Oud 13-10-2009, 12:55
Griezellezer
Avatar van Griezellezer
Griezellezer is offline
Ik lees in de thriller De Geur van Sterfelijkheid door Simon Beckett. - Nu begint het pas echt spannend te worden..
__________________
http://www.readersworld.9e.nl/ - Voor en door boekenlezers, en verhalenschrijvers.
Advertentie
Oud 13-10-2009, 16:24
wup
wup is offline
De helaasheid der dingen, Dimitri Verhulst
Oud 13-10-2009, 16:35
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Nog tien bladzijden in Wolkenatlas, en Godverdomse Dagen op een Godverdomse Bol.

Citaat:
Ik lees Extremely loud & incredibly close van Jonathan Safran Foer, en ik vind het geweldig. <33 Dit is het boek dat ik al ging schrijven, potverdikkie.
Geweldig boek!
Oud 13-10-2009, 21:38
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
@ Aurora: ik vind Oesters heel heel mooi. Waar struikel je over?
Bij nader inzien vond ik het toch wel mooi ja Ze schrijft anders dan ik gewend ben, maar wel op een goede manier.

Ik ben nu net begonnen in Breakfast at Tiffany's van Truman Capote. Als hij net zo goed is als In Cold Blood ga ik heel blij zijn.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 14-10-2009, 11:13
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Ik lees ook nog Anke Scheeren- De mooiste dagen zijn het ergst en het is zo ontzettend writenowstijl
Oh, hoe vond je 'm uiteindelijk? Stond er van de week mee in mijn handen maar wist niet zeker of het me nou leuk leek of niet
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 14-10-2009, 12:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De laatste die ik heb gelezen was Grote Jongens Huilen Niet, van Peter van Straaten. Die heb ik in één keer uitgelezen. Nu lees ik Christmas Books van Dickens. Want ik heb zin in kerst dus ik kom vast in de stemming
Oud 14-10-2009, 12:52
Larry Flint
Larry Flint is offline
The Hours van Cunningham, kende de film en dus het verhaal dus wat dat betreft niet verrassend, maar vond het wel lekker geschreven en leuk bedacht
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 14-10-2009, 17:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Oh, hoe vond je 'm uiteindelijk? Stond er van de week mee in mijn handen maar wist niet zeker of het me nou leuk leek of niet
Ik vond 'm best leuk! Verder: zie pm.

Familieziek vind ik een onverwacht mooi boek
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-10-2009, 20:08
YumYum
YumYum is offline
Ik mis je, ik mis je van Peter Pohl en Kinna Gieth. Heerlijke jeugdliteratuur voor m'n studie
Oud 14-10-2009, 20:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik mis je, ik mis je van Peter Pohl en Kinna Gieth. Heerlijke jeugdliteratuur voor m'n studie
Oh, wat ga je daar precies mee doen?

De regenboog heeft maar acht kleuren is nog steeds een van mijn favoriete boeken ooit
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-10-2009, 22:23
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
The Hours van Cunningham, kende de film en dus het verhaal dus wat dat betreft niet verrassend, maar vond het wel lekker geschreven en leuk bedacht
Ooh dat vond ik echt een supermooi boek.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 15-10-2009, 17:56
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik lees Extremely loud & incredibly close van Jonathan Safran Foer, en ik vind het geweldig. <33 Dit is het boek dat ik al ging schrijven, potverdikkie.
Een geweldig boek!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 16-10-2009, 17:00
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Harry Mulisch - De Ontdekking van de Hemel
ik las hiervoor Giph van Ronald Giphart en daarvoor Nooit meer Slapen van W.F. Hermans
__________________
Always be berating and belittling
Oud 17-10-2009, 14:17
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Schaduwzuster - Simone van der Vlugt
Ben nu op de helft, en vind het best een lekker boek.
Oud 19-10-2009, 13:36
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik ben nu aan het lezen in 'Haar naam was Sarah' van Tatiana de Rosnay. Vind het zó mooi (tot nu toe).
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 19-10-2009, 17:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees een boek van Maren Stoffels, om eens te zien hoe dat nu is. En het is een beetje zoals Francine Oomen, alleen dan zonder humor en met een erg onaardige hoofdpersoon.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 21-10-2009, 18:47
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik lees nog steeds Zo god het wil - Ammaniti en ik vind het ontzettend naar en een beetje freaky maar wel tof! En de ondraaglijke lichtheid van het bestaan - Kundera nog maar eens een beetje half voor school.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 21-10-2009, 19:52
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik ben nu aan het lezen in 'Haar naam was Sarah' van Tatiana de Rosnay. Vind het zó mooi (tot nu toe).
En tot het eind .
Ik heb nu nog 'Een fractie van het geheel' van Steven Toltz liggen, maar ook nog genoeg studie-leeswerk helaas..
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 21-10-2009, 20:34
wup
wup is offline
Hier ook weer alleen maar studieboeken en opdrachten op het moment
Oud 22-10-2009, 11:13
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
En tot het eind .
Ik heb nu nog 'Een fractie van het geheel' van Steven Toltz liggen, maar ook nog genoeg studie-leeswerk helaas..
neeee fractie van het geheel gaan lezen veel belangrijker .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 23-10-2009, 13:01
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
De Geestverwantschap van David Mitchell. Wow. Nog mooier dan Wolkenatlas, zo onzettend sfeervol, heerlijk gewoon.^^
Oud 23-10-2009, 13:14
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
neeee fractie van het geheel gaan lezen veel belangrijker .
Ts! Nee helaasch
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 23-10-2009, 13:15
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik lees nu 'Haar naam was Sarah' van Tatiana de Rosnay, bevalt tot nu toe erg goed .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 14:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik haal je op, ik neem je mee. Van die ene Italiaan.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 25-10-2009, 10:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb Dochter van Eva - Carry Slee net uit. Het is echt geen boek voor mij.
Nu ben ik bezig in De Vaticaanse moorden - David Hewson.
Oud 25-10-2009, 11:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik haal je op, ik neem je mee. Van die ene Italiaan.
Maar nu ben ik bij mijn ouders en lees ik:

