Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2006, 20:59
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Faerie schreef op 15-09-2006 @ 22:07 :
Dit is volgens mij voor velen de belangrijkste reden om zo veel te eten en waardoor ze dus dik zijn. Waarom zou je anders zo extreem veel eten? Misschien alleen maar simpel om het feit dat diegene eten echt geweldig vind? Dat vraag ik me echt af.
Omdat veel eten zo lekker is dat je eraan verslaafd geraakt, vet en suiker werken ook verslavend, je moet er een afkickperiode van 2 weken voor inlassen. Als je het daarna nog eet, ga je minder snel overeten. Waarom mensen dan wél overeten is inderdaad omdat het gevoelens als eenzaamheid, verveling of verdriet sust . Hoe meer je er van eet, hoe meer je het nodig hebt
Oud 16-09-2006, 22:51
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-09-2006 @ 09:52 :
Veel eten zorgt ervoor dat je minder voelt, dat is bewezen. Mensen raken een beetje versuft doordat al dat eten verwerkt moet worden. Het heeft dus zeker een lichamelijk effect, dus niks met logica te maken. Een vrouw voelt dat, merkt dat 't werkt (onbewust) en doet het nog een keer.
Dus op voorhand zien waar je mee bezig bent is geen logica? Als ze zoveel eten weten ze zelf toch ook wel dat ze dikker worden en daardoor ongelukkiger?
Oud 17-09-2006, 11:32
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 16-09-2006 @ 23:51 :
Dus op voorhand zien waar je mee bezig bent is geen logica? Als ze zoveel eten weten ze zelf toch ook wel dat ze dikker worden en daardoor ongelukkiger?
Vreetbuien zijn moeilijk te controleren. Het is een soort verslaving, en die zijn vaak sterker dan jezelf.
Oud 17-09-2006, 12:31
Vip3r
Vip3r is offline
Vrouwen zijn gewoon sneller emotioneel labiel.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat je eet om verdriet te verwerken...
Oud 17-09-2006, 12:51
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 16-09-2006 @ 02:52 :
Ik werd daar gewoon bijna kwaad om. Kijk, dat die ouders nou een stelletje luie vadsige lijers zijn is tot daar aan toe, maar als je zelf al helemaal dichtgeslibt ben en gezondheids problemen hebt, dan ga je dat je kinderen toch ook niet aandoen?

Ik ben in zekere mate ook pissed off op mijn ouders, omdat mij als peutertje al niks werd verboden en ik vanalles voor m'n neus gedouwd kreeg. 'Hier, neem een koekje' 'hier, neem een mars.' etc. (Vooral door m'n vader, want hij was mager en moest zich volproppen om op gewicht te blijven.)
Nu kan ik ten minste zelf bepalen wat ik koop en eet, maar als klein kind word je eten volledig verzorgd door je ouders. Als je je kind dus slecht eten geeft verziek je een hele hoop voor later, want het is echt een hel om later, als die gewoonte eenmaal zit vastgeroest, ook maar een kilootje kwijt te raken. Om maar te zwijgen over de vele pesterijen die je moet verduren als kleine fatty die je aanzetten tot nog meer eten.

Ik vind dat als kleine kinderen al erg dik zijn dat de ouders dan eens gecheckt moeten worden op hun parenting skillz.

tot zover mijn 'rant'.
ik ben het helemaal met je eens, die ouders zijn wat mij betreft een stel indirecte moordenaars ook al hadden ze dat natuurlijk niet zo bedoeld. die kinderen waren zo dik dat ze niet eens meer spelletjes konden spelen, laat staan wat hun lichamelijke toestand is als ze dertig zijn.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 17-09-2006, 12:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 17-09-2006 @ 13:31 :
Vrouwen zijn gewoon sneller emotioneel labiel.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat je eet om verdriet te verwerken...
Net als mannen drinken en drugs gebruiken om verdriet te verwerken

