Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2008, 07:02
Verwijderd
Mijn vader is, ja heel apart HEEL APART, en ik heb een vreselijke moeite om dat te accepteren.

Mijn vader:
Ik heb veel gevraagt aan mensen die mij vader kennen hoe mijn vader vroeger was, "normaal en hield zich bezig met normale dingen" paps maakte wel altijd grapjes over vrouwen en dat vrouwen minder zijn dan mannen maar hij was verreweg niet zo ver heen als nu. Op het moment dat mijn moeder zwanger was van mij had mijn vader blijkaar een droom gehad over dat hij nooit ouder zou worden dan 30 jaar, en toen hij 31 werd wist hij niet wat hij moest doen. Mijn moeder vertelde mij dat mijn vader wel eens tijdens het douchen met zichzelf aan het praten was, en als mijn moeder vroeg wat er was "iets met de zaak"
hij mompelt nu meer dan ooit tevoor maar het gaat niet over de zaak, het gaat over onzin(daar kom ik later op terug). Ik denk dat hij dat ook al vroeger deed, lang geleden. Hij ging over de jaren heen steeds meer weg en vond zijn plekje in het bos, daar liep hij dan rond, uren en ik denk dat hij daar dan rustig kon nadenken over, ja voor de normale mens onbegrijpelijke dingen. Mijn vader raakte op een gegeven moment in de ban van mythes, sterrenbeelden, geschiedenis. Adam en eva, Lilith (een vrouwelijke stormdemon)
en sloeg daar in door, hij legde overal verbanden in en zag overal lijnen in (zeg maar zoals in A Beatifull Mind) Alles had met vanalles te maken en dan maakt het niet uit wat, het woord "Nintendo" zou zomaar volgens hem te maken kunnen hebben met een of andere kerel uit de griekse mythologie en bla bla bla. Hij draaide helemaal door, mijn moeder trok het niet meer, en wilde ging scheiden, mijn vader ging haar uitleggen waarom ze zo boos was met behulp van een boek over sterrenbeelden, Stier is mijn moeder, en daarom... Het duurde een jaar ongeveer en hij kreeg een psygose, zelf zegt hij dat het geen psygose was. Ik zou de zoon van de duivel zijn en hij moest op een natuurlijke dood sterven om zodoende satan te doden en hij was de uitverkorende. Hij ging op bed liggen, tegen mij en m'n broer zei hij dat alles geregeld was en hij op reis zou gaan, hij wilde absoluut niet aan het infuus anders zou hij een kasplantje worden. Hij ging liggen en keek naar boven en reageerde nergens meer op. Hij at dagen niet. Langzaam kwam hij weer uit die "trance" zeg maar, sindsdien is hij nooit meer hetzelfde geweest. Het was dan alemaal wel apart maar nu zijn alle remmen los, hij werkt en het gekke is, hij doet zijn werk uitstekend! Hij is een verzekeringsagent en die man is daar een portie goed in damn. Maar buiten werk om is meneer alleen bezig met kwantum theorie.. de verbanden die hij legt zijn nu onbegrijpelijk als voorbeeld: Veliciraptor komt na een verhaal van een half uur uit op een bom op de afsluitdijk... Hij heeft toen een tijd gehad dat ALLES uitkwam op De Dinkel (een rivier hier in de buurt) en daarna kwam ALLES uit op het UT (Universiteit Twente) Hij was elke dag weg, bij de dinkel, het UT en weet ik veel waar overal, en hij nam altijd 1 of een paar kleine dingetjes mee die hij vond op straat, een kapotte aansteker, een munt, een knoop, een steen, rotzooooooi! hij ging dat dan neerleggen op het vensterbank en allemaal heel netjes, het stond allemaal in verband met elkaar naar zijn zeggen, lijnen van het vensterbank en de voortuin had er ook mee te maken. Ik kon daar niet mee omgaan en ging soms hem proberen duidelijk te maken dat het de grootste bullshit op aarde was, nooit drong dat tot hem door. Op een dag kwamen de buren klagen over dat het huis er niet goed uit zag (twee onder 1 kap) en ze waren boos, want ze hadden het al maanden erover maar m'n vader deed er niks mee, en toen opeens haalde hij alle spullen weg voor de ramen, knapte het huis op van de buitenkant en was opeens niet meer zo extreem bezig met zijn mega onzin. Dat was niet lang geleden, maar nu begint het weer. Ik spreek mijn vader nooit maar vandaag toch wel weer, en het is weer extreem.. Hij had een James Bond film gezien en ging het woord "Octopussy" ontleden en daaruit allemaal dingen halen...
hier is hoe hij "Octopussy" ontleed:

het staat wel in spiegelbeeld.

