Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2005, 14:35
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Hoi allemaal,

Ik heb al een paar maanden last van uitslag op mijn onderbenen. Eerst was het heel lichtjes, een beetje rood en een beetje jeuk, dus ik dacht het gaat wel over. Maar de laatste paar weken wordt het steeds erger, grotere vlekken en mijn rechterbeen zit er al helemaal onder. Het jeukt verschrikkelijk en ik heb wel iets tegen eczeem gekocht maar dat helpt niet. Mijn linkerbeen is iets minder, maar ook daar zitten kleine plekjes. Ik weet niet goed hoe t komt.
Ik heb laarzen tot mijn knie (tot waar die uitslag ook zit) maar die heb ik al een halfjaar en nooit ergens last van gehad. En ik vind het vreemd dat het eerst alleen mijn rechterbeen was en nu ook mijn linker.. Maar als ik die laarzen nu aan doe wordt de uitslag (eczeem?) nog erger en sinds 2 dagen krijg ik op mijn handen ook kleine bultjes, die jeuken. Die zijn niet rood ofzo en lijken niet op wat er op mijn benen zit, maar ik denk dat het wel verband heeft met elkaar. Ik loop af en toe te krabben (probeer me in te houden maar soms lukt dat echt niet) en ik denk dat het een beetje overgeslagen is naar mijn handen. Op mijn gezicht krijg ik ook last van irritatie, omdat je vaak met je handen aan je gezicht zit natuurlijk.. Ik heb op mijn benen vanalles geprobeerd, die eczeem zalf dus (Parfenac), bodylotion, vochtinbrengende creme enz. maar niks helpt. Ik ben dus van plan morgen naar de dokter te gaan maar ik wil eigenlijk wel weten wat het zou kunnen zijn, en of meer mensen er last van hebben/hadden?

x Kim
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:32
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Anyone?
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:37
mini89
mini89 is offline
'k heb er zelf op dit moment geen last van, maar bij eczeem hielp bij mij vaak gewoon koud water tegen de jeuk (ook al zegt iedereen dat dat slecht is), maar je kunt ook insmeren met nivea (zit wel alles eronder als je kleren eroverheen doet )
Mentholpoeder help ook wel.
Geen idee wat je hebt, succes bij de dokter
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:52
Just_Mii_Wennii
Just_Mii_Wennii is offline
Ik zou et niet weten, maar ik zou toch even bij de dokter langsgaan! Succes ermee!
__________________
> Ik hou van Jou, Als jij van Mij Houdt! <
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 19:05
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Het klinkt als de soort uitslag die ik weleens heb als ik mijn benen droog scheer, en tegen de haarrichting in..

Maar ik weet niet of dat het is. Ik gebruik dan Calendula (Dat is een homeopathische zalf, werkt bij bijna alles. )

En anders gewoon even naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 08:16
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
mcflem schreef op 25-08-2005 @ 20:05 :
Het klinkt als de soort uitslag die ik weleens heb als ik mijn benen droog scheer, en tegen de haarrichting in..

Maar ik weet niet of dat het is. Ik gebruik dan Calendula (Dat is een homeopathische zalf, werkt bij bijna alles. )

