Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 18:50
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Hoi,

De topictitel zegt het al, hoeveel jaren verschil vind jij dat moet kunnen in een relatie?

Ik zelf heb een buurmeisje van 13 jaar, die ziet erook niet verkeerd uit maar om nou daar iets mee te beginnen nou nee. Over 7 jaar ofzo als zij 20 is en ik 24 dan zou dat mischien wel een optie kunnen zijn maar nu is het 'geestelijke' verschil nog te groot, helaas.

Wat vinden jullie? Wat moet wel en wat moet niet kunnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2003, 18:52
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
ik vindt dat leeftijd geen reet uitmaakt
(als in de relatie de partners maar ong op hetzelfde niveau zitten)

btw ik ben 17 mijn vriendin 14 geen problemen (behalve dat ik haar erg mis omdat ze op vakantie is )
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 19:07
Lovely007
Lovely007 is offline
Ik vind leeftijd ook niet zo belangrijk. Zolang beide maar op ong. hetzelfde geestelijke niveau zitten.

En dat de oudere van het stel kan wachten met seks totdat de jongste eraan toe is, als dit nog niet zo is

Dat klinkt beetje vaag, maar komt hoop ik wel goed over
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 19:47
de abt van sion
de abt van sion is offline
Met het oog op een gezonde relatie mag het leeftijdsverschil niet meer dan twee (2) jaar bedragen. Bovendien is het verstandig om die relatie pas te starten op je 18e.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 19:54
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-08-2003 @ 20:47:
Met het oog op een gezonde relatie mag het leeftijdsverschil niet meer dan twee (2) jaar bedragen. Bovendien is het verstandig om die relatie pas te starten op je 18e.
Ik denk eerder dat de jongste van de 2, 18 moet zijn dan de oudste aangezien die dan niet meer aansprakelijk kan worden gesteld ivm seks met minderjarige.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 13-08-2003 @ 20:54:
Ik denk eerder dat de jongste van de 2, 18 moet zijn dan de oudste aangezien die dan niet meer aansprakelijk kan worden gesteld ivm seks met minderjarige.
Wie denkt er in een geile bui daar nou aan? Ik in ieder geval niet.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:04
je zuster
Avatar van je zuster
je zuster is offline
ik ben 16, vriend is 24

maar gaat heel goed
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 13-08-2003 @ 20:54:
Ik denk eerder dat de jongste van de 2, 18 moet zijn dan de oudste aangezien die dan niet meer aansprakelijk kan worden gesteld ivm seks met minderjarige.
Ik denk dat je dat fout hebt, omdat de leeftijd waarop je strafrechtelijk aansprakelijk kunt zijn voor seks met een persoon onder de zestien geen ruk te maken heeft met meerderjarigheid.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:19
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
18 jaar of jonger: een jaar of 2
18-23 jaar: een jaar of 3
>23 maximaal 5 jaar
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 21:00
Verwijderd
Niet meer dan één stapje verschil in categorie moet kunnen. Anders is de kans dat het misgaat erg groot (maar zelfs dan kan 't best werken, in uitzonderingsgevallen)

Categorie 1: 10/11 jaar
Categorie 2: 12/13 jaar
Categorie 3: 14/15 jaar
Categorie 4: 16-20 jaar
Categorie 5: 21-26 jaar
Categorie 6: 27-33 jaar
Categorie 7: 33-40 jaar
Categorie 8: 40-55 jaar
Categorie 9: 55-70 jaar
Categorie 10: 70-85 jaar
Categorie 11: 85+

Ja nu moet-ie kloppen hoor

... na vijf edits

Laatst gewijzigd op 13-08-2003 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 21:02
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-08-2003 @ 22:00:
Niet meer dan één stapje verschil in categorie moet kunnen. Anders is de kans dat het misgaat erg groot (maar zelfs dan kan 't best werken, in uitzonderingsgevallen)

