Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2010, 10:10
Dana_
Dana_ is offline
Het Alternative Inspiratie Topic, dus de alternatieve stylen zoals: Goth, Emo/scene, Cyber, Punk en ect.

Post hier je inspiratie (foto) en leuke linkjes van kleding shops.
POSTEN!!!








Laatst gewijzigd op 26-01-2010 om 10:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2010, 11:46
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
In order, scene, goth, cyber goth en steampunk.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:46
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Dus gewoon foto's van mensen plaatsen die je d'r leuk uit vind zien?

Ik snap het topic niet helemaal.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 11:53
Dana_
Dana_ is offline
Gewoon posten wat er met alternatieve heeft te maken.
Als je leuke linjes hebt gevonden of foto's laten zien wat je een toffe stijl vind.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 12:27
WAT
WAT is offline
hmmmm, victoriaans en dan vooral mannen..... *drool*

maar ik vind juist vaak gothic/punk of gotic/hippie erg mooi, vooral mensen die echt zelf hun kleren maken ^^
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 15:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Gabber en Hiphop zijn theoretisch gezien ook alternatieve stijlen. Kan dat dan ook hier geplaatst worden? Niet dat ik gabber nou ze inspirerend vind.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 18:10
Verwijderd
Ik geloof dat gabber en hiphop tegenwoordig een stuk alternatiever zijn dan alternatief.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 19:47
Verwijderd
Alternatief is inderdaad weer trendy, wat denk ik vooral veelzegt over het feit dat HipHop misscien achteraf toch wel als minder smaakvol wordt beschouwd, als het altijd van zichzelf dacht... XD

En gabbers hebben geen fantasie, dat weet iedereen toch?


Ah, niets zo heerlijk als die aloude strijd der subculturen ^^

But back to the image:



Ik denk dat direct of indirect, films als Twilight toch wel hun rol spelen in de nieuwe opmars van oude alternatieve subculturen. En ook de mainstream lijkt de stylistische elementen te herondekken. In België is in de mainstream tecktonik bvb razen populair en die kijken in hun uiterlijk zeker naar Emo, Goth en New Wave...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Gabber en Hiphop zijn theoretisch gezien ook alternatieve stijlen. Kan dat dan ook hier geplaatst worden? Niet dat ik gabber nou ze inspirerend vind.
Toen ik jong was -14 jaar- waren dat mainstream stijlen.
En toen mijn vader jong was, was New Wave en het daaruit voortvloeiende Gothic mainstream. Tijden en stijlen veranderen nu eenmaal. Sommige subculturen (New Beat, Teddy, die gasten met hun italiaase maatpakken en hun vespa's,...) sterven, anderen duiken de onderwereld in (Gothic, Grunge, Punk, Heavy Metal,...). Zo gaat het nu eenmaal.
Dominate, Die or Dive-Under

Laatst gewijzigd op 27-01-2010 om 01:45.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 23:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Toen ik jong was -14 jaar- waren dat mainstream stijlen.
En toen mijn vader jong was, was New Wave en het daaruit voortvloeiende Gothic mainstream. Tijden en stijlen veranderen nu eenmaal. Sommige subculturen (New Beat, Teddy, die gasten met hun italiaase maatpakken en hun vespa's,...) sterven, anderen duiken de onderwereld in (Gothic, Grunge, Punk, Heavy Metal,...). Zo gaat het nu eenmaal.
Dominate, Die or Hide
Dat begrijp ik, maar ik neem aan dat dit topic op het jaar 2010 gericht is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 01:38
Verwijderd
Hiphop zou ik nooit een alternatieve stijl in de betekenis dat wij het gebruiken noemen.
En ik denk dat wie de roots van de hiphop een beetje begrijpt, dat ook niet zal doen. Het is geen tegenbeweging tegen iets, zoals punk en rock&roll dat waren. Het was een cultureel iets dat vooral in de amerikaanse ghetto wijken is ontstaan.

Gabber is een ander verhaal.
Gabberhouse is, net zoals jumpstyle, een verre New Beat nakomeling. En New Beat is een genre dat echt zo pal op het randje tussen De New Wave & Gothic Scene en de Eurohouse beweging zit. Er wordt daarmee muzikaal een bloedlijn gedeeld. Ook sociologisch steeds meer. ik ken veel Cybergoths die op typische hardcore fuifen zitten. Ook kwa kleding zijn er tussen vormen verschenen.

