Oud 01-09-2004, 13:41
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 01-09-2004 @ 10:57 :
Als er bij s'avonds een stukje bloemkool op je bordt ligt maakt het jou ook geen donder uit dat er een stuks of 4 rupsen voor zijn doodgespoten. En kom aub niet met het verhaal dat je allen maar biologische groente eet, want ook bioloische gewasbeschermingsmiddellen zijn dodelijk voor insecten.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2004, 14:30
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-09-2004 @ 13:40 :
*proest*

Och ja, die koe...sjonge jonge... Tegen de tijd dat jij als zo'n fantastische vegatariër loopt te zeiken op alle vleeseters, zijn er alweer zo'n 100 koeien geslacht. Als je het er echt zo goed mee voor heb dan ga je jezelf inruilen voor zo koe. Daar zullen veel mensen hier nog blij mee zijn ook.
hier kan ik echt geen touw aan vast knopen

en je schrijft trouwens vegetariër
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 15:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 29-08-2004 @ 19:58 :
[B]Ik volg helemaal geen kudde? Ik kom gewoon uit voor mijn mening, dus ik volg een kudde?
Eigenlijk wel. Je volgt de maatschappij. Dat is de kudde. Jij wil niet anders doen omdat de maatschappij ook gewoon zo doet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 15:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 29-08-2004 @ 22:58 :
Vlees heb je wel nodig, ok, er zijn van die nepburgers die vlees vervangend zijn. Dus als je die dingen niet blieft, heb je vlees wel nodig.

Nee! Ik denk dat die term verkeerd is voor jou. Het heet zo omdat het marketingtechnisch goed is. Verders zit er niet perse vervangende stoffen in. Als je vlees niet eet, dan is er niks aan de hand. Je neemt dan gewoon een andere bron voor die stoffen. Denk je echt dat er stoffen in vlees zitten die nergens anders te krijgen zijn???? Zelfs voedingscentrum is het met me eens.

Citaat:
Vlees eten ongezond? Alleen nu? Zomaar opeens? Dacht dat het altijd dan we ongezond moest zijn geweest? Zijn er mensen aan dood gegaan? "Ja, sorry meneer, u heeft vlees gegeten, u gaat nu dood."
Er gaan jaarlijks vele mensen dood door overmatig vlees gebruik. Vraag bij de hartstichting maar na. Vlees veroorzaakt hart-en vaatziekten e.d. En dat is algemeen bekend.
Zeker doordat we nu 4 keer zoveel vlees eten als nodig (voor voedingsstoffen).

Citaat:
Ik ga het vlees echt niet opgeven omdat er dieren op zo'n wijze gedood worden. Liever dieren dan mensen, tenminste, ligt er aan wat voor mensen.
Maar er gaan ook vele mensen dood door overmatige vleesconsumptie. Ik geloof dat er een paar honderd doden vallen door luchtvervuiling. Ook door salmonella en bacteriologische infecties e.d. sterven er mensen (komt door vlees of eieren).
En wat te denken van de effecten van de bioindustrie op de opwarming van de aarde. En de mensen die dood gaan door de 'slavernij' voor de gewassen die dienen ter voeding van het vee?

Citaat:
Zooooooooo volkomen zinloos.
Waarom leef je nog? Is het leven niet altijd zinloos? Moet je misschien je tijd zinvol maken?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 15:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-09-2004 @ 13:41 :
Nou nou,.... :

gewas + bestrijding = insecten dood => ons eten
gewas + bestrijding = insecten dood => voer voor kippen, koeien, etc. => totaal: insecten + kippen, koeien, etc dood. (en meestal eet je bij je vlees ook groente, dus eigenlijk 2 maal nog eens voor de insekten).

Welke weg neem jij?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 15:42
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-09-2004 @ 15:20 :
Nou nou,.... :

gewas + bestrijding = insecten dood => ons eten
gewas + bestrijding = insecten dood => voer voor kippen, koeien, etc. => totaal: insecten + kippen, koeien, etc dood. (en meestal eet je bij je vlees ook groente, dus eigenlijk 2 maal nog eens voor de insekten).

