Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2005, 17:15
Verwijderd
The Wedding Date Ik vond hem leuk!! Lekker relaxed na een dag hard leren.

Verwacht geen gigantisch diep verhaal ofzo...
Advertentie
Oud 22-05-2005, 18:06
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
A Walk to Remember

Heel mooi
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Oud 22-05-2005, 18:57
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
sars wars.

wat een baggerfilm. vooral het einde
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Oud 22-05-2005, 20:21
Donny must die
Donny must die is offline
de bolly wood film: Plan

Werkelijk een fantastische film
Oud 23-05-2005, 00:40
Verwijderd
Fahrenhype 9/11

Kinderachtige, extreem patriottische film die probeert Moore's film Fahrenheit 9/11 af te doen als één grote leugen.

Beweren ze dat Moore's film puur propaganda is, terwijl deze film dat zelf ook is.

Er komen militairen aan het woord die 'trots zijn op het dienen van hun grootse land', 'graag terug willen naar Irak', en 'graag hun leven willen geven voor de wereldvrede en het behoud van Amerika's vrijheid'.
Maarja, de film rept met geen woord over militairen die Irak een hel vonden...

Verder wordt de Patriot Act eenzijdig belicht (namelijk dat het alleen maar beter is voor de veiligheid), terwijl er niks wordt gezegd over inbreuk op privacy, onterechte arrestaties, enzovoorts.

Ook zegt de film niets over Amerika's hypocriete verleden, maar doet alsof alle terroristische bedreiging de schuld is van Clinton's presidentschap.

Wat een stomme, kortzichtige, conservatieve sukkels...

Het enige waar ik het mee eens was is dat Moore inderdaad manipulatief is en soms de dingen uit hun context haalt.

Laatst gewijzigd op 23-05-2005 om 00:43.
Oud 23-05-2005, 17:39
Verwijderd
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith

Het beste deel van de 'nieuwe' trilogie en misschien ook wel de beste van alle Star Wars films.

Op de wat houterige romance na (tussen Hayden Christensen en Natalie Portman) was de film behoorlijk interessant vanwege de transformatie van Anakin naar Darth Vader en de 'connectie' naar Episode IV toe.

Plus de geweldige CGI (stukken beter dan die uit Episode I en II), sfeervolle beelden en het overdonderende geluid was het een waar feest.
Oud 23-05-2005, 19:15
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-05-2005 @ 17:39 :
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith

Ik heb geen van de andere films gezien, dus geen vergelijking met die. Maar ik vond het wel grappig, het is niet echt mijn genre.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 23-05-2005, 19:39
Type
Avatar van Type
Type is offline
Eternal Sunshine of the Spotless Mind, voor de 2e keer (1e keer was in de bios) en ik vind'm nog steeds geweldig.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 23-05-2005, 21:33
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Cidade de Deus (City of God).
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 23-05-2005, 21:38
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
Citaat:
Insane_Angel schreef op 22-05-2005 @ 17:43 :
Eurotrip


is gewoon
scotty doesn't know
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Oud 23-05-2005, 22:31
Verwijderd
His Girl Friday

Komedie met Cary Grant in één van de hoofdrollen. Prachtscript, erg hoog tempo en een hoop komische en subtiele details.
Oud 24-05-2005, 00:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Rose Red

Moet je niet gaan kijken vlak voor het slapengaan....
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-05-2005, 01:12
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
dead meat.

leuk zombiefilmpje
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Oud 24-05-2005, 09:08
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
WolterB schreef op 24-05-2005 @ 00:10 :
Rose Red

Moet je niet gaan kijken vlak voor het slapengaan....
Dat is zo'n vette film, moet je ook even "The Diary of Ellen Rimbauer" kijken.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 24-05-2005, 09:22
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Till The Human Voices Wake Us

Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Oud 24-05-2005, 09:26
Verwijderd
The Hurricane
zooo mooi!!!
Oud 24-05-2005, 09:51
Supervixen
Avatar van Supervixen
Supervixen is offline
Hollywood Ending