Categorie 1: 10/11 jaar
Categorie 2: 12/13 jaar
Categorie 3: 14/15 jaar
Categorie 4: 16-20 jaar
Categorie 5: 20-30 jaar
Categorie 6: 30-50 jaar
Categorie 7: 50-80 jaar
Categorie 8: 80+
Jij vind het dus normaal als een 30-jarige met iemand van 80 een relatie heeft?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 13-08-2003 @ 22:02:
Jij vind het dus normaal als een 30-jarige met iemand van 80 een relatie heeft?
Nee, maar het moet kunnen maar ik heb al wat gewijzigd...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 13-08-2003 @ 20:54:
Ik denk eerder dat de jongste van de 2, 18 moet zijn dan de oudste aangezien die dan niet meer aansprakelijk kan worden gesteld ivm seks met minderjarige.
Inderdaad, en niet alleen met het oog daarop.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:29
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Wes schreef op 13-08-2003 @ 21:04:
Wie denkt er in een geile bui daar nou aan? Ik in ieder geval niet.
Niet iedereen is zichzelf in kritieke omstandigheden niet meester.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:43
wizzard
Avatar van wizzard
wizzard is offline
ik ben 18 (tijdje al)maar heb ook tijdje terug een vriendin gehad voor een best lange tijd(4 maanden)en dat liep gewwon goed dus
er is geen schema voor maar het verschil moet niet te groot worden 13 vind ik voor mij te jong 14 ook trouwens
__________________
Marianne is mijn klungol : Denise : Iris : Floortje : Cait & Stephan : Sam : Outdated Spirit : tornedorush : TCB
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 09:41
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 13-08-2003 @ 21:04:
ik ben 16, vriend is 24

maar gaat heel goed
Hoe doen jullie dat met jou ouders? Mijn vriend is 15 (bijna 16) en ik ben 22. Zijn ouders zijn gescheiden, maar vooral zijn moeder maakt er een probleem van... Zij zit nog heel erg in de knoop met zichzelf over de scheiding, en daarom is het voor haar maar moeilijk te accepteren hoe de situatie is. Zo mag hij niet naar mij toe, mogen we in de herfstvakantie niet samen op vakantie gaan (hij is dan 16).

Heb jij nog tips om hier iets aan te doen? Heb al vanalles geprobeerd. Haar mee uit eten willen nemen (wat ze niet wil), op een andere kamer slapen dan hij (zelfs dan is het een probleem...) en afgelopen dinsdag een lang gesprek. En iedere draait het erop uit dat 'zij er nog niet aan toe is'. Hoe kunnen we haar nou duidelijk maken dat wij er wel aan toe zijn, en dat hij helemaal niet te jong is enzo? Tips?

[edit]
Het hele verhaal is misschien een beetje offtopic Maar ik moest het ff kwijt, en wat wel ontopic is, is dat in dit geval een leeftijdsverschil van 7 jaar heel goed kan gaan!
[/edit]

Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 09:43.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 10:49
miro
Avatar van miro
miro is offline
Zolang je maar op hetzelfde niveau zit.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:33
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 14-08-2003 @ 10:41:
Hoe doen jullie dat met jou ouders? Mijn vriend is 15 (bijna 16) en ik ben 22. Zijn ouders zijn gescheiden, maar vooral zijn moeder maakt er een probleem van... Zij zit nog heel erg in de knoop met zichzelf over de scheiding, en daarom is het voor haar maar moeilijk te accepteren hoe de situatie is. Zo mag hij niet naar mij toe, mogen we in de herfstvakantie niet samen op vakantie gaan (hij is dan 16).

Heb jij nog tips om hier iets aan te doen? Heb al vanalles geprobeerd. Haar mee uit eten willen nemen (wat ze niet wil), op een andere kamer slapen dan hij (zelfs dan is het een probleem...) en afgelopen dinsdag een lang gesprek. En iedere draait het erop uit dat 'zij er nog niet aan toe is'. Hoe kunnen we haar nou duidelijk maken dat wij er wel aan toe zijn, en dat hij helemaal niet te jong is enzo? Tips?

[edit]
Het hele verhaal is misschien een beetje offtopic Maar ik moest het ff kwijt, en wat wel ontopic is, is dat in dit geval een leeftijdsverschil van 7 jaar heel goed kan gaan!
[/edit]
Wellicht omdat je homo bent reageert ze ook een beetje anders dan normaal? (althans ik maak op in de tekst dat je homo bent! )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2003, 11:37
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 14-08-2003 @ 10:41:
verhaal
Erg vervelend voor jou. Ik denk dat je moeder gewoon tijd nodig heeft. Misschien moet je even helemaal geen moeite doen om haar het te laten begrijpen. Als zij gaat inzien dat jij zo gelukkig bent zal zij dat ook wel worden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:40
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 14-08-2003 @ 12:33:
Wellicht omdat je homo bent reageert ze ook een beetje anders dan normaal? (althans ik maak op in de tekst dat je homo bent! )
Dat denk ik ook. Ze zegt zelf dat het niets uit maakt. Maar uit haar verhaal maak ik op dat ze het heel erg moeilijk ermee heeft. En ik kan daar wel een beetje begrip voor opbrengen hoor, maar zij kan toch ook wel begrip voor onze relatie opbrengen?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:43
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
miro schreef op 14-08-2003 @ 12:37:
Erg vervelend voor jou. Ik denk dat je moeder gewoon tijd nodig heeft. Misschien moet je even helemaal geen moeite doen om haar het te laten begrijpen. Als zij gaat inzien dat jij zo gelukkig bent zal zij dat ook wel worden.
Het heeft zeker de tijd nodig, maar 'de tijd' duurt nu al 10 maanden (nou ja, ik ken zijn moeder sinds februari...dus voor haar 6 maanden). Het gaat hier overigens niet om mijn moeder, maar om die van hem hoor

