Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2003, 12:30
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Is het misschien een idee de eerste vijf foto's op de server te laten staan en dan een ander mogelijk oneindig aantal foto's door de user zelf vanaf een picserver te laten linken...? Met php/cgi kun je makkelijk controleren of foto's wel daadwerkelijk bestaan zodat je ze automatisch kunt disablen als ze niet meer bestaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 12:37
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
In het begin van het fotoboek, stonden de plaatjes ergens anders op een server. (Je eigen webruimte). Maar doordat vele dat deden op van die picservers die regelmatig delete werden, stonden er vaak kruisje bij het fotoboek. Of als de daglimiet verstreken was van het account, ook kruisjes. én op die manier is Koen de controle over het bestandstype/bestandsgroote lichtjes kwijt, nu kan je alleen maar JPG uploaden met een bepaalde bestandsgrootte. Vanaf dan kan het zijn dat je een bmp van 150 Mb mag gaan laden. En dat lijkt me niet echt de bedoeling! Al is het natuurlijk wel Koen die beslist.

Anyway, wat je wel kan doen is in je veld "homepagine" een link leggen naar andere foto's van jezelf... En vermeld dat dan bij "extra info" en de bezoekers weten het.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:35
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Misschien maak ik in het nieuwe fotoboek extra ruimte voor meer foto's. Of dat kan en mag, moet ik eerst met Jon bespreken. Nu ligt de grens voornamelijk bij 5, omdat ik het niet erg netjes in een andere layout kan fixen als je kleine foto weergave ingeschakelt hebt.

Externe foto's begin ik iig niet snel weer aan. Een deel zal altijd op de server staan. Misschien doe ik iets met 1 externe foto's voor webcams ofzo, maar ik denk dat het daar wel bij zal blijven.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:59
poesiefox
poesiefox is offline
Dat worden dan twee rijtjes van 5 kleine foto's, dus in totaal tien.

Of kost dat teveel ruimte? Een homepage vind ik ook weer zo wat, eerlijk gezegd.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:21
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 28-06-2003 @ 17:59:
Of kost dat teveel ruimte? Een homepage vind ik ook weer zo wat, eerlijk gezegd.
Dat moet ik dus even met Jon overleggen. De serverruimte is er wel, alleen is dataverkeer voor Scholieren.com wel erg duur, zeker als je bedenkt dat het Fotoboek Jon alleen maar geld kost; er staat geen enkele banner oid dus het brengt níks op. Behalve tevreden leden, hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:52
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Koen schreef op 28-06-2003 @ 18:21:
Behalve tevreden leden, hoop ik.
*ahumkuch http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=524437 kuch*
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:38
Verwijderd
Foto's checken of ze bestaan is nutteloos.
Want dan zou je bij iedere reload de foto's moeten checken, als de serv een beetje langzaam is, krijg je de foto nog langzamer te zien.
Als een foto niet bestaat, kan er een 404 plaatje komen. En is er dus nog steeds een plaatje.
Als off-site linking niet is togestaan, kun je ook een plaatje krijgen dat het niet mag...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 09:51
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Koen schreef op 28-06-2003 @ 18:21:
Dat moet ik dus even met Jon overleggen. De serverruimte is er wel, alleen is dataverkeer voor Scholieren.com wel erg duur, zeker als je bedenkt dat het Fotoboek Jon alleen maar geld kost; er staat geen enkele banner oid dus het brengt níks op. Behalve tevreden leden, hoop ik.

Dan zul je toch een apart subforum van het Fotoboek moeten maken, dus het in elkaar schuiven van fotoboek en forum. Lezers kunnen dan makkelijker heen en weer springen, en je kunt er bannerruimte gaan verkopen. Het Fotoboek wordt druk bezocht, dus het lijkt me sterk dat je daar geen adverteerders kunt vinden.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:29
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Beter maak je een goeie cursus:
"Registreer een lycos-account"
en:
"hoe upload ik makkelijk naar dat account"
want als mensen een homepage al moeilijk vinden :> :>
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:45
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
-niels- schreef op 29-06-2003 @ 11:29:
Beter maak je een goeie cursus:
"Registreer een lycos-account"
en:
"hoe upload ik makkelijk naar dat account"
want als mensen een homepage al moeilijk vinden :> :>
Lycos is vaker down dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:06
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Kun je beter voor mensen een stap voor stap cursus maken 'hoe registreer ik de webspace bij mijn provideraccount'

Ik kan namelijk bij @home aan 5x5MB komen (en dat is genoeg voor foto's )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 16:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Koen schreef op 28-06-2003 @ 18:21:
Dat moet ik dus even met Jon overleggen. De serverruimte is er wel, alleen is dataverkeer voor Scholieren.com wel erg duur, zeker als je bedenkt dat het Fotoboek Jon alleen maar geld kost; er staat geen enkele banner oid dus het brengt níks op. Behalve tevreden leden, hoop ik.
Ik weet niet, waarom er geen banners op staan, maar dat kan je best doen hoor. Er is niemand die zich stoort aan een simpele banner (of het zijn ondankbare fuckers )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 16:51
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-07-2003 @ 17:31:
Ik weet niet, waarom er geen banners op staan, maar dat kan je best doen hoor. Er is niemand die zich stoort aan een simpele banner (of het zijn ondankbare fuckers )
Dat heb ik laat met Jon besproken, maar op de 60.000 bannerviews die S.com op een dag heeft maken 2000 meer of minder ook geen zak meer uit.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Koen schreef op 03-07-2003 @ 17:51:
Dat heb ik laat met Jon besproken, maar op de 60.000 bannerviews die S.com op een dag heeft maken 2000 meer of minder ook geen zak meer uit.
Wie 't kleine niet eert is 't grote niet weert

That's all I have to say
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:30
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Jon mag 't zeggen, hij vindt 't niet nodig, dan doe ik 't niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn Eerste Kwartet
Gunvald
68 17-03-2021 20:22
De Kantine Ctrl + V #69
Verwijderd
382 06-10-2008 21:37
Beleidszaken Tekort aan fotobazen
Verwijderd
30 13-09-2007 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.