Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 14:37
Asskimo
Avatar van Asskimo
Asskimo is offline
Godsend

Over een echtpaar die hun kind na zijn 8e verjaardag aan een ongeluk verliest. Vlak voor de begraving neemt een wetenschapper kontact met hen op met een bijzonder voorstel: hij heeft de mogelijkheid om het overleden kind te klonen. Het echtpaar gaat op dit voorstel in en 8 jaar lang verloopt alles goed.. Ineens verandert het kind, hij is niet meer als vroeger en krijgt een kille blik in zn ogen.. Het mooie voorstel loopt op een soort nachtmerrie uit.

- Hij was wel aardig..
Advertentie
Oud 19-05-2005, 17:43
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Lost Highway

Mwoah. Het kan er nog net mee door. Ik kijk liever Mulholland Dr. nog een keer.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 19-05-2005, 18:35
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Unfaithful

Dertien in een dozijn thriller. Je verveeld je geen moment tijdens de film, maar echt bijzonder was het ook niet.
Erg onbevredigend einde.

The Enemy Below

WWII film uit 1957. Ziet er bepaald niet gedateerd uit en laat de strijd zien tussen een Duitse U-boot en een Amerikaans oorlogschip die elkaar naar de kelder moeten schieten.
In de hoofdrollen Robert Mitchum en Curt Jurgens.
Best wel leuk maar zou hem zeker geen 2e keer willen zien.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 19-05-2005, 18:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Leon

Meesterlijke film, echt top, van genoten.
Soms een beetje te maar jah vond het wel leuk.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 19-05-2005, 20:22
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-05-2005 @ 19:36 :
Leon

Meesterlijke film, echt top, van genoten.
Soms een beetje te maar jah vond het wel leuk.
Die film is echt geweldig! Verhaal, acteurs echt alles klopt!

Al eens gezien, maar gister weer op tv: Gosford Park

Engels kostuum'drama' van Amerikaanse makelij. (Robert Altman). Echt voor, wie van Britse acteurs en Agatha Christie verhalen houdt is het echt een 'must' om te zien. Een avondje Cluedo spelen voor de buis, in combinatie met het aloude 'upstairs, downstairs' principe. Echt een aanrader. Wel een beetje onbevredigend einde, maar daar valt mee te leven!
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 19-05-2005, 21:00
Donny must die
Donny must die is offline
Unleashed

Ver uit Jet li's beste amerikaanse film
Oud 19-05-2005, 21:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
40 Days, 40 nights

Verveelde me, had beter wat anders kunnen doen, American Pie niveau. Beetje flauw, en voorspelbaar.
Stom einde ook .

En met die mind fucks. omg
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 19-05-2005, 23:38
Verwijderd
Team America

Een flink aantal keer goed gelachen (het zien voortbewegen van de poppen blijft leuk ) en de opzettelijke Thunderbirds-knulligheid is geweldig. Helaas zijn sommige grappen wat makkelijk en is het verhaaltje (hoewel een parodie de bekende Hollywood-cliché's) toch een beetje flauw. Maar, goed vermaak.
Oud 20-05-2005, 00:25
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Vidocq
Prachtig gestileerde film. Ik heb hem voor de derde keer gezien, maar blijf me telkens weer verbazen over de ontzettend mooie beelden. Onwerkelijk mooie luchten boven Parijs en zeer coole special effects. Het acteerwerk is ietsje minder, maar het agressieve camerawerk en het voortdurende gebruik van een groothoeklens maakt dat dat niet zo erg is. Het einde vind ik overigens wel een beetje een anti-climax (wanneer blijkt wie achter het masker zit)...
__________________
What? Don't stop here, this is bat country!!
Oud 20-05-2005, 17:03
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Shiri: viel tegen, ik was nergens echt onder de indruk, alhoewel het einde best leuk was. Dat met die bommen vond ik trouwens te ongeloofwaardig gebracht.

Star wars: revenge of the sith: vond hem het best van de nieuwe drie, maar ben niet echt een starwarsman denk ik.

En geen film maar toch het noemen waard: sopranos eerste seizoen: ge-ni-aal. Ben meteen met het tweede seizoen begonnen .
__________________
Dat heb je soms...
Oud 20-05-2005, 17:06
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-05-2005 @ 22:35 :
40 Days, 40 nights

Verveelde me, had beter wat anders kunnen doen, American Pie niveau. Beetje flauw, en voorspelbaar.
Stom einde ook .

