Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 18:04
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Nederland is beter af met het communisme!!

ik denk dat in Nederland er een heleboel problemen minder zouden zijn als de echte communisten aan de macht kwamen

men zou de ideen dan wel wat moeten aanpassen aan de huidige maatschappy

maar de oplossing voor nederland en de rest van de wereld zijn de ideen van Karl Marx
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Advertentie
Oud 03-12-2003, 18:05
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
volgens mij zijn nu de ideeen van Marx al achterhaald
Oud 03-12-2003, 18:06
wissie
wissie is offline
Is dit tegenwoordig een communisme tegen de rest van de wereld forum waar alle gefrustreerde communisten hun dromen kwijt kunnen?
Oud 03-12-2003, 18:07
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
en nergens (tenminste bijna nergens) heeft het communisme echt geholpen, gewoon kapitalistisch blijven

en volgens mij zal het al helemaal niet werken in de 21e eeuw in west-europa
Oud 03-12-2003, 18:07
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
wissie schreef op 03-12-2003 @ 19:06:
Is dit tegenwoordig een communisme tegen de rest van de wereld forum waar alle gefrustreerde communisten hun dromen kwijt kunnen?
ja
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Oud 03-12-2003, 18:07
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Ik ben met je eens FOOIJDONK communisme is een goeie alternatief voor een sociale en rechtvaardige wereld, want ieder mens hoort gelijk te worden behandeld
Oud 03-12-2003, 18:08
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
wissie schreef op 03-12-2003 @ 19:06:
Is dit tegenwoordig een communisme tegen de rest van de wereld forum waar alle gefrustreerde communisten hun dromen kwijt kunnen?
nee ik ben hier om met jullie te discussieren over het communisme

en ik ben bovenal niet gefrustreerd
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Oud 03-12-2003, 18:08
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
mmmm schreef op 03-12-2003 @ 19:07:
en nergens (tenminste bijna nergens) heeft het communisme echt geholpen, gewoon kapitalistisch blijven

en volgens mij zal het al helemaal niet werken in de 21e eeuw in west-europa
de ideen van marx zijn niet achterhaald

ze zijn alleen uitgevoerd door mensen die na een tijdje aan zelfverheerlijking leden
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Oud 03-12-2003, 18:08
Thomas
Thomas is offline
Als er iets wat gedoemd is tot mislukken dan is het wel het communisme. Kan ik net zo goed direct stoppen met studeren, want later verdient iedereen toch evenveel. De plaatselijke putjesschepper is dan even belangrijk als een hersenchirurg. Mensen denk na, in theorie is het een leuk en interessant plan, maar in de praktijk komt er 0,0 van terecht.
Oud 03-12-2003, 18:09
wissie
wissie is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 03-12-2003 @ 19:08:
nee ik ben hier om met jullie te discussieren over het communisme

en ik ben bovenal niet gefrustreerd
Ik zou zeggen vermaak je op A&N, die discussie hoeft hier niet gevoerd te worden.
Oud 03-12-2003, 18:09
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 03-12-2003 @ 19:07:
Ik ben met je eens FOOIJDONK communisme is een goeie alternatief voor een sociale en rechtvaardige wereld, want ieder mens hoort gelijk te worden behandeld
en denk je dat dat ook echt zeker gebeurd met het communisme, echt ALLE mensen? dus ook extreem-rechtsen, denk het niet hoor
Oud 03-12-2003, 18:10
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
de abonnemten op NCPN lidmaatschap begint steeds sneller te verlopen dus communisme begint meer begrip te krijgen onder de Nederlandse bevolking, zeker door economische neergang mensen komen langzamerhand steeds meer achter wat voor gevolgen Kapitalisme heeft, ik heb het niet alleen over onrecht en werkloosheid maar ook over grondstofoorlogen bv
Oud 03-12-2003, 18:11
zwoesj
zwoesj is offline
Zal best zijn, maar het werkt in praktijk toch niet.
Oud 03-12-2003, 18:11
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
en daar is hij ook weer...
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Oud 03-12-2003, 18:12
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Dit forum gaat hard achteruit..... tegenwoordig zit in 10 van de 10 topics wel ergens het woord communisme! Is dat nou nodig? Heeft NCPN niet zelf een forum ofzo?
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 03-12-2003, 18:13
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 03-12-2003 @ 19:12:
Dit forum gaat hard achteruit..... tegenwoordig zit in 10 van de 10 topics wel ergens het woord communisme! Is dat nou nodig? Heeft NCPN niet zelf een forum ofzo?
er zitten hier gasten zoals FOOIJDONK en niceman1984, die beginnen al die topics (maar ik vind dit soort topics opzich best nog wel leuk)

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 18:15.
Oud 03-12-2003, 18:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jaaaaaaaah, cool, dan maken we van Nederland een mengeling van de Sovjet-Unie, Cuba, Noord-Korea en China.

