet tegenhouden doordat je je vriend wat minder vaak zal zien! (En wat nou als jij uiteindelijk iets anders gaat doen vanwege hem, en het gaat uit?)

Ik ga nu naar Middelburg en mijn vriend naar Eindhoven... Tsja, niet leuk, maar we doen nu wel allebei wat we het liefste wilden.
Oud 15-08-2009, 20:44
Verwijderd
Ik zou ook samen met mijn vriend naar Utrecht, hij zou aardwetenschappen gaan studeren.
Helaas is die gezakt, dus dat plan ging ook niet door.
Nu zal ik hem bijna alleen in het weekend zien, want Utrecht ligt op ongeveer 1,5 uur rijden dus dat doe je niet zomaar.
Ik zou ook gewoon gaan doen wat je leuk vind, zeker als je vriend ook in Utrecht gaat studeren.
Daarbij zal hij moeten loten of decentraal voor geneeskunde, behalve als hij gemiddeld hoger heeft als een 8. Dus de kans bestaat dat bij loting, hij uitgeloot wordt of niet in Utrecht wordt ingeloot.
Tot slot, overleg gewoon met je vriend.
Oud 15-08-2009, 20:52
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Als UCU je droomopleiding is dan zou ik sowieso gaan. Ik heb nog nooit echt een superserieuze relatie gehad dus ik vind het ook heel moeilijk om te begrijpen haha. Ik heb echt zoiets van: duh tuurlijk ga je gewoon naar UCU . Maar goed
Nee, hij kan toch gewoon blijven slapen idd en jij bij hem? Ik zie het probleem niet zo. Samenwonen op die leeftijd lijkt me ook niet ideaal namelijk. Gewoon lekker het studentenleven in en in het weekend zoveel mogelijk tijd samen doorbrengen. Als je straks op exchange wil dan ga je 'm ook een half jaar missen! Kan een goede relatie wel tegen.

Over exchange gesproken, maandag ga ik naar Wyoming t/m 8 januari! Jeeej
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 15-08-2009, 22:23
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Over exchange gesproken, maandag ga ik naar Wyoming t/m 8 januari! Jeeej
Wow Jaloers, welke uni zit daar dan? (En daar had ik nog wel een klein vraagje over... je moet iets van 3.5 gpa hebben toch? Is dat nou lastig om te halen? Welk percentage van de studenten per jaar halen dat?)
Oud 16-08-2009, 09:06
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik ga naar het plaatsje Laramie en daar zit de University of Wyoming. Behoorde niet tot m'n top 3 (ik wilde graag naar Australië, maar daar waren veel aanmeldingen voor dus ben 't uiteindelijk niet geworden ) maar nu heb ik er wel zin in!

Voor de meeste exchange partners geldt een GPA van 3.0 als eis (B gemiddeld). Dit is voor de meeste mensen wel goed te doen. Ik zou niet de cijfers durven zeggen maar ik gok dat 10% dat niet heeft, waarvan de meerderheid het misschien niet heeft gehaald door gebrek aan motivatie ipv intelligentie.
Voor een enkele universiteit moet je een hoger GPA hebben (Stellenbosch wil een GPA van 3.2 bijvoorbeeld) en als er veel aanmeldingen voor een bepaalde universiteit zullen ze ook wel degene met het hoogste GPA kiezen, maar ze kijken voornamelijk naar motivatiebrief (zeggen ze ). Je kunt via de UU weg (daar heb ik voor gekozen) maar UCU heeft ook zelf wat exchange partners.
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 16-08-2009, 10:50
Alyssia
Alyssia is offline
Mja, ik ga naar RA dus aan de exchange partners van UCU zal ik niks hebben Maar bedankt voor je antwoord en veel plezier daar!
Oud 16-08-2009, 18:48
Ver_weg
Ver_weg is offline
Hoi lieve allemaal,

Ik zit een beetje met een raar probleem! Ik heb mij in oktober aangemeld bij UCU en ben uiteindelijk op een wachtlijst terecht gekomen. Nu heb ik net een mailtje ontvangen dat ik toch uitgenodigd ben en dat ik dinsdag al moet laten weten of ik kom. Probleem is... ik weet niet zeker meer of ik wel wil! Ik heb me al ingeschreven voor iets anders en was helemaal daarmee bezig. Ik zou graag morgen een kijkje nemen, dan is het toch introweek parents? Wat is er dan precies? En is er dan misschien iemand (een ervaren ÚCU-er ofzo) die mij wat meer kan vertellen over UCU? Dat zou ik echt hartstikke leuk vinden!
Oud 16-08-2009, 22:38
Alyssia
Alyssia is offline
Was er al niet eerder iemand die op de wachtlijst stond en uiteindelijk tóch toegelaten was?

