Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2007, 18:39
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Ik weet niet of dit in het Tell Sell topic moet maar anders verplaatsen de FB'ers 'm maar

Mijn vriend is 1,5wk geleden geopereerd aan zn neus. Zn neusschelp was te groot namelijk en hij had altijd moeite met ademhalen, vooral 's nachts. Nu is er dus een stukje afgesneden van zn neusschelp zodat het weer normaal zou moeten werken.
Hij zit nog in het helingsproces en we merken dat hij nog steeds wel moeite heeft met ademhalen (ik hoop persoonlijk dan weer dat dat komt door alle korstjes die nu nog in zn neus zitten en dat dat later vanzelf weggaat)

Ik weet dat hij toch wel gevoelig is & allergische reacties krijgt bij huisstof(mijt), dierenharen en hooikoorts. Het huis wordt schoongehouden door geregeld stofzuigen, stof afnemen & ramen openzetten. 's Nachts staat in de slaapkamer ook altijd het raamschuifje open zodat er frisse lucht naar binnen komt zonder dat het al te koud wordt. Nu mijn vraag:

Op Tell Sell wordt er nu zo'n ding verkocht, de Fresh Air Globe zoals die dan heet, en die zou dan op een ionische manier de lucht zuiveren en zuiver houden. Zie plaatje onder.



Denken of weten jullie of dit werkt, en of het de moeite is om dit ding in huis te halen? Of kan ik beter iets anders uitproberen waarvan ik zéker weet dat het werkt? Want alleen maar stofzuigen, stof afhalen & ramen openzetten is niet genoeg. En als strax na het helingsproces blijkt dat de operatie toch niet zo geslaagd is als had gemoeten zitten we daar...
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 19:06
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Volgens mij heb je ook van die luchtzuiveraars gewoon in de winkel te koop. Om een kamer (20m2?) schoon te houden zal zo'n ding dat niet zo heel veel kosten, maar reken toch op een paar honderd euro.
Geen idee waar je moet zoeken, maar zo'n TellSell ding zou ik niet kopen

[edit]
Dit vond ik via Google. 149 euro.
En deze
__________________
<):o)

Laatst gewijzigd op 20-06-2007 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 19:48
Anika
Haal je stof af met water? Want dat helpt sowieso veel beter dan met een droge stofdoek. En dweilen is ook beter dan stofzuigen, als dat kan tenminste.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 20:10
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Bij sommige oppervlakken haal ik het eraf met een natte doek, andere oppervlakken zoals de tv bijvoorbeeld en de computer met een droge doek. Wel zo beter voor die apparaten, vooral het beeldscherm.

Ik heb zeil in huis liggen, gedeeltelijk afgedekt met 2 grote kleden. De stukken zeil dweil ik met de steam blaster, ook van Tell Sell want dat ding werkt écht. Ik merk het zelf ook, dat er meer vuil weggehaald wordt wat met de gewone dweil eerst nooit echt lukte. Dan moest ik het hardnekkige vuil alsnog zelf met de hand weghalen. Op mn knieën en poetsen maar! Hoeft nu ook niet meer
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 20:11
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 20-06-2007 @ 20:06 :
Volgens mij heb je ook van die luchtzuiveraars gewoon in de winkel te koop. Om een kamer (20m2?) schoon te houden zal zo'n ding dat niet zo heel veel kosten, maar reken toch op een paar honderd euro.
Geen idee waar je moet zoeken, maar zo'n TellSell ding zou ik niet kopen

[edit]
Dit vond ik via Google. 149 euro.
En deze
Super! Thanxxx
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 20:13
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Als je vriend een huisstofmijt allergie heeft zal je de boel moeten saneren. Dus geen tapijt en kleedjes, leren banken, alle wasgoed op 60 graden, evt neutral wasmiddel, altijd dweilen en met natte doek. altijd ventileren(geld ook voor niet allergici!). Zo dingejte kan mischien wat extra helpen, maar als je de andere dingen niet uitvoert is het dweilen met de kraan open.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 20:20
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Alleen zal een leren bank hier niet in huis komen en de kleden zullen het huis niet uitgaan, leer mijn vriend kennen
Hij heeft het zelf veels te snel koud, en die dingen helpen daar wel goed bij. Verder hebben we beiden ook veel kleding dat niet op 60 maar hooguit op 40*C gewassen mag worden. Handdoeken, washandjes & beddengoed daarentegen doe ik wel altijd op 60*C

