Oud 01-07-2007, 10:18
dennis018
dennis018 is offline
Hey iedereen, Ik moet deze week (soort maandelijkse controle) weer naar het ziekenhuis om mn gewicht enzo te laten checken (dat ik niet afval)...
Wij hebben thuis zelf geen weegschaal, maar ik stond gister bij mn oom op de weegschaal en zag tot mn schik dat ik 2 kilo was afgevallen
Nu vraag ik me af, hoe kan ik het beste op een gezonde manier weer iets aankomen? (ik mag dus echt niet meer richting het lager gewicht/ondergewicht komen van het ziekenhuis)

is bijv een tijdelijke ''snackkeur'' aan te raden (elke dag even langs de febo/ah to go ofzo.. een kroket.. kaascroissant.. donut..mini pizza trekken )?

Laatst gewijzigd op 01-07-2007 om 10:22.
Oud 01-07-2007, 10:41
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou iets nemen waar veel calorieen in zitten, maar niet elke dag patat, dat is niet zo gezond. Meer boterhammen en een extra schep aardappelen en groenten 's avonds.
Oud 01-07-2007, 11:01
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Meer eten. Je zit al te miepen als je een extra toetje eet... Je wil niet meer eten, dus je zult ook niet aankomen. Je moet eerst eens wat aan je zelfbeeld doen en realistisch worden, dan zal het pas lukken om aan te komen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-07-2007, 11:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-07-2007 @ 11:01 :
Meer eten. Je zit al te miepen als je een extra toetje eet... Je wil niet meer eten, dus je zult ook niet aankomen. Je moet eerst eens wat aan je zelfbeeld doen en realistisch worden, dan zal het pas lukken om aan te komen.
Kan jij nooit gewoon een positieve reactie geven? Die jongen zegt toch een dagelijkse snack te overwegen? Dat is positief. Of hij het nou gaat uitvoeren of niet, dat is niet onze zaak. Hij vraagt om tips en hij heeft goede intenties.

@dennis018: dat zal inderdaad werken, maar is geen gezonde manier van aankomen. Zoals Stefanie ook zegt, je kan beter gezonde producten met veel calorieën eten en daar nog wat extra van nuttigen, ipv dit soort vette producten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-07-2007, 11:18
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
pindakaas! en heel veel nootjes enzo. En broodje vette vis, hollandse nieuwe of gerookte zalm. Die zijn lekker en gezond en heel calorierijk. En smeer dan ook wat roomboter op je broodje, of doe er een lekker sausje bij.

@stefanie
Een extra schep aardappels haalt niks uit, daar zitten echt maar heel erg weinig calorien in. Het is voornamelijk water. Een extra schep groente is al helemaal nutteloos, groenten bevatten echt geen calorieen.
Meer vlees is wel een goed idee.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 01-07-2007, 11:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-07-2007 @ 11:12 :
Kan jij nooit gewoon een positieve reactie geven? Die jongen zegt toch een dagelijkse snack te overwegen? Dat is positief. Of hij het nou gaat uitvoeren of niet, dat is niet onze zaak. Hij vraagt om tips en hij heeft goede intenties.

@dennis018: dat zal inderdaad werken, maar is geen gezonde manier van aankomen. Zoals Stefanie ook zegt, je kan beter gezonde producten met veel calorieën eten en daar nog wat extra van nuttigen, ipv dit soort vette producten.
Heb je al zijn posts wel eens gelezen in voedingstopic? Of op E& D?

Enig idee hoe ontzettend vaak we hem al adviezen hierover hebben gegeven?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-07-2007, 11:36
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Minder bewegen dan dat je eet, dus dat je meer calorieen inneemt dan je verbruikt. Dus bijvoorbeeld niet intensief gaan sporten elke dag, maar eens per week ofzo moet kunnen voor het leuk. En van alles meer eten op een dag, dus bij elke maaltijd wat toevoegen aangezien je met wat je nu eet niet aankomt.
Oud 01-07-2007, 12:05
dennis018
dennis018 is offline
Sporten heb ik al tijden niet gedaan om eerlijk te zeggen...

Het beste moment om voor mij wat extras te nemen is tussen de lunch en het avondeten in denk ik (ookal heb ik dan niet altijd honger/trek)
lunch is meestal rond 13.00-14.00
avond eten 18.30-19.30
Oud 01-07-2007, 12:19
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
@ Poepkind:

Als je gewoon van alles de dubbele portie eet, dan helpt dat wel degelijk. Misschien helpt groente op zich niet zoveel, maar van aardappels word je wel dik als je 'teveel' eet. Een vriendin van mij is heel veel afgevallen, omdat ze sportte én weinig aardappels at.
Oud 01-07-2007, 12:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 01-07-2007 @ 12:05 :
Sporten heb ik al tijden niet gedaan om eerlijk te zeggen...