En het probleem is denk ik, dat ze zelf zo ongelukkig is, dat ze het misschien niet aan kan om gelukkige mensen om haar heen te zien. Want ze weet wel degelijk dat wij tweetjes heel gelukkig zijn samen. Ze zei dinsdag zelf dat zij en haar ex-man een hoop van ons hadden kunnen leren als het gaat om een relatie en houden van. Dat is natuurlijk super-positief, en vond ik heel leuk om te horen. Maar ik ben het wachten gewoon een beetje zat, het angsvallig haar zoon aan een handje houden...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:06
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
een oude:

leeftijd jongen : 2 + 6 = minimale leeftijd meisje

Vind ik zelf wel een mooie, geldt "natuurlijk" voor mensen vanaf 12 denk ik. Maar als je het goed met elkaar kan vinden, dan boeit leeftijd echt niet vind ik.
M'n vriend is 16 (17 in een maand) en ik 14, en ik merk het leeftijdsverschil wel (zal wel door puberteit komen ofoz :/) maar ik vind het niet echt hinderlijk

Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:29
Tactic
Tactic is offline
Ik ben 23 en mijn vriendin is 16.

Ik ben nu al 1,5 jaar bij d'r. In het begin waren er spanningen, maar ik doe niets wat zij niet wil.

Je moet elkaar een beetje de hand toereiken. Verder laat ik haar gewoon vrij. Ze gaat gewoon op vakantie zonder mij...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:46
Soullar
Soullar is offline
Leeftijdsverschil.

Moeilijk onderwerp wat mij betreft, zelf weet je wel als je partner op jou nieau zit, maar hoe maak je het anderen duidelijk? Er zijn dus mensen die bijv. 18 of 20 zijn en een vriendin van 14 nemen. Ikzelf, ook 20 zijnde, kan me nou echt niet voorstellen wat een 14-jarige mij zou kunnen bieden waar ik wat aan zou hebben in een relatie, omdat je ten eerste nog zit met puberaal gedrag (ja ook van 14-jarige vrouwen ), en een wereld van verschil aan ervaringen.

Als ik nu kijk naar hoe ik ben en hoe ik leef, zie ik mezelf eerder met een oudere partner dan een jongere partner samen gaan. Simpelweg omdat er een enorme ervaringskloof komt te zitten tussen 16, 17 of 18 en 20, 21 of 22 (IMHO). Kijk namelijk eens naar het verschil, de meeste 18-jarige mensen wonen nog thuis en zijn nog bezig met een studie (iig wel mijn categorie vrouwen ) En de meeste 20-jarige mensen die ik ken wonen al op zichzelf of zijn zich er wel op aant richten, en zijn er verder met hun vervolgstudies. En hebben vaak al een relatie gehad die langere tijd duurde. Waar je ook heel veel vaak van leert.

In mijn ogen, als je iets met iemand veel jonger begint, krijg je al snel een situatie waarbij de oudere de jongere in de relatie dingen gaat leren, waar ze zelf ook best achter kunnen komen, maar er dan iets meer moeite voor moeten doen, maar omdat als ze het zelf leren ze het 3 x zo snel aannemen en er veel meer van leren, dan dat wanneer het ze simpelweg gewoon wordt verteld door de oudere partner in kwestie.

Dan gaan we nu eens kijken naar bizarre voorbeelden:
Wat moet een 14-jarige met een 20-jarige?
Wat moet een 16-jarige met een 23 jarige?
OF beter nog wat moet een 18-jarige met een 28-jarige?

Men zegt wel dat leeftijd geen f*ck uitmaakt. Maar men vergeet vaak die hele generatiekloof die voor moeilijkheden kan zorgen.
En op wat voor niveau heeft de oudere partner dan als ie graag met zo'n jong en vaak onervaren persoon een relatie aan wil gaan. Ervaring kan heel goed op inteligentie lijken. Omdat je eerder over dingen mee kan praten, omdat je het hebt meegemaakt in tegenstelling tot het je voorstellen hoe iets zou zijn om mee te maken.