En met die mind fucks. omg
Oud 20-05-2005, 18:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Mindhunters
Coole film, hier en daar richting ranzig, maar wel spannend en achteraf gezien was het wel cliche, maar dat had ik tijdens de film niet door.
(Oeh met met leuke mannen )

Enne: The Diary Of Ellen Rimbauer
De Proloog van Stephen King's Rose Red (ok een must-see, heb je 4 uur?) ja, bizar, maar wel kijkwaardig. Spannend, leuke personages.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 20-05-2005, 20:23
PV
PV is offline
Requiem for a Dream, goed geacteerd
Oud 20-05-2005, 21:26
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Japanese Horror Anthology

Zwakke verzameling filmpjes. Misschien de moeite waard als introductie aan Japanse horror.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 20-05-2005, 22:02
Verwijderd
City of Angels.

mooie film, heb alleen een hekel aan het soort einde wat deze film dan weer net wel had. beetje een open einde. bijzonder mooi gefilmd, mooi verhaal, wel wat fantasie nodig bij het kijken, maar verder erg ontroerend.
Oud 20-05-2005, 22:09
Donny must die
Donny must die is offline
vampires vs zombies

ongelofelijk slecht
Oud 21-05-2005, 00:19
PV
PV is offline
Red Dragon, Hopkins was weer ouderwets goed werd er bang van
Oud 21-05-2005, 00:31
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
The Red Violin: heel heel heeeel mooi
Oud 21-05-2005, 01:18
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Star Wars Episode III Revenge Of The Sith

review volgt.
Oud 21-05-2005, 01:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Star Wars: Revenge of the sith

Matig echt matig, veel meer van verwacht, het slaat helemaal nergens op. Acteur werk is ook niet bijsters, en Jedi's waren helemaal niet zo krachtig, en ze gebruikte weinig tot geen Force shit, beetje lame.

En nog zo een film op Ned 3. Die was super vet, weet de naam niet meer helaas.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 21-05-2005, 01:25
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Zelfs ik als Star Wars hater ben nu wel heel erg nieuwsgierig geworden, na al die feedback.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 21-05-2005, 02:55
Verwijderd
Dogville

Briljant. Wordt naarmate de film vordert steeds beter, duidelijker, maar ook echt bizar. ]
Het gebruik van minimale sets vergt veel fantasie van de kijker, maar dat was goed op te brengen omdat het verhaal meeslepend was.
Prachtig einde ook:
Spoiler


Enige nadeel was de wat overmatige narratieve voice-over, die veel voor de hand liggende dingen nog eens voluit ging uitleggen.
Ook sleepte sommige scenes iets te lang door waardoor ze aan kracht inboetten.
Oud 21-05-2005, 12:08
JH
JH is offline
Red Dragon

Anthony Hopkins acteert weer erg goed maar vind van de 3 films deze dan toch wel het minst, had wat beter uitgewerkt mogen worden en de sfeer is af en toe ook zo oppervlakkig, verder wel goed.
Oud 21-05-2005, 13:53
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
The Kid, gisteren op tv... Viel wel mee, beetje voorspelbaar, maja
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Oud 21-05-2005, 16:26
Verwijderd
Sling Blade

Regiedebuut van Billy Bob Thornton, met hem in de hoofdrol als retard die na xx aantal jaar vrijgelaten wordt uit een inrichting na zijn moeder en iemand anders vermoord te hebben. Thornton speelt de zwakzinnige erg overtuigend en maakt daarmee de film, min of meer. Zitten een aantal voorspelbare momenten in, maar verder een aardige film.

Gone With The Wind

Zat een tijdje tegen deze 3 uur en 43 minuten durende film op te hikken, maar nu eindelijk gezien. Overbekende klassieker, maar sprak me eigenlijk niet erg aan en de personages verloren mijn interesse een beetje naarmate de film voortkabbelde. Had zeker zijn sterke momenten, maar verder niet echt mijn smaak.
Oud 21-05-2005, 16:55
Verwijderd
Lai Wong (a.ka. King of Strength a.k.a. Story of Ricky)

Geweldige en hilarische B-kungfu-film van Chinese/Japanse bodem, over een jongeman genaamd Ricky, die onmetelijke superkrachten heeft.

Vele Monty Pythonesque gevechten, waarbij armen, benen, hoofden en rompen eraf geslagen worden. Ook darmen worden eruit gerukt, pezen worden kapot gesneden en weer aan elkaar gebonden, ogen worden uit hun kassen gehaald en weer teruggestopt...en dat allemaal gepaard met liters ketchup.

Het ziet er allemaal zó belachelijk nep uit, en het is zó over-the-top, dat het echt genieten is
Oud 21-05-2005, 17:51
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
The Forgotten

Wel leuke film. Hij is wel spannend. Maar ik hou niet van aliens. Ik had het nog gevraagd aan een vriendin of die erin voor kwamen, zij beweerde van niet. Ik denk dat ze me vraag niet heeft begrepen
Oud 21-05-2005, 18:04
Sithan
Sithan is offline
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

In 1 woord geweldig...