En om het helemaal compleet te maken: zijn er tegenwoordig ook niet hopen rappers met skinny jeans, leren jacks, doodskopshirts en zonnebrillen aan?
Ik denk dat Gothic simpelweg heel mooi is en dat wel meer mensen dat vinden. zij het soms gewoon heel stiekem...

Laatst gewijzigd op 27-01-2010 om 01:47.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 10:19
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Gothic is de oorsprong van alles. Nu is dat vraagstuk ook weer opgelost.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Hiphop zou ik nooit een alternatieve stijl in de betekenis dat wij het gebruiken noemen.
En ik denk dat wie de roots van de hiphop een beetje begrijpt, dat ook niet zal doen. Het is geen tegenbeweging tegen iets, zoals punk en rock&roll dat waren. Het was een cultureel iets dat vooral in de amerikaanse ghetto wijken is ontstaan.
Het was wel degelijk tegen iets.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 14:58
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Aan alternatief denk ik meteen aan palestina sjaals, oude legerjassen, bergschoenen en zwarte wijde gebreide truien.

Dit draag ik vaak, maar ben dan ook een beetje in de jaren '80 blijven hangen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 15:58
WAT
WAT is offline
Citaat:
Aan alternatief denk ik meteen aan palestina sjaals, oude legerjassen, bergschoenen en zwarte wijde gebreide truien.

Dit draag ik vaak, maar ben dan ook een beetje in de jaren '80 blijven hangen.
ook lang haar want dat zou hot zijn ^^
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:07
Verwijderd
Tegen hun 30ste aan, schakelen veel langharige mannen over op helemaal geen haar heb ik eigenlijk al ondervonden. Vraag me niet waarom...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:08
WAT
WAT is offline
gelukkig niet allemaal hoor ^^ er lopen genoeg mannen rond die zelfs dan nog een volle bos haar hebben
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:09
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Het was wel degelijk tegen iets.
FIGHT THE POWER!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2010, 16:11
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
En om het helemaal compleet te maken: zijn er tegenwoordig ook niet hopen rappers met skinny jeans, leren jacks, doodskopshirts en zonnebrillen aan?
Ik denk dat Gothic simpelweg heel mooi is en dat wel meer mensen dat vinden. zij het soms gewoon heel stiekem...
Ik denk dat veel mensen helemaal niet nadenken over in welk hokje hun kleding past maar gewoon dragen wat hip is en/of wat ze mooi vinden.
Dus die rappers zien die stijl helemaal niet als gothic. Inmiddels zijn skinny jeans en doodskopshirts dat ook helemaal niet meer.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat veel mensen helemaal niet nadenken over in welk hokje hun kleding past maar gewoon dragen wat hip is en/of wat ze mooi vinden.
Dus die rappers zien die stijl helemaal niet als gothic. Inmiddels zijn skinny jeans en doodskopshirts dat ook helemaal niet meer.
Maar wij waren wel mooi eerst! Nah
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:37
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Het was wel degelijk tegen iets.
Don't believe the hype ...
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 00:27
Verwijderd
Citaat:
En om het helemaal compleet te maken: zijn er tegenwoordig ook niet hopen rappers met skinny jeans, leren jacks, doodskopshirts en zonnebrillen aan?
Nee? ;o

En wat hebben zonnebrillen ermee te maken?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 00:51
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
;
Citaat:
ook lang haar want dat zou hot zijn ^^
Ik heb zelf lang haar gehad (paardestaart) heb er vele jaren mee gelopen. Maar onder druk van mijn moeder () en omdat lang haar toch wel veel verzorging nodig heeft heb ik het laten afknippen, maar verlang eigenlijk weer terug naar lang haar.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Nee? ;o

En wat hebben zonnebrillen ermee te maken?


versus



Beiden willen donker en stijlvol tegelijk ogen. En zonder iemand er ook maar bij lijkt stil te staan, begint de ooit zo duidelijke muur tussen de twee uiterlijken, steeds meer af te brokkelen.

Oh de zonnebrillen!
Zijn in de gothicscne immens populair geworden dankzij deze man:



En wat blijkt deze man te dragen?


Moraal van het verhaal:
De grenzen tussen Hip Hop kleding en New wave/Gothic kleding zijn de voorbije 5 jaar wél heel drastisch vervaagd...