ik heb mijn laatste poging gedaan om hem proberen in te laten dat het onzin is, ik weet wel dat het voor hem geen onzin is maar ik wil godverdomme niet hebben dat hij weer doorslaat, ik schaam me er niet meer voor, maar toch is accepteren voor mij moeilijk/ nu niet te doen. Hij is ook begonnen met enkele dingetjes op een tafeltje te gaan verzamelen, weer troep. Ik ben bang dat hij zijn grip op realtiteit helemaal 100% verliest.
ik weet het niet meer...

ik zet dit hier neer.. ik wou "omdat" typen maar ik weet het niet eens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2008, 11:29
Verwijderd
Is je vader ooit opgenomen geweest of uberhaupt onderzocht door een psychiater?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 11:36
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1724172

Is dit topic ook van jou, of...?
Hierin wordt namelijk voor een deel hetzelfde beschreven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 11:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Geniale hiërogliefen

Nah ff serieus, ik vind het lastig voor jou dat je er zo moeite mee hebt mijn pa, god hebbe zijn ziel was ook altijd een enorme dromer, nouja altijd eigenlijk pas na een levensveranderende gebeurtenis, is dat misschien bij jouw paps ook het geval.

Mijn pa legde ook allerlei mythische verbanden met het reeële en was er van overtuigd dat het universum multidimensionaal was bijvoorbeeld, vreemd genoeg heb ik dit nooit als gek ervaren, eigenlijk vind ik de gedachtengang niet vergezocht en wellicht zal hij en of jouw pa nog gelijk krijgen ook

Hij drukte zich wel anders uit met mooie maar moeilijk te begrijpen abstracte tekeningen, met daarin de lijnen, paden en scheidingen die hij wel en niemand anders begreep, ook het verzamelen van nietszeggende dingen (veertjes, blaadjes, steentjes etc) komt me bekend voor.

Hij noemde zijn visie het gesloten oog van de wereld, maar vooruit, terug naar jou.

Ik begrijp uit je text dat je echt niet met hem kan spreken over praktische dingen, dat is enorm moeilijk en zal er uiteindelijk toe leiden (ik draai er maar niet om heen) dat jij en hij op een andere manier met elkaar moeten leren communiceren waardoor het voor beiden begrijpelijk is (long shot, I know) of dat jullie uit elkaar groeien.

Ik ben geen groot voorstander ervan om mensen met een alternatieve denk of leefwijze direct gek te noemen ondanks dat zijn 'inzichten' voor een ander onbegrijpelijk zijn.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat je er precies mee aanmoet behalve je het advies geven vooral op je eigen pad te letten, succes in ieder geval
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 12:29
Verwijderd
@z0pje hij was opgenomen in mediant, toen met de psygose maar daar was hij snel weg, en verder nee geen psygiater hoewel mijn moeder wel een soort therapie probeerde voor de relatie van hen maar toen ging mijn vader tegen die man praten over dat de therapeut eens een keer samen met hem in het bos moest gaan lopen etc ik denk dat het weinig uitmaakt..
@ alicia.. ja wat onoplettend van mij
@ arpos aan de ene kant denk ik ook zekers "zo is hij" maar dat heerst niet, was jou vader dan sociaal nog goed of?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 12:36
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ehm... zorgen dat je vader een bezoekje brengt aan de psychiater?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 12:42
Verwijderd
geen idee hoe ik daarvoor kan zorgen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 12:49
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Misschien samen met je moeder?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 12:53
Verwijderd
ik vermijd contact met d'r, godver ik klink als een problemenkind
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 14:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
godver ik klink als een problemenkind
..of iemand die te midden van de gekkigheid juist prima zijn verstand kan bewaren.


Maar hoe hard en afgezaagd het wellicht ook mag klinken, zo te lezen is je pa zijn grip op de werkelijkheid echt kwijt. Hij moet echt behandeld worden. Hoewel het niet eens zozeer jouw plicht is om daar voor te zorgen, laat dat gezegd zijn. Als je geen zin hebt in dit soort crap kan niemand het je kwalijk nemen als je er alleen afstand van neemt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 19:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Crap, wat een situatie. Het enige wat ik kan zeggen: praat eens met je huisarts, die weet misschien wat je moet doen of kan je misschien helpen actie te ondernemen. Het klinkt allemaal best ernstig, en ook al zegt hij geen psychoses te hebben, het heeft er alles van weg.