Het beste moment om voor mij wat extras te nemen is tussen de lunch en het avondeten in denk ik (ookal heb ik dan niet altijd honger/trek)
lunch is meestal rond 13.00-14.00
avond eten 18.30-19.30
Nogmaals, jij krijgt te weinig cal binnen voor een jongen. Ik zou met wat jij eet nog afvallen. Een jongen van jouw leeftijd heeft tussen de 2500-3000 cal nodig om niet af te vallen, wanneer je niet sport. Dus je zult echt veel meer moeten eten wil je aankomen. Om 1 kilo aan te komen, moet je minstens 7000 cal extra eten. Dat is echt heel veel. Dus iets extra's nemen, gaat niet werken. Je ontkomt er bijna niet aan, om hele vette dingen te eten. Nu hoeft vet zeker niet altijd slecht te betekenen, zoals ik wel vaker heb verteld. Daarnaast is een laag gewicht ook ongezond.

Dus ga het dubbele eten van nu. Je maag went daar vanzelf aan. Dus neem en eet alles wat je lekker vindt en dan zoveel als je wilt. Ga bv wit brood eten, dit vult minder, maar heeft wel cal. Qua vezels maakt dat tegenwoordig bijna niet meer uit. Ga meer pindakaas en vette kaas eten, eet vooral veel nootjes tussendoor of chips. Ga meer cake eten of grote koeken. Als je dit keer serieus bent, vraag dan advies in het voedingstopic, maar ik weet niet of mensen je daar nog graag willen hebben, omdat je meestal een week later opnieuw komt met dezelfde vragen en die gaan dan of het kwaad is om toetjes te eten. Jij zou 3 toetjes moeten eten als je serieus wil aankomen.

Lukt het niet om meer te ete. Je kunt nutridrinks kopen of van dat astronauten repen. Veel cal, vult niet zo erg.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-07-2007, 12:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 01-07-2007 @ 12:19 :
@ Poepkind:

Als je gewoon van alles de dubbele portie eet, dan helpt dat wel degelijk. Misschien helpt groente op zich niet zoveel, maar van aardappels word je wel dik als je 'teveel' eet. Een vriendin van mij is heel veel afgevallen, omdat ze sportte én weinig aardappels at.
Je valt af door een tekort van cal te creeeren. Minder binnenkrijgen dan je gebruikt. (of compenseren door sporten). In aardappels zitten zo weinig cal, dat je daar niet van aankomt of afvalt. Het gaat om 100 cal hoogstens. Als je weet dat je een verschil van 9000 cal moet creeeren, kun je snappen hoe lang dat duurt. Sporten of niet snoepen of geen frisdranken meer drinken werkt sneller. Ik weet niet hoeveel aardappels ze dan at, maar ik kan niet geloven dat ze 1000 cal minder oid binnenkreeg door minder aardappels te eten. Als ze die aardappels met sausjes at of mayo, is het een ander verhaal.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-07-2007, 12:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Allereerst hoort óók dit in het voedings en gezondheid topic. Verder hoeft het helemaal niet zo te zijn dat je bent afgevallen, weegschalen verschillen namelijk allemaal en dat je bij je oom twee kilo minder weegt wil niet zeggen dat dat ook in het ziekenhuis zo is. Daarnaast lijkt het me verstandig als jij al je topics en vragen uitprint en meeneemt naar het ziekenhuis zodat ze je daar fatsoenlijk kunnen helpen. Hoewel ze het misschien niet erg tactisch brengt ben ik het hierin toch met Gothic eens, wij hebben je al zo vaak advies gegeven wat je überhaupt niet eens leest of in ieder geval niks mee doet, aan onze hulp heb je dus niet zoveel.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Aankomen
quintyy
12 07-01-2015 22:24
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic # 20
Nonaj
500 13-11-2007 09:15
Lichaam & Gezondheid Gewichtstoename
Verwijderd
20 08-04-2006 11:04
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #9
Bloem
500 03-01-2006 15:11
Verhalen & Gedichten Mijn levensverhaal
Verwijderd
13 08-04-2005 21:28
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #38
Mara
500 18-03-2005 14:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.