Welke weg neem jij?
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:11
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-09-2004 @ 13:40 :
*proest*

Och ja, die koe...sjonge jonge... Tegen de tijd dat jij als zo'n fantastische vegatariër loopt te zeiken op alle vleeseters, zijn er alweer zo'n 100 koeien geslacht. Als je het er echt zo goed mee voor heb dan ga je jezelf inruilen voor zo koe. Daar zullen veel mensen hier nog blij mee zijn ook.
Je kunt theoretisch ook proberen wat nuttigs toe te voegen aan deze discussie ipv zo'n zinloze nietszeggende post.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:07
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-09-2004 @ 15:20 :
Nou nou,.... :

gewas + bestrijding = insecten dood => ons eten
gewas + bestrijding = insecten dood => voer voor kippen, koeien, etc. => totaal: insecten + kippen, koeien, etc dood. (en meestal eet je bij je vlees ook groente, dus eigenlijk 2 maal nog eens voor de insekten).

Welke weg neem jij?
, mais en graan wordt meestal bespoten met fungiciden(tegen schimmels) Enige dier dat schade aan brengt is de houtduif, dus die kringloop van jou is meer van.

Gewas+ bestrijding houdduif =kippen/koeien en houtduif dood= vlees en een houtduif voor in de soep(dus extra vlees).
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:11
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
autodropje schreef op 01-09-2004 @ 16:11 :
Je kunt theoretisch ook proberen wat nuttigs toe te voegen aan deze discussie ipv zo'n zinloze nietszeggende post.
Ik vond die post wel nuttig, laten we alle vegatariers opeten. Sla je twee vliegen in een klap; wij hebben vlees en zijn van dat gezeur af over de bioindustrie.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:13
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Toch fijn om vegetarier te zijn .
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:17
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Er gaan jaarlijks vele mensen dood door overmatig vlees gebruik. Vraag bij de hartstichting maar na. Vlees veroorzaakt hart-en vaatziekten e.d. En dat is algemeen bekend.
Je hoeft niet teveel vlees te eten, dus dat is dan hun eigen schuld. Als jij een normaal portie vlees per dag/week eet, dan krijg je daar echt niets van. Anders waren er nog wel veel meer mensen bezweken aan hart- en vaatziekten.
Roken, alcohol, veel snoepen en al die shit, veroorzaken minstens zoveel ziekten, dus dan zou je dat ook maar moeten verbieden ofzow.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:19
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 01-09-2004 @ 17:13 :
Toch fijn om vegetarier te zijn .
Daar zou je volkomen gelijk in hebben ware het niet dat de vegetarier, hoewel mischien beschaafder, het genot van een heerlijk mals stukje vlees moeten missen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 01-09-2004 @ 17:07 :
[B] , mais en graan wordt meestal bespoten met fungiciden(tegen schimmels) Enige dier dat schade aan brengt is de houtduif, dus die kringloop van jou is meer van.
Waar word soja en papaja allemaal mee bespoten?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 01-09-2004 @ 17:17 :
Je hoeft niet teveel vlees te eten, dus dat is dan hun eigen schuld. Als jij een normaal portie vlees per dag/week eet, dan krijg je daar echt niets van. Anders waren er nog wel veel meer mensen bezweken aan hart- en vaatziekten.
Roken, alcohol, veel snoepen en al die shit, veroorzaken minstens zoveel ziekten, dus dan zou je dat ook maar moeten verbieden ofzow.
Nou als je vlees wilt eten dan moet je dat in normale proporties doen. Nu eet 25% nog elke dag een stuk vlees bij hun eten (en wat eten ze die dag nog meer aan vlees producten?).

Aan 2 a 3 keer een stukje vlees bij je eten heb je genoeg per week om je voedingsstoffen binnen te krijgen.

Men eet veel te veel. Een goed dieet moet gevarieerd zijn en dan hoeft vlees niet perse ongezond te zijn (als we geen 'bewerkt' vlees gebruiken (hormonen etc)).

Ik ben geen voorstander van roken. Dat is helemaal ongezond en beetje rare associale gewoonte. Alcohol kan bij gematigde consumptie (vooral wijn) nuttig zijn. Snoepen is zeker niet goed. Tast onze smaak aan.

Maar feit is wel dat de gemiddelde nederlander zo 3 a 4 keer zoveel vlees consumeert als goed is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 01-09-2004 @ 17:19 :
Daar zou je volkomen gelijk in hebben ware het niet dat de vegetarier, hoewel mischien beschaafder, het genot van een heerlijk mals stukje vlees moeten missen.
Waarom zou een vegetarier iets moeten missen? Ik heb vroeger als kind nooit veel vlees gegeten. Leverworst en gekookte worst vond ik wel lekker, maar verder nee niet te vreten.