Kristaco naamzoek
Oud 17-08-2009, 00:23
Ver_weg
Ver_weg is offline
Geen idee...

Maar weet iemand wat er morgen (maandag 17 augustus) is op de campus? Er staat parents introweek, maar nergens informatie...
Oud 17-08-2009, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Was er al niet eerder iemand die op de wachtlijst stond en uiteindelijk tóch toegelaten was?

Kristaco naamzoek
jup dat was ik Ik hoorde het ook pas heel laat (eind juli), maar ben wel gegaan omdat ik sowieso al zeker wist dat ik hierheen wilde. Je moet goed nadenken of je het echt nu niet meer wilt of dat je alleen maar tegen jezelf hebt gezegd dat je niet meer wilt om de 'afwijzing' wat minder hard te maken..
En volgens mij is de introweek va. de 24e
Oud 17-08-2009, 09:02
Ver_weg
Ver_weg is offline
Tja, het is lastig. De reden dat ik twijvel is dat ik me helemaal ingesteld had op een andere studie in Amsterdam (dicht bij waar ik woon). Nu heb ik zaterdag mn mailtje gelezen en dan een week later woon ik ergens anders, dat is allemaal wel heel snel. Ik moet dan ook snel alles gaan omzetten; introductieweek, ov-kaart, college geld.. Maar ik neig er wel naar om te accepteren, het is wel echt de studie die mij het allerleukste lijkt.

Btw, Kristaco. Hoe vind je het op UCU? (of ben je ook dit jaar toegelaten? ik weet het niet?)
Oud 17-08-2009, 09:06
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Maar ik neig er wel naar om te accepteren, het is wel echt de studie die mij het allerleukste lijkt.
Dan zou ik het gewoon doen. Het is wel even stressen inderdaad, met dat alles om moet, maar als je het niet doet, krijg je er vast en zeker spijt van. En als je het wel doet, pluk je er later wel de vruchten van
Oud 17-08-2009, 09:17
Ver_weg
Ver_weg is offline
Ja daar heb je gelijk.. Tnx Alyssia!
Oud 17-08-2009, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Tja, het is lastig. De reden dat ik twijvel is dat ik me helemaal ingesteld had op een andere studie in Amsterdam (dicht bij waar ik woon). Nu heb ik zaterdag mn mailtje gelezen en dan een week later woon ik ergens anders, dat is allemaal wel heel snel. Ik moet dan ook snel alles gaan omzetten; introductieweek, ov-kaart, college geld.. Maar ik neig er wel naar om te accepteren, het is wel echt de studie die mij het allerleukste lijkt.

Btw, Kristaco. Hoe vind je het op UCU? (of ben je ook dit jaar toegelaten? ik weet het niet?)
Ik ben al klaar.. En ik heb zeker geen spijt gehad van mijn beslissing om naar UCU te gaan.. Al weet ik natuurlijk niet hoe ik het ergens anders zou hebben gehad.
Maarja het voordeel aan UC is dat je op de campus woont dus je kan de eerste weken gewoon alleen met je koffer met kleren aankomen, meubilair staat daar toch al dus als je besluit het te doen dan kan je het echte regelwerk nog wel even uitstellen.
En natuurlijk is het lastig idd maar je moet de keuze maken gebaseerd op wat je 3 jaar wilt doen, niet op waar je je 'op ingesteld had'
Oud 17-08-2009, 09:34
Alyssia
Alyssia is offline
Wat ga je nu verder doen, Kristaco?
Oud 17-08-2009, 10:20
Verwijderd
schakeljaar econometrie aan de EUR
en daarna een 2-jarige research master economie ook aan de EUR
Oud 19-08-2009, 11:56
Ver_weg
Ver_weg is offline
Heey iedereen ik heb geaccepteerd en ga nu volgende week maandag naar UCU!!

