Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2010, 17:20
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wat zijn jullie favoriete planten om te houden? Of welke planten heb je op dit moment?

Ik ben zelf helemaal gek van cactussen. Dit omdat ze elk jaar prachtig bloeien als je ze goed houdt en omdat ze tegen mijn drukke levensstijl kunnen. Ik ben sowieso wel gek op planten maar in de zomer gingen ze allemaal dood als ik eens een keer een weekendje weg ging. De laatste paar jaar heb ik dit probleem niet maar dus wel steeds mooie bloeiende planten. Ik heb ook een paar andere vetplanten en vleesetende planten vind ik ook geweldig. Alleen heb ik helaas niet genoeg plek voor vleesetende planten en heb ik nu alleen 1 Nepenthes. Ooit wil ik een tuin met 2 kassen, een voor cacti en een voor vleesetende planten

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2010, 17:30
Verwijderd
cactussen

Ik heb geen lievelingsplanten. Als ik ze maar water kan geven en ertegen praten is het goed.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 19:35
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik ben best fan van een flink aantal planten die ik mooi, of cool vindt. Een aantal zijn:
- Bitterzoet (mooi!)
- Dove netel (symmetrisch en mooi)
- Zandblauwtje
- Heide
- Tormentil
- Springzaad
- Wikkes

En eigenlijk nog wel meer. Er zijn zo veel coole planten.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 05:07
Verwijderd
Huisplanten gaan altijd dood bij mij, omdat ik ze vergeet water te geven. Of ik neem me juist voor om er goed voor te zorgen en dan geef ik ze teveel water. Denk ik, in elk geval gaan ze in die gevallen ook dood. En misschien vinden ze het stom dat ik binnen rook, wellicht verlaagt dat het zuurstofniveau ofzo. Ik weet ook niet waar ik ze moet neerzetten, althans, m'n moeder is nogal van de planten, en zij zegt vaak dingen als "hij vindt het daar te warm" of "hij is erg tevreden, zo bovenop de kast" of "hij vindt het helemaal niet leuk in die hoek, maar dat is de enige plaats in de woonkamer waar 'ie past, met z'n dikke bloempot". Dus. Ze verschuift planten ook af en toe, want kennelijk willen ze soms meer schaduw en soms meer zon. Zulk soort dingen heeft ze dan door, omdat ze constant oplet hoe ze ze 't doen. Ik ben daar te chaotisch voor.

Dus houd ik van wilde planten, die zijn zo lekker gehecht aan hun vrijheid en nobel in hun simpelheid. Met name klaprozen, madeliefjes en korenbloemen vind ik erg mooi. Onkruid vind ik meestal ook charmanter dan wat er verder zoal in tuinen groeit. En qua bomen houd ik van de berkenboom, de eik en de baobab. Oja, mammoetbomen vind ik ook leuk, en treurwilgen ook. Bomen moeten óf gigantisch en dik óf mooi en rank zijn.

Vleesetende planten vind ik ook wel gaaf, maar ook een beetje achterbaks.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 12:20
Verwijderd
Oh, als wilde planten ook mogen, houd ik erg van dit soort planten. Volgens mij heet het sneeuwbalboom in het Nederlands, maar dat is een wel heel lelijk woord:

Of nouja, eigenlijk is het een boom, maar een boom is ook een soort plant. En deze bloeit op mijn verjaardag. De rest van het jaar is hij eigenlijk een beetje saai.

Ik vind haagwinde ook erg mooi:


Jonge varentjes vind ik vooral mooi op een lievige manier, want ze zijn zo zacht en glimmend en kwetsbaar en halfopgerold.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 19:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Wat zijn jullie favoriete planten om te houden?
Waterlelies zijn mooi, en paardenbloemen, en madeliefjes. En nog een plant waarvan ik de naam niet weet en ook geen foto online heb staan. En de cactus in al zijn verschijningen

Citaat:
Of welke planten heb je op dit moment?
Bij mij thuis staan drie vetplanten op de ene vensterbank, twee palmboomachtige boompjes in pot op de andere vensterbank, een plantje waarvan de blaadjes de tekening van een watermeloen hebben, een klein cactusje en een uit de kluiten gewassen bamboe (die ooit begon als stengel in een boeket en nu twee meter hoog is). En buiten staat nog een spaanse margriet, maar die is bijna dood.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 20:04
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Treurwilgen vind ik geweldig mooie bomen.

__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 11:22
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik vind orchideeën echt prachtig, in elke kamer staat er wel een bij ons, en ze bloeien lang en mooi.



In de tuin vind ik sneeuwklokjes altijd iets aandoenlijks hebben. Maar planten hebben zoveel variëteit dat ik niet echt een lievelingsplant heb

Wij hebben echt te veel verschillende planten om op te noemen, waaronder een lief klein bonsaiboompje, daar kun je zo leuk de blaadjes van tellen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 10:53
Verwijderd
Gisteren was ik in een botanische tuin in Utrecht, waar we in een kas vetplanten hebben bewonderd. En Volk, ik snapte ineens heel goed waarom je die zo goed vindt! Hun blaadje voelen zo fijn aan. Er was ook een soort mosachtige plant, of nouja, het was geen mos, maar het leek op mos. En dat zou ik wel willen als bed, een hele grote berg zand met heel veel van dat spul erop
Er waren ook hele grote waterlelies met allemaal stekels, maar die waren een beetje eng.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 10:13
brumm
Avatar van brumm
brumm is offline


Phyllostachys Parvifolia (oftewel gewoon een bamboo soort) een hele mooie bamboo soort en tevens ook zeldzaam. Ik werk zelf in een bamboo kwekerij en wanneer je deze plant in de verkoop kunt brengen levert hij veel geld op. Tijden geleden is hij een aantal keer vanuit china hier heen gebracht maar verder kweken was uitgesloten. Dit omdat deze plant veel tijd nodig heeft om zijn wortel te ontwikkelen en daar hebben de meeste kwekers geen tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 14:06
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik heb vrij veel verschillende soorten orchideeen. Eentje heb ik al erg lang, en komt elk jaar terug in bloei. Dat vind ik altijd leuk, als het bloeien weer begint.

Verder ben ik gek op cactussen en vetplanten, op azalea's en rhodondendrons.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi Late night #1792
Verwijderd
501 06-05-2015 20:58
Flora & Fauna Welke planten en bloemen sieren jouw huis/kamer?
Verwijderd
16 19-06-2013 10:49
Flora & Fauna Mooiste bloem
uptomyneck
0 12-04-2004 22:08
Films, TV & Radio Favoriete actrice(s)
Verwijderd
54 28-02-2004 23:29
Drugs & Alcohol Wat is jou favoriete wietmerk/wietsoort?
snOOdleF
29 27-06-2003 12:21
Liefde & Relatie LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde.
Rerisen Phoenix
58 13-06-2003 07:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.