Echter zouden mijn ouders meer vlees in me gepropt hebben, dan zou ik het misschien na vegetarier zijn wel meer missen. Aangezien ik aan de smaak gewend zou zijn enzo. Conclusie is dus dat je gewoon iets gaat missen wat je gewend was. Zelfde als dat je naar een andere school gaat en de leerstijl anders gaat.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 18:24
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 01-09-2004 @ 17:19 :
Daar zou je volkomen gelijk in hebben ware het niet dat de vegetarier, hoewel mischien beschaafder, het genot van een heerlijk mals stukje vlees moeten missen.

eeeuhm, mag ik dan nog even tussendoor komen: ik mis niks! Ik vind champignon/kaas/groenten/soja-burgers heeeerlijk!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 18:25
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-09-2004 @ 17:44 :
Waar word soja en papaja allemaal mee bespoten?
Weet ik niet(weet niet eens wat papaja is ) Als ze dierlijke belagers hebben worden zie wel tegen bespoten. Biologisch zou wel spruzit gebruikt worden als er geen andere middellen zijn voor deze insecten. Spruzit is net zoals zijn chemische deltametrin(ook wel dencis) niet selectief en dood dus alles. Maar ik heb soja en dat papaja nog nooit in mijn groentetuintje gehad dus ik weet ook niet welke plagen of ziektes ze kunnen hebben. Maar als je soja koop dat afkomstig is uit een twee of derde wereld land en het is niet biologisch of dio-dynamisch, moet je er maar op reken dat er bestijdingsmiddellen worden gebruikt die hier in NL niet meer toe zijn gestaan.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 19:26
TechXP
TechXP is offline
Maar soja en papaja word ook als voer voor het vee gebruikt.
Soja heel veel. Vegetariers/veganisten hebben maar een klein deel daarvan. En dan vaak wel biologisch(-dynamisch).

Papaja was een komkommerachtig ding. Werd ook als voer gebruikt. Stond in een lijstje van min.LNV
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 20:08
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-09-2004 @ 19:26 :
Maar soja en papaja word ook als voer voor het vee gebruikt.
Soja heel veel. Vegetariers/veganisten hebben maar een klein deel daarvan. En dan vaak wel biologisch(-dynamisch).

Papaja was een komkommerachtig ding. Werd ook als voer gebruikt. Stond in een lijstje van min.LNV
Soja wordt wel door veevoer gedaan, maar ook koolzaadafval uit de koolzaadoliemolens, bietenpulp en bierborstel en andere afval stoffen uit onze voedselindustrie.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 20:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 01-09-2004 @ 20:08 :
Soja wordt wel door veevoer gedaan, maar ook koolzaadafval uit de koolzaadoliemolens, bietenpulp en bierborstel en andere afval stoffen uit onze voedselindustrie.
Ook maar een enorme hoeveelheid word alleen verbouwd en geimporteerd als veevoer. Immers bied restantjes van de voedselindustrie niet genoeg.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 20:46
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
ik zat zelf te denken aan......biologisch vlees!
dieren eten elkaar ook op, das gewoon een feit.
en ons gebit wijst erop dat wij omnivoren zijn: we eten planten en dieren.
Alleen de vraag is: moeten die dieren nu zo LIJDEN voordat ze in het slachthuis belanden? Ze hebben toch ook recht op zonlicht, ruimte, plezier, ontspanning e.d voordat ze in rollade veranderen?

Of iemand vegetarier wil worden, daar kunnen we eindeloos over discussieren, maar dit topic doelt meer op het leven VOOR de dood van de dieren.
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 21:25
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
bloemkool schreef op 01-09-2004 @ 20:46 :
[B]ik zat zelf te denken aan......biologisch vlees!
dieren eten elkaar ook op, das gewoon een feit.
en ons gebit wijst erop dat wij omnivoren zijn: we eten planten en dieren.
Vele dieren eten ook hun poep. Doen wij dat ook? Nee.
Wat ik bedoel is dat je 'omnivoor' op neemt als moet beide eten, terwijl dat niet zo is. Wij kunnen 100% vegan leven als we willen.
Omnivoor betekent dan ook gewoon dat men afhankelijk van een omgeving anders kan eten. In het ene gebied eet het dier vlees en in de andere hoofdzakelijk groente enzo.
Elke omnivoor kan ook of meer richting herbivoor zijn of meer richting carnivoor. Een vos is een omnivoor en eet hoofdzakelijk toch wel vlees. Maar ook op zijn tijd gewoon groente enzo.
Een mens eet nu beide gewoon constant en afwisselend. Echter zijn wij qua verhoudingen meer richting herbivore omnivoren dan carnivore. Dat we wel gingen jagen enzo lag aan de omgeving. Nu leven we in een omgeving waar dat niet voor overleving nodig is. Dus waarom zou je dan 'jagen' (in dit geval eigenlijk lui wachten op je eten).

