Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2009, 12:58
molienatje
molienatje is offline
hallo (:
ik voel mij de laatste tijd zo onzeker , elke keer als ik een mooi meisje voorbij zie lopen denk ik : was ik maar zo !
ik zit daardoor soms erg in de put, ookal word mij vaak wel verteld dat ik mooi ben ..maar ja dat zegt een mens nogal snel eh !
daardoor ben ik ook bang dat mijn vriend stiekem aan andere meisjes denkt ..mijn onzekerheid wordt zelf problematisch, soms durf ik niet buiten .
nu hebben ze mij gevraagd voor een fotoshoot , maar ik durf dat echt niet aan te nemen .
heeft er iemand tips om zekerder te worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2009, 16:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dit vind ik meer iets voor psych, daar kunnen ze je denk ik veel beter helpen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 16:46
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Zit tussen je oren.
Minder naar anderen kijken, meer leren jezelf mooi te vinden in plaats van anderen.
Een fotoshoot kan wel als egoboost gezien worden, want je schoonheid wordt wel geappricieert.

't hoeft allemaal niet zo negatief als in 'dit kan gebeuren, dat kan gebeuren'.
Ja, dat kan, maar dat heb je zelf in de hand.
Als je je steeds meer afzondert, gaan je vrienden minder met je om.

Beetje cru voorbeeld misschien, maar het is wel zo.
Daarbij komt, schoonheid zit niet buiten, dat zit binnen.

En als ik vervolgens gequote wordt met de zin 'het oog wil ook wat': dat mag zo zijn, maar ik ga liever uit met iemand die van binnen helemaal top is, dan een schoonheid zonder hersens.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 22:34
Verwijderd
pubertijd, it will pass
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 23:05
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
hallo (:
ik voel mij de laatste tijd zo onzeker , elke keer als ik een mooi meisje voorbij zie lopen denk ik : was ik maar zo !
ik zit daardoor soms erg in de put, ookal word mij vaak wel verteld dat ik mooi ben ..maar ja dat zegt een mens nogal snel eh !
daardoor ben ik ook bang dat mijn vriend stiekem aan andere meisjes denkt ..mijn onzekerheid wordt zelf problematisch, soms durf ik niet buiten .
nu hebben ze mij gevraagd voor een fotoshoot , maar ik durf dat echt niet aan te nemen .
heeft er iemand tips om zekerder te worden?
1. puberteit
2. je vriend kijkt en denkt wel over andere meisjes, maar jij bent denk ik toch wel alles voor hem
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 25-12-2009, 19:42
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Je bent gevraagd voor een fotoshoot! Jij en niet die meisjes die je voorbij ziet lopen. Als je echt afzichtelijk was dan was jouw vriend niet jouw vriend en mensen zouden ook niet zeggen dat je mooi was. En je zou al helemaal niet gevraagd zijn voor een fotoshoot.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 02:00
Verwijderd
Misschien is het ook handig om te kijken naar wat je wel mooi vindt aan jezelf. Meestal zijn er lichaamsdelen die je meer en minder mooi vindt... Misschien vind je van jezelf dat je een mooi gezicht hebt of mooie benen. Als je er zo tegen aan kijkt kan je misschien jezelf toch weer iets beter voelen, zelfs wanneer je in een bui bent waarin je in de spiegel kijkt en jezelf echt niet mooi vindt... En als je echt ontevreden blijft.. bijvoorbeeld over je gewicht dan kan je altijd nog gaan sporten om af te vallen. Of doe een cursus visagie dan kan je jezelf ook mooier maken!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 18:53
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik hoop dat je niet zo'n iemand bent die eigenlijk bloedmooi is maar zichzelf lelijk vindt. Want dan zou je kunnen eindigen met tientallen plastische ingrepen om jezelf 'mooier' te maken.

Je wilt tips om zekerder te worden? Waarom ben je onzeker, zijn er mensen die zeggen dat je lelijk bent?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 21:59
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
Je mag jezelf ook wel mooi vinden hoor! . Ben je ergens bang voor? Wat is je rede voor die onzekerheid?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2009, 11:48
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
pubertijd, it will pass
oh dat vind ik zo'n stomme opmerking, ze zit er toch gewoon mee, op dit moment, en het is niet nodig om dit jaren nog te hebben.

Ik had in in ieder geval ook een tijd lang dit probleem, vergelijken en je afvragen waarom sommige 'lelijkere' mensen toch wat meer vrienden hadden.
Nu heb ik dat niet meer, omdat ik mezelf heb aangeleerd positief te denken over anderen, en over mezelf. Ik geloof dat je het sneller kunt veranderen dan je denkt.
Als je je brein ertoe zet om positief te zijn, en dat vaak genoeg in de spiegel zegt, gaat het automatisch beter en beter. Later zul je merken dat het niet zoveel uitmaakt hoe mooi of lelijk iemand is. Als je in jezelf gelooft ben je de mooiste die er is.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 00:34
WAT
WAT is offline
Je bent een prachtige meid met uitstraling, anders zouden ze je niet voor een fotoshoot vragen. Daar heb je namelijk beiden voor nodig.