Ewan McGregor is een held wat mij betreft
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Oud 21-05-2005, 21:46
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Lost in translation.
Wel een aardige film, maar met zoveel nominaties en prijzen had ik er toch wel meer van verwacht. Verhaal was niet zo spetterend
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-05-2005, 21:52
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
A Clockwork Orange

Enorm overgewaardeerd(Bijna net zo erg als The Shining ), maar zeker wel het bekijken waard.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 21-05-2005, 21:54
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-05-2005 @ 22:52 :
A Clockwork Orange

Enorm overgewaardeerd(Bijna net zo erg als The Shining ), maar zeker wel het bekijken waard.
Spoiler


Moet je maar gebeuren...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 21-05-2005, 22:31
Verwijderd
All Quiet On The Western Front

Oorlogsdrama over de gruwelen van de Eerste Wereldoorlog en de gevolgen die het heeft voor de jeugdige soldaten die met mooie praatjes naar het front gestuurd worden.

Ik vond het acteerwerk maar matig, het voelde vaak onecht aan, waardoor de film als geheel een beetje afstandelijk werd. Ik ga ervan uit dat het als een klassieker gezien wordt omdat het een van de eerste anti-oorlog films is die een beeld geeft van de harde realiteit?

Karakter

Sfeervol, goed verhaal, mooi geschoten.

Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 01:16.
Oud 22-05-2005, 10:54
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gisteravond:
Volle maand
Heb het eerste kwartier gemist, maar bleef, ondanks dat ik in een zapbui was, hangen tot aan het einde van de film.
Indrukwekkend verhaal

Vanochtend:
The emperor's new groove
Ondanks dat ik niet zo veel behoefte had aan de nieuste avondvullende disneyfilms, valt me, nu ik ze toch kijk, op dat er een sterk gevoel voor hunor, ws niet vaak begrepe door het jonste publiek, in zit, wat ik goed kan waarderen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-05-2005, 11:36
JH
JH is offline
Magnolia

Bijzondere film, soms wat langdradig maar toch erg mooi om te zien. Het is wel opletten dat je geen stuk mist en het einde is wel erg vreemd maar zeker het bekijken waard.
Oud 22-05-2005, 11:41
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
WolterB schreef op 22-05-2005 @ 10:54 :
The emperor's new groove
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 22-05-2005, 13:14
Verwijderd
Charade

Geslaagde combinatie van thriller, suspense romantiek en humor. Erg vermakelijk.
Oud 22-05-2005, 13:31
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Hart's War

Gister op Yorin, vooraf wat over gelezen, scheen niet bijster goed te zijn.
En dat was ie ook niet, gewoon wel leuk om te kijken als je niets beters te doen hebt (of niet uitgaat ivm examens ). Vrij voorspelbaar allemaal, iets té amerikaans voor mij zeg maar.
__________________
WOEi !
Oud 22-05-2005, 13:32
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Stille Nacht

Voor een NL'se film vond ik m erg meevallen, zelfs wel spannend en geen irritante actrices deze keer
Helaas het eerste kwartier gemist..
__________________
http://fleur.madtech.cx
Oud 22-05-2005, 13:56
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ook stille Nacht.

Ik vond het maar een domme, halfslachtige rotfilm.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 22-05-2005, 14:04
.Pure
.Pure is offline
Stille Nacht, viel mij ook mee, best goed (voor een Ned. film) vond ik.
Oud 22-05-2005, 14:29
Verwijderd
The Usual Suspects - Geweldig.

American Pie 2 - Wel grappig af en toe, maar met name flauw.
Oud 22-05-2005, 14:35
kaatje27
Avatar van kaatje27
kaatje27 is offline
Stille Nacht kvond um niet egt slegt maar ook zeker niet goed!
__________________
*ik ben heus niet gek, ik ben gewoon mezelf!*
Oud 22-05-2005, 14:43
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
Rain Man

Ik blijf um goed vinden
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 22-05-2005, 15:49
Verwijderd
Rosenstrasse

Mooi. Ze hebben wel een paar goede acteurs en vooral actrices bij elkaar gesprokkeld voor deze film. Mooi verhaal ook
Oud 22-05-2005, 16:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 22-05-2005 @ 16:49 :
Rosenstrasse

Mooi. Ze hebben wel een paar goede acteurs en vooral actrices bij elkaar gesprokkeld voor deze film. Mooi verhaal ook
Is die film al op DVD uit?

Ik ben er nl al een tijd naar op zoek
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-05-2005, 16:43
Insane_Angel
Insane_Angel is offline
Eurotrip


is gewoon
__________________
It's just me and that's how I'll always be
Oud 22-05-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 22-05-2005 @ 17:42 :
Is die film al op DVD uit?

Ik ben er nl al een tijd naar op zoek
Bij de V&D gekocht voor € 10,-
Oud 22-05-2005, 17:01
Rioto
Deuces Wild - oude straat gangs en Drea de Matteo
Oud 22-05-2005, 17:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 22-05-2005 @ 17:54 :
Bij de V&D gekocht voor € 10,-
Dan ga ik morgen even een bezoekje brengen bij de V&D hier
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-05-2005, 17:10
Donny must die
Donny must die is offline
Police academy

De film vind ik alleen egweldig, omdat ik hem vroeger ookal gezien heb
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Films, TV & Radio The Matrix Revolutions
Martijn
334 13-02-2004 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.