Hoe denken jullie daarover?
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:53
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Soullar schreef op 14-08-2003 @ 13:46:


Men zegt wel dat leeftijd geen f*ck uitmaakt. Maar men vergeet vaak die hele generatiekloof die voor moeilijkheden kan zorgen.
En op wat voor niveau heeft de oudere partner dan als ie graag met zo'n jong en vaak onervaren persoon een relatie aan wil gaan. Ervaring kan heel goed op inteligentie lijken. Omdat je eerder over dingen mee kan praten, omdat je het hebt meegemaakt in tegenstelling tot het je voorstellen hoe iets zou zijn om mee te maken.

Hoe denken jullie daarover?
Zal ik hier gelijk ook maar even mn mening over geven

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de rest van je verhaal. Wat ik al eerder zei, als je maar op hetzelfde niveau zit.

Toen ik 15 was kreeg ik een relatie met een jongen van 20 dat is 2 jaar lang goed gegaan. Maar het was bij mij wel zo dat hij ook nog heel onervaren was. Van de andere kant. Ik zat al snel op een hoger niveau (op mn 16e zat ik op t mbo, nu ben ik hbo afgestudeerd) Dat zie je dan nu weer. Ik heb nu een vriend die even oud is als ik, alleen hij moet nog 3 jaar studeren en ik ben al naar een huisje aan het zoeken.

Naar mijn mening heeft niveau dr alles mee te maken, de manier waarop je met elkaar omgaat en hoe je tegen een relatie aankijkt.

Maar dan kun je je ook weer afvragen. In hoeverre kan een 18 jarige op t zelfde niveau zitten als een 28 jarige? (heeft volgens mij ook weer met levensloop, opleiding etc. te maken. )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2003, 14:09
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 13-08-2003 @ 20:54:
Ik denk eerder dat de jongste van de 2, 18 moet zijn dan de oudste aangezien die dan niet meer aansprakelijk kan worden gesteld ivm seks met minderjarige.
Nog even een reactie hierop (beetje laat): 2 jaar leeftijdsverschil IS toegestaan, meer is alleen een misdrijf indien de ouders of het meisje zelf een aanklacht indienen. Justitie begint zelf geen strafzaak.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:59
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
WB schreef op 14-08-2003 @ 15:09:
Nog even een reactie hierop (beetje laat): 2 jaar leeftijdsverschil IS toegestaan, meer is alleen een misdrijf indien de ouders of het meisje zelf een aanklacht indienen. Justitie begint zelf geen strafzaak.
Pardon? Zou je mij dat wets-artikel dan eens kunnen aanwijzen? De wet zegt absoluut NIETS over leeftijdsverschillen in een relatie.

Wat jij bedoelt is dat:
Sex met personen < 12 is per defenitie strafbaar en wordt vervolgt
Sex met personen tussen 12-16 is alleen strafbaar indien de ouder/verzorger een aanklacht indient. Hier begint jusitie niet zelf een afspraak

Sowieso betekent dat er bij 16-23 helemaal niets aan de hand is, en je ook 'legaal' sex kan hebben. Alleen bij 15-22 mag je best een relatie hebben, daar kunnen de ouders van de 15 jarige niets aan doen. Enige wat ze zouden kunnen doen is jou aanklagen bij justitie als ze weten (en de bewijzen hebben) dat jullie ook sex hebben.

Dat over die 2 jaar is wel erg vaag, want dan zouden mijn ouders dus strafbaar zijn (46-50)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:18
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
hier een rijtje met links de jongste in het stel en rechts wat ik maximaal nog normaal zou vinden. anders gezegd, waar ik niet gek van zou kijken:

12 => 13
13 => 15
14 => 16
15 => 17
16 => 19
17 => 20
18 => 22
19 => 23
20 => 24

daarna vind ik 5 jaar verschil ook helemaal niet gek
en als de jongste ouder is dan 25 vind ik een leeftijds verschil wat kan oplopen tot 10 jaar ook niet zo vreemd.

Dit zijn dan alleen situaties waar ik bij denk dat het normaal is. Is het afwijkend wil nog niet zeggen dat ik het meteen afkeur maar dan heb ik zoiets van, nouw....dat lijkt me wel even wennen

als ik even over mijzelf spreek is er bijvoorbeeld een meisje van 13 die best wel leuk is. Maar een relatie zou ik nooit vol kunnen houden omdat je zoveel niet kan doen. Ze mag natuurlijk nog niet uit enzo. maar ook zal ze totaal niet mee kunnen komen in gesprekken met vrienden van mij. Dat soort dingen houden je gewoon tegen.
Bovendien heb ik totaal geen zin in alle reacties die je krijgt als je verteld dat je een vriendin van 13 hebt. Tuurlijk.... mijn eigen vrienden zullen het allemaal wel best vinden. Maar je hebt ook nog gewoon de mensen uit je omgeving als je begrijpt wat ik bedoel. En dan kan je wel zeggen van; daar heb je toch niks mee te maken. Liefde overwint alles! Nouw, dan heb je het mis. Want volgens mij ga je je daar wel degelijk wat van aantrekken.

