Oud 23-06-2007, 10:52
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Ik vroeg me laatst af wat er gebeurd moest iemand vooral gedistilleerd water drinken (dus H2O zonder toegevoegde metalen, gassen of andere stoffen). Welke effecten zou dit op korte en op lange termijn hebben op iemand als hij enkel puur water drinkt?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 11:08
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Het is niet goed omdat je niet allerlei zouten die in water zitten binnenkrijgt. Dus als je alléén maar dat drinkt zou je een tekort hieraan krijgen en gevolg is een hartaanval (?) Maar dat weet ik nie tzeker. Weet wel dat het dus niet goed voor je is
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 11:08
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Gedestilleerd water is hypotoon. In theorie zou je dus verwachten dat je cellen gaan opzwellen en kapot gaan. Maar dit wordt tegengehouden doordat je nieren anders gaan werken en dus valt het in theorie wel allemaal mee. Er zijn heel veel mensen die dat water drinken en die blijven allemaal leven. Concluderend kan je dus zeggen dat het geen kwaad kan. I.t.t. was soms beweerd wordt.

Edit: Belangrijkste punt is dat het gedestilleerd water in de maag al in aanraking komt met verschillende zouten die al in het maagzuur zitten. Alleen daar al door is het water nooit zo hypotoon en zelfs wel normotoon alvorens het in aanraking komt met andere cellen.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"

Laatst gewijzigd op 23-06-2007 om 11:13.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 12:21
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik heb toch geleerd dat het niet goed is, ondanks dat DDM zegt dat het allemaal wel meevalt
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 13:00
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 23-06-2007 @ 13:21 :
Ik heb toch geleerd dat het niet goed is, ondanks dat DDM zegt dat het allemaal wel meevalt
Dan val jij onder die groep die het anders beweerd
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 17:17
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Het valt wel mee. Maar zoals iemand ook al zij, het is erg hypotoon. Net zoals je door teveel aan normaal water dood kan gaan (is laatst een keer gebeurd) kan dat bij gedestilleerd water nóg sneller gebeuren. Maar dan moet je toch zeker wel een liter of 5 binnen een uur drinken om énig risico te hebben. Doe maar gewoon niet dus
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 13:48
Ferrarimeisje
Ferrarimeisje is offline
Volgens mij is het niet goed.. maar ook niet super slecht..
Het lijkt me ook nogal smerig
__________________
It's like they all had just vanished but I know there around...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 14:46
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 23-06-2007 @ 12:08 :
Gedestilleerd water is hypotoon. In theorie zou je dus verwachten dat je cellen gaan opzwellen en kapot gaan. Maar dit wordt tegengehouden doordat je nieren anders gaan werken en dus valt het in theorie wel allemaal mee. Er zijn heel veel mensen die dat water drinken en die blijven allemaal leven. Concluderend kan je dus zeggen dat het geen kwaad kan. I.t.t. was soms beweerd wordt.

Edit: Belangrijkste punt is dat het gedestilleerd water in de maag al in aanraking komt met verschillende zouten die al in het maagzuur zitten. Alleen daar al door is het water nooit zo hypotoon en zelfs wel normotoon alvorens het in aanraking komt met andere cellen.
Ik heb zojuist gehoord van een brave geneeskundestudent dat het drinken van water zonder de benodigde mineralen er inderdaad toe leidt dat cellen gaan zwellen en hoewel je er niet al te snel aan dood zult gaan, was het ook niet bepaald goed. (Vergeef me het gebrek aan technische termen, ik ben ze per direct weer vergeten ). Je kunt er inderdaad aan wennen, maar voor mensen die er niet aan gewend zijn kan het nogal vervelend zijn.

Misschien te vergelijken met leren wennen aan de veel ijlere lucht hoog in de bergen?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 14:58
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-06-2007 @ 15:46 :
Ik heb zojuist gehoord van een brave geneeskundestudent dat het drinken van water zonder de benodigde mineralen er inderdaad toe leidt dat cellen gaan zwellen en hoewel je er niet al te snel aan dood zult gaan, was het ook niet bepaald goed. (Vergeef me het gebrek aan technische termen, ik ben ze per direct weer vergeten ). Je kunt er inderdaad aan wennen, maar voor mensen die er niet aan gewend zijn kan het nogal vervelend zijn.

Misschien te vergelijken met leren wennen aan de veel ijlere lucht hoog in de bergen?
Ja dan zegt diegene hetzelfde als ik toch. Alleen wat ik al eerder zei: het water mengt zich in de maag met zouten dus het water gaat meer richting isotoon. Daarnaast leven alle mensen die dat drinken, en dat zijn er toch nog wel wat, gewoon verder zonder klachten. Redenen genoeg om dan aan te nemen dat het minder kwaad kan dat in theorie gedacht wordt. Ged. water in direct in de bloedbaan inspuiten is natuurlijk wat anders.

Trouwens drinkwater is ook hypotoon. Minder hypotoon dan ged. water. En wij leven ook allemaal nog
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 17:20
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 26-06-2007 @ 15:58 :
Ja dan zegt diegene hetzelfde als ik toch. Alleen wat ik al eerder zei: het water mengt zich in de maag met zouten dus het water gaat meer richting isotoon. Daarnaast leven alle mensen die dat drinken, en dat zijn er toch nog wel wat, gewoon verder zonder klachten. Redenen genoeg om dan aan te nemen dat het minder kwaad kan dat in theorie gedacht wordt. Ged. water in direct in de bloedbaan inspuiten is natuurlijk wat anders.

Trouwens drinkwater is ook hypotoon. Minder hypotoon dan ged. water. En wij leven ook allemaal nog
Jah ik meende alleen dus te weten dat het op de korte termijn alles behalve prettig is
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 00:26
Snotaapken
Snotaapken is offline
House M.D ownt
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.