Ik probeer dus al de boel zo veel en zo goed mogelijk stofvrij te houden. En als zo'n ding er (een beetje) bij kan helpen, dan graag en dan ook graag een goeie die het écht doet. Alle beetjes helpen...
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 20:21
Verwijderd
Precies, je kan nog zo goed stofzuigen, als je goed allergisch bent voor huisstofmijt is dat gewoon dweilen met de kraan open.

Wij hebben hier speciale hoezen voor om matras, dekbed en kussen, ook tegen huisstofmijt (ze kunnen er niet doorheen). Die hoezen zijn vergoed door de verzekering.

Je hebt ook professionele luchtzuiveraars, als hij erg allergisch is, wordt er misschien wel een deel vergoed.
Als dat ding van TelSell niet erg duur is, en je durft het erop te wagen; gewoon kopen en proberen. Bij de Blokker hebben ze volgens mij ook zo'n bol staan, geen idee hoe duur, maar weeg de prijs en de eventuele uitkomst (wel of niet werkend) tegen elkaar af en maak een keuze
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 20:24
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2007 @ 21:21 :
Wij hebben hier speciale hoezen voor om matras, dekbed en kussen, ook tegen huisstofmijt (ze kunnen er niet doorheen). Die hoezen zijn vergoed door de verzekering.
Ja, daar heb ik vaker van gehoord. Waar kun je die dingen verkrijgen? Want het zou wel fijn zijn om ze zelf ook te hebben. Moet ik ze dan aanvragen via de zorgverzekeraar (ivm de vergoeding enzo) of kan ik ze gewoon ergens kopen in de winkel?
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 20:30
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 20-06-2007 @ 21:24 :
Ja, daar heb ik vaker van gehoord. Waar kun je die dingen verkrijgen? Want het zou wel fijn zijn om ze zelf ook te hebben. Moet ik ze dan aanvragen via de zorgverzekeraar (ivm de vergoeding enzo) of kan ik ze gewoon ergens kopen in de winkel?
Wij hebben ze via de verzekering kunnen bestellen, ze zijn ook erg duur, dus vergoeding is wel heel handig.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 20:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je huisarts (of longarts of andere behandelend arts) moet een verklaring schrijven dat door een bloed of huidtest is aangetoond dat je een allergie hebt voor huisstofmijt (diagnose astma ofzo alleen is niet voldoende). Die stuur je op naar je verzekering of naar een leverancier voor die hoezen samen met de maten van je matras, kussen en dekbed en dan komt het goed Het ligt een beetje per verzekering hoe het geregeld is. Bij mij werken ze wel volgens mij maar ze slapen niet heel lekker (alles glijdt).

Vloerbedekking is heel erg slecht, gordijnen ook. Stofzuigen is ook slecht want dan dwarrelt alles alleen maar op! Een collega van me heeft heel zwaar allergisch astma en hij heeft van die luchtzuiveraars in huis en volgens hem werken ze wel. Ik geloof alleen wel dat hij echt iets professioneels heeft. Zelf geloof ik er niet zo in en zou ik liever geld investeren in goed saneren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 22:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb deze luchtreiniger en -bevochtiger op m'n kamer staan:



Daar doe je water in en de lucht gaat als bij een ventilator er door heen. Ik heb hooikoorts + astmatische bronchitis en in slechte perioden is dat ding echt perfect! Sowieso weet ik niet of je vriend ook last heeft van eczeem (veel hooikoorts patiënten hebben dat in de winter als tegenhanger voor de zomer) maar daar is het ook heel fijn voor, omdat je lucht dus vocht bevat. (je kan trouwens ook natte handdoeken over je verwarming hangen).

