Oud 12-08-2017, 14:22
A-Quattro
Avatar van A-Quattro
A-Quattro is offline
Hoi daar!

Een paar dagen terug kreeg ik na het spuiten van deo opeens een enorme niesaanval. Ik dacht er weinig van en dacht dat het door de verstuiving kwam. De volgende ochtend werd ik wakker met hoofdpijn, oorpijn en keelpijn. Verkouden dus! Echter is de verkoudheid nu weg op wat random keelpijn na, wat maar een uurtje duurt ofzo.

Alleen mijn oren, ze zitten volledig verstopt en ik ben bijna driekwart van mijn gehoor wel kwijt. Mensen verstaan lukt nog wel, maar het klinkt alsof ze super ver weg staan of alsof ik oorkleppen op heb. Omgevingsgeluiden hoor ik bijna niet meer als ze niet al te hard zijn. Ik hoor mezelf harder praten, kauwen en ademen maar voor een ander is daar niks van te horen. Verder suizen en piepen mijn oren, de suis is in het ritme van mijn hartslag. Normaal zou ik denken: Aftermath van de verkoudheid, alleen deze symptomen zijn allemaal nét wat anders dan dat ik gewend ben.

Ik ben ook nog eens op internet gaan zoeken (Ik ben een dwaas) en zie daar allerlei horrorverhalen. Het meest voor de hand liggende lijkt me een verkoudheid, oorprop of geperforeerd trommelvlies vanwege de symptomen. Heeft iemand een ander inzicht en is dit normaal bij een verkoudheid? Ik heb het zelf in ieder geval nog nooit zo heftig en zo lang meegemaakt en het is flink irritant :') Hoelang dient dit aan te houden voor het verstandig is om naar de huisarts te gaan? Het is er nu sinds maandag ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 14:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als het je beide oren zijn dan zal het wel komen doordat door de verkoudheid je buizen van eustachius dicht zitten. Die buizen zorgen ervoor dat de druk in je oor hetzelfde is als buiten. Als dat niet gebeurt zuigt je oor een beetje vacuüm en dan hoor je slecht. Je kunt een neusspray met xylomethazoline (de werkzame stof uit otrivin) gebruiken om ze open te krijgen. Let wel op, die neusspray mag je maximaal een week gebruiken
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 14:56
A-Quattro
Avatar van A-Quattro
A-Quattro is offline
Het zijn inderdaad de beide oren. Het ene oor hoort wel wat slechter dan het andere oor, maar dat verschil is niet extreem groot. Die neusspray ga ik onthouden als het na het weekend nog aanhoud.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.