Oud 01-12-2011, 20:09
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Hoi,

Ik ben een beetje door mijn boeken-lees-inspiratie heen en daarom wilde ik vragen of er hier nog mensen leuke boeken voor mij weten.
Het soort boek waar ik van houd zijn een beetje de heftigere of psychische boeken, zoals Joel of Radeloos van Carry Slee maar ook boeken als Muleum, tegen de muur op, of voor ik doodga vind ik leuk.
Liefst niet van die typische meidenboeken over vriendjes en ruzie met de allerbeste vriendinnen en bla bla bla
Heeft er iemand ideetjes?

ohja, hoort dit trouwens hier of@T&P?

Groetjesssss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2011, 21:23
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Mag hier

Ik vond 'zeeen van tijd' van Tonke Dragt erg leuk. Boek voor de jeugd, maar niet over vriendjes en ruzie. Het is een soort filosofie voor beginners.

De Kinderen van moeder aarde - reeks van Thea Beckman is ook gaaf, er zit wel een liefdesverhaal in verwerkt, maar dat is niet het hoofdthema.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 18:00
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
"Ik omhels je met duizend armen" van Ronald Giphart, over het sterfproces van zijn moeder. Giphart schrijft met veel humor, maar dit boek raakte me bijzonder.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 17:52
Schipper
Avatar van Schipper
Schipper is offline
"The Secret History" van Donna Tartt (een van mijn favoriete boeken). Het gaat over vijf studenten die Latijn en Grieks studeren. Het is spannend maar geeft achteraf ook veel stof tot nadenken. Het is ook naar het Nederlands vertaald: "De verborgen geschiedenis".
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 09:35
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Bedankt voor de tips!
Ik vrees dat filosofie niet echt iets voor mij is, maar dat boek wat Simon zegt lijkt me wel leuk!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 09:33
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Ogen van Tijgers- Tonke Dragt. Ook een jeugdboek, maar ik blijf het heel leuk vinden. Het speelt in de toekomst, en verder weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen erover. Het is iig zeker geen typisch meidenboek en ik vind het ook niet filosofisch.

Verder dacht ik ook meteen aan 'De wereld van Sofie' en 'Julia's reis'. De eerste over filosofie, de 2e over schilderkunst. Maar ik weet niet zo goed of je het wat vindt.
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 22:00
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Wat ik heel mooi vond (en nog steeds vind) is Hoe ik nu leef van Meg Rosoff. Ik wil niet teveel verklappen van het verhaal maar het gaat over een Amerikaans meisje dat in Engeland bij haar tante & vier neefjes en nichtjes gaat wonen en daar de derde wereldoorlog meemaakt. Fantastisch, schokkend boek.
Ook mooi is Gebr. van Ted van Lieshout, over twee broers waarvan de één net is overleden. De ander schrijft hem brieven om dat verlies te verwerken.
Superleuk is Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon waarin een autistische jongen van vijftien op zoek gaat naar de moordenaar van de hond van zijn buurvrouw.
Wat ik nu nog steeds wel herlees is Wespeneiland van Abbing & van Cleeff, een thriller waarin drie kinderen op een Deens eiland terechtkomen om in een film te spelen en daar een complot op het spoor komen. De kinderen zijn relatief jong (13, 13 en 10) maar het boek is keispannend.

Hopelijk kun je hier iets mee meis
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 18:48
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Takkie, de laatste 2 lijken me wel interessant, vooral die over schilderkunst.
En roosje, met jou tips kan ik ook wel wat, vooral hoe ik nu leef en Gebr. lijken me mooie boeken!

Thanx!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 20:07
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik las in het welk-boek-lees-jij-nu-topic dat je young adult books aan het lezen was en de vermelding van dat genre deed me eraan denken dat ik onlangs twee boeken van een vriendinnetje heb gekregen in hetzelfde genre en ze zijn allebei fantastisch! Wie weet vind jij ze ook leuk. Ik las ze in het Engels, maar kan me voorstellen dat jij Nederlands misschien prettiger vind. Ik heb het over Looking for Alaska (Nl: Het grote misschien) en An abundance of Katherines (Nl: 19x Katherine), beide van John Green.
Looking for Alaska gaat over een jongen van zestien (ofzo) die op kostschool gaat en daar een heel interessant, ambigu meisje (Alaska) & een stel gozers leert kennen. Zo klinkt het niet zo spannend, maar het heeft suppergrappige en supermooie passages, mooi contrast is dat. Echt een aanrader, ik las het en voelde me verlicht.
An abundance of Katherines gaat over een jongen die negentien keer een relatie met een meisje dat Katherine heet heeft gehad. Om de laatste te vergeten gaat hij op een roadtrip met zijn beste (en hilarische!) vriend. Dit is vooral een heel grappig boek, minder heftig dan Looking for Alaska maar het leest wel heel lekker weg.

Nou, hopelijk heb je daar ook wat aan. Beide boeken zijn btw in Nederland uitgegeven door Lemniscaat, mocht je het willen weten.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Pro-ana sites
Ana
29 04-08-2002 16:55
Huiswerkvragen: Exacte vakken boekentips.
Tampert
51 26-07-2002 19:18
Psychologie Hoe om te gaan met verdriet?
Ellennr4
7 18-04-2002 19:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekentips?
Martin The Martian
9 22-01-2002 14:32
Lichaam & Gezondheid Zó dik ben ik, ik durf echt nooit sex te hebben met een jongen!
Severus
33 24-12-2001 18:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.