Blinde Vink - Jean Pierre Geelen
Alles nieuw- Joke van Leeuwen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 25-10-2009, 14:20
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Voor school staat er op het programma:
Life and fate - Grosman (ben nu een eindje op weg en ben er echt door gegrepen. Fantastisch en zeer heftig. Ze zeggen niet voor niets dat dit boek lezen een gebeurtenis in je leven is.)

En verder:
Antigone - Sofokles
Jevgeni Onegin - Poesjkin
Peter and Wendy - Barrie
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 26-10-2009, 17:47
de uitvreter
de uitvreter is offline
Net gelezen: Peter Terrin - De bewaker.
Straks: Tatiana de Rosnay - Haar naam was Sarah
Oud 26-10-2009, 20:04
thze anonymous
thze anonymous is offline
Citaat:
Net begonnen in De ondraaglijke lichtheid van het bestaan - Milan Kundera, ben echt heel benieuwd
zeer mooi

Ik ben nu bezig in Don Quichot van Miquel de Cervantes --> 3de keer da k em lees
Oud 29-10-2009, 08:23
Larry Flint
Larry Flint is offline
Alle mensen zijn sterfelijk - Simone de Beauvoir
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 30-10-2009, 16:46
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Nog steeds De Geestverwantschap, en ik moet ook nog Over De Liefde lezen voor Inktaap, dus daar moet ik maar eens aan beginnen.
Oud 31-10-2009, 22:53
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb net uit: Buurvrouw van Vrouwkje Tuinman, en dat was gaaf en uitermate goed geschreven ondanks haar simpele taal. Of misschien juist dankzij haar simpele taal, zoals ze ook wel zeggen.

Daarnaast ben ik bezig in Hard-boiled wonderland & the end of the world van Harukika Marukamisota of hoe die gozer ook moge heten, maar daar kom ik niet heen omdat-ie nu al drie pagina's aan het beschrijven is hoe de lift eruit ziet. En dat zijn de eerste drie pagina's nog maar. Ik heb het geprobeerd! Heus!
Weet iemand of het leuker wordt?

En ik ben begonnen in A short history of nearly everything van Bill Bryson maar aangezien die gast al vijftig pagina's lang aan het verkondigen is hoe groot de wereld is en hoe nietig, klein & nutteloos wij daarin zijn, ben ik ermee opgehouden. En daarnaast wist ik driekwart al van wat hij schreef.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 01-11-2009, 03:42
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Net uit: Girl who played with fire, Stieg Larsson. Deel 3 ligt al klaar, netjes op m'n tafel, rijp om verslonden te worden. S.L. is imho een van de betere schrijvers van de afgelopen 20 jaar. Niks saaie Hosseini, boring crap. gewoon, Larsson!
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Oud 01-11-2009, 10:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Roos: Doorlezen, het wordt een stuk leuker Hoewel ik Kafka op het strand leuker vond.