Citaat:
Alleen de vraag is: moeten die dieren nu zo LIJDEN voordat ze in het slachthuis belanden? Ze hebben toch ook recht op zonlicht, ruimte, plezier, ontspanning e.d voordat ze in rollade veranderen?
Op zijn minst zou een dier vrij moeten zijn en neit meoten leven onder een tiranie van de mens.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 21:52
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Op zijn minst zou een dier vrij moeten zijn en neit meoten leven onder een tiranie van de mens.
Maar wanneer is een dier vrij?
En lang elk mens is geen tiran voor die dieren. Een goede boer heeft liefde voor zijn dieren en behandeld deze dus ook goed. En dat dan deze goede boeren moeten lijden onder de boeren die wel zo nodig beesten slecht moet behandelen, lijkt me niet echt eerlijk. Want láng alle beesten worden gewoon niet slecht behandeld.

En voor sommigen lijkt het me ook wel slim om dan maar eens een weekje op een melkveebedrijf ofzow te logeren. Dan kom je er misschien achter hoe het werkelijk allemaal gaat. En dat het ook allemaal meevalt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 21:57
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-09-2004 @ 15:05 :
Eigenlijk wel. Je volgt de maatschappij. Dat is de kudde. Jij wil niet anders doen omdat de maatschappij ook gewoon zo doet.
O, aha, dat was me nou echt niet op gevallen. Misschien omdat het niet zo is?
Ik heb misschien een mening die gelijk ligt aan vele uit de maatschappij, maar dat betekend niet dat ik gelijk die kudde volg.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 22:02
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-09-2004 @ 15:20 :
Nou nou,.... :

gewas + bestrijding = insecten dood => ons eten
gewas + bestrijding = insecten dood => voer voor kippen, koeien, etc. => totaal: insecten + kippen, koeien, etc dood. (en meestal eet je bij je vlees ook groente, dus eigenlijk 2 maal nog eens voor de insekten).

Welke weg neem jij?
Vlees eten, want ik hou gewoon niet zo van groenten. Kan er niks aan doen. Al vanaf mijn geboorte kunnen mijn ouders het niet in mijn mond proppen. Ik begin t wel steeds vaker te eten, maar dol ben ik er niet van.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 22:52
11568
11568 is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-09-2004 @ 13:40 :
*proest*

Och ja, die koe...sjonge jonge... Tegen de tijd dat jij als zo'n fantastische vegatariër loopt te zeiken op alle vleeseters, zijn er alweer zo'n 100 koeien geslacht. Als je het er echt zo goed mee voor heb dan ga je jezelf inruilen voor zo koe. Daar zullen veel mensen hier nog blij mee zijn ook.

omg, nu stop ik echt met deze discussie, je zakt wel erg diep
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 23:01
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
11568 schreef op 01-09-2004 @ 22:52 :
omg, nu stop ik echt met deze discussie, je zakt wel erg diep
Schiet op dan!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 23:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 01-09-2004 @ 21:52 :
Maar wanneer is een dier vrij?
En lang elk mens is geen tiran voor die dieren. Een goede boer heeft liefde voor zijn dieren en behandeld deze dus ook goed. En dat dan deze goede boeren moeten lijden onder de boeren die wel zo nodig beesten slecht moet behandelen, lijkt me niet echt eerlijk. Want láng alle beesten worden gewoon niet slecht behandeld.