Maar ondertussen: hoe gaat het met jou? Ik weet niet of je vader voor je zorgt (nou ja, zorgen voor... dat is waarschijnlijk ook niet nodig, gezien je leeftijd), of jullie voor elkaar zorgen of dat jij voor hem zorgt, maar dat laatste kan zeker niet de bedoeling zijn. Hoe sla jij je hier doorheen?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 22:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat Kruimel zegt.
En ga niet alleen naar de huisarts voor hem, maar ook voor jezelf.
Jij kan ook wel wat hulp gebruiken in deze lastige situatie.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 22:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
@ arpos aan de ene kant denk ik ook zekers "zo is hij" maar dat heerst niet, was jou vader dan sociaal nog goed of?
Hij was zeer charismatisch, maar dat hangt ook van de persoon af, maar de onzin die eruit kwam, dat schrikt bepaalde mensen af.
Maar het was niet dwangmatig, maar hij meende alles wat hij zei op het absurde af, maar ook enorm intelligent, erg paradoxaal allemaal, ik heb het nooit volledig begrepen.

ik denk dat het gewoon een specifieke manier is waarop hersenen kunnen werken, iedereen legt verbanden, logische en onlogische, immers alles staat per definitie in verband met elkaar, de meeste mensen kunnen onlogische verbanden makkelijk onderdrukken en rationeel zijn (tot op het botte af), beide zijden kennen gradaties.

Ik vraag het me ook enorm af of het af te leren is (autisme??)

Ik moest overigens direct aan pink floyd's, shine on you crazy diamond denken
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 12-11-2008 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 22:49
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ben het met voorgaanden eens. En je bent zeer zekers geen probleemkind, dat zijn mensen die hun eigen situatie opzettelijk verkloten en naar mijn weten is dit nu ook weer niet jouw bedoeling
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 23:28
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat Kruimel zegt.
En ga niet alleen naar de huisarts voor hem, maar ook voor jezelf.
Jij kan ook wel wat hulp gebruiken in deze lastige situatie.
Als hij echt 21 is kan dat nog welleens heel moeilijk gaan worden, dan kan hij het beste gokken op zo snel mogelijk een eigen plekje te regelen, als hij jonger is en de hulp betekent JZ dan voer ik hem liever aan een stel kanibalen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 11:55
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
jeugdzorg is inderdaad niet aan te bevelen

wat een zooi daar...
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 12:49
Verwijderd
@T_ID hij wilt uit zichzelf niet behandeld worden, als dat gebeurt dan zal hij non-stop bezig zijn met zijn hobby
@nona
Maar ondertussen: hoe gaat het met jou? langzaam maar zeker gat het beter, ik loop wel bij een psygiater en probeer m'n best om m'n angsten weg te halen en meer sociaal te zijn.
Ik weet niet of je vader voor je zorgt/ ik maak thuis schoon, hij zorgt voor avond eten maar verder is er niks tussen ons
Hoe sla jij je hier doorheen? mja wel goed denk ik zo
@ Balance, ik loop bij een psygiater
@ Apros, mja mijn paps schrikt ook mensen af, hij wilt iedereen "leren" wat hij weet en draaft daar behoorlijk in door, hij snapt het niet als mensen een hint geven van dat ze moeten/willen gaan. Als ik dan zeg dat hij maar ophouden negeert hij me totaal. Hij is wel freaking slim dat dan wel. En ben 21, een eigen plek, op kamers.. ik denk dat dt niet goed zal gaan..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 13:51
blablatje
blablatje is offline
Wat een kutsituatie zeg. Forumers kunnen hierin misschien niet veel voor je doen, maar het is natuurlijk wel heel goed dat je er een topic over hebt gemaakt als je het kwijt moet.

Denk je dat je het zelf niet aan zou kunnen om op kamers te gaan, of ben je bang dat de toestand van je vader uit de hand loopt als jij er niet bent om hem in de gaten te houden?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-11-2008, 14:27
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
klinkt heel interessant. er lijkt sprake van een bepaalde briljantie, maar doorgeslagen, haast kinderlijk ongeremd.
sommige dingen herken ik bij mezelf in het verleden, alleen heb ik mezelf er nooit echt in verloren. de zweverige gedachten leuk en het zien van abstracte verbanden en daarmee bezig zijn.
maar daarnaast toch altijd een 'logische' invalshoek niet ver weg hebben. als een behoedende, controlerende kracht.
de professor en zijn creatie.

