Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2009, 20:05
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Rascha Peper - Oefeningen in Manhaftigheid
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Oud 30-12-2009, 21:10
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
A. Agassi - open: an autobiography
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 30-12-2009, 22:25
Verwijderd
Douglas Adams - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Oud 01-01-2010, 19:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Jan Brokken - In het huis van de dichter
Oud 01-01-2010, 20:00
Kate_1221
Kate_1221 is offline
Ik heb net Godenslaap van Erwin Mortier uit, en daarvoor las ik Wuthering Heights van Emily Brontë.
Oud 01-01-2010, 21:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
De jongen met de gestreepte pyjama

Wat is dát boek fijn geschreven <33
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 02-01-2010, 15:01
Verwijderd
Cormac McCarthy - The Road
Oud 02-01-2010, 21:38
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Net De Laatste Horizon uit, van Jaap Kranenborg. Da's m'n vader. ^^ Toch wel apart om een boek van je vader te lezen.

Ik weet nog niet wat ik nu ga lezen.
Oud 03-01-2010, 08:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees Kalme Chaos en ik ga heel de serie van Harry Potter herlezen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-01-2010, 09:19
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Dr. Zhivago - Pasternak
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 03-01-2010, 21:17
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Jean M. Auel - De stam van de holenbeer.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 03-01-2010, 21:40
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jean M. Auel - De stam van de holenbeer.
Daarna wordt het al snel een beetje jammer.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 04-01-2010, 11:41
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Kathy's dochter - Tim Krabbé.
Ik heb altijd gedacht dat die man niet kon schrijven (gebaseerd op een ervaring met één boek, weet niet eens meer zeker welk boek, waarschijnlijk De grot), maar ik vind dit boek, evenals Een tafel vol vlinders, toch wel leuk.

Ik heb Geheime kamers van Jeroen Brouwers ook gelezen. Ik vond het boek wel heel leuk en goed door te lezen, maar nou ook weer niet fantastisch, ben namelijk de helft alweer vergeten en dat heb ik niet als ik een boek fantastisch vind.

Verder wil ik nog lezen Honderd jaar eenzaamheid, want het was een cadeautje van een huisgenoot. Maar ik kom er niet zo goed doorheen of zo...
Oud 04-01-2010, 11:45
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Oja en ik heb Het meisje met de negen pruiken van Sophie van der Stap gelezen! Indrukwekkend, maar ook leuk omdat ik de uitgave heb met al die foto's van die pruiken, zodat ik steeds kan terugkijken welke pruik ze bedoelt en hoe dat eruit ziet.
Oud 04-01-2010, 13:53
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Het verloren labyrint - Kate Mosse.

Tja. Ik was erg benieuwd, want hoorde er vanalles over. Las dus niet de achterkant oen ik 'em kocht. Staat er 'Net Dan Brown, maar dan veel beter'. Gatverdegatver, en het is ook echt zo, zelfde schrijfstijl, gaat over een geheim genootschap, en de graal. Ik lees nog even door in de hoop dat het me gaat boeien, maar ik heb zeer lage verwachtingen.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-01-2010, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Verder wil ik nog lezen Honderd jaar eenzaamheid, want het was een cadeautje van een huisgenoot. Maar ik kom er niet zo goed doorheen of zo...
Dat had ik ook bij dat boek.

Nu lees ik Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay.
Oud 04-01-2010, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Wat ik was - Meg Rosoff
Ja, tof en verrassend en toch ben ik niet ondersteboven. Alweer niet. Wat vind iedereen dan zo goed aan Rosoff?

Nu:
Paper Towns - John Green maar ik heb het boek laten liggen en kan pas vrijdag verder! Dom, want het is een fijn boek.
Oud 06-01-2010, 14:26
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
Eating animals - Jonathan Safran Foer
En ik ben Harry Potter aan het herlezen, vanochtend deel 4 uitgelezen. Binnenkort dus door naar deel 5.
Oud 06-01-2010, 14:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Eating animals - Jonathan Safran Foer
En ik ben Harry Potter aan het herlezen, vanochtend deel 4 uitgelezen. Binnenkort dus door naar deel 5.
Was je al vegetariër, ben je dat geworden met het lezen van dit boek, of durf je nog steeds vlees te eten?

En jij herleest dus ook al Harry Potter! Ik heb vandaag het tweede deel gelezen. Nu ga ik eerst weer verder in Kalme Chaos, want eigenlijk was het het idee van mijn vriendin om Harry opnieuw te lezen en zij is nog bezig in het derde deel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 07-01-2010, 09:53
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
Citaat:
Was je al vegetariër, ben je dat geworden met het lezen van dit boek, of durf je nog steeds vlees te eten?