Maar ja....voor die gene die echt verliefd zijn en niets liever willen dan heel de dag bij elkaar zijn dan zou ik er gewoon voor gaan. Het loopt vanzelf wel stuk als het toch een te groot verschil was
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:19
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ah de eerste schema's en richtlijnen zijn er al
ik zat er al vol ongeduld op te wachten
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:22
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 14-08-2003 @ 16:19:
ah de eerste schema's en richtlijnen zijn er al
ik zat er al vol ongeduld op te wachten
ik weet het...

Maar sommige mensen willen dat wel graag zien
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:24
je zuster
Avatar van je zuster
je zuster is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 14-08-2003 @ 10:41:
[B]Hoe doen jullie dat met jou ouders? Mijn vriend is 15 (bijna 16) en ik ben 22. Zijn ouders zijn gescheiden, maar vooral zijn moeder maakt er een probleem van... Zij zit nog heel erg in de knoop met zichzelf over de scheiding, en daarom is het voor haar maar moeilijk te accepteren hoe de situatie is. Zo mag hij niet naar mij toe, mogen we in de herfstvakantie niet samen op vakantie gaan (hij is dan 16).

Heb jij nog tips om hier iets aan te doen? Heb al vanalles geprobeerd. Haar mee uit eten willen nemen (wat ze niet wil), op een andere kamer slapen dan hij (zelfs dan is het een probleem...) en afgelopen dinsdag een lang gesprek. En iedere draait het erop uit dat 'zij er nog niet aan toe is'. Hoe kunnen we haar nou duidelijk maken dat wij er wel aan toe zijn, en dat hij helemaal niet te jong is enzo? Tips?
mijn ouders accepteren het gewoon en zijne ook..

Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 15:26.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:26
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
*booh* schreef op 14-08-2003 @ 13:06:
een oude:

leeftijd jongen : 2 = minimale leeftijd meisje
Je parafraseert mijn formule niet helemaal juist.

De juiste formule is:
Leeftijd jongen : 2 + 6 = minimale leeftijd meisje.

Dit in het domein [12,22]. Daaronder moet je met playmobil spelen, daarboven kan het mij geen reet schelen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:26
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 14-08-2003 @ 16:22:
ik weet het...

Maar sommige mensen willen dat wel graag zien
want het is nuttig om...?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:30
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
tot aan je 20ste maximaal een jaar of 3, en in sommige gevallen (mits geestelijk niveau gelijk geneog is) tot aan 5 jaar uiterst. NA 20ste een jaar of 5 en dan over 30 maximaal een jaar of 10 ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:35
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 14-08-2003 @ 16:26:
want het is nuttig om...?
er zijn niet voor niks HONDERDEN topics waarin gevraagd word;
Is het normaal als ik .....?

Op deze manier heb ik gezegd wat ik normaal vind en waar ik niet gek van opkijk
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 16:31
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 14-08-2003 @ 16:26:
Je parafraseert mijn formule niet helemaal juist.

De juiste formule is:
Leeftijd jongen : 2 + 6 = minimale leeftijd meisje.

Dit in het domein [12,22]. Daaronder moet je met playmobil spelen, daarboven kan het mij geen reet schelen.
och gut ik ben een jaar te oud
maar het werkt wel dus buig je maar weer over je wiskunde om een fatsoenlijke formule te bedenken
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2003, 17:16
Seven-Eleven
Avatar van Seven-Eleven
Seven-Eleven is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 14-08-2003 @ 10:41:
Hoe doen jullie dat met jou ouders? Mijn vriend is 15 (bijna 16) en ik ben 22. Zijn ouders zijn gescheiden, maar vooral zijn moeder maakt er een probleem van... Zij zit nog heel erg in de knoop met zichzelf over de scheiding, en daarom is het voor haar maar moeilijk te accepteren hoe de situatie is. Zo mag hij niet naar mij toe, mogen we in de herfstvakantie niet samen op vakantie gaan (hij is dan 16).

Heb jij nog tips om hier iets aan te doen? Heb al vanalles geprobeerd. Haar mee uit eten willen nemen (wat ze niet wil), op een andere kamer slapen dan hij (zelfs dan is het een probleem...) en afgelopen dinsdag een lang gesprek. En iedere draait het erop uit dat 'zij er nog niet aan toe is'. Hoe kunnen we haar nou duidelijk maken dat wij er wel aan toe zijn, en dat hij helemaal niet te jong is enzo? Tips?

