Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 19:20
Squidward
Avatar van Squidward
Squidward is offline
Ik had al een topic over een soortgelijk onderwerp gemaakt, maar ik maak even een nieuw algemener topic over mijn vragen...

Ik zit nu dus in 3 Vmbo-t en ga volgend jaar examen doen in de vakken:
-Nederlands
-Engels
-Wiskunde
-Duits
-Economie
-Geschiedenis

Daarna wil ik naar 4 Havo op het MLA (Montessori Lyceum Amsterdam), nu zit ik op een school voor alleen maar Vmbo...

Ik heb op hun site gelezen dat ze deze profielen hebben:
-Cultuur & Maatschappij
-Cultuur & Kunstzinnige Vorming
-Natuur & Gezondheid
-Natuur & Techniek

Graag wil ik zoveel mogelijk CKV vakken in mijn pakket en zo weinig mogelijk rekenen...

Wat denken jullie? C&M?

En weet iemand wat je gemiddeld voor cijfer moet hebben om te worden toegelaten?

Kom je in de 3e of in de 4e klas?

Moeten ze je aannemen, of mogen ze je weigeren omdat je van het Vmbo komt?

Alvast bedankt, xXx
__________________
Les écoliers.com est sympathique, mais certains de vous sont les perdants!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 19:41
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Er zijn een paar dingen die me opvallen:

Volgens mij zijn de 4 profielen:
Cultuur & Maatschappij
Economie & Maatschappij
Natuur & Gezondheid
Natuur & Techniek

Dit is iig zo bij mij op school.


En verder kan je idd het beste C&M doen als je weinig wiskunde wil en veel CKV.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:57
Squidward
Avatar van Squidward
Squidward is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 25-05-2004 @ 20:41 :
Er zijn een paar dingen die me opvallen:

Volgens mij zijn de 4 profielen:
Cultuur & Maatschappij
Economie & Maatschappij
Natuur & Gezondheid
Natuur & Techniek

Dit is iig zo bij mij op school.


En verder kan je idd het beste C&M doen als je weinig wiskunde wil en veel CKV.
Bij hun is het toch echt Cultuur & Kunstzinnige Vorming
__________________
Les écoliers.com est sympathique, mais certains de vous sont les perdants!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:22
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Veel weet ik er niet van, maar bij ons op school is het wel zo dat je in de 4e terecht komt.

En wat je schetst, C&M zou het meest logisch zijn. Anders moet je eens navragen wat dat tweede profiel nou zou zijn. (misschien is het ook wel een typefout).

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 07:06
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ook bij ons op school mag je met een vmbo diploma naar havo 4. Ik denk dat c&m het meest logische is als je best redelijk goed bent in de talen en niet teveel wiskunde en exacte vakken wilt hebben. Ik zou nog wel even navragen wat dat cultuur&kunstzinnige vorming is, want daar heb ik nog nooit van gehoord. Moet denk ik economie&maatschappij zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 07:55
Verwijderd
Ik denk dat je het beste C&M kan doen. Je profielvakken blijven hetzelfde geloof ik :

-Nederlands
-Engels
-Wiskunde A1
-Duits 12
-Economie 1
-Geschiedenis

dat zit nu ook in je sector dus dat komt mooi uit

Je krijgt er dan CKV2,3 bij . Ckv2 = kunstgeschiedenis en Ckv3 is een praktijk vak. Je moet wel opletten met welke vakken van de praktijkkunstvakken worden aangeboden op je nieuwe school want je hebt scholen waar ze alleen tekenen geven en niets anders.