Ik heb hem overdag trouwens meestal niet aan, maar wel 's nachts. Hij heeft twee standen, dus je kan zelf beslissen hoe hard ie moet. Hij maakt wel wat geluid, maar ik kan er prima door heen slapen. Ik zag hem (of iets soortgelijks) voor 92 euro bij redcoon.nl.
Verder is het misschien ook handig om een hor voor je raam te doen tegen pollen. Je hebt anti-pollenstof (ik weet niet hoe je het moet noemen) en wij hebben dat gewoon dmv klittenband tegen m'n raam aan geplakt. Dan kan je 's zomers gewoon je raam open doen zonder pollen binnen te krijgen. En ook niet je was buiten hangen in de zomer ivm alle pollen die je dan mee naar binnen haalt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:39
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-06-2007 @ 23:13 :
Ik heb deze luchtreiniger en -bevochtiger op m'n kamer staan:

[afbeelding]

Daar doe je water in en de lucht gaat als bij een ventilator er door heen. Ik heb hooikoorts + astmatische bronchitis en in slechte perioden is dat ding echt perfect! Sowieso weet ik niet of je vriend ook last heeft van eczeem (veel hooikoorts patiënten hebben dat in de winter als tegenhanger voor de zomer) maar daar is het ook heel fijn voor, omdat je lucht dus vocht bevat. (je kan trouwens ook natte handdoeken over je verwarming hangen).

Ik heb hem overdag trouwens meestal niet aan, maar wel 's nachts. Hij heeft twee standen, dus je kan zelf beslissen hoe hard ie moet. Hij maakt wel wat geluid, maar ik kan er prima door heen slapen. Ik zag hem (of iets soortgelijks) voor 92 euro bij redcoon.nl.
Verder is het misschien ook handig om een hor voor je raam te doen tegen pollen. Je hebt anti-pollenstof (ik weet niet hoe je het moet noemen) en wij hebben dat gewoon dmv klittenband tegen m'n raam aan geplakt. Dan kan je 's zomers gewoon je raam open doen zonder pollen binnen te krijgen. En ook niet je was buiten hangen in de zomer ivm alle pollen die je dan mee naar binnen haalt.
Was buiten hangen gaat niet, want we wonen in een flat op 2hoog en we hebben geen balkon Dus alles hangt in de badkamer.
Natte handdoeken over de verwarming is ook geen goed idee, want we hebben gaskachels Waarom de gemeente niet gewoon cv heeft aangelegd in de huizen hiero, mag joost weten.

Die anti-pollen horren klinken goed, ik ga daar ns naar opzoek. Misschien heeft Blokker wel zoiets Hopelijk werkt dat dan ook gelijk weer goed genoeg tegen muggen hahaha, die krrrengen!
Ik ga ook gelijk even kijken op die site van je voor de luchtzuiveraar. Nu heb ik er dan tenminste 1 die ook echt goeie ervaringen ermee heeft
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In plaats van natte handoeken kan je ook een aantal bakjes water neerzetten, bijvoorbeeld op de vensterbank, dat kan dan ook verdampen Misschien wel goed om te weten dat je dit juist niet moet doen bij een huisstofmijtallergie omdat je huis dan juist zo droog mogelijk moet blijven omdat huisstofmijten dan minder goed kunnen overleven. In dat geval dus je was juist wel buiten drogen en zoveel mogelijk ventileren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 21:56
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Nou, in dat geval dus zo veel mogelijk ventileren dan en de was...sja, die moet wel binnen in de badkamer gedroogd worden want zoals ik al eerder zei, we wonen in een flat zonder balkon dus ik heb weinig andere keus.
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bronchitis en astma
E2001
6 29-05-2016 18:59
De Kantine Katten pillen geven is saai #1839
Miekje*
500 14-06-2013 17:15
Lichaam & Gezondheid Algemeen hooikoorts topic.
Verwijderd
57 24-05-2008 10:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Roken verboden in openbare gelegenheden Groot-Brittannie
hhendrikxx
498 11-03-2006 13:29
Levensbeschouwing & Filosofie Mars terraformen?
LiqqY
46 09-10-2005 01:01
De Kantine verboden te roken in de horeca
Buzzzfuzzz.vs
59 04-12-2003 15:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.