En voor sommigen lijkt het me ook wel slim om dan maar eens een weekje op een melkveebedrijf ofzow te logeren. Dan kom je er misschien achter hoe het werkelijk allemaal gaat. En dat het ook allemaal meevalt.
Een dier is vrij wanneer deze niet afhankelijk is van de mens en als deze instemming heeft met de leefwijze. Bij mens en 'dier' is nu geen overeenstemming, maar gewoon misbruik door de mens.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 00:01
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-09-2004 @ 22:02 :
Vlees eten, want ik hou gewoon niet zo van groenten. Kan er niks aan doen. Al vanaf mijn geboorte kunnen mijn ouders het niet in mijn mond proppen. Ik begin t wel steeds vaker te eten, maar dol ben ik er niet van.
Ik hou ook totaal niet van groente. Vind broccoli wel lekker en boontjes, maar voor de rest... tsja... daar hou ik niet zo van.
Toch ligt het sterk aan hoe je het bereid. Je kan het op tig manieren bereiden en verschillende smaken geven.

Ik heb begrepen dat als je gewoon groente gaat eten en dan zeer rauw, dat je dan de smaken beter word. Ik ben ook steeds meer groente gaan proberen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:35
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 01-09-2004 @ 17:11 :
Ik vond die post wel nuttig, laten we alle vegatariers opeten. Sla je twee vliegen in een klap; wij hebben vlees en zijn van dat gezeur af over de bioindustrie.
Wat jij vind dat moet je zelf weten, maar ik wil geen doodwensen ed op dit forum zien!
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:55
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
autodropje schreef op 02-09-2004 @ 16:35 :
Wat jij vind dat moet je zelf weten, maar ik wil geen doodwensen ed op dit forum zien!
Doodwensen , gelukkig ben je geen forumbaas op fok.nl .
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:58
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-09-2004 @ 00:01 :
Ik hou ook totaal niet van groente. Vind broccoli wel lekker en boontjes, maar voor de rest... tsja... daar hou ik niet zo van.
Toch ligt het sterk aan hoe je het bereid. Je kan het op tig manieren bereiden en verschillende smaken geven.

Ik heb begrepen dat als je gewoon groente gaat eten en dan zeer rauw, dat je dan de smaken beter word. Ik ben ook steeds meer groente gaan proberen.
Ik lus ze allerbij en eet de groente het liefst zo, zonder sausjes of dergelijke. Maar je had het er over dat we nu te lui om te jagen, maar de meeste mensen moeten werken voor hun eten.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:59
TechXP
TechXP is offline
ben je daar dan al gebant?

Zie daar overigens geen doodverwensing in...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 19:02
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-09-2004 @ 18:59 :
ben je daar dan al gebant?

Zie daar overigens geen doodverwensing in...
Weet je wat het is Tech, sommige mensen zien alles te serieus. Misschien kwam het wel door die zin dat je dan twee vliegen in een klap slaat .
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 19:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 02-09-2004 @ 18:58 :
Ik lus ze allerbij en eet de groente het liefst zo, zonder sausjes of dergelijke.

Ja zo hoort het ook

Citaat:
Maar je had het er over dat we nu te lui om te jagen, maar de meeste mensen moeten werken voor hun eten.
Ja ook, maar wat ik met lui wil zeggen is dat de mensen in nederland verwachten dat er gewoon eten op tafel staat. En tuurlijk moet men geld hebben of geld krijgen ofzo, maar de gedachte erachter is gewoon 'luiheid'.
Ik denk dat hier in NL mensen werken omdat dat verwacht word van ze en omdat men gewoon doet voor het 'geld'. Immers eten is er wel. Maar mensen eten nu vooral voor plezier. Niet echt voor overleven, zoals men vroeger dat deed.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 19:09
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-09-2004 @ 19:04 :
Ja zo hoort het ook



Ja ook, maar wat ik met lui wil zeggen is dat de mensen in nederland verwachten dat er gewoon eten op tafel staat. En tuurlijk moet men geld hebben of geld krijgen ofzo, maar de gedachte erachter is gewoon 'luiheid'.
Ik denk dat hier in NL mensen werken omdat dat verwacht word van ze en omdat men gewoon doet voor het 'geld'. Immers eten is er wel. Maar mensen eten nu vooral voor plezier. Niet echt voor overleven, zoals men vroeger dat deed.
Je bent ook snel met reageren . Het eten moet op de bon
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:07
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
autodropje schreef op 02-09-2004 @ 16:35 :
Wat jij vind dat moet je zelf weten, maar ik wil geen doodwensen ed op dit forum zien!
*proest* Sorry
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:11
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 02-09-2004 @ 18:55 :
Doodwensen , gelukkig ben je geen forumbaas op fok.nl .
Nee precies, en ik hoop dat we het niveau hier dus wat hoger kunnen houden dan op fok!
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:13
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-09-2004 @ 18:59 :
ben je daar dan al gebant?

