Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2007, 16:58
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Hallo!

Ik heb weer last van koortslip! Ik smeer nu weer met zovirax, maar mijn vriend komt zondag en dan werkt die koortslip niet zo mee.

Nu vertelde mijn vader me iets over speciale pleistertjes die je op
het blaasje kan plakken. Welk merk zou dat zijn en hoe duur zou dat zijn? Iemand ervaring met deze pleisters?

alvast bedankt!
xx
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 17:10
Verwijderd
Die zijn van Compeed .
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 17:12
Verwijderd
En via internet kosten ze €9,95 per 15, in de winkel vast ook wel zoiets.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 17:16
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Heb je er zelf ook ervaring mee of heb je zelf nooit koortslip?
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 17:16
Verwijderd
Nog nooit gehad *klopt af*!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 20:25
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Ik heb die dingen wel ns gekocht want ik heb ook om de zoveel tijd last van een koortslip. Maar ik kan je nu al vast vertellen dat je er geen fluit aan zal hebben, want het is niet zozeer een pleistertje die je ervan af helpt maar meer een extra beschermingslaagje zodat je er niet de hele tijd aan zit, er geen etensresten en andere bacterien inkomen en je ook gewoon je lippenstift enzo erop kan doen.

Wat is de werking dan wel?
Je plakt elke dag zo'n pleistertje op je lip en dat blijft dan tot de volgende ochtend zitten en dat doe je 15 dagen lang.
Ongeveer net zo lang als de "houdbaarheid" van een normale koortslip. Als jouw koortslip langer aanhoudt, dan moet je een nieuw pakje kopen en dat zelfde proces weer opnieuw beginnen net zolang tot jouw koortslip uit zichzelf is weggetrokken.
Dit is niet zozeer alleen maar mijn ervaring, maar het staat ook zelf in de bijsluiter. Maar ja..dan moet je eerst dat ding openen en geopend kun je het daarna niet meer terugbrengen. Dus voor zover het zogenaamde 'snelle herstel' waar ze het over hebben.

Wat wél helpt is een creme van Tea Tree, maar hoe die zo snel heet weet ik niet meer. Mijn moeder had die gebruikt en binnen 3 dagen was de koortslip verdwenen. De keer daarna dat ze het gebruikte zelfde resultaat. Ik kan aan haar navragen hoe die creme precies heet als je dat graag wilt. Dat hoor ik dan wel van je
Maar die Compeed pleister dingen zou ik écht niet aan beginnen. Het is meer een laagje extra lip dan dat het echt ertegen werkt.
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 21:38
Verwijderd
Zit er echt niks 'in' die pleister dat het proces versnelt?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 22:02
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 23-06-2007 @ 21:25 :
Ik heb die dingen wel ns gekocht want ik heb ook om de zoveel tijd last van een koortslip. Maar ik kan je nu al vast vertellen dat je er geen fluit aan zal hebben, want het is niet zozeer een pleistertje die je ervan af helpt maar meer een extra beschermingslaagje zodat je er niet de hele tijd aan zit, er geen etensresten en andere bacterien inkomen en je ook gewoon je lippenstift enzo erop kan doen.

Wat is de werking dan wel?
Je plakt elke dag zo'n pleistertje op je lip en dat blijft dan tot de volgende ochtend zitten en dat doe je 15 dagen lang.
Ongeveer net zo lang als de "houdbaarheid" van een normale koortslip. Als jouw koortslip langer aanhoudt, dan moet je een nieuw pakje kopen en dat zelfde proces weer opnieuw beginnen net zolang tot jouw koortslip uit zichzelf is weggetrokken.
Dit is niet zozeer alleen maar mijn ervaring, maar het staat ook zelf in de bijsluiter. Maar ja..dan moet je eerst dat ding openen en geopend kun je het daarna niet meer terugbrengen. Dus voor zover het zogenaamde 'snelle herstel' waar ze het over hebben.

Wat wél helpt is een creme van Tea Tree, maar hoe die zo snel heet weet ik niet meer. Mijn moeder had die gebruikt en binnen 3 dagen was de koortslip verdwenen. De keer daarna dat ze het gebruikte zelfde resultaat. Ik kan aan haar navragen hoe die creme precies heet als je dat graag wilt. Dat hoor ik dan wel van je
Maar die Compeed pleister dingen zou ik écht niet aan beginnen. Het is meer een laagje extra lip dan dat het echt ertegen werkt.
Ja, ik zou de naam van die crème wel willen weten asjeblieft En ik wilde die pleisters ook niet zozeer om de hele koortslip lang te gebruiken, maar meer gewoon dat er iets op m'n lip zat dat je 't blaasje niet zou zien en dat ik gwn met m'n vriend zou kunnen zoenen
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 23:12
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met dat soort pleisters, maar wel met andere pleisters van compeed.
ze plakken heel goed en je ziet het bijna niet. stevigheid is ook goed en als de pleister loslaat is het blaartje weg.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Charl0tteee schreef op 23-06-2007 @ 23:02 :
Ja, ik zou de naam van die crème wel willen weten asjeblieft En ik wilde die pleisters ook niet zozeer om de hele koortslip lang te gebruiken, maar meer gewoon dat er iets op m'n lip zat dat je 't blaasje niet zou zien en dat ik gwn met m'n vriend zou kunnen zoenen
Gewoon even vragen aan de drogist (al heeft niet iedere 'm). Tea Tree olie helpt trouwens ook prima, dat staat in winkels als De Tuinen of reformwinkels bij de etherische oli"en.
Ik heb nog nooit een koortslip van vijftien dagen gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 21:38
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 23-06-2007 @ 22:38 :
Zit er echt niks 'in' die pleister dat het proces versnelt?
Nee, het is gewoon een plaklaagje
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 21:39
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Charl0tteee schreef op 23-06-2007 @ 23:02 :
Ja, ik zou de naam van die crème wel willen weten asjeblieft En ik wilde die pleisters ook niet zozeer om de hele koortslip lang te gebruiken, maar meer gewoon dat er iets op m'n lip zat dat je 't blaasje niet zou zien en dat ik gwn met m'n vriend zou kunnen zoenen
Ik vraag het wel na voor je, komt goed
En als je het erop plakt, zie je de koortslip nog wel. In die zin, je ziet gewoon een rode plek erdoorheen, de pleister zelf is transparant.
Maar je kan wel met je vriend zoenen en je kan er lippenstift op doen en dan zie je het niet.
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 21:40
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Naojan schreef op 24-06-2007 @ 00:12 :
[...]en als de pleister loslaat is het blaartje weg.
Dat telt niet bij deze pleistertjes. Als de pleister hier loslaat,zit de koortslip er gewoon nog. De koortslip moet uit zichzelf verdwijnen, daar helpen deze pleisters van Compeed nix bij.
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? deel 2
Miracle
499 21-08-2006 11:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.