Film van Woody Allen
T verhaal was nogal langdradig, maar ik heb een zwak voor die man
__________________
It's got to be rock 'n' roll music if you wanna dance with me.
Oud 24-05-2005, 11:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-05-2005 @ 10:08 :
Dat is zo'n vette film, moet je ook even "The Diary of Ellen Rimbauer" kijken.
Daar was het te laat voor vannacht
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-05-2005, 17:38
Verwijderd
mean girls, super leuke film vond ik het..
Oud 24-05-2005, 20:52
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
WolterB schreef op 24-05-2005 @ 11:40 :
Daar was het te laat voor vannacht
Je durfde gewoon niet meer
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 24-05-2005, 21:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-05-2005 @ 21:52 :
Je durfde gewoon niet meer


OT: Making of en Diray: bonusmateriaal van Rose Red
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-05-2005, 02:12
Verwijderd
Watership Down (Waterschapsheuvel)

Eindelijk weer eens deze konijnentekenfilm gezien die ik vroeger als klein kind zo eng vond (alleen thuis en in het donker gezien toen).

Nu vond ik hem niet meer adembenemend eng, maar wel nog steeds disturbing. De waterverf-tekeningen en de typische jaren '70-animatiestijl (100% handgetekend natuurlijk) geven de film een creepy sfeer mee.

Daarnaast spelen de serieuze toon, het expliciete geweld en de muziek ook een grote rol daarbij.

Enige minpunten waren de levenloze stemmen en de vaak slechte lip-sync.

Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 02:14.
Oud 25-05-2005, 08:02
Donny must die
Donny must die is offline
Raaz

Een uiterst vermakelijke horror film uit bollywood. In het begin erg cliche, maar het weet toch nog iets interresants te brengen. Zeker het kijkenw aard
Oud 25-05-2005, 14:14
miss watson
miss watson is offline
The mexican met brad pitt en julia roberts

beetje vreemde film, zeker wel grappig!
Oud 25-05-2005, 14:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
In deze volgorde:

The three caballero's

Nu eindelijk ook op dvd! Ik had al een heel slechte kopie op band, een Nederlandse versie waarin Donald halverwege opeens Engels begint te praten. Men dacht zeker dat zijn gekwaak tóch niet te verstaan was en zijn er halverwege mee uitgescheden. Voor deze dvd hebben ze de Nederlandse versie opnieuw ingesproken. Wat een aanfluiting is die stem van Panchito! Het moet een Spaans accent voorstellen, maar het is een heel slisserig, zeurderig stemmentje dat ook nog het hele liedje 'De drie Caballero's' verpest. Gelukkig beviel de Engelse versie veel beter. Mooie tekeningen, prachtig kleurgebruik en relaxte muziek. In mijn herinnering van vroeger duurde-ie langer. Maar hij duurt maar een uurtje; erg kort. De laatste 20 minuten zijn wel érg langdradig. Ik had ooit ergens gelezen dat ouders commentaar hadden op Donald in deze film. Hij zou zich veel te geil gedragen. Nou, het klopt. De laatste 20 minuten gaan alleen over Donald die achter 'mooie' *kuch* Zuid-Amerikaansen aangaat.

The count of Monte Christo

Prachtig gefilmde, goed geregisseerde en uitstekend geacteerde avonturenfilm naar het boek van Dumas.

Saludos Amigos

Helaas ook erg kort voor een Disney-film. Ik heb heel erg moeten lachen om het filmpje met Goofy als gaucho. Zo worden tekenfilms en cartoons tegenwoordig niet meer gemaakt. Ook het stuk met de introductie van Joe Carioca was erg interessant, maar helaas ook wat aan de korte kant.

