Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 18:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb dus 2 cavia's. Twee zeugjes en de ene is bijna 5 jaar (Nicky) en de ander is nog geen half jaar (Muis).
Ik kocht Muis met name, dat ze er zo ziekjes bij zat. Ik wist van mezelf, dat ik haar wilde helpen en dat ik het geld er voor over had.
Ik had haar nog geen 3/4 dagen of ik ben naar de dierenarts gegaan. Ze bleek een hele zware longontsteking te hebben. Ze heeft in totaal 3 anti biotica kuren gehad en is nou een frisse tevreden cavia (weer een leven gered ).

Een tijdje later kreeg Nicky ook opeens een longontsteking, maar die was er na 1 antibioticakuurtje al vanaf. Ik moest wel 4 keer per dag vocht inbrengen, maar ze heeft het overleefd.

Nou is het zo, dat kamillethee heel goed is. Het reinigt en zo. Maar nu vraag ik me af, is dat voor cavia's nou ook goed om ze dat 1 keer in de zoveel tijd te geven? En dan niet heet hoor, maar gewoon afgekoeld, zodat het vanbinnen allemaal lekker reinigt.

Ik vraag me dit af, omdat ik ziektes aan mijn cavia's zoveel mogelijk wil voorkomen. Ze zijn allebei nu lekker genezen en fit. Ze huppelen op dit moment lekker rond en ze zijn erg sociaal en absoluut niet schuw of bijterig. Muis hapt nog wel eens, maar dat is meer uit nieuwsgierigheid van: Eej, kun je dat eten?
Ook het knabbelen aan je hand gaat langzaam over in likken. Al vind ik dat altijd wel grappig.

Maar is het nou goed om kamillethee aan die beesten te geven?
Wel van echte kamille kruiden hoor, niet van die theezakjes Ik wil namelijk de kruiden bij een kruidenwinkeltje hier uit de stad gaan halen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 23:55
tuinkabouter
Avatar van tuinkabouter
tuinkabouter is offline
mijn cavias houden meer van earl grey
__________________
heiho-heiho