Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2006, 17:42
Verwijderd
@ koekjes: Je kan ze het beste regenwater geven. Zit veel minder kalk in. De meeste vleesetende planten groeien van origine in moeras, dus houden van zure grond. Met leidingwater wordt de ph te hoog.

@aapje: Ja, al denk ik dat jij met de zachte importvorm te maken hebt. Die op de foto zijn niet zo lief hoor. Moet altijd handschoenen gebruiken.

@sovreze: nepenthes kan ook redelijk moeilijk zijn. Op m'n zaterdagwerk telen ze die. Je moet ze idd sproeien om te voorkomen dat de bekers verdrogen.
En een heerlijke geur? Dan heb ik die nog nooit opgemerkt
Voor het water geven van nepenthes geldt trouwens ook dat ze liever regenwater hebben. Je kan ze het beste in een schaalje met regenwater zetten.
Oh ja, je kan het beste nepentes alata hebben. Die is wat sterker en is niet zo plakkerig als de meeste andere soorten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2006, 18:43
Verwijderd
die dionaea ruikt ook naar popcorn

maar moet t perse regenwater zijn en is gedestilleerd water niet goed?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 19:01
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 24-07-2006 @ 19:43 :
die dionaea ruikt ook naar popcorn

maar moet t perse regenwater zijn en is gedestilleerd water niet goed?
Ik heb eigenlijk nog nooit aan een bloeiende dionaea geroken, dus dat zou best kunnen. Heb er wel over gedacht om er één aan te schaffen, maar vind die in het tuincentrum er altijd zo slecht uitzien dat ik ze maar niet koop. Vaak zijn alle vallen zwart door mensen/kinderen die ze hebben uitgeprobeerd en verder staat 80% van de dionaeas in een tuincentrum of al te bloeien of op het punt om dat te gaan doen.


Gedestileerd water is weer helemaal arm aan mineralen en ik denk dat een plant opzich wel weer wat mineralen enzo nodig heeft.
Je hebt helemaal geen regenwater?
Wat je anders kan doen is leidingwater een dag laten staan. Schijnt weer beter te zijn dan vers leidingwater. Dus misschien een alternatief als je geen regenwater voorhanden hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 14:23
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 24-07-2006 @ 20:01 :
Ik heb eigenlijk nog nooit aan een bloeiende dionaea geroken, dus dat zou best kunnen. Heb er wel over gedacht om er één aan te schaffen, maar vind die in het tuincentrum er altijd zo slecht uitzien dat ik ze maar niet koop. Vaak zijn alle vallen zwart door mensen/kinderen die ze hebben uitgeprobeerd en verder staat 80% van de dionaeas in een tuincentrum of al te bloeien of op het punt om dat te gaan doen.


Gedestileerd water is weer helemaal arm aan mineralen en ik denk dat een plant opzich wel weer wat mineralen enzo nodig heeft.
Je hebt helemaal geen regenwater?
Wat je anders kan doen is leidingwater een dag laten staan. Schijnt weer beter te zijn dan vers leidingwater. Dus misschien een alternatief als je geen regenwater voorhanden hebt.
maar men zegt dat die planten geen mineralen nodighebben omdat ze die uit de beesjes halen en vandaar dat je ze demi of gedestilleerd water zou moeten geven ofzo, en zeker geen leidingwater enzo. en nee voorlopig heb ik geen regenwater

en ik weet niet hoe de bloemen ruiken maar de "bekjes" ruiken erg zoet, wat nogal duh is als ie vliegjes aan moet trekken enzo..

en die van mij zag er best oke uit en in amsterdam hebben ze op de bloemenmarkt veel vleesetende plantjes, ik ga er daar binnenkort een kopen...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 17:15
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Mijn tuintje is heel blij met de zon. Ik spil dagelijks veertig liter drinkwater om m'n plantjes te begieteren, ik schaam me er erg voor en voor de herfst begint koop ik een regenton.

Foto's komen niet.
__________________
Stelling onderbouwen aub.

Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 22:22
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 25-07-2006 @ 15:23 :
maar men zegt dat die planten geen mineralen nodighebben omdat ze die uit de beesjes halen en vandaar dat je ze demi of gedestilleerd water zou moeten geven ofzo, en zeker geen leidingwater enzo. en nee voorlopig heb ik geen regenwater

en ik weet niet hoe de bloemen ruiken maar de "bekjes" ruiken erg zoet, wat nogal duh is als ie vliegjes aan moet trekken enzo..

en die van mij zag er best oke uit en in amsterdam hebben ze op de bloemenmarkt veel vleesetende plantjes, ik ga er daar binnenkort een kopen...
Ok, ik heb het even nagezocht en op een forum over vleesetende planten zeggen ze dat demi-water idd ook kan. Dus als je daaraan kan komen is dat een oplossen.
Het probleem van leidingwater zit vooral in het ph-verhogende effect van kalk. De rest van de mineralen is geen probleem.

Ja, ik weet wat je bedoelt met de zoetig ruiken. Het vocht erin is ook flink plakkerig. Toch wel minder prettig als je vaak met die planten werkt en af en toe wat van dat spul over je heen krijgt

Als je de planten er gezond uit vind zien, dus zonder erg veel zwarte vallen en zonder bloemknoppen kun je ze best wel kopen. Ik heb er nog niet veel moeite voor gedaan, maar de planten die ik zag staan in tuincentra zagen er belabberd uit. Veel tuincentra laten hun vleesetende planten vaak ook verdrogen. Van een nepenthes weet ik dat die er erg slecht tegen kan en dat z'n bekers dan bruin worden. Het duurt dan weer erg lang voor je weer mooie bekers aan je planten hebt zitten.