En jij herleest dus ook al Harry Potter! Ik heb vandaag het tweede deel gelezen. Nu ga ik eerst weer verder in Kalme Chaos, want eigenlijk was het het idee van mijn vriendin om Harry opnieuw te lezen en zij is nog bezig in het derde deel
Haha ik at al geen vlees. Ik geloof wel dat wanneer je dit boek leest en je eet nog vlees, je dan gelijk stopt. Het is vrij shockerend, maar goed dat is ook niet verkeerd denk ik dan maar.

Naast Eating Animals ben ik nu Gogol - De neus aan het lezen. Gewoon voor de afwisseling.
Oud 07-01-2010, 13:17
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Eating animals - Jonathan Safran Foer
Ik ben heel benieuwd naar dit boek, is het wat?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-01-2010, 20:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb net 'Jacoba, dochter van Holland' uit. Mooi geschreven, leest fijn, alleen vanuit historisch oogpunt kloppen sommige dingen niet helemaal.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 07-01-2010, 21:15
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Gogol - De neus aan het lezen. Gewoon voor de afwisseling.


Nog steeds Woman Warrior - Maxine Hong Kingston en ondertussen ook veel poezie & short stories voor studie.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 07-01-2010, 22:27
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Dat had ik ook bij dat boek.

Nu lees ik Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay.
Werd het daarna beter? Want dan ga ik even verder (sowieso ga ik denk ik verder, ik wil mijn huisgenoot niet teleurstellen )
"Haar naam was Sarah" heb ik hier ook liggen, wat vind je ervan? Moet het nog lezen.
Oud 08-01-2010, 05:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik lees nu 'Asiel' van Liza Marklund. Toevallig tegen aan gelopen in de bieb. Tot nu toe is het taalgebruik niet heel bijzonder, maar het verhaal wel interessant.
Oud 08-01-2010, 08:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik heb net 'Jacoba, dochter van Holland' uit. Mooi geschreven, leest fijn, alleen vanuit historisch oogpunt kloppen sommige dingen niet helemaal.
O, ik wil dat boek ook lezen, het lijkt me leuk Maar is het erg storend dat dingen niet kloppen, zou iemand als ik (die niet bijster veel van die periode weet) dat merken?

Ik lees nog steeds Kalme Chaos en in de trein lees ik Dans van de luipaard van Lieve Joris, dat heb ik een keer gewonnen, maar volgens mij vind ik er bar weinig aan.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 08-01-2010, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Werd het daarna beter? Want dan ga ik even verder (sowieso ga ik denk ik verder, ik wil mijn huisgenoot niet teleurstellen )
"Haar naam was Sarah" heb ik hier ook liggen, wat vind je ervan? Moet het nog lezen.
Ik vond echt het állerlaatste stukje wel goed, maar dan moet je eerst dus overal doorheen Maar misschien was het probleem bij mij toen ook wel dat ik telkens kleine stukjes las, heb niet bepaald doorgelezen.

Haar naam was Sarah heb ik net uit, en het was wel ok. Ik vond het verhaal op zich heel interessant, maar hoe verder ik kwam, hoe ongeloofwaardiger/voorspelbaarder ik dingen ging vinden en dat was wel jammer. Ik ben wel benieuwd wat andere mensen hier ervan vonden..

En ik ga hierna aan Het spel van de engel beginnen.
Oud 08-01-2010, 18:25
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
H. C. Andersen - De improvisator
Oud 08-01-2010, 21:30
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik vond echt het állerlaatste stukje wel goed, maar dan moet je eerst dus overal doorheen Maar misschien was het probleem bij mij toen ook wel dat ik telkens kleine stukjes las, heb niet bepaald doorgelezen.

Haar naam was Sarah heb ik net uit, en het was wel ok. Ik vond het verhaal op zich heel interessant, maar hoe verder ik kwam, hoe ongeloofwaardiger/voorspelbaarder ik dingen ging vinden en dat was wel jammer. Ik ben wel benieuwd wat andere mensen hier ervan vonden..

En ik ga hierna aan Het spel van de engel beginnen.
Hm dan ga ik het toch maar doorzetten, maar ik denk dat ik eerst Duizend schitterende zonnen ga lezen. Dat zit in mijn hoofd en leest wat gemakkelijker, en als ik steeds aan dit boek denk, kan ik toch niet een ander boek lezen
Van dezelfde huisgenoot hoorde ik dat Het spel van de engel net zo spannend en mooi is als De schaduw van de wind (persoonlijk <3 voor dat boek!!!), maar dat het einde echt enorm tegenvalt. Ben benieuwd of jij dezelfde ervaring hebt!