Je komt in de vierde, omdat 3havo gelijk staat aan 3-4 vmbo.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:15
Verwijderd
Kan ze niet beter Cultuur & kunstzinnige vorming gaan doen? Dan krijg je nog meer CKV, dan bij C&M lijkt mij (aangezien het profiel hetzelfde heet als het vak).
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:35
Squidward
Avatar van Squidward
Squidward is offline


Hier staat
__________________
Les écoliers.com est sympathique, mais certains de vous sont les perdants!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 09:30
Xx-Girl-xX
Xx-Girl-xX is offline
Heel raar van die profielen.. Wij hebben die tweede niet en dan gewoon E&M. Misschien kun je die school dan eens gaan bellen dan dan vragen wat dat profiel precies inhoud. Welke vakken je dan hebt en welke vakken je ervoor nodig hebt..
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord.. Cultuur en Kunstzinnige Vorming.. Ik heb het ook nagevraagd bij leraren en leerlingen.. maar niemand kent het..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 20:14
EefjUUh
Avatar van EefjUUh
EefjUUh is offline
Ik ga volgend schooljaar ook havo doen ik heb net mijn vmbo-T examen gedaan. Ik kies ook profiel c&m.

Ik heb:

Duits: 1 en 2
Engels
Nederlands
m&a
Ckv-muziek
Biologie
wiskunde A
lo 1
Geschiedenis

Dat was het wel zo ongeveer. De eisen die je moet hebben is sowieso: vmbo-theoretisch anders is het uitgesloten, Duits of Frans in je examen en wiskunde. Het liefst 7 vakken maar dat hoeft niet.

Ze mogen je zeker weigeren het liefst willen ze in iedergeval allemaal 7ens. Je moet wel een beetje goed in Duits zijn en het niveau van Engels ligt daar heel hoog. Wij hebben al extra materiaal gekregen om te leren. Meestal mag je naar de havo als je gewoon een vmbo-t examen hebt gehaald en wiskunde en een vreemde taal hebt

Je komt dan in de 4e van de havo

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 21:21
Verwijderd
even voor deduidelijkheid ik zit op het MLA. en wij hebben gewoon de 4 profielen
cultuur en maatschappij
economie en maatschappij
natuur en techniek
natuur en gezondheid.
die andere is echt onzin hoor. ik denk dat je het beste Cen M kunt doen. in mijn klas (EenM) zitten best veel mensen die eerst VMBO hebben gedaan. bij ons op school maar ook op andere scholen. bij Cen M trouwens ook. bij sommige vraag ik me af hoe ze bij de havo zijn terecht gekomen want hun resultaten zijn nou niet echt hoog. dus allemaal 7ens zal je wel niet hoeven. mja dit Cultuur en Kunstzinnige Vorming profiel hebben wij dus NIET. tja of het is vanaf volgend jaar iets nieuws ofzo maarre bel school gewoon is om te vragen wat je het beste kunt doen, en of ze je makkelijk weigeren.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:20
havo-er
havo-er is offline
Nee je komt geen vakken tekort. E&M omvat Geschiedenis, economie, wiskunde en aardrijkskunde.

En wat betreft de toelatingseisen? Die zijn zo hoog niet. Zolang je maar wiskunde en frans/duits in je pakket had. Ikzelf heb eerst mavo gedaan en miste ak bij mijn overstap. Op zich is dat geen groot probleem. De overstap is wel zwaar onderschat dat niet.Maar natuurlijk wel te doen. Succes volgend jaar.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 10:06
Sheex
Sheex is offline
CKV (Culturele en Kunstzinnige Vorming) is een vak, geen profiel. Op mijn school, in ieder geval.
Uitgaande van het profielensysteem zoals ik het ken is CuMa (Cultuur en Maatschappij) veruit het meest geschikt voor wiskunde-haters.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van VMBO-T naar MBO, nu graag HAVO
xKynareth
1 25-03-2015 22:14
Studeren AUB hulp ! 4 Vmbo t naar 4 Havo
No1sPerfect123
8 31-01-2012 20:27
Studeren Van 4 vmbo-t naar havo.
unknown.
2 22-11-2011 17:38
Algemene schoolzaken 4 vmbo/t naar de havo
Winstanley
6 21-02-2011 19:58
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] [TIP]voor iedereen die van vmbo-t naar havo gaat
Yasminalove
4 19-07-2010 20:44
Algemene schoolzaken Van VMBO-t naar Havo 2-talig?
mocha1
20 03-12-2006 10:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.