Trading places

En toch heb ik steeds de neiging om 'Trading faces' op te schrijven, naar de gelijknamige Darkwing Duck-aflevering. Aardige komedie, die helaas aan het einde wat teveel ontspoort in een grote verkleedpartij.
Oud 25-05-2005, 15:04
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WolterB schreef op 21-05-2005 @ 22:46 :
Lost in translation.
Wel een aardige film, maar met zoveel nominaties en prijzen had ik er toch wel meer van verwacht. Verhaal was niet zo spetterend
Eindelijk iemand die m'n mening deelt!
Oud 25-05-2005, 18:53
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
It

'k was ongeveer de enige die um een beetje eng vond, maarja ik vind films best snel eng... en ik durfde me niet echt meer in de badkamer te begeven

The silence of the lambs

Al een keer eerder gezien, blijft een goede film

Star Wars |||: geen idee wat de rest van de titel is

De ander 5 star wars films kan ik wel skippen
Oud 25-05-2005, 19:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vraag me toch af waarom zoveel mensen naar het laatste deel van de prequel-serie van Star Wars gaan, zonder de overige films te hebben gezien.
Oud 25-05-2005, 20:24
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-05-2005 @ 20:50 :
Ik vraag me toch af waarom zoveel mensen naar het laatste deel van de prequel-serie van Star Wars gaan, zonder de overige films te hebben gezien.
Omdat het allemaal domme schapen zijn, die alleen naar de bios gaan, omdat er toevallig een nieuwe populaire film draait. Stel je eens voor dat je buiten de boot valt
Oud 25-05-2005, 20:46
Verwijderd
Pluk van de Petteflet.
Gisterenavond omdat ik toch niets beters te doen had. Ik vond hem wel leuk, alleen jammer dat ze toch zoveel dingen hebben weggelaten.
Oud 25-05-2005, 22:25
Verwijderd
Scent of a Woman

Wat een ongeloofwaardig nepverhaal met extreem domme wendingen.
Ook ergerde ik me gruwelijk aan dat lulletje Chris O'Donnell. Wat een retard.

Maar Al Pacino was geweldig met zijn mimiek en karakteristieke uitstraling. Ook Philip Seymour Hoffman was prima.
Oud 26-05-2005, 08:11
Donny must die
Donny must die is offline
Police academy 2

uiterst vermakelijk
Oud 26-05-2005, 09:19
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
star wars ep. 2 l'attaque des clones (maar heb em maar in het engels gekeken )

maar iig; als voorbereiding op ep. 3 deze nog maar weer eens uit de kast gehaald, was lang geleden. En was leuk natuurlijk.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 26-05-2005, 10:04
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 23-05-2005 @ 18:39 :
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith

Het beste deel van de 'nieuwe' trilogie en misschien ook wel de beste van alle Star Wars films.

Op de wat houterige romance na (tussen Hayden Christensen en Natalie Portman) was de film behoorlijk interessant vanwege de transformatie van Anakin naar Darth Vader en de 'connectie' naar Episode IV toe.

Plus de geweldige CGI (stukken beter dan die uit Episode I en II), sfeervolle beelden en het overdonderende geluid was het een waar feest.
Hetzelfde. Prachtige cgi inderdaad, en haarscherp/stof-vrij beeld door de digitale projectie in de bios waar ik hem heb gezien.

En verder: Scary Movie 2; wat een extreem flauwe prut.
Oud 26-05-2005, 11:45
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-05-2005 @ 19:50 :
Ik vraag me toch af waarom zoveel mensen naar het laatste deel van de prequel-serie van Star Wars gaan, zonder de overige films te hebben gezien.
Omdat allerlei mensen die de andere films wel hadden gezien er heen wouden en ik geen zin had om alleen thuis te gaan zitten. Ik ben overal wel voor in hoor.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-05-2005, 12:10
Verwijderd
Brodeuses; mooi.
Oud 26-05-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 22-05-2005 @ 18:15 :
The Wedding Date Ik vond hem leuk!! Lekker relaxed na een dag hard leren.