En anders gewoon even naar de dokter.
Ik scheer mijn benen altijd droog en tegen de haarrichting in.. Maar ik denk niet dat dat het is want mijn benen scheren doe ik al járen en dit zit er dus pas een paar maanden..
Maar ik ga zo naar de dokter en dan maar es kijken wat die zegt..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 09:50
Verwijderd
Als het van je benen overlsaat naar je handen en gezicht lijkt het wel op een contact allergie. Misschien moet je even bedenken of je, sinds je de uitslag hebt, in contact bent gekomen met andere stoffen waar je kennelijk niet goed tegen kunt.
Parfenac heb je niets aan want dat is alleen een zalf die de oppervlakte van je huid verdoofd waardoor je minder jeuk hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 09:51
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ok ik ben bij de dokter geweest, die vond het ook wel erg extreem dus heb een of ander zalfje gekregen wat ik 2x per dag moet smeren, als t niet minder wordt over 2 weken terug komen..
Ben benieuwd! En trouwens, ze dacht dat het aan mijn laarzen lag, maar niet aan t leer of zo maar aan de rits
Maar goed we zien t wel, dit topic mag wel weer dicht nu Thanx voor de reacties!
x Kim
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 16:57
Verwijderd
vraag naar triamcinoloncreme ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 17:52
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
bugge schreef op 26-08-2005 @ 17:57 :
vraag naar triamcinoloncreme ofzo
Die heb ik! Triamcinoloni nog wat.. Werkt t goed?
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 12:54
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
bezoekje aan de dokter lijkt me handig
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 20:51
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 26-08-2005 @ 18:52 :
Die heb ik! Triamcinoloni nog wat.. Werkt t goed?
jaa, best wel, maar trouw blijven smeren...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 21:50
Verwijderd
kan idd aan de rits liggen ja.
Ik kan bijv. niet zo heel goed tegen zilver, krijg bij kettinkje weleens bultjes in m'n nek.
EN m'n moeder heeft het met zilver en goud dus kan best dat je niet tegen bepaalde metalen kan.
Nikkelallergie is ook best wel bekend, misschien dat dat in je rits zit.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 10:01
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Waarschijnlijk is het toch leerallergie Krijg van leren horlogebandjes ook uitslag.. Maar van nepzilver ook, als ik nepzilveren oorbellen in heb..

En ik smeer trouw, de uitslag is nu wel een beetje egaal geworden en jeukt minder, maar de 'losse' bultjes gaan niet echt weg. En t kruipt wel naar mijn bovenbenen, en mijn handen jeuken heel de dag door
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 10:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 30-08-2005 @ 11:01 :
Waarschijnlijk is het toch leerallergie Krijg van leren horlogebandjes ook uitslag.. Maar van nepzilver ook, als ik nepzilveren oorbellen in heb..

En ik smeer trouw, de uitslag is nu wel een beetje egaal geworden en jeukt minder, maar de 'losse' bultjes gaan niet echt weg. En t kruipt wel naar mijn bovenbenen, en mijn handen jeuken heel de dag door
Dat met nepzilveren oorbellen hebben heel veel mensen. Ik heb het zelf bij mijn zweerknopjes, daar krijg ik jeuk van als ik ze langer dan een dag in heb. Bij mijn ringetjes van echt zilver heb ik het niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 07:13
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 30-08-2005 @ 11:01 :
Waarschijnlijk is het toch leerallergie Krijg van leren horlogebandjes ook uitslag.. Maar van nepzilver ook, als ik nepzilveren oorbellen in heb..

En ik smeer trouw, de uitslag is nu wel een beetje egaal geworden en jeukt minder, maar de 'losse' bultjes gaan niet echt weg. En t kruipt wel naar mijn bovenbenen, en mijn handen jeuken heel de dag door
Zat er in nepzilver ook niet iets van nikkel ofzo?
Maar volgens mij is dat ook echt per persoon verschillend. Ik moest bijv. weer een leren horlogebandje (nu metalen rekbandje) omdat ik juist uitslag kreeg van een kunststof bandje.
Maar het komt er nu op neer dat je je laarzen (bijna) niet meer kan dragen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 18:12
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
OK dit topic is meer dan een jaar oud..

Maar ik kom er toch maar weer op terug.
Die uitslag tot mn knieen van die laarzen was weg, kwam waarschijnlijk toch door die stof want nu heb ik het weer, maar nu lage laarzen en dus ook lager die uitslag.

Maar iets wat ik veel erger vind: ik heb ook uitslag/eczeem/voetschimmel op mn voeten.

Het begon eerst een beetje rood te worden, daarna kwamen er bultjes en jeuk.
Heb toen dezelfde zalf gebruikt als die ik vorig jaar had gekregen voor die uitslag (was nog niet op) en ook op mn benen.

Maar het hielp niet. Verschillende dingen geprobeerd (nertsolie, Parfenac) en het ging redelijk weg. Het is altijd wel een beetje rood gebleven maar nu is het weer terug en hoe!

Op mijn rechtervoet is het bedekt met uitslag van mn grote teen tot mn enkel zeg maar, aan de linkerkant rood, korstjes, blaartjes, vochtbultjes, losse velletjes, op de rechterkant van mn voet allemaal kleine bultjes die gelukkig niet zo hinderlijk zijn maar toch vervelend.