[edit]
Het hele verhaal is misschien een beetje offtopic Maar ik moest het ff kwijt, en wat wel ontopic is, is dat in dit geval een leeftijdsverschil van 7 jaar heel goed kan gaan!
[/edit]

Poeh heey, ik weet niet hoelang jij al een relatie met hem hebt.
Maar ik zit nu aan 14 maanden met mijn vriendje van 15, (ikzelf ben 18, over 2 maanden 19) en onze ouders doen nog steeds moeilijk....
Die van mij vinden het nu wel ok, ze zien nu ook wel in dat het na een jaar wel echt moet zijn.
Bij elkaar slapen mogen we nog steeds niet, dat is misschien 4 keer gebeurt.
Zijn vader vind het wel ok, maar zijn moeder....
Ik weet echt niet wat ik met haar aanmoet.
Ik verpest zijn jeugd, onze relatie is alleen lichamelijk, ik lijm hem met cadeautjes....
Terwijl ik nog nooit een gesprek met haar heb gehad, ze heeft vanaf de eerst dag al een hekel aan mij.
En zegt hem iedere dag ook dat hij het uit moet maken, want dit kan niet gezond zijn

Ik weet niet hoe je het zijn moeder duidelijk kan maken.
Zij zal altijd met leeftijdsverschil zitten.
Bij mijn ouders is het minder geworden hoelanger we wat hadden....toen gingen ze het langzaam accepteren.
En ze zijn erachter gekomen dat hij een hele leuke en lieve jongen is
Maar het heeft tijd nodig....veel tijd, en tot die tijd zal je het nog best moeilijk hebben vrees ik.
Bewijs maar aan haar dat de leeftijd niet boeit bij jullie, en dat jullie gewoon gelukkig zijn samen.
Dan zal zijn moeder langzaam aan meer toestaan
__________________
Go play your music, play it so loud that nobody can sleep. Noisemakerrrr
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 17:27
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Seven-Eleven schreef op 14-08-2003 @ 18:16:
Poeh heey, ik weet niet hoelang jij al een relatie met hem hebt.
Maar ik zit nu aan 14 maanden met mijn vriendje van 15, (ikzelf ben 18, over 2 maanden 19) en onze ouders doen nog steeds moeilijk....
Bijna 10 maanden een relatie. Maar zijn ouders ken ik pas 6 maanden.
Citaat:
Bij elkaar slapen mogen we nog steeds niet, dat is misschien 4 keer gebeurt.
Ik mag dus wel bij zijn vader blijven slapen (sinds de begin zomervakantie pas hoor...). Moet ik wel op een andere kamer, ok, maar die maakt er verder niet meer zo'n probleem van. Zijn moeder vindt sinds afgelopen dinsdag dat ik 1 keer in de 3 weken dat hij bij zijn moeder is een weekend mag blijven slapen... Dus dat is 1 keer in de 6 weken. Dat lijkt weinig, is het ook, maar ik ben zelf maar 1 keer in de 3 weken een weekend vrij, dus ik zou zijn moeder toch maar 1 keer in de 6 weken kunnen zien. Oftewel: ieder weekend dat ik vrij ben, zou ik wel kunnen slapen... Maar ik zou gewoon graag willen dat hij naar mij komt, of dat we bijelkaar op de kamer mogen.
Citaat:
Ik weet echt niet wat ik met haar aanmoet.
Ik verpest zijn jeugd, onze relatie is alleen lichamelijk, ik lijm hem met cadeautjes....
Terwijl ik nog nooit een gesprek met haar heb gehad, ze heeft vanaf de eerst dag al een hekel aan mij.
En zegt hem iedere dag ook dat hij het uit moet maken, want dit kan niet gezond zijn
Nou ja, ik geloof niet dat ik zijn jeugd verpest. Wel schijn ik ervoor te zorgen dat hij niet meer met leeftijdsgenootjes omgaat (terwijl hij op scouting zit en bij de jeugdfanfare ). Ze had idd ook gezegd dat onze relatie alleen maar om de sex was. Dat had ze alleen tegen hem gezegd. Daar ben ik heel kwaad over geworden, ik vond dat achterbaks. En bovendien heb ik gezegd dat zoiets vrijwel onmogelijk is, omdat we geen minuut alleen mogen zijn, dus dan wordt sex vrij moeilijk. En de cadeautjes...haha, ja, zijn moeder heeft wel eens gezegd dat ik niet zoveel moet geven (niet tegen mij hoor), maar dat bepaal ik helemaal zelf. Daar heb ik echt lak aan...
Citaat:
Bewijs maar aan haar dat de leeftijd niet boeit bij jullie, en dat jullie gewoon gelukkig zijn samen.
Dan zal zijn moeder langzaam aan meer toestaan
Maar ja, dat is nu juist het rare...Ze zei dat zij en haar ex-man nog een hoop hadden kunnen leren van onze relatie. Wij zouden echt laten zien wat houden van is. Lijkt me een heel groot compliment, en ook het bewijs dat ze weet dat wij gelukkig zijn..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 17:32
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
over het algemeen kan er een groot verschil zijn, als het maar niet tijdens de puber tijd is met iemand van 13 en 19/20 zoals je zelf al zegt
__________________
Kom maar op!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 18:06
Seven-Eleven
Avatar van Seven-Eleven
Seven-Eleven is offline
Nou ja, ik geloof niet dat ik zijn jeugd verpest. Wel schijn ik ervoor te zorgen dat hij niet meer met leeftijdsgenootjes omgaat (terwijl hij op scouting zit en bij de jeugdfanfare