ik wil best met je praten, om te zien of ik iets voor je zou kunnen betekenen geestelijk. misschien kan ik je ook helpen met het vinden van betere manieren om met je vader te 'communiceren'.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~

Laatst gewijzigd op 13-11-2008 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 15:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Denk je dat je het zelf niet aan zou kunnen om op kamers te gaan, of ben je bang dat de toestand van je vader uit de hand loopt als jij er niet bent om hem in de gaten te houden?
Dat is niet iets dat de beslissing moet hinderen. Die vader gaat veel te ver om te stellen dat de TS een verantwoordelijkheid heeft. Eerst en vooral is het belangrijk dat de TS een fatsoenlijk leven kan opbouwen en zichzelf kan ontplooien. Alle oplossingen die dat mogelijk maken zijn goed.

En redeneer nog een stapje verder: Als het leidt tot ontsporen van de vader is dat iets goeds. Als dat zou gebeuren is de niet vrijblijvende vorm van hulpverlening mogelijk, wat tot een aanzienlijke verbetering kan leiden. Dit soort losraken van de werkelijkheid is vrij goed te behandelen, dus misschien is het beter als het eerst verslechterd om een goede oplossing mogelijk te maken. Want laten we eerlijk zijn, als je het verhaal zo leest, zo kan het niet langer.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 04:45
Verwijderd
@ blablatje ik denk dat het in het begin goed zal gaan maar langzaam maar zeker zal het fout gaan, of ik kom niet me kamer meer uit.. en ja ook wel een beetje bang dat me vader iets gaat doen
@ Inanis ja graag!
@ T_ID pm
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 10:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
@ Apros, mja mijn paps schrikt ook mensen af, hij wilt iedereen "leren" wat hij weet en draaft daar behoorlijk in door, hij snapt het niet als mensen een hint geven van dat ze moeten/willen gaan. Als ik dan zeg dat hij maar ophouden negeert hij me totaal.
Ok, dat is dan het verschil met de situatie die ik ken, als het zo dwangmatig is dan levert dat uiteindelijk enorme problemen op.

Erg fijn is dat niet aangezien de hulp vandaag de dag nog steeds niet veel meer inzicht heeft dan Freud in zijn tijd over dit fenomeen (hij stelde dat het voornamelijk in de biologische hoek zou moeten liggen, maar niet iedereen is het daarmee eens, ik meen namelijk dat het vanuit een onopgeloste vroegere mentale strijd komt)

Def:
Spoiler


een gebruikelijke eerste stap is vaak de huisarts, maar als je vader niet wilt dan wordt het lastig om hem ermee te helpen

Citaat:
Hij is wel freaking slim dat dan wel. En ben 21, een eigen plek, op kamers.. ik denk dat dat niet goed zal gaan..
Mwoa zie dat niet te negatief in, ik ben nu ook 21 en woon nu 5 jaar op mijzelf, toegegeven het is niet altijd even makkelijk maar voor mijn innerlijke rust en doelstellingen is het positief geweest.

waar ik een beetje voor vrees is dat je het lot van je pa zodanig aantrekt dat je je eigen wensen straks gaat wegcijferen en dat zou eeuwig zonde zijn, denk er in ieder geval maar goed over na.

Citaat:
T schreef:
Dit soort losraken van de werkelijkheid is vrij goed te behandelen
Is dat zo?
naar mijn weten is het te onderdrukken, maar zelfs dat beperkt, je hebt het over het resultaat van de complete vorming van een individu, daar kan je een heropvoedingscyclus op loslaten maar het zal altijd een essentieel onderdeel van dat individu blijven.

i.a.w. care to explain?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 19:28
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Maar arPos, nu heb je het over obsessief compulsieve stoornis. Nu zijn we geen van allen klinisch psychologen (al mogen we ons allemaal zo noemen, aangezien de titel niet beschermd is) en zou er aan de hand hiervan ook nooit een onderkennende diagnose gesteld mogen worden, maar ik denk wel dat de symptomen veel meer lijken op die van een vorm van schizofrenie. En dat is wat anders dan wat jij citeert.

Overigens ben ik het ook niet eens met je statement over kennis en Freud. Een directe oorzaak van psychopathologie valt niet te generaliseren, maar het is wel duidelijk dat schizofrenie, en meerdere syndromen, genetische componenten bevatten in de vorm van kwetsbaarheid en neurologische patronen die een deel van het beeld kunnen verklaren. Bron blijf ik je momenteel even schuldig, maar die zou ik voor je willen opzoeken en kun je zelf eventueel ook vrij makkelijk vinden.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 20:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Is dat zo?
naar mijn weten is het te onderdrukken, maar zelfs dat beperkt
Daar doelde ik dus op. Daarvoor zijn gewoon pillen te slikken, waar verder niets zwaar ingrijpends bij komt kijken.