Ik moet mij nu heel snel gaan aanmelden voor alles en kan wel wat hulp gebruiken. Voor iedereen die ook aan zijn eerste jaar gaat beginnen.. hoe werkt het precies met registeren? Er staat dat ik moet registreren met de Universiteit van Utrecht, maar op de site van de UU staat dat ik mij eerst bij studielink moet aanmelden. Volgens de info booklet van UCU moet ik mij juist niet aanmelden bij UU... Help me!!

Tnxxx
Oud 20-08-2009, 16:43
Verwijderd
@Ver_weg:
Volgens mij hoef je je niet te registreren bij Studielink, dat heb ik ook niet gedaan.
Alleen bij de IBG aanmelden onder Liberal Arts & Sciences bij de UU.
Lees anders even terug.
Oud 20-08-2009, 22:35
Ver_weg
Ver_weg is offline
Hey Annemiek1406,

Tnks. Ik heb vandaag ook aanvullende informatie gekregen van ucu, dus kom er wel uit!
Oud 21-08-2009, 01:10
wouser
Avatar van wouser
wouser is offline
Om niet geheel terug te vallen op de laatste discussie wil ik toch nog wel even weten of de UC geschikt is voor technische studies? Bijvoorbeeld als je veel vakken wilt gaan volgen op gebied van elektrotechniek/robotica/informatica/werktuigbouwkunde/wiskunde?
__________________
Fealty With Love. Valour With Honor. Disloyalty With Vengeance.

Laatst gewijzigd op 21-08-2009 om 01:30.
Oud 21-08-2009, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Om niet geheel terug te vallen op de laatste discussie wil ik toch nog wel even weten of de UC geschikt is voor technische studies? Bijvoorbeeld als je veel vakken wilt gaan volgen op gebied van elektrotechniek/robotica/informatica/werktuigbouwkunde/wiskunde?
Informatica en Wiskunde kan misschien wel maar Elektrotechniek en Werktuigbouwkunde zal je toch moeten volgen op een Techische Universiteit. Hier kan je waarschijnlijk door je minor (vrije deel) slim in te vullen ook nog andere specifieke vakken volgen in je interesse gebied.
Oud 23-08-2009, 19:44
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Om niet geheel terug te vallen op de laatste discussie wil ik toch nog wel even weten of de UC geschikt is voor technische studies? Bijvoorbeeld als je veel vakken wilt gaan volgen op gebied van elektrotechniek/robotica/informatica/werktuigbouwkunde/wiskunde?
Als je echt vooral met technische onderwerpen bezig wil zijn, kan je beter naar een TU. Als je daarnaast interessante bij-/keuzevakken wil kiezen kan dat ook wel naast een technische studie, al moet je er rekening mee houden dat je dan niet binnen 3 jaar je BSc hebt. In Enschede zijn er ook faculteiten Gedrag & Maatschappij en Management & Bestuur, vanuit Delft kan je wellicht bijvakken volgen in Leiden of Rotterdam en als je in Eindhoven zit kan je wellicht bijvakken volgen in Tilburg of Nijmegen. Bij veel (alle?) technische studies kan je vaak binnen de studie een minor van 30 ECTS volgen in een compleet andere studierichting.

Ik weet dat er wel RA graduates naar wiskunde en computer science programma's zijn gegaan, maar voor zover ik weet niet naar technische masters. Wel is er sinds kort een samenwerkingsovereenkomst tussen RA en de TU/e waarbij RA studenten parallel aan hun master aan de TU/e een extra programma van 30 ECTS volgen en zo kunnen aansluiten bij masters als Biomedical Engineering, Construction Management and Engineering, Electrical Engineering en Sustainable Energy Technology, en mogelijk ook Applied Physics.

zie:
http://www.roac.nl/roac/newslist.phtml?p=news&i=22
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/93761
http://w3.tue.nl/nl/nieuws/artikel/?tx_ttnews[tt_news]=7924&cHash=0a24ba8694