Ik lees Atlas van het onbekende van Tania James. (en Sabahs ware gezicht van Lydia Rood )
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-11-2009, 13:42
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Het kasteel van de kruisende levenspaden - Italo Calvino.
De titel klinkt heel zweverig, maar dat is het niet. Het is een roman over interpretatie van verhalen. Aan de hand van plaatjes op tarokkaarten wordt door de verteller een verhaal geconstrueerd.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 01-11-2009, 20:22
YumYum
YumYum is offline
Citaat:
Oh, wat ga je daar precies mee doen?

De regenboog heeft maar acht kleuren is nog steeds een van mijn favoriete boeken ooit
Ik ga een verslag over het boek maken. Ik doe de opleiding leraar Nederlands, dus vandaar. Jij raadt mij de regenboog heeft maar acht kleuren aan? Ik ben bezig met alle boeken die ik nog wil lezen opschrijven... Dus dan gaat die d'r ook op. Nu ben ik bezig in de dagen van de bluegrassliefde van Edward van de Vendel.
Oud 02-11-2009, 14:40
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou ja, alles van Peter Pohl is mooi, maar De regenboog heeft maar acht kleuren is wel mijn favoriet. De dagen van de bluegrassliefde vond ik overigens ook erg mooi.

Atlas van het onbekende- Tania James
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 02-11-2009, 20:42
wup
wup is offline
Citaat:
.... van Harukika Marukamisota of hoe die gozer ook moge heten,

.
haha <3

Nog 1 toets leren en daarna eindelijk weer tijd !
Oud 02-11-2009, 21:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Diana Gabaldon - De Reiziger
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 02-11-2009, 22:14
YumYum
YumYum is offline
Ik heb gisternacht de dagen van de bluegrassliefde uitgelezen en die vond ik heel mooi inderdaad. Alleen het einde, met die gouden man en die tatoo vond ik nogal snel zeg maar... Het was inmiddels half twee, dus het kan ook aan mij gelegen hebben. Ik ga beginnen in anders dan jij van Per Nilsson.
Oud 03-11-2009, 00:04
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
The Gathering Storm - Robert Jordan / Brandon Sanderson
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 03-11-2009, 09:55
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik herlees De Vreemdeling van Camus maar weer eens voor een paper 3e keer in een jaar .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 03-11-2009, 10:22
Verwijderd
Leven en Lot - Vasili Grossman.
Ik moet ongeveer om het hoofdstuk huilen. Ontzettend zielig, groots, meeslepend, ongeloofwaardig prachtig.
Oud 03-11-2009, 13:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
The Gathering Storm - Robert Jordan / Brandon Sanderson
Die heeft bij mij ook even voorrang. Verder ligt er op mijn 'nachtkastje' (cq, gewoon in bed) nog een Nederlandse versie van Foer's Extremely Loud (geleend van iemand); House of Suns van Alastair Reynolds en nog wat fantasy zut.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-11-2009, 14:25
Verwijderd
Ik heb net de heks van portobello uit en ben nu begonnen in Extremely Loud and Incredibly Close <3 Everything is illuminated ligt hierna te wachten. En ik moet (mag) een boek uitkiezen voor kerst, maar ik kan niet kiezen.

Wat ik zelf al had bedacht: de paardenjongen (rupert isaacson), fraction of the whole (steve toltz). Iemand tips?
Oud 08-11-2009, 14:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Fraction of a whole is echt heel goed, lekker dik ook, dus dan heb je in elk geval wat te lezen met kerst

Ik lees De dochter van de circusdirecteur van Jostein Gaarder
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 08-11-2009, 20:05
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Net 'To kill a mocking bird (Harper Lee)' uit en nu weer verder in "Onze oom (Arnon Grunberg)"
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 09-11-2009, 00:18
Verwijderd
Heb Gewassen Vlees van Thomas Rozenboom gekregen (ik spel het vast fout, te lui het op te zoeken), heb alleen de eerste 3 regels gelezen en toen viel ik in slaap in de trein Maar ben benieuwd, heb nog nooit wat van hem gelezen.
Oud 09-11-2009, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Ik lees in de thriller De Geur van Sterfelijkheid door Simon Beckett. - Nu begint het pas echt spannend te worden..
Die vond ik best eng hoor. Vooral vlak voor de ontknoping. Met die vos... Gadverdamme.
Oud 09-11-2009, 13:05
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik lees De Reiziger van Diana Gabaldon <3
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.