Laatst gewijzigd op 28-01-2010 om 12:24.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 12:16
Verwijderd
Ik heb skull gang even gecheckt op youtube en zij zijn geen hiphop? Of nouja, tegenwoordig wordt dat wel hiphop genoemd maar zij zijn ongeveer net zo hiphop als linkin park gothic is.

Ik snap je verhaal nog steeds niet zo wat betreft de zonnebrillen. Die worden al tijden gebruikt als mode maar ook omdat ze zo fijn zijn tegen de zon. Dat zowel hiphoppers als gothics die dragen lijkt me voor de hand liggend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2010, 19:16
Verwijderd
Okey ja, een zonnebril is gewoon geniaal opzich
En over hiphop bands die opeens geen hiphop bands zijn ga ik me niet uilaten wegens latijn voor mij...

En nu terug naar de goede stijl!
Some new pictures:








^^ De muziek is tijdloos, de look onsterfelijk...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 19:38
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Blutengel is gewoon te kansloos voor woorden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Blutengel is gewoon te kansloos voor woorden.
Blutengel is een goed 'product'.
Chris Pohl heeft altijd eerlijk toe dat Blutengel niet veel meer is dan een product waarin hij een welbepaalde niche van de scene opvult. Het gaat om geproduceerde op eurodance gebaseerde deuntjes die goed in het gehoor liggen. Het is entertainment puur sang op maat van publiek dat gewoon eens echte 'leute' in een goth jasje wilt.

En als je vanuit die benadering naar Blutengel kan kijken, dan kan je alleen maar aanvaarden dat Blutengel één van de grootste iconen van de hedendaagse scene is geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 00:52
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Oh nee, niet wéér ronnie de rrrrukkkende rrrrrrrrrockster.

Ik wil de zonnebril van die knakker van tragic error, die is vet.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 10:05
Papercut Doctor
Papercut Doctor is offline
Spoiler



Spoiler

(De kop even wegdenken )

Sorry dat het posters zijn, ik kon geen andere afbeeldingen vinden met een groot deel van de kleding erop. Maar ik vind dit echt een hele gave stijl. Jammer dat het nogal moeilijk is om aan dit soort kleding te komen, in deze tijd .
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 13:15
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Oh nee, niet wéér ronnie de rrrrukkkende rrrrrrrrrockster.

Ik wil de zonnebril van die knakker van tragic error, die is vet.
Can of Unox is toch wel de goffikband van Nederland.
__________________
Du bist ein N00b!

Laatst gewijzigd op 08-02-2010 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 17:21
Verwijderd
De post 1997 COX is inderdaad een grote parodie opzichzelf, maar je mag niet vergeten dat ze eind jaren 80 met albums als Medusa en Twist of Shadows de grondlagen van de hele Dark Wave scene hebben gelegd.
Ik denk dat maar weinig Nederlandse bands dat kunnen zeggen. Ik zou zelfs durven zeggen dat in de tijd de Nederlandse scene de meest teleurstellende van Europa was...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 20:02
WAT
WAT is offline
zooo cute ^^
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 12:52
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
http://www.youtube.com/watch?v=4Fc67yQsPqQ

2:44 tot 3:02 ofzo, gave outfits.
Kan't stomme ding helaas niet embedden, want deze clip staat op jewtube.

En nog een prachtig irrelevant citaat: Trenchcoats zijn jassen, niet je hele outfit!
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 14:03
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Tenzij je potloodventer bent.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 19:09
Verwijderd
Ik denk dat in ons klimaat, de trenchcoat vooral heel praktisch is in de koude maanden. Is een lekker warm ding, dat beter zit en ook stukken beter oogt dan pakweg een skijack.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-02-2010, 03:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik denk niet dat SOM dat bedoelde.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 16:35
ragdoll
Avatar van ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:

En nog een prachtig irrelevant citaat: Trenchcoats zijn jassen, niet je hele outfit!
ahahahah oh die ken ik nog. uit zo'n lijst: tips voor gothics, of zo. Ook dat houthakkersoverhemden voor houthakkers zijn en een zonnebril in de disco waardeloos is.






ages ago though. ik word oud
__________________
april is the cruellest month
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:21
Verwijderd
Zonnebrillen in de disco zijn jjuist heel belangrijk!
ik wordt altijd epileptisch van al die knipperende felgekleurde lampjes
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 23:06
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
ahahahah oh die ken ik nog. uit zo'n lijst: tips voor gothics, of zo. Ook dat houthakkersoverhemden voor houthakkers zijn en een zonnebril in de disco waardeloos is.
Mode tips voor spooky kids!