Oh ja, weet nog wel een site voor je waar je veel info van vinden over vleesetende planten, moet je maar even pm'en.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 23:16
5803
5803 is offline
Mijn peperplant!



__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 05:49
Verwijderd
Je peperplant heeft eens wat meststoffen nodig zo te zien. Geel blad met groene nerven duidt meestal op magnesiumgebrek en verder vermoed ik ook een stikstof en fosfaat gebrek.
Als je gewoon kamerplantenmest geeft is het goed, daar zit alles wel in.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 08:29
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 24-07-2006 @ 18:42 :

@aapje: Ja, al denk ik dat jij met de zachte importvorm te maken hebt. Die op de foto zijn niet zo lief hoor. Moet altijd handschoenen gebruiken.

Goh weer wat geleerd, maar wat wordt er dan met de hardere importvorm gedaan?
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 09:08
Verwijderd
Citaat:
aapje schreef op 26-07-2006 @ 09:29 :
Goh weer wat geleerd, maar wat wordt er dan met de hardere importvorm gedaan?
Die heb je eigenlijk niet echt in import. Die zachte zijn een hybride van een bepaald soort. Dit is een eigen soort met veel hardere stekels.
Maar volgens mij worden deze ook gewoon in boeketten verwerkt. Zet ze zelf weleens neer met wat gele bloemen ertussen, staat ook erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:20
Verwijderd
Harry (Nepenthes) doet het hier al maanden goed op kraanwater, 3 keer per dag sproeien. 3 volgroeide kokers die nu met dit weer afsterven en welgeteld 8 nieuwe kokerstokken
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 14:37
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Je kunt ook ipv regenwater water gebruiken dat je +- 5 min. gekookt hebt...

__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 14:42
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
mmm ik hou van de bloemen die je nu overal ziet <3
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 20:20
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Telt bonsai ook mee?

In dat geval:

Podocarpus:

__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 20:59
Verwijderd
hou je die bonsai helemaal zelf bij met snoeien enzo?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 13:53
Grepsy
Avatar van Grepsy
Grepsy is offline


Ik weet niet wat het zijn, maar ze zijn van mij, en ik geef ze iedere dag water.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 14:21
Verwijderd
Eerst de balkonplantjes:

Ik ben er nog niet over uit of dit nu de zaadjes zijn die ik gezaaid heb of dat het onkruid is, maar dat merk ik vanzelf wel.


Plant + de bloemetjes die op de volgende foto staan, maar dan als er geen zon is.

Als er zon is zien ze er dus zo uit:











^Die boom is echt heel zielig met zijn verdroogde blaadjes ed.



En een detailfoto van de enige plant die we binnen hebben (in de keuken, de katten kauwen nl op alles wat maar op een plant lijkt ):

Laatst gewijzigd op 28-07-2006 om 19:13.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 17:48
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline


Alocasia Wentii. Is m'n binnenplant die zich onnozel groeit. Alleen jammer dat als je ze teveel water geeft de bladeren gaan 'huilen' en dat het vocht gaten in het parket maakt.

Terrasplanten:

(M'n terras is met moeite 2m² maar staat wel al vol )



Citrusboompje. Staat al vol met kleine vruchtjes en bloesems die heerlijk ruiken.



Vetplantjes, de rechtse is een woestijnroos. Eigenlijk een binnenplant maar door het mooie weer staat ze buiten.



Vijg. Vandaag gratis gekregen...
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 22:36
Verwijderd
@ Grepsy: De linker is een zonnebloem (wist je waarschijnlijk zelf ook wel) en de rechter een kalanchoë (kamerplant). Dat daarachter is perzikkruid (polygonum), maar dat is onkruid.

@nerwen elensar: Leuke planten. Waar zet je die allemaal neer tijdens de winter? Want je citrusboom en vijg zijn volgens mij orangerieplanten.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 11:18
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
@ABgirl: Is ook zo dat die vijg en citrusplant orangerieplanten zijn. In de winter ga ik ze in een kleine serre zetten die we hier hebben.
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 11:38
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 27-07-2006 @ 21:59 :
hou je die bonsai helemaal zelf bij met snoeien enzo?
Uiteraard. Alle 5 doe ik dat...

@ nerwen elenstar....

Waar haal je citrusbomen? Ik wil er nog zo een trainen tot bonsai
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 16:10
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
@Juda[NL]: Die kan je in de meeste tuincentra wel vinden hoor. Ben vandaag nog naar intra tuin geweest en daar stonden ze aan de helft van de prijs.
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 31-07-2006 @ 12:38 :
Uiteraard. Alle 5 doe ik dat...

@ nerwen elenstar....

Waar haal je citrusbomen? Ik wil er nog zo een trainen tot bonsai
Heb er een keer één zelf gekweekt door wat mandarijnenpitten in de grond te stoppen. maar denk niet dat dat de soorten zijn die je in tuincentra vindt.

Je kan idd het beste zoals nerwen elensar zegt gewoon naar een tuincentrum gaan. Moet je wel kijken of je aan een kleintje kan komen natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Het verplaatsen van saai naar onzin 2
Verwijderd
125 28-05-2010 23:46
Verkeer & Vervoer [Fototopic] Jouw tweewieler fototopic
Lord Alvilon
105 18-04-2006 11:20
Verkeer & Vervoer [fototopic]Jouw auto fototopic
mrhanky
163 24-11-2005 15:58
De Kantine Het stel-een-vraag-topic
Vogelvrij
500 04-01-2005 11:05
Lifestyle Fototopic: Meeting 10/5 - MET BESCHRIJVING
Verwijderd
177 19-05-2003 18:42
Lichaam & Gezondheid vs Grote Lijn topic (fotoTopic)
aquafemme
2 23-04-2002 18:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.