Oud 03-03-2019, 21:16
Verwijderd
Lees ff mn vorige posts svp,
psycholoog klinkt zo eng en dan moet ik vertellen krijg dan meer gezeik etc
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2019, 21:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De psycholoog is niet eng, dat is ook gewoon een mens. Je kwetsbaar opstellen en eerlijk zijn kan wel een beetje spannend zijn, zeker in het begin, maar als je een fijne psycholoog hebt kan dat ook juist enorm opluchten!

Ik ben mezelf echt eeuwig dankbaar dat ik een paar jaar geleden bij een psycholoog in behandeling ben geweest!

Je kunt trouwens niet altijd zomaar naar de psycholoog, het handigst is om een afspraak met je huisarts te maken. Met de huisarts kan je dan kort doorspreken waarom je naar de psycholoog zou willen, en hij of zij kan je dan doorverwijzen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Je kunt trouwens niet altijd zomaar naar de psycholoog, het handigst is om een afspraak met je huisarts te maken. Met de huisarts kan je dan kort doorspreken waarom je naar de psycholoog zou willen, en hij of zij kan je dan doorverwijzen.
ik ga niet naar de huisarts dit gaat mooi niet in m'n medisch raport/data komen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 21:35
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
ik ga niet naar de huisarts dit gaat mooi niet in m'n medisch raport/data komen
Wat verwacht je nou?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Wat verwacht je nou?
raar voorbeeld: Zometeen heb ik een steekwond van een mes perongeluk maar denken ze dat ik express deed als "zelfmoord",

en ben bang dat de huisarts vanaf dat moment ook anders ga doen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 22:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
raar voorbeeld: Zometeen heb ik een steekwond van een mes perongeluk maar denken ze dat ik express deed als "zelfmoord",

en ben bang dat de huisarts vanaf dat moment ook anders ga doen
Mijn ervaring is juist dat de huisarts dingen heel normaal en serieus oppakt. Naar de psycholoog gaan staat niet gelijk aan suïcidaal zijn, en wat je precies met je psycholoog bespreekt hoort je huisarts ook niet.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 23:16
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik heb ook tijdelijk een psycholoog gehad. In het begin was het kennismaken (met name afspraak 1), daarna is het eerst gewoon over hoe je weekend was, hoe je dit en dat hebt ervaart. Later gaan ze er pas echt dieper op in. Ze gooien je niet gelijk in het diepe.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2019, 00:15
Verwijderd
Hoe ga ik t tegen mn ouders zeggen?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2019, 00:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Leg het gewoon uit. Concreet, zonder voorbeelden.

En als je bang bent te worden onderbroken, schrijf dan gewoon een brief. Als je dan wat schrijft wat je later er toch niet in wou zetten, kan je het gewoon verwijderen.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2019, 06:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoe ga ik t tegen mn ouders zeggen?
"Hey, ik heb het gevoel dat het even niet zo goed met me gaat/ dat ik niet lekker in m'n vel zit/ ... , en ik denk dat het goed is om daar eens over te praten met de huisarts/ een psycholoog."
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-03-2019, 11:12
Verwijderd
Citaat:
"Hey, ik heb het gevoel dat het even niet zo goed met me gaat/ dat ik niet lekker in m'n vel zit/ ... , en ik denk dat het goed is om daar eens over te praten met de huisarts/ een psycholoog."
Aight, ga ik doen zodra ik van dit gat op texel af ben,
Echt bedanktttt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hoe krijg je iemand naar de psycholoog?
vosje16
23 07-11-2007 17:24
Psychologie Psychologen
Kauw
184 25-06-2007 13:25
Psychologie Opnieuw naar psycholoog....
Stepsje
16 02-09-2005 23:09
Psychologie Hulp psycholoog, zelfvertrouwen naar beneden..
Verwijderd
7 22-06-2004 09:43
Psychologie Psychologie studeren en niet zo sterk in je schoenen staan
Anne
84 01-06-2003 21:30
Psychologie Borstkanker...
sweetangel19
26 03-12-2002 09:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.