Verwacht geen gigantisch diep verhaal ofzo...
en O homem que copiava
Oud 26-05-2005, 20:31
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Scent of a woman

Wel 'leuke' film, alleen het eind is zo ontzettend langdradig

Urban Legends, the final cut

Standaard thriller, seriemoordenaar met masker, gillen wegrennen, alleen op straat lopen in ut donker
Oud 26-05-2005, 20:44
JH
JH is offline
Scent of a woman

De film opzich is niet zo enorm goed, maar Al Pacino maakt het absoluut geweldig om toch te zien.
__________________
Two Beer Or Not Two Beer, That's the Question
Oud 26-05-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 24-05-2005 @ 01:10 :
Rose Red

Moet je niet gaan kijken vlak voor het slapengaan....
Oh god
Ik keek hem twee keer over dag, en kom er toch een week niet van slapen.

Scent of a Woman

Ik vond Al Pacino wel goed, en de tango-scene was leuk, maar voor de rest viel het wel mee.

Laatst gewijzigd op 26-05-2005 om 20:51.
Oud 26-05-2005, 22:05
Verwijderd
Kingdom of Heaven; wel aardig...
Oud 27-05-2005, 08:38
Donny must die
Donny must die is offline
Dilwale Dulhania Le Jayenge

Shit, wat een goede film . Shahrukh Khan is nu naast chow yun fat een van mijn favoriete acteurs uit azie.
Oud 27-05-2005, 15:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Star Wars: Revenge of the Sith

Erg vervelend. Ik had niet moeten gaan. Flikker toch op met je Yoda, R2 of Darth Vader gelul
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-05-2005, 15:20
Verwijderd
Star Wars: The Phantom Menace
Gewoon een goede film.
Oud 27-05-2005, 15:22
Verwijderd
Mermaids

Ik heb die jaren geleden ooit eens gezien en toen heb ik zó zitten janken bij die film. Nu vond ik hem wel weer mooi, maar het is toch wel echt een beetje een zeikfilm.
En nogal ongeloofwaardig in vele opzichten, hoewel ze volgens mij juist heel geloofwaardig wíllen zijn.
Oud 27-05-2005, 17:29
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-05-2005 @ 15:04 :
Star Wars: Revenge of the Sith

Erg vervelend. Ik had niet moeten gaan. Flikker toch op met je Yoda, R2 of Darth Vader gelul
Dat had je natuurlijk van te voren ook wel kunnen weten, lijkt me zo?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 27-05-2005, 19:49
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Qimm schreef op 27-05-2005 @ 18:29 :
Dat had je natuurlijk van te voren ook wel kunnen weten, lijkt me zo?
Ik heb me dan ook "over laten halen". Bovendien waren de kritieken over het algemeen lovend.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-05-2005, 19:59
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-05-2005 @ 20:49 :
Ik heb me dan ook "over laten halen". Bovendien waren de kritieken over het algemeen lovend.
Vond je het echt niks?
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Oud 27-05-2005, 21:16
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
sharkkkie schreef op 27-05-2005 @ 20:59 :
Vond je het echt niks?
Nee.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-05-2005, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-05-2005 @ 22:16 :
Nee.
Is dat omdat je uberhaupt iets tegen Star Wars hebt of omdat je de film zelf slecht vond?

Ontopic:

The Machinist (El Maquinista)

Christian Bale is Trevor Reznik, een metaalarbeider die al een jaar niet heeft geslapen en tevens anorexisch dun is. Gedurende zijn omgang met een prostituee en een serveerster in een vliegveld-eetcafé, begint hij sterk te twijfelen aan zijn psychische gezondheid.

De film is echt shockerend, als je ziet hoe dun Bale is; een uitgemergeld skelet is nog wel de beste omschrijving. Hij is dan ook 20 kilo afgevallen voor deze rol.
Hoe dan ook, hij acteert geweldig, het plot is interessant, de verhaalontwikkeling is goed (alhoewel soms wat voorspelbaar) en de sfeer is lekker grimmig.

Dog Day Afternoon

Gebaseerd op de bankoverval in 1972, waarbij een man geld eiste voor de sex change van zijn man.
Rauw gefilmd drama (d.w.z. zonder muziek, zonder special effects, zonder gimmicks) dat laat zien dat Pacino toen al zo'n goed acteur was. Ook John Cazale was goed als de nerveuze partner-in-crime.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Films, TV & Radio The Matrix Revolutions
Martijn
334 13-02-2004 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.