Helaas bestaat die site niet meer, iets met .cjb.net ofzo. De maker is iemand van het forum trouwens!
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 14:20
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Die zonnebrillen zorgen er wel voor dat je geen oogkanker krijgt van al die lelijke cybers.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Die zonnebrillen zorgen er wel voor dat je geen oogkanker krijgt van al die lelijke cybers.
Zie maar dat de Cybers dat niet horen. ondanks hun zware latex boots zijn ze tegenwoordig snel op hun tenen getrapt hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 22:14
ragdoll
Avatar van ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Mode tips voor spooky kids!

Helaas bestaat die site niet meer, iets met .cjb.net ofzo. De maker is iemand van het forum trouwens!
NIET
kwam er toch nog iets goeds uit deze beerput.

Bummer dat die lijst verdwenen is though mode tips voor spooky kids ja, gouden tijden.
__________________
april is the cruellest month
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 14:42
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Mode tips voor spooky kids
assesoires zijn het geheim voor een succesvolle outfit, maar meer dan 3 onderdelen van leer en
metalen spijkers zijn gewoon buitensporig.
Diletantisme mag dan het teken zijn voor een amateur, maar neem die stap en koop een tweede
outfit.
Als je gaat voor de wallen-onder-je-ogen look, maak die dan niet met make-up op je gezicht,
maar ga net als wij om 4 uur naar bed en sta om 7 uur op om naar je werk/school te gaan.
Ziet er wat eleganter uit.
Je kunt niet onder de kleur zwart uit, al kun je ook wel paars, bloedrood, oranje of groen
dragen.
Zwarte spijkerbroeken en band-shirts maken geen interessante statement.
Draag geen scenegear waarvan je niet weet hoe je ze moet dragen.
Als je een slechte smaak qua muziek hebt, is het waarschijnlijk het beste dat je daar niet
mee te koop loopt door iets te dragen waar 'Marilyn Manson' op staat.
Haar op je gezicht en witte poeder staan niet bij elkaar.
Leer moet ook gewassen worden.
Als je iets Schots draagt, en het is geen kilt, is er waarschijnlijk wat fout gegaan. Laat
dat over aan de professionals; houthakkers.
Als het donker is, heb je geen zonnebril nodig. Als je hier niet zeker van bent, vraag het
aan, ehm, wie dan ook.
Trench-coats zijn jassen, niet je hele outfit.
Omgekeerde kruizen zijn meer voor Slayer-fans.
Kies tattoeages zeer zorgvuldig.
Vampiertanden zijn altijd leuk.
Als iets meer in een kerstboom thuishoort, laat het daar dan ook.
Kijk in de spiegel voordat je uitgaat.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 18:40
Verwijderd
Eum, niet één of andere...

Maar vampieren hebben geen spiegelbeeld
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 19:03
ragdoll
Avatar van ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Mode tips voor spooky kids

LIJST
RIGHT ja dat was die quote met die houthakkers, ik was het vergeten maar wist nog wel dat het hilarisch was. EN natuurlijk de diletantisme uitspraak. Wat een nostalgie.
Ik zou er warempel weer gotisch van worden.
__________________
april is the cruellest month
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 18:42
Mevrouw De Uil
Avatar van Mevrouw De Uil
Mevrouw De Uil is offline
Ik moet opeens denken aan Miku Hatsune van Vocaloid =D
Ik vind dat cyber en gothic achtige wel gaaf maar ik zou het zelf niet dragen
__________________
Oogjes open, snaveltje ook.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 15:50
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Meer plaatjes! Minder lullen!

Ik houd erg van de gothicscene. <3
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 22:41
Verwijderd
Ik vind het altijd interessant om te zien hoe de scene kleding uit de jaren 80 (vooral New Romantic en New Beat), vandaag de mainstream mode beïnvloedt. Niet iedereen uit de scene heeft dat even graag, maar voor mij is het toch vooral een soort van erkenning. Iets dat bevestigt hoe tijdloos de kleding van de nieuw-romantici wel niet is...







Helemaal 'Don't You want me baby?' en 'Rock To The Beat' stijl.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 23:15
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Meer plaatjes! Minder lullen!

Ik houd erg van de gothicscene. <3
Waarom plaats je zelf geen foto's?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.