Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2017, 19:18
kzhiko
kzhiko is offline
Hello,

Ik zit op havo4 en heb een natuur en techniek en -gezondheids profiel. Omdat Ik 2,5 jaar in Nederland ben geweest, heb ik veel moeite met de nederlandse taal ) Ik sta een 4,7 voor nederlands en 5.3 voor bio, maar bij andere vakken ben ik erg goed.

Ik wil het weten of het mogelijk is om af te studeren/of overgaan als jij minder dan een 5 staat voor het nederlands. Ik weet dat het een kernvak is, maar ik denk niet dat het heel erg belangrijk is voor iemand die naar buitenland gaan studeren.

Ik probeerde mijn beste om een goede cijfers te halen, maar dit lukte niet. Als je 5 keer onvoldoendes krijgt voor de toetsen, word je gewoon 'hopeloos' en niet meer jezelf kan vertrouwen.

Volgens mij is het goed idee om een internationale school te vinden, maar dit kost €6000 per jaar en ik wil niet dat mijn ouders te veel betaalt voor mij. Ik heb ook gehoord dat er een "virtual american high school" bestaat, maar het is alleen maar gratis voor de kinderen die U.S wonen, dus dat kan ook niet lukken. Ik kan ook niet teruggaan want ik zit op 12de jaar in mijn eigenland. Ook heb ik geen genoeg credits om af te studeren.

Zou iemand alstublieft mij een advies geven? )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2017, 23:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Vraag op school wat er mogelijk is, zij weten exact welke wetten gelden en door de vraag te stellen laat je direct zien dat je motivatie hebt. Is er een mogelijkheid om bijles Nederlands te volgen? Of zijn er regelingen waardoor het voor jongeren zoals jij (waarbij Nederlands niet hun moedertaal is) jij toch kunt slagen (vraag dit na op school!)...?

Als je heel graag naar een internationale school wil kan je ook overwegen om een deel van het lesgeld zelf te betalen. Overleg dit eens met je ouders. Dan weten zij ook hoe jij er voor staat en kunnen ze je misschien helpen. Uiteindelijk willen zij ook het beste voor jou.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.