Op mn linkervoet heb ik op mn grote teen en die teen naast mn kleine teen een zelfde soort plekje maar stukken minder, en ook dezelfde bultjes die op mn rechtervoet zitten.
Die komen ook op mn handen weer tevoorschijn..

Ik ben meteen weer begonnen met smeren. Pleisters met trekzalf erop gedaan om de troep eruit te halen, weer diezelfde zalf als toen, ondertussen had ik begin dit jaar ook een allergische reactie in mn gezicht, dus dat zalfje ook geprobeerd. Zalfje tegen voetschimmel (want ik denk dat dat het is), weer Parfenac..

Het werkt niet. Als ik loop trekt mn huid helemaal en het ZIET er niet uit.
Ik heb echt geen idee wat ik er nog aan kan doen.

En ik heb zo'n klote dokter die nooit bereikbaar is Doordeweeks tussen 8 en 11 kun je bellen om een afspraak te maken voor de volgende dag, niet voor dezelfde dag. Geen spreekuur verder, 's middags zijn ze dicht.

En aangezien ik met mn fulltime stage zit heb ik ook weinig mogelijheid om naar de dokter te gaan want dat kost me sowieso een halve vrije dag en kan ik ook niet zomaar wegblijven daarvoor..

Heeft iemand enig idee wat ik hier met huismiddeltjes aan kan doen want ik voel me er echt klote om!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 18:55
Verwijderd
Ik zou toch maar een dag vrij nemen en naar de huisarts gaan, straks valt je voet er af.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 18:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat ze op je stage echt wel begrijpen dat je voor zoiets even naar de huisarts moet hoor. Ik zou gewoon een afspraak maken en langsgaan want het klinkt niet alsof het zo vanzelf over gaat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 19:03
meesje
meesje is offline
ik heb vorig jaar voetschimmel gehad, en ik kreeg toen op recept lamisil zalf en tabletten volgens mij. Later zag ik op tv dat ze het ook bij de drogist verkochten.
Ik was er na een aantal weken 2x per dag smeren vanaf
succes!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 02:47
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
voor zoiets mag je toch wel naar de huisarts . in ieder geval moet bellen naar de arts sowieso, ook onder stage.
je draagt wel sokken? dan lijkt t me minder door de stof komen. maar als je pantys draagt kan het er wel door heen lijkt me.
Als je echt niet naar de dokter wil; kijken of je het met andere schoenen niet hebt?
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 09:36
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Inmiddels een aantal dagen verder.

Vrijdag naar de huisarts geweest, die schrok zich dood toen ze het zag. Overlegd met de dermatoloog, zware hormoonzalf gekregen en antibiotica want t is ook een ontsteking. Ik mocht absoluut geen schoenen aan, alleen katoenen sokken, niet lopen en t liefst in bed blijven liggen en rust houden. Balen! Maar dat werkt natuurlijk niet want heel de dag in bed liggen terwijl je niet ziek bent.. Maar goed.. Wel zoveel mogelijk rustig aan gedaan. Dus blijven smeren en innemen, vandaag moest ik terug komen.

Vandaag was de andere dokter er en die tilde er minder zwaar aan, blijven smeren en innemen en woensdag weer bij de eerste arts terug komen.
Heb ook een verwijsbrief van de huisarts voor de dermatoloog voor een allergietest en daar moet ik donderdag heen.

Het is nog niet echt heel erg minder geworden, wat ik wel had gehoopt eigenlijk. Maar goed.. we zullen wel zien wat er uit komt!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid uitslag
tuttebel
1 22-11-2008 18:22
Lichaam & Gezondheid been openkrabben...
Emma Fa...
16 24-03-2007 12:02
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic # 12!!
Daantje_0705
500 23-09-2005 19:32
Lichaam & Gezondheid Compartimentssyndroom: Drukmeting been
Mara
1 31-10-2004 11:50
Lichaam & Gezondheid Uitslag/jeuk rond schaamstreek
Nikneem
3 15-10-2004 14:34
Lichaam & Gezondheid mensen die bikinilijn/benen epileren?
Verwijderd
49 18-03-2003 17:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.