Zie daar overigens geen doodverwensing in...
Nou als een aantal mensen hier duidelijk gezegd heeft vegetarier te zijn en hij stelt als goede oplossing van een probleem voor alle vegetariers op te eten vind ik dat vrij duidelijk.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Jaaaaaa, dat meent hij ook echt serieus!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-09-2004 @ 00:14 :
Jaaaaaa, dat meent hij ook echt serieus!
zeg ik dat?

Het is gewoon nutteloos om te noemen, het is niet grappig, het voegt niets toe en geeft alleen maar reden om elkaar af te zeiken.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:24
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
autodropje schreef op 03-09-2004 @ 00:20 :
zeg ik dat?

Het is gewoon nutteloos om te noemen, het is niet grappig, het voegt niets toe en geeft alleen maar reden om elkaar af te zeiken.
Dat impliceer je wel ja, door het een doodsbedreiging te noemen.

Kijk, als ik, bloedserieus, zeg "autodropje, wacht maar, ik jaag een kogel door je kop!" dan kun je dat zien als een doodsbedreiging. Als iemand in een discussie over vegetarisme roept "laten we alle vegetariërs opeten" dan is dat gewoon een sarcastische opmerking, dat heeft niks met een doodsbedreiging te maken. Het heeft niks met de realiteit te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:31
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-09-2004 @ 00:24 :
Dat impliceer je wel ja, door het een doodsbedreiging te noemen.

Kijk, als ik, bloedserieus, zeg "autodropje, wacht maar, ik jaag een kogel door je kop!" dan kun je dat zien als een doodsbedreiging. Als iemand in een discussie over vegetarisme roept "laten we alle vegetariërs opeten" dan is dat gewoon een sarcastische opmerking, dat heeft niks met een doodsbedreiging te maken. Het heeft niks met de realiteit te maken.
Als we zo gaan beginnen, kunnen we alles hier wel laten staan, want ze gaan het toch niet echt doen.

Ik heb genoeg van zulke topics gezien die de mist ingingen en dat begon allemaal door zulke opmerkingen. Als hij dat mag zeggen komt de volgende zo, met dat alle vleeseters elkaar maar op moeten eten, is het probleem ook opgelost enz enz. Ik heb geen zin om hier een slotje op te moeten gooien.

En om dit topic niet te verneuken, als je nog meer aan te merken hebt, er bestaat zoiets als pm
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 00:38
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Goed, dan was het het een overbodige sarcastische opmerking.
Maar geen doodsbedreiging

En nu hou ik op
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 03:22
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
autodropje schreef op 03-09-2004 @ 00:31 :

En om dit topic niet te verneuken, als je nog meer aan te merken hebt, er bestaat zoiets als pm
Verneuken??? ABN aub.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:49
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
't wordt wel gezellig hier zeg



__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
autodropje schreef op 03-09-2004 @ 00:13 :
Nou als een aantal mensen hier duidelijk gezegd heeft vegetarier te zijn en hij stelt als goede oplossing van een probleem voor alle vegetariers op te eten vind ik dat vrij duidelijk.
Nou nou... het was duidelijk als een 'grapje' te zien.

Maar als dat ook niet gewenst is om te zorgen dat het eventueel toch serieuse zijn is het natuurlijk goed als je daar opmerking over maakt.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:18
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 03-09-2004 @ 03:22 :
Verneuken??? ABN aub.
Is toch gewoon algemeen beschaafd nederlands?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:30
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Is er iemand op deze forum die vegatarier is en bang is geworden dat ik hem opeet?


Voor deze mensen een gerustelling, ik eet geen mensen.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 00:08
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 03-09-2004 @ 22:30 :
Is er iemand op deze forum die vegatarier is en bang is geworden dat ik hem opeet?


Voor deze mensen een gerustelling, ik eet geen mensen.
Daar gaat het niet om Natuurlijk neemt niemand het letterlijk maar het gaat om de toon. Ik hoop gewoon dat dit een discussie met argumenten kan blijven, en ik zei alleen wat over de post van eend, en die had alleen maar wat af te zeiken ipv wat toe te voegen aan dit topic.

Citaat:
Verneuken??? ABN aub.


En als iemand hier nog meer commentaar heeft op mij, prima, maar graag over pm. Daar is die hele pm voor, en dan blijft dit topic tenminste een beetje schoon.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.