Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 20:43
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Hoi allemaal,

ik moet een economie-werkstuk maken, maar ik weet geen onderwerp

Had al naar eventuele onderwerpen gekeken bij werkstukken, maar dat zijn onderwerpen die al zo veel en vaak gebruikt zijn..

Dus..weet iemand een interessant economie-onderwerp ?

Ik zou eeuwig dankbaar zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 21:11
Verwijderd
Kijk even in het huiswerkforum van economische vakken, daar staan op het moment zeker 2 topics met dezelfde vraag.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:59
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Allochtonen/vrouwen op de arbeidsmarkt
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 13:00
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
@ anneka: der kan nog 1x kwallen bij
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 14:38
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Wachtlijsten in de ziekenhuiszorg
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 15:15
snuvvel
Avatar van snuvvel
snuvvel is offline
- een eigen onderneming
- handel Nl en China
- marketingconcepten in de horeca (of wat dan ook)
- 40 uur werkweek

enzovoorts

had zelf ook moeite met een onderwerp verzinnen, ik heb marketingconcepten in de horeca gedaan, die andere onderwerpen zijn van andere mensen uit mijn klas.. Succes!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 13:35
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
dank dank

Snuvvel, wat houdt dit precies in, marketingconcepten in de horeca? Hoe heb je dat precies verwerkt? Want het klinkt wel leuk
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 13:51
Marloeske
Avatar van Marloeske
Marloeske is offline
ik heb mn economie-profielwerkstuk vorige week ingeleverd:

Is het economisch mogelijk de Olympische Spelen in Nederland te organiseren

Als het je wat lijkt laat 't maar weten via PM
__________________
nee
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 09:37
snuvvel
Avatar van snuvvel
snuvvel is offline
Citaat:
groovy schreef op 11-02-2005 @ 14:35 :
dank dank

Snuvvel, wat houdt dit precies in, marketingconcepten in de horeca? Hoe heb je dat precies verwerkt? Want het klinkt wel leuk
Ik heb mensen in de horeca geïntenviewd zeg maar, en van alles gevraagd, over werknemers enz. De kern lag bij de 4 P's, ik weet niet of jullie die behandeld hebben? Ik heb toen alle P's uitgewerkt en daar vragen bij gemaakt en dan weet je zo ongeveer het concept van bedrijven. Ik heb drie verschillende zaken met elkaar vergeleken. Als je nog hulp nodig hebt dan hoor ik het wel
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 14:30
Verwijderd
Ik ben bezig met; "de nederlandse positie in de wereldhandel". Wat nederland zoal im en exporteert met welke landen, en hoe belangrijk het is voor ons bbp enzo.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 19:29
Verwijderd
Het valt me op dat er nooit iemand is komt met een werkstuk schrijven over een bekend econoom. Ikzelf heb mij PW ( profielwerkstuk ) gedaan over Karl Marx. Zat nog te twijfelen met John Manyard Keynes, maar ben toch voor Marx gegaan.
Of zeg ik nou iets heel doms, werkstukken over bekende economen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 23:46
Verwijderd
Dan heb je wel veel historisch materiaal, handig als je zelf niet zoveel wilt nadenken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2005 @ 00:46 :
Dan heb je wel veel historisch materiaal, handig als je zelf niet zoveel wilt nadenken.
Hoezo zelf niet zoveel nadenken? Lang niet al die theorieen zijn zo te begrijpen, veel moet je zelf nog opzoeken, je onderwerp afbakenen enzo.
Vele onderwerpen hier genoemd vragen alleen het opzoeken van wat CBS cijfertjes, wat maatschappelijk gelul en klaar.
Zelf vind ik verschillende manieren van economisch denken leuker dan kijken naaar hoeveel export er in een land is, maar dat ken ook aan mij liggen.

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:19
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Robo schreef op 16-02-2005 @ 21:00 :
Hoezo zelf niet zoveel nadenken? Lang niet al die theorieen zijn zo te begrijpen, veel moet je zelf nog opzoeken, je onderwerp afbakenen enzo.
Vele onderwerpen hier genoemd vragen alleen het opzoeken van wat CBS cijfertjes, wat maatschappelijk gelul en klaar.
Zelf vind ik verschillende manieren van economisch denken leuker dan kijken naaar hoeveel export er in een land is, maar dat ken ook aan mij liggen.
Wat wil je beschrijven dan?
Die denkmodellen zijn ondertussen wel uitgekauwd en in begrijpbare taal beschreven en toegepast.

Misschien zijn er theorieen die niet zo zijn uitgediept, maar die zijn meestal niet zo aantrekkelijk om te beschrijven. Vooral omdat er weinig praktijkgerichte informatie is en het dus puur theoretisch blijft
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:16
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Dankjewel Snuvvel,

jouw onderwerp leek me heel leuk, maar het probleem is dat ik me vergist heb in de inlever datum

Dus heb ik nu maar iets makkelijkers gepakt waar ik heel veel over kon vinden..maar ik vond jouw onderwerp wel erg interessant!

Heel erg bedankt voor je aangeboden hulp

En een werkstuk over een econoom vind ik helemaal zo slecht nog niet, dus dom vond ik het niet Robo
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 21-02-2005 @ 17:16 :

En een werkstuk over een econoom vind ik helemaal zo slecht nog niet, dus dom vond ik het niet Robo
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 07:55
LilMaster
Citaat:
Ik ben bezig met; "de nederlandse positie in de wereldhandel". Wat nederland zoal im en exporteert met welke landen, en hoe belangrijk het is voor ons bbp enzo.
wij moeten ook zojuist over dat onderwerp een werkstuk make, nederlandse positie in de wereldhandel etc. enige tips? en andere dingen wat je me gunt. please. mail me:

Laatst gewijzigd op 17-11-2011 om 19:37.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 19:37
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Zes jaar later is het werkstuk vast af..
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #167
kroot
499 09-02-2012 20:38
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Sector werkstuk
_Veroon_
7 16-10-2006 21:04
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie werkstuk in Engels
jaychina
1 09-03-2005 06:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Economie in het nieuws..
Fliss
9 30-10-2002 20:20
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie werkstuk economie
duracelkonijntje
9 28-01-2002 19:22
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie De euro
2 09-04-2001 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.