Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2006, 20:20
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik wil al een tijdje heel graag een fret, ik weet alleen niet veel van deze beestjes af. Ik weet wel dat ze veel 'los' moeten lopen en dat je ze niet zomaar in een kooitje kan stoppen en ze daar kan laten zitten.
Nu heb ik ook een hond - die nog al lomp is - dus loslopen in de huiskamer lijkt me geen veilige optie. Vandaar mijn vraag: hoe lang moet een fret loslopen, is dat echt de hele dag of enkele uren? Hij kan namelijk op mijn slaapkamer wel loslopen, maar daar zit ik natuurlijk niet de hele dag.
Verder hoop ik dat hier mensen zijn met een goede site over fretjes, want ik kon niet veel vinden.

Het is trouwens niet zo dat ik morgen meteen een fret haal ofzo, dat duurt nog wel even, maar ik wil er vast voldoende van af weten.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2006, 20:50
Larry Flint
Larry Flint is offline
http://home.wanadoo.nl/frettenpret/

http://www.fretten.info/

http://fretten.jouwpagina.nl/

http://fretten.startpagina.nl/

tadaa, 1e vier hits bij google.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 06:35
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Eerste 2 had ik al gevonden, ik kan daar naar mijn mening niet genoeg vinden om te zeggen dat ik genoeg van fretten weet om ze te houden.
Laatse twee heb ik blijkbaar helemaal over het hoofd gezien :\ bedankt
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 11:33
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Voor fretten is het volgens mij wel belangrijk dat ze veel loslopen, als dat niet in huis kan kan je ze ook uitlaten, daar heb je van die speciale riempjes voor..ik zou trouwens geen fret op mn kamer zetten dat stinkt als de pest..
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 10:11
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
Sorry dat ik een ietwat ouder topic up, maar misschien heb je er nog iets aan.
Fretten hoeven echt niet de hele dag rond te lopen. Het is inderdaad erg belangrijk dat ze een tijdje (lees 2 a 3 uur) per dag uit hun hok kunnen, dat wel. Maar hele dagen zijn onzin. Je kan ze ook wel degelijk in een kooitje stoppen en ze er laten zitten, als ze er maar voldoende uit mogen op een dag. De kooi is juist erg belangrijk, aangezien fretjes hun behoefte erin doen enzo.

Overigens is het onzin dat fretten heel erg stinken.
__________________
pics or it didn't happen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 10:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Je moet ze wel laten castreren, net als katers.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 10:19
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
En je moet ze zindelijk maken zodat je goed het 'toilet' kunt verschonen, dat veroorzaakt vaak die typische frettengeur.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 14:16
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Oké dank jullie voor de informatie
Voorlopig nog geen fretjes voor mij in elk geval, ik wil sowieso eerst dit schooljaar (=examenjaar) afmaken zodat ik iig wat meer tijd heb.
Als er dus nog mensen zijn met meer informatie, dan hoor ik dat graag
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 21:29
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Heb je geen bibliotheek kaart? In de bieb staan altijd rijen vol boeken over allerhande huisdieren, waaronder dus ook fretten..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 11:04
Verwijderd
Citaat:
mandi schreef op 01-09-2006 @ 11:11 :
Overigens is het onzin dat fretten heel erg stinken.
Ik vind het anders niet bepaald lekker ruiken...?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:17
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Koop anders de 'Hart voor Dieren' die nu in de winkel ligt, daar staan 2 bladzijdes in over fretten, over opvoeden en hoe lang ze uit hun kooi moeten enzo.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 21:20
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
wizkid schreef op 02-09-2006 @ 13:17 :
Koop anders de 'Hart voor Dieren' die nu in de winkel ligt, daar staan 2 bladzijdes in over fretten, over opvoeden en hoe lang ze uit hun kooi moeten enzo.
Goede tip, dankjewel! Die ga ik zeker halen.

Ik heb helaas geen bibliotheekkaart, anders had ik de bieb al wel leeggeroofd

Ik vind fretjes overigens niet zo erg stinken, het schijnt ook dat dat minder wordt als je ze eenmaal hebt laten castreren.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 22:28
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-09-2006 @ 12:04 :
Ik vind het anders niet bepaald lekker ruiken...?
Zodra je je fretten laat castreren valt het erg mee. Af en toe zal het niet heel rooskleurig ruiken, maar stinken is anders.
__________________
pics or it didn't happen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 16:46
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 02-09-2006 @ 22:20 :
Goede tip, dankjewel! Die ga ik zeker halen.

Ik heb helaas geen bibliotheekkaart, anders had ik de bieb al wel leeggeroofd

Ik vind fretjes overigens niet zo erg stinken, het schijnt ook dat dat minder wordt als je ze eenmaal hebt laten castreren.
een vriend van me heeft 2 gecastreerde fretjes, hij verzorgt ze echt goed, zorgt dat hun hok altijd schoon is maar als je daar binnen komt stinkt het echt hoor.
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:08
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
aapje schreef op 04-09-2006 @ 17:46 :
een vriend van me heeft 2 gecastreerde fretjes, hij verzorgt ze echt goed, zorgt dat hun hok altijd schoon is maar als je daar binnen komt stinkt het echt hoor.
Dat heb je met meer dieren, ook honden, maar als je daar een tijdje mee leeft ruik je dat niet meer. Als je dan een aantal dagen weg bent en je komt weer binnen ruik je het wel weer, maar na 1 dag is dat weer weg. Mensen die die geur niet gewend zijn zullen die dus eerder ruiken.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 21:49
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
wizkid schreef op 04-09-2006 @ 20:08 :
Dat heb je met meer dieren, ook honden, maar als je daar een tijdje mee leeft ruik je dat niet meer. Als je dan een aantal dagen weg bent en je komt weer binnen ruik je het wel weer, maar na 1 dag is dat weer weg. Mensen die die geur niet gewend zijn zullen die dus eerder ruiken.
Ze zeggen zelf dat mijn cavia's stinken, terwijl ik ze ontzettend vaak en goed schoonmaak. Mensen die het niet gewend zijn vinden het vaak stinken inderdaad, maar dat betekent niet dat het ook écht vies is, het is gewoon een dierengeur.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 04-09-2006 @ 22:49 :
het is gewoon een dierengeur.
Wat je wel kunt vinden stinken.

@mandi: Meningen verschillen, ik vind de geur dus wel zo vies dat ik het vind stinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Oudere fret tam maken?
Mariekje*
18 24-01-2007 13:42
Flora & Fauna Ervaring met een fret, chinchilla, tamme rat?
Stepsje
39 21-08-2005 11:04
Muziek Fret Buzz
saturday
36 22-02-2005 21:21
Flora & Fauna Fretten
DaDude
5 13-09-2002 16:42
Flora & Fauna fret weggelopen
Verwijderd
1 27-08-2002 11:40
Flora & Fauna fretten
DaDude
0 02-04-2002 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.