Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 19:30
salietje
salietje is offline
Hallo iedereen,

Ik weet niet of dit op dit forum past, hopelijk wel.

Enige tijd geleden ben ik erachter gekomen dat een hele goede vriendin van me Jehovah getuige is. Zij heeft het nooit durven te vertellen uit angst dat haar vriendinnen haar zouden laten vallen. Uiteindelijk heeft ze ons dus in vertrouwen genomen door het te vertellen. Waarschijnlijk moest ze het gewoon eindelijk aan ons kwijt.

In ieder geval, toen ik het hoorde, schrok ik enorm. Ik weet nog steeds niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ik ben op internet gan zoeken en ik ben niet echt gerust gesteld!!!! Overal stond dat jehovah getuige zijn een hele enge sekte is!! Sorry als ik nu jehovah's kwets.

Nu is mijn vraag: kan iemand mij iets meer over het jehovah geloof vertellen?? Wat iemand die Jehovah is bijvoorbeeld niet mag?? En hoe het met die bijeenkomsten is etc.

Ik zit hier heel erg mee, alvast heel erg bedankt
__________________
terwijl jij dit leest, zit er misschien wel iemand de krant te lezen
Advertentie
Oud 15-03-2002, 23:23
Milyssa
Milyssa is offline
Het verschilt per gezin/gemeenschap hoe streng het is ed. Sommigen mogen amper wat, anderen vrij veel. Iets wat vrijwel alle Jehova's niet doen is feestdagen vieren, ook geen verjaardagen. Verder weet ik het ook niet zo. Vraag aan die vriendin hoe streng het bij haar thuis is, dat lijkt me de beste manier om achter de informatie te komen die op haar betrekking heeft.
__________________
kwillunsig
Oud 16-03-2002, 09:20
~Miracle~
Avatar van ~Miracle~
~Miracle~ is offline
Een enge sekte? Misschien wil haar vriendin het er liever niet over hebben, en heeft ze het altijd geheimgehouden omdat ze er zich voor schaamt. Niet omdat het eng is, maar omdat zij zich aan hele strenge regels moeten houden. Is ze wel 's mee naar de disco geweest met jou? Ik denk het niet, en dan durfde zij niet te zeggen:"Dat mag ik niet van mijn geloof."
Omdat dat knullig ofzo zou klinken. Laat haar iig. zien dat je haar geloof accepteert en begrijpt. Ik weet niet op welke sites je hebt gekeken, maar ken je die huis-aan-huisboekjes Ontwaakt! en De Wachttoren?
Er bestaat geloof ik een www.watchtower.org of i.d. Ik raad je aan om daar eens te kijken. Twijfel niet om haar iets te vragen over haar geloof, ze zou het misschien zelfs leuk vinden , die interesse.
Oud 16-03-2002, 09:22
~Miracle~
Avatar van ~Miracle~
~Miracle~ is offline
Ik zie net dat 't bestaat .
Oud 02-05-2006, 11:38
ons_ukje
Avatar van ons_ukje
ons_ukje is offline
Jg's zijn geen sekte hoor. Een sekte volgt een mens na en dat doen ze niet.
Verder kan je veel dingen aan je vriendin vragen. Ik weet zeker dat je vriendin het leuk zal vinden als je dingen aan haar vraagt.
Waarschijnlijk heeft je vriendin niet eerder verteld dat ze een Jehovah's Getuigen is omdat er een groot vooroordeel over Jg's is en ze het beter vond als jullie haar eerst goed leerde kennen.
Oud 02-05-2006, 12:04
Verwijderd
Nuttige up
Oud 02-05-2006, 12:14
MickeyV
MickeyV is offline
Zeker, die verdient het, bovenaan te staan.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 02-05-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 02-05-2006 @ 13:14 :
Zeker, die verdient het [i/niet[/i] bovenaan te staan.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Verschil tussen Jehovah's Getuigen en Christendom?
Gent
138 12-01-2008 23:25
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 14:28
Levensbeschouwing & Filosofie wat vind jij van jehovah's getuigen?
=zwart wit=
319 07-12-2006 12:08
Levensbeschouwing & Filosofie Jehovah of Jahweh
Bloedpropje
38 02-05-2006 15:07
Levensbeschouwing & Filosofie Theologische of religieuze forums
Yab-Yum
14 01-08-2005 18:13
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vind jij van Jehova's?
Elmoo
86 06-03-2005 09:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.