Kijk ook eens naar het aanbod van science vakken op RA en UCU .
Oud 06-09-2009, 21:01
badweatherman
Avatar van badweatherman
badweatherman is offline
zoo zijn er al mensen die eraan denken te gaan applyen voor een UC? ik zelf weet het nog niet zo ik twijfel heel erg tussen de RA en de AUC, mn broer zit op de UCU dus dat doe ik liever niet is het eigenlijk zo dat je extra geld voor de AUC moet betalen? dat had ik namelijk ergens gelezen
Oud 07-09-2009, 13:36
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
Je kan toch gewoon bij beiden 'applyen'? Het natuurlijk nog helemaal niet zeker of je ook aangenomen wordt en ik neem aan dat je wel iig naar EEN UC wil kunnen gaan
En over dat geld: dat kan je vast wel op de site van AUC vinden.
Oud 07-09-2009, 17:05
Juudt
Juudt is offline
Volgensmij heeft AUC een institutional fee bovenop het gewone collegegeld. ik dacht dat die fee iets van 1600 euro was.

Ik ben ook van plan om volgend jaar UC te gaan doen, ik ga denk ik voor RA en UCU applyen.
Oud 07-09-2009, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Volgensmij heeft AUC een institutional fee bovenop het gewone collegegeld. ik dacht dat die fee iets van 1600 euro was.

Ik ben ook van plan om volgend jaar UC te gaan doen, ik ga denk ik voor RA en UCU applyen.
Ik keek vandaag op de website en het was 1800 bovenop het gewone collegegeld.
Oud 07-09-2009, 20:28
Antóny Velzing
Antóny Velzing is offline
Ik zit met een probleem. Ik ben van plan om naar de filmacademie te gaan - of dat in ieder geval te proberen - , maar ik las dat de gemiddelde leeftijd daarvoor 22 was. Nu lijkt het mij leuk om na mijn VWO opleiding eerst naar het UCU te gaan, om een beetje de sfeer te proeven van het campusleven. Maar nu vroeg ik mij af of dat zin heeft? Kan ik een beetje de richting van Film en Media op bij het UCU? Wie helpt mij verder!??

Bedankt!
Oud 07-09-2009, 21:38
badweatherman
Avatar van badweatherman
badweatherman is offline
Citaat:
Je kan toch gewoon bij beiden 'applyen'? Het natuurlijk nog helemaal niet zeker of je ook aangenomen wordt en ik neem aan dat je wel iig naar EEN UC wil kunnen gaan
En over dat geld: dat kan je vast wel op de site van AUC vinden.
Het was eigenlijk ook best wel een nutteloze vraag
Oud 08-09-2009, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Ik zit met een probleem. Ik ben van plan om naar de filmacademie te gaan - of dat in ieder geval te proberen - , maar ik las dat de gemiddelde leeftijd daarvoor 22 was. Nu lijkt het mij leuk om na mijn VWO opleiding eerst naar het UCU te gaan, om een beetje de sfeer te proeven van het campusleven. Maar nu vroeg ik mij af of dat zin heeft? Kan ik een beetje de richting van Film en Media op bij het UCU? Wie helpt mij verder!??

Bedankt!
Wat bedoel je precies met "de sfeer te proeven van het campusleven"?
Oud 08-09-2009, 12:56
Antóny Velzing
Antóny Velzing is offline
Citaat:
Wat bedoel je precies met "de sfeer te proeven van het campusleven"?

Ik bedoel meer dat het mij gewoon heel leuk lijkt om op campus te leven en te studeren. Van dingen die ik daarover heb gehoord en natuurlijk de vele films die ik daarvan heb gezien lijkt dat mij echt heel leuk. Daarom wil ik ook graag naar een University College, omdat dat de enige manier is om zo te kunnen leven, in ieder geval hier in Nederland.
Dit was echter niet per sé mijn vraag, ik wilde probreen om informaite te krijgen over de mogelijkheden die je hebt met een bachelordiploma op een University College.
Oud 08-09-2009, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel meer dat het mij gewoon heel leuk lijkt om op campus te leven en te studeren. Van dingen die ik daarover heb gehoord en natuurlijk de vele films die ik daarvan heb gezien lijkt dat mij echt heel leuk. Daarom wil ik ook graag naar een University College, omdat dat de enige manier is om zo te kunnen leven, in ieder geval hier in Nederland.
Dit was echter niet per sé mijn vraag, ik wilde probreen om informaite te krijgen over de mogelijkheden die je hebt met een bachelordiploma op een University College.
Ik vroeg dit omdat de Universiteit Twente de enige campusuniversiteit van Nederland is en ik niet wist of je daar ook al naar gekeken had.
Oud 09-09-2009, 19:56
Antóny Velzing
Antóny Velzing is offline
Citaat:
Ik vroeg dit omdat de Universiteit Twente de enige campusuniversiteit van Nederland is en ik niet wist of je daar ook al naar gekeken had.
O! Dat wist ik helemaal niet! Dan ga ik daar ook even kijken! Bedankt
Oud 11-09-2009, 16:52
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
O ik wist ook niet dat de universiteit van Twente een campusuniversiteit was! Het zal alleen wel heel wat groter zijn dan de campus van UCU waar maar ongeveer 600 studenten wonen en waar een hek omheen staat. Het verschil zal ook wel de dining hall zijn, UCU-studenten moeten verplicht eten in DH (nou ja, je moet niet maar je betaalt er wel voor). Gelukkig kun je wel zelf koken als je zou willen. Ik studeer nu een half jaar in Amerika en hier hebben ze niet eens een keuken , dus word ik wel gedwongen om in de dining hall hier te eten (en de hele tijd verleid te worden door pizza en cheeseburgers ).