Oud 03-12-2003, 18:13
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 03-12-2003 @ 19:12:
Dit forum gaat hard achteruit..... tegenwoordig zit in 10 van de 10 topics wel ergens het woord communisme! Is dat nou nodig? Heeft NCPN niet zelf een forum ofzo?
dit komt omdat heel veel mensen zich afzetten tegen de huidige regering

zogezegd de revolutie regeert

en het communisme word over het algemeen als een goede oplossing gezien
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Ads door Google
Oud 03-12-2003, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 03-12-2003 @ 19:08:
Als er iets wat gedoemd is tot mislukken dan is het wel het communisme. Kan ik net zo goed direct stoppen met studeren, want later verdient iedereen toch evenveel. De plaatselijke putjesschepper is dan even belangrijk als een hersenchirurg. Mensen denk na, in theorie is het een leuk en interessant plan, maar in de praktijk komt er 0,0 van terecht.
Het kan wel degelijk werken, en het zou een veel betere sociale verdeling veroorzaken dan die er nu is.
Kinderen van bijstandsmoeders ( sorry voor de term ) gaan vaak uit gebrek aan geld en kennis over de mogelijkheden niet studeren, terwijl dat zonde is van het talent.
Dit soort problemen zou je dan kunnen voorkomen.

Maar dan wel Iedereen gelijk, en niet de Partijtop wat gelijker dan anderen
Oud 03-12-2003, 18:14
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 03-12-2003 @ 19:13:
Het kan wel degelijk werken, en het zou een veel betere sociale verdeling veroorzaken dan die er nu is.
Kinderen van bijstandsmoeders ( sorry voor de term ) gaan vaak uit gebrek aan geld en kennis over de mogelijkheden niet studeren, terwijl dat zonde is van het talent.
Dit soort problemen zou je dan kunnen voorkomen.

Maar dan wel Iedereen gelijk, en niet de Partijtop wat gelijker dan anderen
en daar ging het vroeger vaak verkeerd
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Oud 03-12-2003, 18:15
elfiecity
Avatar van elfiecity
elfiecity is offline
__________________
Hello I'm elfiecity
Oud 03-12-2003, 18:15
Yohst
Avatar van Yohst
Yohst is offline
*huppel*
__________________
http://members1.chello.nl/~j.demeij/smilies.htm *Ilsche:o*
Oud 03-12-2003, 18:16
Negrotiator
Avatar van Negrotiator
Negrotiator is offline
Nee, communisme is het einddoel, maar niet als de mensheid daar nog niet aan toe is. Totdat we willen delen, moeten we niet gedwongen delen. Naja deels dan
Oud 03-12-2003, 18:16
Thomas
Thomas is offline
Eigenlijk kan ik wel lachen om van dit soort zweverige typetjes.
Oud 03-12-2003, 18:16
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Maar het communisme is toch compleet achterhaald! de landen die nu nog communistisch zijn, kun je niet van zeggen dat het daar goed gaat. De mensen worden daar onderdrukt en hebben honger. Of willen jullie dat in Nederland ook?
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Advertentie
Oud 03-12-2003, 18:18
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 03-12-2003 @ 19:16:
Maar het communisme is toch compleet achterhaald! de landen die nu nog communistisch zijn, kun je niet van zeggen dat het daar goed gaat. De mensen worden daar onderdrukt en hebben honger. Of willen jullie dat in Nederland ook?
in die landen is het verkeerd gegaan omdat sommige mensen de regels van marx waren vergeten

iedereen is gelijk
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Oud 03-12-2003, 18:19
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 03-12-2003 @ 19:18:
in die landen is het verkeerd gegaan omdat sommige mensen de regels van marx waren vergeten

iedereen is gelijk
en denk je als er nog een keer een volgende keer komt voor het communisme dat het dan wel goed gaat?