Sowieso is het beter dan gek als een deur over straat moeten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 16:56
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar arPos, nu heb je het over obsessief compulsieve stoornis. Nu zijn we geen van allen klinisch psychologen (al mogen we ons allemaal zo noemen, aangezien de titel niet beschermd is) en zou er aan de hand hiervan ook nooit een onderkennende diagnose gesteld mogen worden, maar ik denk wel dat de symptomen veel meer lijken op die van een vorm van schizofrenie. En dat is wat anders dan wat jij citeert.
lijkt me niet... maargoed ik stel geen diagnose, ik stel dat het gedrag zoals panda het mij doet overkomen, dwangmatig van aard is en dat de gedachtenpatronen hoewel voor ons onbegrijpelijk doodnormaal zijn voor zijn vader.
die 2 zaken komen overeen met een obsessieve compulsieve (impulsieve?) stoornis.
(feitelijk is het een neurose, of het nu schizofrenie is of iets anders)
Spoiler


ik vind het er verdomd veel op lijken maar vooruit, het is ook helemaal niet zo belangrijk hoe het genoemd wordt, ik probeer wat informatie neer te gooien zodat hopelijk Panda inspiratie krijgt om zijn eigen leven goed te laten lopen en hopelijk ooit weer met zijn gehele gezin kan communiceren.

verder kan ik hem ook niet echt helpen, maar praten en informatie inwinnen kan nooit kwaad.

Citaat:
Overigens ben ik het ook niet eens met je statement over kennis en Freud. Een directe oorzaak van psychopathologie valt niet te generaliseren, maar het is wel duidelijk dat schizofrenie, en meerdere syndromen, genetische componenten bevatten in de vorm van kwetsbaarheid en neurologische patronen die een deel van het beeld kunnen verklaren. Bron blijf ik je momenteel even schuldig, maar die zou ik voor je willen opzoeken en kun je zelf eventueel ook vrij makkelijk vinden.
Ik zeg nergens dat het geen genetische componenten bevat, sterker nog zelfs Freud wist in zijn tijd al dat dit soort "syndromen" (als ik het zo mag noemen) vaak binnen dezelfde families voorkomen, sterker nog dat is m.i. bij de meeste ziektes zo.

Dat echter voegt niets toe aan de kennis over de afwijking noch voegt het wat toe aan een oplossing ervoor.

in feite stelde Freud toen al hetzelfde als ik nu, niet de persoon met de afwijking is gek, maar het systeem is niet geschikt voor zijn denkmechanisme, al die cijfertjes woorden en verbindingen zijn voor de pa van panda (en de mijne destijds) de normaalste en meest begrijpelijke zaak van de wereld, jij en ik zouden de informatie direct als nutteloos of inconsistent classificeren.

Citaat:
Sowieso is het beter dan gek als een deur over straat moeten.
Dat mag je vinden, eigenlijk ben ik het niet met je eens, maar aangezien we de komende 300 jaar toch nog geen oplossing hebben (lees: de mens is de komende 300 jaar nog niet bereid zijn terminale systeem in een duurzame om te zetten)
is het beter om wat pillen naar binnen te gooien dan jezelf het leven onmogelijk te maken.

echter hier komen we wederom op het probleem wat ik al heel de tijd probeer aan te duiden; de paps van panda zal zichzelf niet gek vinden en het ook compleet onnodig vinden om pillen in te nemen.

p.s. vraag me nog steeds af of en zo ja welke relatie er is met authisme, ergens doet het me gewoon bekend voorkomen dat dit soort mensen compleet onaangepast zijn maar toch in enkele zaken enorm uit kunnen blinken, laatst was hier nog een docu over hoe dat verband zou kunnen houden met de mechanisering en digitalisering van ons leven
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Help! Mijn vader heeft therapie nodig?
Rikje18
1 24-09-2013 00:16
Psychologie Ik ben bang voor mijn vader
Brunette<3
6 11-08-2010 20:31
Psychologie Mijn vader is woest.. wat nu?
xAnoniem
10 04-03-2010 06:14
Liefde & Relatie Mijn vader :( ...
mbx
51 05-11-2009 06:04
Liefde & Relatie Mijn vader..
mbx
6 07-09-2009 17:49
Psychologie Binnenkort is mijn vader dood
Verwijderd
65 26-03-2003 17:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.