Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 17:26
pillbox tales
Avatar van pillbox tales
pillbox tales is offline
Wat is nou precies het verschil tussen een overzicht van inkomsten en uitgaven en een staat van baten en lasten?

Voor zover ik kom is het hetzelfde idee, maar staan er bij staat van baten en lasten extra informatie over dingen als afschrijvingen etc...

Het verschil tussen de 4 begrippen ken ik wel (geloof ik)

Iemand die me kan helpen dit even duidelijk op n rijtje te zetten?
__________________
I'm Jesus Christ on Ecstasy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2005, 21:35
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
voor zover ik het altijd begrepen heb, was het zo dat bij

een inkomsten/uitgavenbalans:
- alleen zaken stonden die ook daadwerkelijk waren uitgegeven

en bij een batel/lastenbalans:
- alleen zaken die over een bepaalde periode geboekt werden, en dus niet per definitie in die periode tot een uitgave hebben geleid.

Dus..
stel dat je eenmaal per 5 jaar 100.000 huur moet betalen. Dit komt dus maar 1x op je inkomsten/uitgaven balans te staan, je maakt dit bedrag immers maar 1x over. Daarentegen kan je wel 20.000 per jaar bij "lasten" zetten. Je geeft het geld dan wel niet uit, maar op die manier houd je wel rekening met een uitgave in de toekomst.

zo zat het volgens mij...

[edit]

hetzelfde verhaal geldt ook voor een nieuw gebouw. Daar schrijf je een aantal jaar op af (lasten), maar koop je maar 1x (uitgave)

nog meer vragen?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 23:31
pillbox tales
Avatar van pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 17-01-2005 @ 22:35 :
voor zover ik het altijd begrepen heb, was het zo dat bij

een inkomsten/uitgavenbalans:
- alleen zaken stonden die ook daadwerkelijk waren uitgegeven

en bij een batel/lastenbalans:
- alleen zaken die over een bepaalde periode geboekt werden, en dus niet per definitie in die periode tot een uitgave hebben geleid.

Dus..
stel dat je eenmaal per 5 jaar 100.000 huur moet betalen. Dit komt dus maar 1x op je inkomsten/uitgaven balans te staan, je maakt dit bedrag immers maar 1x over. Daarentegen kan je wel 20.000 per jaar bij "lasten" zetten. Je geeft het geld dan wel niet uit, maar op die manier houd je wel rekening met een uitgave in de toekomst.

zo zat het volgens mij...

[edit]

hetzelfde verhaal geldt ook voor een nieuw gebouw. Daar schrijf je een aantal jaar op af (lasten), maar koop je maar 1x (uitgave)

nog meer vragen?
nah, toen k verder las begon het me al iets meer te dagen, maar vind het nog steeds een vervelend onderwerp

dankjewel iig
__________________
I'm Jesus Christ on Ecstasy
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:44
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 18-01-2005 @ 00:31 :
nah, toen k verder las begon het me al iets meer te dagen, maar vind het nog steeds een vervelend onderwerp

dankjewel iig
asjeblieft.

en dan te bedenken dat ik m&o een van de "leukere" vakken vond op de middelbare school... heb het met een 8 afgesloten iig dus als ik je nog ergens mee kan helpen.... pm maar ofzo, ga hier niet elke dag kijken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.