Oud 03-12-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 03-12-2003 @ 19:16:
Maar het communisme is toch compleet achterhaald! de landen die nu nog communistisch zijn, kun je niet van zeggen dat het daar goed gaat. De mensen worden daar onderdrukt en hebben honger. Of willen jullie dat in Nederland ook?
Ja dat willen we in Nederland.........

Denk na man, jullie leggen allemaal de link naar de mislukkingen, simpelweg omdat er geen goed voorbeeld is.
Maar als er mensen serieus willen brainstormen erover dat je ook er echt iets positiefs van maakt, dan kan het wel werken.
Hoe en wat daar kun je dan over praten, en daar is dit topic voor, en niet voor mensen die er toch niks in zien en er alleen maar tegen zijn.....
Oud 03-12-2003, 18:21
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
mmmm schreef op 03-12-2003 @ 19:19:
en denk je als er nog een keer een volgende keer komt voor het communisme dat het dan wel goed gaat?

met de juiste mensen op de juiste plaats

zou het communisme een zegening voor Nederland zijn
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Oud 03-12-2003, 18:22
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Wawl schreef op 03-12-2003 @ 19:16:
Eigenlijk kan ik wel lachen om van dit soort zweverige typetjes.
Nou ik niet, het is diep triest dat er mensen in dit prachtige land zijn die het zo snel mogelijk naar de knoppen willen hebben met hun vreemde ideeen!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 03-12-2003, 18:23
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 03-12-2003 @ 19:20:
Ja dat willen we in Nederland.........

Denk na man, jullie leggen allemaal de link naar de mislukkingen, simpelweg omdat er geen goed voorbeeld is.
Maar als er mensen serieus willen brainstormen erover dat je ook er echt iets positiefs van maakt, dan kan het wel werken.
Hoe en wat daar kun je dan over praten, en daar is dit topic voor, en niet voor mensen die er toch niks in zien en er alleen maar tegen zijn.....
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat er tot nu toe alleen maar voorbeelden zijn waarbij het verkeerd ging....
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 03-12-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 03-12-2003 @ 19:22:
Nou ik niet, het is diep triest dat er mensen in dit prachtige land zijn die het zo snel mogelijk naar de knoppen willen hebben met hun vreemde ideeen!
en jij wil het laten bij het oneerlijke stelsel zoals het nu is?? de rijken steeds rijker en de armen steeds armer??

Egoist
Oud 03-12-2003, 18:27
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 03-12-2003 @ 19:24:
en jij wil het laten bij het oneerlijke stelsel zoals het nu is?? de rijken steeds rijker en de armen steeds armer??

Egoist

__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Oud 03-12-2003, 18:30
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 03-12-2003 @ 19:24:
en jij wil het laten bij het oneerlijke stelsel zoals het nu is?? de rijken steeds rijker en de armen steeds armer??

Egoist
Nou nou die communisten worden met dag brutaler..je hoeft niet beginnen te schelden..
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 03-12-2003, 18:31
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik zeg ook niet dat het nu goed gaat ofzo... ik vind het ook oneerlijk hoor
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 03-12-2003, 18:32
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
communisme is debiel. de communistiche landen hebben het allemaal slecht
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Ads door Google
Oud 03-12-2003, 18:33
Verwijderd
Communisten zijn mensen met een hard van Staal
Oud 03-12-2003, 18:33
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Niceman1984
Hobby's: Lichamelijke beweging, Lezen, Filosoferen, Communisme

Juist ja... Wat versta je onder communisme als hobby?

Op het schoolplein communistje spelen ofzo??
Volgens mij is dat nog beter dan hier in elk topic zetten dat alles communistisch moet worden...
__________________
Lief zijn!
Oud 03-12-2003, 18:34
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
In ieder geval niet met het communisme als in de misbruikte vorm door Stalin c.s.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 03-12-2003, 18:35
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Multilot schreef op 03-12-2003 @ 19:33:
Juist ja... Wat versta je onder communisme als hobby?