Overigens was het niet mijn bedoeling om weer een discussie te starten over dat mensen met overgewicht maar gewoon moeten sporten en gezond eten vs mensen met overgewicht kunnen daar niks aan doen, die hebben we wel genoeg gehad voor de komende 20 jaar denk ik
Oud 17-09-2006, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 17-09-2006 @ 13:31 :
Vrouwen zijn gewoon sneller emotioneel labiel.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat je eet om verdriet te verwerken...
Spreek voor jezelf, ik eet juist niet als ik heel verdrietig ben. Daarbij doen mannen gemiddeld genomen schijnbaar vaker rare dingen uit verdriet (te veel drinken/drugs gebruiken/gevaarlijk gedrag/zelfmoord plegen/etc)...
Oud 17-09-2006, 13:26
Verwijderd
Overigens hebben Nederlandse mannen gemiddeld een hoger bmi dan Nederlandse vrouwen (25 t.o. 24,4 in 2001)
Oud 17-09-2006, 13:31
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
nederlandse kerels zijn fatso's
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 17-09-2006, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 17-09-2006 @ 14:15 :
Spreek voor jezelf, ik eet juist niet als ik heel verdrietig ben. Daarbij doen mannen gemiddeld genomen schijnbaar vaker rare dingen uit verdriet (te veel drinken/drugs gebruiken/gevaarlijk gedrag/zelfmoord plegen/etc)...

IK eet ook juist minder als ik verdriet heb. Maar bij "onrust" krijg ik wel eerdere en neiging om veel te gaan eten.

Ik weet mijn BMI niet exact, maar ik zit nog steeds aaan de onderkant van het gezond gewicht. tussen de 74 en 76 kg met een lengte van 1.92 m.

Volgens mij doen vrouwen echter wel meer zelfmoord pogingen, maar zijn die bij mannen vaak definitiever. Ik zou de exacte cijfers niet weten wat betreft suïcide.
Oud 19-06-2007, 16:29
best_lover
best_lover is offline
[QUOTE]o0-yina-0o schreef op 16-08-2006 @ 19:16 :

Ik kan je in ieder geval vertellen dat aankomen en afvallen allebei even moeilijk is, geloof me...

uhh.. ???
ik weet niet maar aankomen is veeeeel makkelijker dan afvallen afvallen is behoorlijk moeilijk lijkt mij...
en bovendien: echter een feit is dat je in een ontzettende korte tijd ernorm kun aankomen.. en afvallen kost je ergveel energie en moeite in een lange tijd.
je kunt aankomen in 1 of 2 dagen..terwijl je niet kunt afvallen in 1 dag
Oud 19-06-2007, 16:33
Verwijderd
Het is niet de bedoeling om met een dergelijke reactie een topic te uppen, de post waarop je reageert is al tien maanden geleden geschreven en het komt op mij ook niet over als een rustige weloverwogen reactie.
Voor mensen die neigen tot dun worden, is aankomen net zo moeilijk, als afvallen is voor mensen die neigen tot dik worden. Natuurlijk is afvallen heel moeilijk, maar als je moet aankomen, dan is dat net zo moeilijk
Aankomen in 1 dag is net zo onmogelijk als afvallen in 1 dag; je kunt eventueel een halve kilo aankomen in een dag als je enorme vreetbuien hebt, maar je kunt ook eventueel een halve kilo afvallen in een dag als je die dag een marathon loopt. Meerdere kilo's aankomen of afvallen in één dag kan allebei niet.

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 16:46.
Oud 21-06-2007, 15:18
best_lover
best_lover is offline
Sorry hoor..
dat van te laat reageren heb je wel gelijk in!
maar wat jij zegt klopt echt niet dus..
het is echter een feit omdat het bij mezelf is gebeurd..
en uit onderzoek ook bij andere mensen die reuzesnel aankomen..het is in ieder geval mogelijk..als je erg veel eet!
hoe kan het dan dat ik in 1 dag 3 kg ben aangekomen?
en ik ben heel precies in wat ik zeg!!
ku je me dat verklaren?
Oud 21-06-2007, 15:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-06-2007 @ 17:33 :
Het is niet de bedoeling om met een dergelijke reactie een topic te uppen, de post waarop je reageert is al tien maanden geleden geschreven.
Oud 21-06-2007, 15:22
best_lover
best_lover is offline
op een dag bedoel ik dan he?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid te dik/te mager
voyager
60 25-10-2005 23:20
Seksualiteit lichamen...? mooi/lelijk...belangrijk of niet!
sherine
45 30-03-2003 22:43
Liefde & Relatie Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder
Rufus
7 05-01-2003 16:03
Seksualiteit Dan nu.. Dik of Dun?
Verwijderd
8 16-04-2002 16:30
Lichaam & Gezondheid dun zijn is ook niet alles.
--Tha dark angel---
10 17-03-2002 11:10
Liefde & Relatie dun zijn is ook niet alles.
--Tha dark angel---
10 17-03-2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.