Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2013, 23:27
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Goed, ik heb echt dringend meer informatie hierover nodig het is echt ernstig hier in huis ik zal het "even" uitleggen. Het is wel een lange uitleg/verhaal dus bedankt als je het helemaal leest.

Ik heb geen goeie band met me vader, mijn vader is 54 en ik ben 17 en dit zijn een aantal dingen over hem en over de situatie: ik heb vaak ruzie, we vertonen vaak kut gedrag naar elkaar, me vader gedraagt zich altijd vreselijk pretentieus, luisterd nooit goed, vergeet konstant shit alsof hij dement aan het worden is, is ontzettend vooroordelend, is dwars, is niet al te snugger, is dik, is sommige dingen zo gewend dat hij ze niet meer af kan leren, heeft een ontzettend irritant over-vrolijk gedrag, maakt slechte grappen etc.
Het zijn niet alleen maar erge dingen natuurlijk, hij heeft ook zijn positieve dingen, hij is bijvoorbeeld verder altijd zorgzaam en buiten de thuissituatie altijd optimistisch. Hij gebruikt ook geen geweld verder en is makkelijk met dingen.

Typische situatie, dat weet ik zelf en ik weet dat het mede een tienerfase is en ik sommige dingen erger maak dan ze eigenlijk zijn. Ondanks dit vormen een aantal van de bovenstaand genoemde dingen niet alleen voor mij een probleem.

Maar dit is niet het enige dat hier in huis aan de gang gaat, mijn vader en moeder zijn sinds 2 jaar gescheiden na een 25 jaar lange huwelijk. Mijn vader en moeder besloten 2 jaar geleden een wat openere relatie aan te gaan. Maar dit is heel erg uit de hand gelopen, mijn moeder werd verliefd op een ander, er kwamen meer en meer ruzies in huis en op een gegeven moment is mijn moeder het huis uit gegaan. Sindsdien woon ik met mijn oudste broer bij mijn vader, en mijn tweede broer woont bij mijn moeder.
Dit was 2 jaar geleden.

Mijn moeder is verder gegaan met haar leven, ze is dingen gaan doen die ze normaal nooit heeft kunnen doen en is redelijk gelukkig. Ik en mijn 2 broers gaan nog wel eens op bezoek, doen nog vaak dingen samen met onze moeder en hebben verder ook een redelijk goeie band. Ze is niet vreemd gegaan, ze is gewoon verliefd geworden op een ander omdat ze mijn vader gewoon een soort van zat was; wat ik en mijn broers wel kunnen begrijpen i.v.m. de redenen die ik noemde.

Mijn vader is althans blijven hangen. Ik, mijn broers hebben geen super band met hem en wij + mijn moeder vermoeden dat hij misschien wel een vorm van autisme heeft wat hem met zijn leeftijd misschien ook wel erg veel moeite geeft aan zijn persoonlijkheid/vorm te werken om uiteindelijk een vriendin te krijgen en eens verder te gaan met het leven. De laatste 2 jaar vertoont me vader alleen maar obsessief en jaloers gedrag naar mijn moeder toe. Hij word snel boos, gooit konstant kut opmerkingen, valt mijn moeder lastig door konstant te smsen over dat hij zich aan bepaalde dingen geirriteerd heeft bij haar of over de mannen waarmee ze omgaat, gedraagt zich kut etc. Dit was een paar maanden op een gegeven moment wat minder, maar is daarna weer erg geworden en blijft maar erger worden.

Nou is mijn vraag ten eerste, is dit normaal scheidingsgedrag na 2 JAAR? Ik snap dat ieder mens anders is maar dit lijkt mij toch wel erg ver te gaan, hij zei zich zelfs wel in te kunnen leven in een man die zijn vrouw vermoord omdat die vrouw vreemd is gegaan en vreselijk kut gedrag vertoont heeft. Dit vind ik echt te ver gaan! Mijn moeder doet zelf verder niet/zo min mogelijk kut naar me pa toe (wat ik zelf heb gezien en gehoord) en is feitelijk niet vreemd gegaan. Ik ben niet bang dat me vader dit daadwerkelijk wil doen maar ik vond die gedachte echt te erg voor woorden daarom besloot ik deze post te maken. Het gedrag verbeterd maar niet, mijn vader blijft maar kut doen en liegen over situaties en word maar erger en erger.

En ten tweede ik wil hier wat aan doen, maar heb geen flauw idee wat ik er aan kàn doen. Hij gebruikt als reden dat ik het me niet kan voorstellen hoe het is om na 25 jaar getrouwd te zijn te scheiden en weigerd therapie maar nogmaals zelfs ook al is dat lang dan vind ik dit nog te idioot voor woorden. Het zou wel in te praten zijn met wat professionele hulp maar die hebben we dus wel eerst nodig.

Verder weet ik niet wat ik moet doen, we zitten er echt mee vast me vader blijft het maar doen en het valt hier in huis makkelijk te merken het is altijd een kut sfeer tenzij er bezoek is.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.

Laatst gewijzigd op 23-09-2013 om 23:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2013, 00:16
joeryvg
joeryvg is offline
Pfoe dat is wel een heftig verhaal man.. Het ergste is nog wel dat je er eigk niet heel veel aan kunt doen, je vader houdt nog steeds echt van je moeder en heeft duidelijk moeite om te accepteren dat ze uit elkaar zijn. Ik ken het wel een beetje, mn ouders zijn nu 16 jaar uit elkaar en maken ook kutopmerkingen over elkaar.. Het beste kun je jezelf er maar zo weinig mogelijk van aantrekken, dat is heel lastig aangezien je te maken hebt met de sfeer thuis, maar het is echt slecht voor je als je continu zit te piekeren en stressen. Besef dat jij niet degene bent die dit op moet lossen, je vader zal het moeten accepteren en zoiets heeft tijd nodig. Heel veel sterkte en succes, als je nog hulp nodig hebt dan mag je een PM sturen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Psychologie omgaan met stress & emoties
Steleto
15 04-01-2004 21:27
Psychologie moet het even allemaal kwijt...
Steleto
19 25-11-2003 19:15
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
ARTistiek Vuur (verhaal)
4 09-07-2001 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.