Op het schoolplein communistje spelen ofzo??
Volgens mij is dat nog beter dan hier in elk topic zetten dat alles communistisch moet worden...

tukkerlove!!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 03-12-2003, 20:53
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
tukkerlove!!
Hej, anders ga jij even generalliseren ofzo!
__________________
Lief zijn!
Oud 03-12-2003, 21:07
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
weet je wat het is met het communisme, het is een geweldig systeem, alleen er is nog nooit een algehele mensheid geweest die hier geschikt voor is, dan kun je dr wel omheen draaien, met woorden in het rond strooien en allerlei feiten naar voren brengen, maar zeg nou zelf, het begon als een goed plan en eindigde in een catostrofe tog, ik bedoel, het was op het eind niet meer communistisch toen met rusland enzow.
Het communisme is een heel goed systeem naar mijn mening, ik ben best wel links enzow, maar ik denk dat de mensheid toen en nog steeds niet geschikt is om volgens het communisme te leven. Wat wel mogelijk is, is het streven naar enkele ideen, maar om een volledig communistisch nederland te scheppen, dat kun je niet in de realiteit brengen denk ik

btje moe, ga nu slapen.., strax, wel genoeg geluld voor vandaag, dus baai allemaal

Liefs, sara
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Oud 03-12-2003, 21:29
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 03-12-2003 @ 19:07:
want ieder mens hoort gelijk te worden behandeld
Behalve het uitschot dat er een andere mening op nahoudt natuurlijk.
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Oud 04-12-2003, 08:26
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 03-12-2003 @ 22:07:
weet je wat het is met het communisme, het is een geweldig systeem, alleen er is nog nooit een algehele mensheid geweest die hier geschikt voor is, dan kun je dr wel omheen draaien, met woorden in het rond strooien en allerlei feiten naar voren brengen, maar zeg nou zelf, het begon als een goed plan en eindigde in een catostrofe tog, ik bedoel, het was op het eind niet meer communistisch toen met rusland enzow.
Het communisme is een heel goed systeem naar mijn mening, ik ben best wel links enzow, maar ik denk dat de mensheid toen en nog steeds niet geschikt is om volgens het communisme te leven. Wat wel mogelijk is, is het streven naar enkele ideen, maar om een volledig communistisch nederland te scheppen, dat kun je niet in de realiteit brengen denk ik

btje moe, ga nu slapen.., strax, wel genoeg geluld voor vandaag, dus baai allemaal

Liefs, sara
Ik hoop dat je al sliep toen je dit schreef want het klinkt als pure nonsens.

De enige goede communist is een dode communist.
Oud 04-12-2003, 11:33
Thomas
Thomas is offline
Communisme strookt niet de aard van de mens. Dat is de sleutel waardoor het nooit in praktijk zal worden gebracht.
Oud 04-12-2003, 11:59
Verwijderd
Goed idee, dan kan James Bond in zijn volgende film weer es ouderwets strijden tegen de communisten..maar dan in Nederland!
Oud 04-12-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 04-12-2003 @ 09:26:
Ik hoop dat je al sliep toen je dit schreef want het klinkt als pure nonsens.

De enige goede communist is een dode communist.
Dus omdat er mensen zijn die wel willen dat er een betere verdeling komt, moeten die maar dood????

Jij bent dus ook zo'n typje dat het liefste alles voor zich zelf houdt, niet denkt aan anderen onder het motto " ikke ikke ikke en de rest kan stikken??
Oud 04-12-2003, 12:04
Verwijderd
Let wel ik wil niemand overtuigen om communist te worden, maar je wel prikkelen om ook een aan anderen te denken, en na te denken of de verdeling van de rijkdom wel zo eerlijk is
Oud 04-12-2003, 12:26
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-12-2003 @ 13:04:
Let wel ik wil niemand overtuigen om communist te worden, maar je wel prikkelen om ook een aan anderen te denken, en na te denken of de verdeling van de rijkdom wel zo eerlijk is
Het zou wel helpen als jullie eens zouden uitleggen hoe dat communisme in de praktijk moet gaan werken, ipv vage kreten.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 04-12-2003, 13:38
the tourist
the tourist is offline
Bla.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wanneer stoppen met tanken?
kalinho
356 17-06-2008 18:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Verwijderd
500 15-06-2008 13:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kapitalisme is inherent aan liefde
AsianDF
153 25-08-2006 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rollo Tomasi
501 09-08-2006 19:03
Werk, Geld & Recht Belast de vakbonden!!!
Maalman
41 30-10-2004 15:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush goed of slecht??
Tabbetje
220 22-01-2004 16:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.