Ook als je niet aan het 'popster' ideaal voldoet betekend niet dat je niet mooi bent

Maar zoals hiervoor al gezegt is, kijk eens naar jezelf en benoem wat je wel mooi vind en maak daar foto's van en maak een andere keer foto's van alles wat je niet mooi vind en vraag dan aan je ouders of je vriend welke foto's van welke sessie zijn. Grote kans dat zij je een hele andere blik kunnen geven op je eigen foto's.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 11:17
kwallevissie
kwallevissie is offline
Citaat:
hallo (:
ik voel mij de laatste tijd zo onzeker , elke keer als ik een mooi meisje voorbij zie lopen denk ik : was ik maar zo !
ik zit daardoor soms erg in de put, ookal word mij vaak wel verteld dat ik mooi ben ..maar ja dat zegt een mens nogal snel eh !
daardoor ben ik ook bang dat mijn vriend stiekem aan andere meisjes denkt ..mijn onzekerheid wordt zelf problematisch, soms durf ik niet buiten .
nu hebben ze mij gevraagd voor een fotoshoot , maar ik durf dat echt niet aan te nemen .
heeft er iemand tips om zekerder te worden?
hey.. ik weet precies wat je voelt..
altijd ben ik minder dan mijn beste vriendin..
en ze is geweldig echt waar aleen ze heeft gewoon iets waardor alle jongens op haar vallen..
mijn stijl is een soort van emo.. en op mijn school zitten er maar 2 die dezelfde muziekstijl hebben en kleding ztijl enz.
aleen uit eindelijk zaten die half om isis te vechten (mijn vriendin heeft ook dezelfde stijl)..
aleen uit eindelijk kon ze maar met 1 verkering nemen..
die andere daar ehb ik iets mee geprobeert vaan hij vind me niet goed genoeg ofzo..
uit eindelijk is isis mij gaa koppelen aan mensen..
en uit eindelijk dacht ik wow daar ben ik echt verliefd op..
met hem wil ik..
ui eindelijk hoor ik van mijn vriendin dat hij op haar is.. TT.TT
en toen stortte de wereld voor mij in..
ik weet niet maar hij zij ook over duidelijk tegen mij: zij is ongelovelijk sexyen hot.. en jij bent gewoon knap..
ik weet niet of ik nu nog bij haar in de buurt wil blijven als de jongens aleen maar naar haar en haar grote borsten kijken en haar lekkere kont..
haar sexy gezicht..
alkles wat zij heeft heb ik niet!
en ze heeft alle mooie sexykleren..

ik voel met als een hoop stront..
ik wed dat altijd als ik bij een jongen in de buurt kom en hij mij leuk vind.. en hij mijn vriendin ziet.. mij niet leuk meer vind en op haar afgaat..
ik moet gewoon even mijn ei kwijt..
wat moet ik doen om (emo)jongens aan te trekken?
ik voel me echt heel onaantrekkelijk..
p.s.
misschien komt het omdat mijn vriendin altijd zegt dat ze 13 is inplaats van twaalf want ze is maar 1 maand ouder dan ik..
hopelijk begrijpen jullie mij..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 12:09
molienatje
molienatje is offline
Citaat:
Ik hoop dat je niet zo'n iemand bent die eigenlijk bloedmooi is maar zichzelf lelijk vindt. Want dan zou je kunnen eindigen met tientallen plastische ingrepen om jezelf 'mooier' te maken.

Je wilt tips om zekerder te worden? Waarom ben je onzeker, zijn er mensen die zeggen dat je lelijk bent?
nee, nu niet meer..eigenlijk word ik vaak erg mooi gevonden maar dit is maar de laatste 2 jaar en daarvoor werd er altijd over mij geroddeld en gezegd dat ik lelijk was,zelfs recht in mijn gezicht ..ik heb nog vaak erg geweend ..en ik denk dat ik daardoor erg onzeker ben geworden
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 15:05
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Wat naar dat ze dat deden. Maar het verleden hoeft geen invloed te hebben op hoe je je vandaag voelt. Kies ervoor om positief in het leven te staan, elke negatieve gedachte omzetten in een positieve. Leer van jezelf te houden.
Lees boeken van Wayne Dyer, kijk eens in de boekenzaak!
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe raak ik mijn onzekerheid weer kwijt?
Magaline
5 20-06-2010 12:39
Psychologie onzekerheid die uit de hand loopt.
meisje-xx
3 08-09-2008 21:08
Seksualiteit ik ben onzeker
carpediem
52 14-07-2007 21:52
Psychologie Vaak onzeker
Paulusma P
4 16-02-2006 23:31
Psychologie Dromen waarin je onzekerheden naar voren komen?
Alistar
4 03-08-2005 11:29
Psychologie Beautiful - onzekerheid
lso
8 20-05-2004 18:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.