Nee dat is juist het leuke, ik mag dan wel 18 zijn.
Maar al mijn vrienden zijn 15/16 soms misschien 17 maar niet veel ouder.
Zijn vrienden zijn ook mijn vrienden.
Dus ik snap al helemaal niet hoe ze denken dat ik zijn jeugd kan verpesten

Ze had idd ook gezegd dat onze relatie alleen maar om de sex was. Dat had ze alleen tegen hem gezegd. Daar ben ik heel kwaad over geworden, ik vond dat achterbaks. En bovendien heb ik gezegd dat zoiets vrijwel onmogelijk is, omdat we geen minuut alleen mogen zijn, dus dan wordt sex vrij moeilijk.

Alles wat ze over mij zegt word tegen hem gezegd.
Ze praat niet met mij
Ik vind dat echt jammer, helemaal omdat ze me nooit de kans heeft gegeven te laten zien wie ik ECHT ben, als ze dat zou weten snapt ze ook dat de relatie nooit om sex zou kunnen draaien. Alleen al omdat ik zo niet in elkaar zit.
Daarbij vind ik het raar van haar om te denken dat haar zoon zo dom is dat hij zich laat gebruiken.

En de cadeautjes...haha, ja, zijn moeder heeft wel eens gezegd dat ik niet zoveel moet geven (niet tegen mij hoor), maar dat bepaal ik helemaal zelf. Daar heb ik echt lak aan...

Jah nou, het word pas leuk als ze jouwn cadeautjes weg gaat gooien.....gewoon omdat zij het er niet mee eens is

[/B][/QUOTE]
__________________
Go play your music, play it so loud that nobody can sleep. Noisemakerrrr
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 18:25
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 14-08-2003 @ 17:31:
och gut ik ben een jaar te oud
maar het werkt wel dus buig je maar weer over je wiskunde om een fatsoenlijke formule te bedenken
Je hebt met een meid van 14? Crisis, dat is wel jong hoor! Bovendien kun je er niet mee neuken wettelijk gezien, en dat is jammer, zeker voor een jongen van 17 waarbij de hormonen nogal actief zijn.

Grote kans dat je relatie over enkele maanden voorbij is. Zo gaat dat op die leeftijd.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 18:29
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 14-08-2003 @ 19:25:
Je hebt met een meid van 14? Crisis, dat is wel jong hoor! Bovendien kun je er niet mee neuken wettelijk gezien, en dat is jammer, zeker voor een jongen van 17 waarbij de hormonen nogal actief zijn.

Grote kans dat je relatie over enkele maanden voorbij is. Zo gaat dat op die leeftijd.
whahaha, echt te droog gewoon
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 18:58
Buffy
Buffy is offline
leeftijd is voor mij maar een getal...

je kan op je 25e nog een kleuter zijn terwijl iemand anders van 17 al behoorlijk volwassen is. zolang beide helften op ong. hetzelfde niveau zitten maakt leeftijd echt niets uit,

owjah... btw...