OT: Toch maar Duizend schitterende zonnen dus, van Khaled Hosseini.
Oud 08-01-2010, 22:12
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Dimitri Verhulst - de helaasheid der dingen

Ik heb de film op manuscripta gezien, dus even het boek lezen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 10-01-2010, 08:55
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees Kalme Chaos, Harry Potter en de gevangene van Azkaban, Buurvrouw en Dansen met de luipaard. Dat is allemaal erg onhandig, zo tegelijkertijd
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 10-01-2010, 09:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Jan Siebelink - Engelen van het duister
Oud 10-01-2010, 13:02
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
Nog steeds Eating Animals, daarnaast deel 5 van Harry Potter en The Other Hand van Chris Cleave. Teveel boeken, maar ik wil deze uit hebben voor het tweede semester begint want dan wordt het alleen maar de boeken voor de studie, en die zijn over het algemeen toch minder leuk.
Oud 10-01-2010, 13:08
Verwijderd
Koetsier Herfst van Charlotte Mutsaers. Typisch, meestal kan ik kneuzen als hoofdpersonen niet waarderen (vandaar mijn moeite met Rozenboom) maar dit vind ik ondertussen wel erg leuk. Ookal zijn we al bijna 100 pagina's op weg en is het verhaal nog steeds niet fatsoenlijk op gang gekomen.
Oud 10-01-2010, 15:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
O, ik wil dat boek ook lezen, het lijkt me leuk Maar is het erg storend dat dingen niet kloppen, zou iemand als ik (die niet bijster veel van die periode weet) dat merken?
Als je je niet in de periode verdiept, merk je er helemaal niks van. Het is verder echt wel een aanrader .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 10-01-2010, 20:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik doe een poging tot De goddelijke komedie van Dante, maar het kost me veel concentratie en ik ben er eigenlijk te moe voor. Ik vind het wel echt heel mooi, maar ik denk dat ik het toch weer weg ga leggen om voor wat simpelers te gaan. Dan een nieuwe poging na wat minder genachtbraak.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 11-01-2010, 09:48
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
A.F.T. van der Heijden - Het leven uit een dag
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 11-01-2010, 09:50
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
Het verloren symbool-Dan brown
Oud 11-01-2010, 15:46
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Haruki Murakami - Underground
Oud 11-01-2010, 21:40
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
America's Report Card van John McNally dat met tien pagina's al zeventien keer interessanter is dan het vorige boek dat ik las; Vellum.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 13-01-2010, 22:18
Verwijderd
Persepolis van Marjane Satrapi net uit en ik vind hem heel tof! (alle 4 ineen trouwens).
Oud 17-01-2010, 23:12
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Remco Campert - Het leven is verrukkuluk
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 18-01-2010, 12:25
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik lees 1984 van George Orwell, maar dan een Franse vertaling.
Ik ben ook bezig in Moby Dick van Herman Melville en in Nightwriters, samengesteld door Kluun maar met teksten van veel meer auteurs.
En ik heb zojuist verzonnen dat ik, om het leren voor tentamens te vermijden, ga beginnen in The raw shark texts van Steven Hall - ik ben ooit tot halverwege gekomen, maar had het daarna druk - en ook in Special topics in calamity physics, van Marisha Pessl - waarvan ik al drie keer het eerste hoofdstuk heb gelezen, maar ik kwam er steeds niet doorheen.

Ik houd van veel boeken door elkaar lezen. <3
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 18-01-2010, 12:44
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Oh, ik herinner me zojuist dat ik ook nog bezig ben in Extremely loud & incredibly close van Jonathan Safran Foer, maar die heb ik a) bijna uit en b) al een keer gelezen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 18-01-2010, 13:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Harry Potter en de Vuurbeker en Een lange weg naar beneden (Engelse titel klinkt mooier ) van Nick Hornby
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 18-01-2010, 15:02
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik ben begonnen in Madame Bovary - Flaubert en ik vind het erg Camus achtig . Maar dat spreekt me ook altijd aan dus zal hier ook wel goed mee komen. Maar ik kreeg migraine dus ben al vrij snel weer gestopt .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 19-01-2010, 07:10
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik herinner me zojuist dat ik ook nog bezig ben in Extremely loud & incredibly close van Jonathan Safran Foer, maar die heb ik a) bijna uit en b) al een keer gelezen.
Hij heeft mijn exemplaar daarvan gesigneerd vorige week (L). Maar dat terzijde.
Oud 19-01-2010, 08:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hij heeft mijn exemplaar daarvan gesigneerd vorige week (L). Maar dat terzijde.
*jaloers is*
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-01-2010, 08:36
Verwijderd
Deel één van de Millennium-reeks. Ik moest toch iets luchtigs hebben naast 'Leven en Lot'
Oud 19-01-2010, 08:44
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Hij heeft mijn exemplaar daarvan gesigneerd vorige week (L). Maar dat terzijde.
Yoo ik wil dat ook.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.