Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2007, 14:33
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het castreren of steriliseren van je huisdier.
Vond je het lang duren, wat kostte het, ging je huisdier raar doen?

TS begint: Onze poes is vandaag gesteriliseert. Om half negen heb ik haar weggebracht en om half twee weer opgehaald. Het schijnt goed te gaan. Ze is nog wel suf en sloom en een beetje uit haar evenwicht. Het kostte 76 euro. De tijd dat ik thuis heb gewacht ging sneller voorbij dan ik had verwacht.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2007, 16:02
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Onze hond is gecastreerd maar dat kan ik me niet echt meer herinneren, mijn (ex)konijn is ook gecastreerd, dat was een beetje zielig want het was toen net heel warm en hij voelde zich héél zielig.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 12:57
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
onze hond is pas gesteriliseerd, een duur geintje want het kostte 280 euro!
Gelukkig betaald de verzekering de helft. We wouden het eerst nog niet laten doen, maar ze was schijnzwanger en dr baarmoeder was al vergroot. Als je ze dan niet steriliseerd kunnen ze kanker krijgen en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Ik heb haar 's ochtends weggebracht en ik mocht erbij zijn dat ze een spuitje kreeg en in slaap viel...ze lieten ons even samen. ik vond het heel eng want ze zakte zo door dr poten en maakte geluiden alsof ze stikte..vervolgens begon ze gal te kotsen en daar lag ze dus middenin..Na 12 uur smiddags mochten we bellen hoe het gegaan was en om 2 uur mochten we dr komen halen.
Ze was goed wakker en niet suf ofzo..ze heeft die dag wel veel gepiept en wou niet mee naar buiten om even te plassen ofzo. Verder heeft ze een paar dagen erg slecht gegeten.
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 13:34
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb het niet zo op narcose en al helemaal niet op injectievloeistof, sinds mijn cavia is overleden...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 15:52
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
De teef van m'n ouders is ook gecastreerd (sterilliseren=eierstokken/zaadleiders doorknippen castreren=hele handel eruit). Ze was, logisch, suffig en sloom, maar geen echte problemen met haar gehad. Ze hebben toen ongeveer 250 gulden betaald voor de castratie.

Mijn reu is niet gecastreerd en zolang dit niet medisch noodzakelijk is, zal ik dat ook niet doen. Hij reageert erg slecht op narcose en iedere operatie is dus weer een risico wat ik liever niet neem.

Tegenwoordig is sterilisatie ook mogelijk via een kijkoperatie(bij honden in ieder geval). Er worden dan 2 of 3 kleine sneetjes van ongeveer 1cm in de buikwand gemaakt. Via die kleine sneetjes wordt de hele operatie gedaan. De hond heeft dus geen grote snee over de halve buik en de operatie duurt bovendien korter.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 11:59
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
hm, ik heb mijn katertje laten castreren, toen wassie geloof ik 7 of 8 maanden oud.. hij was direct na die tijd nog erg sloom en zwak, kon bijvooorbeeld niet zelf de bank op springen, terwijl ie normaal met het grootste gemak op onze (hoge!) koelkast springt!
hij is verder sindsdien niet veranderd ofzo..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:09
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Mijn konijn is gecastreerd. Dat was hij al toen ik hem kreeg. Hij is rustiger dan mijn oude konijn, die niet gecastreerd was. Hij wordt ook flink onderdrukt door mijn vrouwtjeskonijn.
De kat is ook gecastreerd, maar dat was ie ook al voor hij aan kwam lopen
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Konijn
RienoBieno
14 03-08-2012 20:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap steriliseren drugsverslaafden
sananana
37 17-03-2011 17:09
Flora & Fauna algemene vragen over fretjes
Nyai
15 28-07-2004 20:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.