mijn vriend is 22 *khep tot een tijdje terug altijd hoog en laag staan springen dat mijn vriend nooit meer dan 2 jaar ouder dan mij mocht zijn (ik dacht nog wat te letterlijk over de getallen na) maar nu is mijn vriend 4,5 jaar ouder en het gaat fantastisch!*
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 19:03
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Seven-Eleven schreef op 14-08-2003 @ 19:06:
*verhaal*
Nou ja, misschien moeten we dan maar een lotgenoten-club oprichten? Kunnen we met zijn 4 gaan demonstreren ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 19:24
^Rambo^
Avatar van ^Rambo^
^Rambo^ is offline
koop een pedo pas, dan kan het makkelijk

nee maar een meisje van 13 is wel erg jong terwijl je zelf 17 bent

DAT KEN GEWOON NIET
__________________
~ Wat is Novell NetWare toch bruut ~
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 19:28
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Buffy schreef op 14-08-2003 @ 19:58:
je kan op je 25e nog een kleuter zijn terwijl iemand anders van 17 al behoorlijk volwassen is. zolang beide helften op ong. hetzelfde niveau zitten maakt leeftijd echt niets uit,
Als iemand van 25 op het niveau van een 17 jarige zit dan lijkt die persoon mij niet helemaal in orde en is het dus verstandig om betreffende persoon te mijden.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 19:37
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 14-08-2003 @ 19:25:
Je hebt met een meid van 14? Crisis, dat is wel jong hoor! Bovendien kun je er niet mee neuken wettelijk gezien, en dat is jammer, zeker voor een jongen van 17 waarbij de hormonen nogal actief zijn.

Grote kans dat je relatie over enkele maanden voorbij is. Zo gaat dat op die leeftijd.
ghehe de gemiddelde meid van 16 zit op een lager niveau als zij ennu af en toe is zij "volwassener" en af en toe ik dus we zitten beide op hetzelfde niveau
ennu die hormonen houd ik onder controle met handwerk
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 20:42
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 14-08-2003 @ 20:28:
Als iemand van 25 op het niveau van een 17 jarige zit dan lijkt die persoon mij niet helemaal in orde en is het dus verstandig om betreffende persoon te mijden.
en dan vraag jij je af waarom je nooit een vriendin hebt gehad?

Is minder hard bedoeld dan het klinkt waarschijnlijk. Maar niveau's heb je op verschillende manieren. OK, die van 25 zal waarschijnlijk meer meegemaakt hebben en meer levenservaring hebben, maar daarbuiten kan je toch op dezelfde golflengte zitten? Wat toch vooral iets emotioneels is.

Ik heb (nu al meer dan anderhalf jaar )een heel goede verstandhouding met mijn vriend, die 28 is, ikzelf ben 18 bijna 19. En die kan je bezwaarlijk dom of achterlijk of 'niet helemaal in orde' noemen. De kerel is hoogbegaafd en is heel erg geliefd bij z'n vrienden. Om maar enkele dingen te noemen.

Een ex van me was 26 toen ik 16 was. En hij is nu doctor in de biologie.

Ik bedoel maar, waar baseer jij je eigenlijk op?

Ik vind dat alles kan, zolang de ene niet meer macht heeft/wil over de andere. Zolang het een relatie is tussen 2 gelijkwaardige mensen, en niet tussen 'de ouwe baas en het jonge slaafje'.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:18
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 14-08-2003 @ 21:42:
en dan vraag jij je af waarom je nooit een vriendin hebt gehad?
Dat vraag ik me helemaal niet af. Ik weet precies waarom ik vrijgezel ben.

Citaat:

En die kan je bezwaarlijk dom of achterlijk of 'niet helemaal in orde' noemen. De kerel is hoogbegaafd en is heel erg geliefd bij z'n vrienden. Om maar enkele dingen te noemen.


Ik heb het niet over intelligentie maar emotionele ontwikkeling. Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Als iemand van 17 op het niveau van een 25 jarige zit is er natuurlijk geen probleem. Omgekeerd duidt het toch op een emotionele achterstand en daar zul je mij nooit een relatie mee zien beginnen.

Citaat:

Ik bedoel maar, waar baseer jij je eigenlijk op?
Op logica, dat is het enige dat bij mij normaal ontwikkeld is.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:55
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 14-08-2003 @ 22:18:
Dat vraag ik me helemaal niet af. Ik weet precies waarom ik vrijgezel ben.

[/B]
ah in dàt geval...ok dan had ik dat niet moeten zeggen

waarom waarom?


Citaat:
Ik heb het niet over intelligentie maar emotionele ontwikkeling. Dat zijn twee heel verschillende dingen.
idd. Ik wist niet welke je bedoelde. Wat ik wil aantonen is dat ze met beide benen stevig op de grond staan en weten wat ze willen, dus geen puberale jochjes meer. (Wél speels )



Citaat:
Op logica, dat is het enige dat bij mij normaal ontwikkeld is.
Bij mij onderontwikkeld .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Copd
Badschuim
6 21-03-2004 14:32
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.