O en eerstejaars UCU'ers, hoe vinden jullie het tot nu toe? Is het wat je verwacht had? Ik vind het jammer dat ik de introweek gemist heb en nu het campusleven, als ik straks terugkom in januari ken ik helemaal niemand meer haha want alle derdejaars van vorig jaar zijn natuurlijk nu ook weg...
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 12-09-2009, 11:21
Verwijderd
Citaat:
O ik wist ook niet dat de universiteit van Twente een campusuniversiteit was! Het zal alleen wel heel wat groter zijn dan de campus van UCU waar maar ongeveer 600 studenten wonen en waar een hek omheen staat. Het verschil zal ook wel de dining hall zijn, UCU-studenten moeten verplicht eten in DH (nou ja, je moet niet maar je betaalt er wel voor). Gelukkig kun je wel zelf koken als je zou willen. Ik studeer nu een half jaar in Amerika en hier hebben ze niet eens een keuken , dus word ik wel gedwongen om in de dining hall hier te eten (en de hele tijd verleid te worden door pizza en cheeseburgers ).

O en eerstejaars UCU'ers, hoe vinden jullie het tot nu toe? Is het wat je verwacht had? Ik vind het jammer dat ik de introweek gemist heb en nu het campusleven, als ik straks terugkom in januari ken ik helemaal niemand meer haha want alle derdejaars van vorig jaar zijn natuurlijk nu ook weg...
UCU is volgens Amerikaanse stijl meen ik (met in het midden grasveld en daar om heen bieb / DH / studenthousing / onderwijsgebouw) terwijl de campus van de UT gebouwd is volgens het CIMA-model(moderne architectuur) het gaat dan om een fysieke scheiding van wonen / ontspannen / werken. De campus van de UT heeft geen verplichte DH maar het geeft woonruimte aan 3000 v/d 9000 studenten op de UT. Het is ook niet verplicht om op de campus te wonen, maar veel studenten beginnen wel daar.

Maar, in tegenstelling tot het CIMA model hebben we dan weer wel een Carillion (bespeeld door medewerkers en studenten) naar Amerikaans model.
Oud 14-09-2009, 10:56
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Ik vroeg dit omdat de Universiteit Twente de enige campusuniversiteit van Nederland is en ik niet wist of je daar ook al naar gekeken had.
UCU is geen zelfstandige universiteit, dus in die zin is het geen "campusuniversiteit", maar je doet UCU geen recht aan als je beweert dat UTwente een betere campus(sfeer) heeft dan UCU.

Ik ben op beide locaties regelmatig geweest en hoewel ik niet heel accuraat kan oordelen over het campus gevoel in Twente, denk ik dat er in Utrecht meer een campusgevoel leeft. Twente heeft een prachtige campus, met veel meer faciliteiten dan Utrecht, maar volgens mij leven veel bewoners daar toch meer langs elkaar heen dan in Utrecht. In Utrecht wissel je elk jaar van kamer (en dus van huisgenoten), veel feesten zijn gezamelijk, je volgt vakken met een grotere diversiteit aan mensen (je ziet relatief meer mensen van verschillende vakgebieden tijdens je studie), het is internationaler, kleinschaliger (zowel qua onderwijs als qua sociaal leven, waardoor je elkaar beter leert kennen), etc.

Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben. Ik heb een tijdje in Twente gestudeerd, maar zat niet op de campus. Ik denk dat je op de Twentse campus vooral te maken hebt met je studie- en huisgenoten, maar niet heel erg met andere campus bewoners (althans minder dan in Utrecht).

Verder hebben andere universiteiten ook een soort campus (met in ieder geval een deel van de academische faciliteiten, studentenwoningen en sociale voorzieningen), zoals de Uithof in Utrecht en Uilenstede in Amsterdam/Amstelveen.

Overigens kan je zowel in Twente als op UCU eigenlijk niets doen op het gebied van film...
Oud 16-09-2009, 15:17
August Snow
August Snow is offline
Hallo!

Ik studeer momenteel Rechten aan de universiteit, maar het lijkt me ook heel leuk om een keuzevak of minor aan een University College te volgen. Weet iemand of dit mogelijk is?
Oud 23-09-2009, 23:47
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Hallo!

Ik studeer momenteel Rechten aan de universiteit, maar het lijkt me ook heel leuk om een keuzevak of minor aan een University College te volgen. Weet iemand of dit mogelijk is?

Ik weet het antwoord niet zeker op je vraag (daarvoor moet je maar even mailen naar UC, heb je het btw over Utrecht?) maar op UCU heb ik het iig nog nooit meegemaakt. Ik denk namelijk dat het ook niet kan aangezien de klassen heel erg klein zijn en meestal zo vol zitten dat er mensen 'uitgegooid' moeten worden dus zullen ze er niet om staan te springen om extra mensen erbij te hebben, tenzij het een niet zo populair vak is. Waaraan zat je te denken? Ik weet bijvoorbeeld dat psychology, law, politics, economics etc. altijd erg volg zitten.
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 05-10-2009, 02:47
Jossos
Jossos is offline
Hoi,

Ik ben momenteel aan het kijken naar de UCs als mogelijke studie (ben recent HBO afgestudeerd), en ik vroeg me af of iemand anders ervaring heeft met het aanmelden op een UC na het afronden van een eerdere secundaire opleiding?

De UC van mijn keuze is Maastricht, daar ik al eerder in Maastricht heb gestudeerd en ik het POG-georiënteerde onderwijs wel zie zitten.
Oud 05-10-2009, 14:32
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Om maar meteen even in te haken op de discussie, zitten hier toevallig mensen op het AUC?
Oud 06-10-2009, 14:17
East
East is offline
Yep, ik zit op het AUC!

En het zit op UCM weet ik niet, maar hier lopen behoorlijk wat mensen rond die hiervoor al een (of meerdere) opleidingen hebben gedaan, waaronder ook HBO.
Oud 06-10-2009, 18:16
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Kijk, dat is mooi. Ik ga zelf ook aanmelden voor AUC en UCU, maar ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de twee. AUC heeft voor mij het voordeel dat het in Amsterdam is, dat je wat zelfstandiger bent (eigen kamer/keuken), en dat je het hele jaar in je woning kunt blijven. Wat me dan weer een beetje aan het twijfelen brengt is dat AUC de nadruk legt op de bèta kant. (Ik wil zelf Humanities/Social Sciences doen) UCU heeft weer wat meer keuze in vakken, vooral in de Humanities en Social Sciences, maar daar zie ik de afgesloten campus/dininghall weer niet helemaal zitten, en ook het feit dat je de hele zomer uit je kamer moet vind ik een minpuntje.

Zou je wat meer kunnen vertellen over het AUC? Heb je het naar je zin, valt de studielast mee of tegen? Welke richting doe je? Hoe beleef jij de nadruk op de bèta kant op het AUC? Verder nog dingen/plus- en minpunten die je echt moet weten maar die niet op de website te vinden zijn?

Andere AUC´ers zijn uiteraard ook zeer welkom om te reageren.

Alvast bedankt voor je reactie!

MizZoo

Laatst gewijzigd op 06-10-2009 om 19:01.
Oud 07-10-2009, 10:06
badweatherman
Avatar van badweatherman
badweatherman is offline
om ook maar even in te haken op de discussie heb je ook studenten verenigingen zoals op de UCU en de RA?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 09:00
Studeren University College #8
MizZoo
500 21-03-2011 22:50
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.